Gå til innhold

Tooji representerer Norge i Baku


Audrina

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på når en norsk skal representere Norge jeg... Er noen år siden nå.

Hva med dirdrik Solli tangen? Maria haukås Storeng? Rybak er jo stengt talt norsk han også. Født og oppvokst i Norge om jeg ikke tar helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Hva med dirdrik Solli tangen? Maria haukås Storeng? Rybak er jo stengt talt norsk han også. Født og oppvokst i Norge om jeg ikke tar helt feil.

To "ikke-norske" på rad ble rett og slett for mye å takle for enkelte...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert like store sjanser til å vinne som hvem som helst med en litt fengene danserytme, men jeg likte ikke dansingen hans. De Michael Jackson-moovsene er veldig godt brukt liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når en norsk skal representere Norge jeg... Er noen år siden nå.

Er han ikke norsk når han kom til Norge som ettåring? Tviler på han husker mye av Iran, for å si det sånn. Han er vel uten nasjonalitet han da, i dine øyne?

Sånn on topic så liker jeg sangen. Ikke noe jeg ville satt på hjemme i stua, men veldig Grand Prix! :) Ble også overrasket over at han var 24 år, han virket yngre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Er han ikke norsk når han kom til Norge som ettåring? Tviler på han husker mye av Iran, for å si det sånn. Han er vel uten nasjonalitet han da, i dine øyne?

Sånn on topic så liker jeg sangen. Ikke noe jeg ville satt på hjemme i stua, men veldig Grand Prix! :) Ble også overrasket over at han var 24 år, han virket yngre...

Da er han nordmann.

Jeg har en liten greie med at det er forskjell på å være norsk og å være nordmann.

Likte også sangen. ^^

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er da ikke nordmann. Han er en utlending som har bodd i Norge siden han var ett år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Han er da ikke nordmann. Han er en utlending som har bodd i Norge siden han var ett år.

Kanskje jeg har tenkt feil i alle år..

Er det å være nordmann og norsk det samme?

For meg er folk nordmenn når de bor i Norge og norske når de har norske foreldre..

( :klaske: ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si at han ikke er "etnisk" norsk, men jeg liker ikke sangen, og jeg skulle helst sett at det ikke var en arabisk type sang vi sendte avgårde. Det hadde vært bedre med en nøytral sang eller en sang med norske elementer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rybak er jo stengt talt norsk han også. Født og oppvokst i Norge om jeg ikke tar helt feil.

Du tar feil, han ble født i Minsk. Men jeg ser uansett ikke noe stort poeng i at vinneren må være født og/eller oppvokst i Norge. Alle kan ringe inn og stemme på den de vil ha videre, og vil folk ha Tooji så sender vi Tooji.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er folk nordmenn når de bor i Norge og norske når de har norske foreldre..

Ok, så hvis jeg hadde norske foreldre, men hadde bodd i Botswana de siste årene, så hadde jeg vært afrikansk? Eller?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Ok, så hvis jeg hadde norske foreldre, men hadde bodd i Botswana de siste årene, så hadde jeg vært afrikansk? Eller?

Har skjønt nå at nordmann og norsk er det samme. :) Jeg delte på det før men ser jo nå at det er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke sanger som "My heart (eller hard) is yours, Hold on be strong, eller Ven a bailar conmigo (!) er noe mer norskkulturelle enn Haba-Haba og Stay... Så problemet her ligger vel i dette forferdelige at Stella eller Toji, til forskjell fra Maria Haukås Mittet og Guri Schanke ikke ser norske ut...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke sanger som "My heart (eller hard) is yours, Hold on be strong, eller Ven a bailar conmigo (!) er noe mer norskkulturelle enn Haba-Haba og Stay... Så problemet her ligger vel i dette forferdelige at Stella eller Toji, til forskjell fra Maria Haukås Mittet og Guri Schanke ikke ser norske ut...

Jeg tror du er inne på noe essensielt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendelser det siste halvåret har fått meg til å innse at jeg har vært altfor optimistisk på det norske folks vegne. Her sitter jeg, i leiligheten min midt i Oslo sentrum, og trodde inntil nylig at vi ikke lenger satt og telte på fingrene ang. norskhet (særlig ikke i tilfeller som Tooji - en 24-årig mann som har bodd i Norge hele livet og jobber som saksbehandler i barnevernet!), men så ser jeg at folk faktisk fortsatt av en eller annen merkelig grunn lar seg provosere!

Kødder dere, eller?

Jeg kan ikke tro det jeg leser lenger! Snakk om wake-up-call. Jeg trodde "folk flest" hadde en flink av anstendighet og fornuft i behold, men tydeligvis ikke.

