Gjest krabat Skrevet 7. april 2012 #41 Skrevet 7. april 2012 (endret) Noen klarer fint å skille mellom sex og følelser, men det betyr ikke at de ikke har følelser. Noen mennesker er rett og slett mer glad i sex enn andre, og når disse er single, hvorfor skal de ikke få ha sex med hvem de vil? Hvis du faktisk klarer å skille mellom sex og følelser, hvorfor ikke også ha sex med hvem du vil når du er i et forhold? Jeg vil gjerne snu på spørsmålet; hvordan har det seg at man idag gjerne sidestiller seksuelt frigjorthet og avslappet forhold til sex med tilfeldige sexpartnere og sex uten følelser? Det spør jeg også om. Må man liksom enten være religiøs puritaner som kun har sex for å lage barn (innenfor ekteskapets rammer, må vite!), eller være en som ligger rundt med alt som ser bra ut? Antallet sier mye om en person. Over et visst antall gjør det det. Har du hatt 70 partnere så forteller det at du har lave standarder og et løssluppent forhold til sex. Men det er umulig å si noe om en person kun basert på det faktum at han er jomfru (eller har hatt få partnere). Han kan for eksempel være en religiøs puritaner som enda ikke har truffet den rette, eller han kan være en frustrert kar med null drag som forsøker seg på jenter på byen helg etter helg, men aldri får napp. Det er flere andre muligheter også. Endret 7. april 2012 av krabat
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #42 Skrevet 7. april 2012 Klarer du ikke å stå for valgene dine, TS? Uansett hva du gjør, så vil det være noen som misliker deg for det. Du må selv finne ut hvilke verdier du har. Hvis følelser og sex er atskilt for deg, så kan du jo bare pule rundt og gi faen i hva andre mener om deg! Jeg synes du skal gjøre det når du først er i gang. Ved å inngå et kompromiss og pule "litt rundt" får du jo det verste fra begge verdener: du får dårlig samvittighet for å være løs, samtidig som du ikke får tilfredsstilt lystene dine.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #43 Skrevet 7. april 2012 Har du noen gang hatt virkelig behov for sex? Jeg tar meg en runk, jeg da
Gjest Chloè Skrevet 7. april 2012 #44 Skrevet 7. april 2012 Det er nettopp sånne folk som deg som får meg til å lure litt.. Hvordan man kan dømme og gå ut i fra så mye når man egentlig vet så lite. Og si meg, hvem er egentlig du (eller hvem som helst andre) til å bestemme hva som er et "normalt" syn på sex? Og jeg tror heller ikke du har lest godt nok igjennom innleggene jeg har skrevet utifra det du skriver tilbake; "(...) mens du innerst inne vet at han hadde forlatt deg med en gang/sett deg i et helt annet lys dersom han hadde visst om fortiden din". Min fremtidige partner, og også partnere jeg har hatt i fortiden, vet om dette, men selve tallet har de ingen krav på å vite. Og, som også skrevet tidligere, har jeg heller ikke visst antallet selv før ganske nylig. Nei, fysj for en skam, si! "Kjære utkårede. Jeg har hatt sex med mange. MANGE. Men nå vil jeg ha bare deg og kun deg. Så deal med det, la fortid være fortid, eller stikk av!" Så nei, det er ikke snakk om å legge sjul på min seksuelle historie bare fordi jeg velger å holde selve antallet for meg selv. Men hvis neste fremtidige, potensielle partner stiller spørsmålet, kan jeg kanskje la det henge i lufta ved å svare "et sted mellom 1 og 1000". Og det med sykdomsbiten... For å si det sånn; du kan ikke være veldig opplyst. Sikker sex og bruk av kondomer er et lite hint til deg. En person som debuterer og har ubeskytta sex kan ende opp med en kjønnssykdom. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger eller med hvor mange du har sex, så lenge du er ansvarlig og passer på deg selv. Og jeg kan jo da også nevne for deg at jeg aldri har hatt en eneste kjønnssykdom i mitt liv. Fordi det sier mye om en person, enten du liker det eller ikke
Tinkerbell_ Skrevet 7. april 2012 #45 Skrevet 7. april 2012 Hvis du faktisk klarer å skille mellom sex og følelser, hvorfor ikke også ha sex med hvem du vil når du er i et forhold? Kanskje det TS mener er at følelser ikke er forbeholdt sex? Jeg kan fint ha en såkalt "knullevenn" uten at romantiske følelser er involvert. Men om jeg dater noen eller er i et kjærlighetsforhold er det klart at sexen er noe annet og at det er følelser i bildet. Og i et forhold ville det ikke falt meg inn å ha sex med noen andre da alle andre enn han vil være helt uinteressante. Og dette er jo på en måte å skille mellom sex og følelser, er det ikke? Man trenger ikke ha følelser for alle man har sex med, men man har like mye av dem ovenfor en person man er forelsket i, som alle andre. Over et visst antall gjør det det. Har du hatt 70 partnere så forteller det at du har lave standarder og et løssluppent forhold til sex. Løssluppent forhold til sex - om det er hva du vil kalle det, helt greit. Men det å ha sex med mange attraktive menn derimot, er ikke noe jeg ville kalle lave standarder.
Gjest krabat Skrevet 7. april 2012 #46 Skrevet 7. april 2012 (endret) Man trenger ikke ha følelser for alle man har sex med Derfor spørsmålet mitt: Hva er galt med at kjæresten har sex med andre når du er i et forhold, dersom ditt syn på sex er at man fint kan ha sex kun for nytelsens skyld, uten at det involverer noe mer? Løssluppent forhold til sex - om det er hva du vil kalle det, helt greit. Men det å ha sex med mange attraktive menn derimot, er ikke noe jeg ville kalle lave standarder. Det er ikke lave standarder hvis premisset er at en sexpartner er en varmblodig sexdukke. Endret 7. april 2012 av krabat
kristian82 Skrevet 7. april 2012 #47 Skrevet 7. april 2012 (endret) Det er nettopp sånne folk som deg som får meg til å lure litt.. Hvordan man kan dømme og gå ut i fra så mye når man egentlig vet så lite. Og si meg, hvem er egentlig du (eller hvem som helst andre) til å bestemme hva som er et "normalt" syn på sex? Og jeg tror heller ikke du har lest godt nok igjennom innleggene jeg har skrevet utifra det du skriver tilbake; "(...) mens du innerst inne vet at han hadde forlatt deg med en gang/sett deg i et helt annet lys dersom han hadde visst om fortiden din". Min fremtidige partner, og også partnere jeg har hatt i fortiden, vet om dette, men selve tallet har de ingen krav på å vite. Og, som også skrevet tidligere, har jeg heller ikke visst antallet selv før ganske nylig. Nei, fysj for en skam, si! "Kjære utkårede. Jeg har hatt sex med mange. MANGE. Men nå vil jeg ha bare deg og kun deg. Så deal med det, la fortid være fortid, eller stikk av!" Så nei, det er ikke snakk om å legge sjul på min seksuelle historie bare fordi jeg velger å holde selve antallet for meg selv. Men hvis neste fremtidige, potensielle partner stiller spørsmålet, kan jeg kanskje la det henge i lufta ved å svare "et sted mellom 1 og 1000". Og det med sykdomsbiten... For å si det sånn; du kan ikke være veldig opplyst. Sikker sex og bruk av kondomer er et lite hint til deg. En person som debuterer og har ubeskytta sex kan ende opp med en kjønnssykdom. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger eller med hvor mange du har sex, så lenge du er ansvarlig og passer på deg selv. Og jeg kan jo da også nevne for deg at jeg aldri har hatt en eneste kjønnssykdom i mitt liv. Dømme? Det handler ikke nødvendigvis om å dømme, selv om en sier at "en med 70 partnere har et annet forhold til sex, nærhet, og egne intimitetsgrenser samt selvkontroll, kontra en person (under ellers like forutsetninger) som kun har 5 partnere fordi personen finner det ikke naturlig å ha sex med ukjente mennesker, og selve sexen og dens intimitet vurderes som unaturlig å dele med ukjente folk. Det at tallet