Nedenfor følger for øvrig noen hyggelige utklipp av debatten slik den utspant seg på VG. Er dere stolte over dere selv?

Synd,Plumbo,norsk er visst tydelig ikke in for tia,ut med fårikålen,inn med kebaben.

neste år blir det bare en random fyr som leser opp vers fra koranen som representerer Norge...

Skal man representere Norge i MGP bør man ihvertfall VÆRE norsk..... ♥ Plumbo ♥

ja dette var en fikset avstemning, med nrk og ap i spissen for de gikk jo for boikot av Plumbo

Ja, da har det flerkulturelle Norge vist respekt for våre nye landsmenn igjen. tør vi ikke stå for vårt eget. (har ikke mye lyst til å hylle Norge når dette er det vi kan levere. Rybak, Stella osv er de verdig Norsk )

..tror at MGP-ledelsen er korrupte, har mest trolig trikset med stemmegivningen til fordel for innvandrer-norge, som de gjør i alle andre sammeng henger også,.
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg har sluttet å lese kommentarfeltet på Dagbladet og VG. Jeg blir ikke provosert lenger. Bare veldig, veldig trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er da ikke nordmann. Han er en utlending som har bodd i Norge siden han var ett år.

Er du seriøs nå? Familien hans flyktet fra Iran, og han har dermed hatt hele sin oppvekst i Norge. Selv om han har bakgrunn fra et annet land så er han da ikke utlending.

Må si meg enig med AB over meg her. Blir dessverre ikke lenger overrasket, men veldig skuffet over å lese uttalelser som at "han ikke er norsk nok". Hvis dere er så innmari opptatt av at sangen skal være "norsk", hvorfor har dere ingenting imot at det synges på engelsk? Engelsk tekst er ok, men arabiske rytmer er det verste som har skjedd MGP?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt, for noen fordomsfulle mennesker. Dere dømmer denne personen kun ut i fra hudfargen hans. Jeg har vært venn med han i noen år og han er en av de mest norske jeg kjenner. Han er totalt integrert, respekterer norsk kultur, snakker godt norsk, har en god utdanning, jobber i barnevernet. Har et godt forhold til sin mor! Altså hva mer forlanger dere? Han er en flott person og jeg syns dere som ikke kjenner han kan holde dere for gode til å snakke dritt om han som person eller som utlending. Jeg kjenner norske gutter med norske foreldre fra holmlia som er mindre integrert enn Tooji.

Jeg er ikke noe spesielt glad i sangen jeg heller, men det er typisk MGP materiale, og jeg tror han kan komme langt med den flotte utstrålingen hans! Og selvfølgelig ble han glad,hvem ville ikke blitt det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendelser det siste halvåret har fått meg til å innse at jeg har vært altfor optimistisk på det norske folks vegne. Her sitter jeg, i leiligheten min midt i Oslo sentrum, og trodde inntil nylig at vi ikke lenger satt og telte på fingrene ang. norskhet (særlig ikke i tilfeller som Tooji - en 24-årig mann som har bodd i Norge hele livet og jobber som saksbehandler i barnevernet!), men så ser jeg at folk faktisk fortsatt av en eller annen merkelig grunn lar seg provosere!

Kødder dere, eller?

Jeg kan ikke tro det jeg leser lenger! Snakk om wake-up-call. Jeg trodde "folk flest" hadde en flink av anstendighet og fornuft i behold, men tydeligvis ikke.

Nedenfor følger for øvrig noen hyggelige utklipp av debatten slik den utspant seg på VG. Er dere stolte over dere selv?

Enig i at det skrives utrolig mye dritt i kommentarfeltene, og at enkelte innlegg går langt over streken. Synes dog ingen av de du siterer er spesielt ille. Litt flåsete, men såpass synes jeg man bør tåle. Man har forskjellige favoritter, og da kan det fort gå ei kule varmt. Folk er i det minste engasjerte, om ikke annet ;)

neste år blir det bare en random fyr som leser opp vers fra koranen som representerer Norge...

Denne var jo bare morsom, da. I alle fall om man forsøker å se det for seg (med forbehold om at det bare er jeg som har usedvanlig dårlig humor) :skratte:

edit: manglet et ord

Endret av Antlers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har vært litt naiv jeg, for jeg trodde at slike tanker og holdninger som visse personer har vist i denne "debatten" ikke var mulig å ha. Mulig visste jeg vel kanskje, men at det går an å være så trangsynt som visse kommentarer viser!? Blir helt sjokka når jeg ser kommentarer og statusoppdateringer på Facebook og nettaviser.

I mine øyne er han nordmann, norsk osv. Han representerer Norge like mye som en lusekofte-bærende, felespillende mann med bart fra Oppland.

Blir kvalm av å tenke på hvilke tanker som kan florere i hodene på folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...