representerer handlinger, som igjen representerer valg (og sier noe om personen som handler) kan en jo ikke diskutere imot. Det vil ikke si at personen med 70 partnere er et dårlig menneske eller whatever, men man er relativt virklighetsfjern om man ikke klarer å se at tallet repsenterer og peker tilbake på sider ved personen. Når jeg snakker om "normalt" så tenker jeg på hva flesteparten ligger rundt når det kommer til antall partnere. Gjennomsnittet i Norge er ikke 70 partnere for å si det sånn. At du ikke vil si antallet, men gjør synet ditt på sex og antall partnere klart, som du sier "hatt maange" - så at du ikke misleder en fremtidig type, er jo bra. Jeg vet nok om sikker sex jeg. At en kan få det av den 2 kjæresten sin mens han/hun som pulte 100 ikke fikk noe er sant, livet er dessverre urettferdig sånn sett. Men det er vel ikke akkurat sykdommer folk som ligger mye rundt er mest kjent for å bekymre seg over - gir jo gjerne faen i kondom osv. Men fint om du bare har sikker sex da, der er du tydeligvis ulik de andre jeg kjenner som har samme seksualatferd som deg. Forøvrig er ikke kondom 100% sikkert det heller, og mange har nok brent seg på såkalt "sikker" sex på fylleknull. Regner med du aldri gir eller mottar noe ubeskyttet oralsex heller. Har jeg svært vondt for å tro! Majoriteten av de som sier "jeg har aldri hatt noen kjønnssykdom" har ikke en gang testet seg for HIV, så akkurat der er det nok mange som lurer seg selv. (Men seff fint om du ikke er en av de). Endret 7. april 2012 av kristian82 1
Tinkerbell_ Skrevet 7. april 2012 #48 Skrevet 7. april 2012 Fordi det sier mye om en person, enten du liker det eller ikke For det første blondie, var ikke den setningen du uthevet rettet direkte til diskusjonen om antall. Det var rettet til alt det andre denne personen gikk ut ifra uten å kjenne meg, og kun ved å vite mitt antall partnere. Som f.eks og nesten gå utifra at jeg hadde hatt kjønnssykdommer, at mine forhold så og si ville være basert på en løgn hvor jeg ikke var åpen om noe av min seksuelle histore osv. Typiske generaliserende antagelser som dømmende personer gjerne kommer med. For det andre, sier også tingene du skriver, ganske mye om deg som person. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #49 Skrevet 7. april 2012 For meg er seksuell løssluppenhet forbundet med skam, kunne aldri hatt sex med en jeg ikke er i forhold med. Mange menn som kaller damer som ligger rundt for horer og billige, ville aldri kunnet leve med ett slikt stempel. Har derfor ikke hatt en mann på flere år, men savner det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #50 Skrevet 7. april 2012 Skulle du ønske at du kunne ligge rundt uten å føle skam?
Tinkerbell_ Skrevet 7. april 2012 #51 Skrevet 7. april 2012 Derfor spørsmålet mitt: Hva er galt med at kjæresten har sex med andre når du er i et forhold, dersom ditt syn på sex er at man fint kan ha sex kun for nytelsens skyld, uten at det involverer noe mer? Det er ikke lave standarder hvis premisset er at en sexpartner er en varmblodig sexdukke. Jeg skjønner du har store problemer med å forstå at noen faktisk kan ha uforpliktet sex uten følelser involvert, siden du må ha det inn med t-skje. Helt greit det, jeg respekterer nå mennesker som deg, som kun har sex med de man er følelsesmessig involvert med. Så kanskje du også skal prøve å gjøre det samme med mennesker som meg. Jeg finner det så underlig hvordan mennesker hele tiden ser ned på mennesker som ikke mener og gjør det samme som dem selv. La meg prøve å forklare igjen. Uforpliktet sex - no feelings involved. Og sex i forhold - følelsesmessig involvert med personen du har sex med. Situasjon 1, uforpliktet sex, f.eks en ONS: Jeg er ute og møter en mann jeg finner attraktiv - ja, eller en varmblodig sexdukke, om det passer deg bedre, du som absolutt føler for å sette hver minste ting på spissen. Vi snakker, klaffer, hooker opp og har sex samme kveld. To fremmede mennesker. Vi har vill, uhemmet, gøy og deilig sex. Vi skilles dagen etter, kanskje vi holder kontakten og fortsetter som "knullevenner" eller kanskje vi faktisk aldri ses igjen. Er jeg forelsket i denne personen? Har jeg følelser for han? Selvfølgelig ikke. Betyr det at sexen ikke var bra? Nei. Situasjon 2, følelsesmessig involvert sex, forhold (dvs. kjæreste): Jeg er i et eksklusivt forhold, hvilket betyr for de fleste (forhåpentligvis) at det er denne ene personen, og kun denne ene, du vil være intim med. Jeg er forelsket og finner ingen andre enn min utkårede attraktiv. Jeg ønsker ikke ha sex, kline eller gjøre noen som helst andre intime ting med noen andre enn kjæresten min, fordi for meg er han den beste og fineste i verden uansett. Så lenge man har sex uten å bedra eller såre noen andre syns jeg man skal få ha sex med hvem man vil, når man vil og hvor ofte man vil. Jeg har aldri hatt, og kommer aldri til å ha, planer om å avstå sex bare fordi jeg er singel. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #52 Skrevet 7. april 2012 Hvor mange hiv-tester har du tatt da Tinkerbell__ ? 1
Tinkerbell_ Skrevet 7. april 2012 #53 Skrevet 7. april 2012 Dømme? Det handler ikke nødvendigvis om å dømme, selv om en sier at "en med 70 partnere har et annet forhold til sex, nærhet, og egne intimitetsgrenser samt selvkontroll, kontra en person (under ellers like forutsetninger) som kun har 5 partnere fordi personen finner det ikke naturlig å ha sex med ukjente mennesker, og selve sexen og dens intimitet vurderes som unaturlig å dele med ukjente folk. Det at tallet representerer handlinger, som igjen representerer valg (og sier noe om personen som handler) kan en jo ikke diskutere imot. Det vil ikke si at personen med 70 partnere er et dårlig menneske eller whatever, men man er relativt virklighetsfjern om man ikke klarer å se at tallet repsenterer og peker tilbake på sider ved personen. Når jeg snakker om "normalt" så tenker jeg på hva flesteparten ligger rundt når det kommer til antall partnere. Gjennomsnittet i Norge er ikke 70 partnere for å si det sånn. At du ikke vil si antallet, men gjør synet ditt på sex og antall partnere klart, som du sier "hatt maange" - så at du ikke misleder en fremtidig type, er jo bra. Jeg vet nok om sikker sex jeg. At en kan få det av den 2 kjæresten sin mens han/hun som pulte 100 ikke fikk noe er sant, livet er dessverre urettferdig sånn sett. Men det er vel ikke akkurat sykdommer folk som ligger mye rundt er mest kjent for å bekymre seg over - gir jo gjerne faen i kondom osv. Men fint om du bare har sikker sex da, der er du tydeligvis ulik de andre jeg kjenner som har samme seksualatferd som deg. Forøvrig er ikke kondom 100% sikkert det heller, og mange har nok brent seg på såkalt "sikker" sex på fylleknull. Regner med du aldri gir eller mottar noe ubeskyttet oralsex heller. Har jeg svært vondt for å tro! Majoriteten av de som sier "jeg har aldri hatt noen kjønnssykdom" har ikke en gang testet seg for HIV, så akkurat der er det nok mange som lurer seg selv. (Men seff fint om du ikke er en av de). Det handler mye om å dømme faktisk, og den som ikke ser det er relativt virkelighetsfjern selv. For ikke kom å si til meg at du ikke allerede ville ha gjort deg opp en mening om meg, kun utifra mitt antall sexpartnere, om du nå hadde truffet meg i virkeligheten. Du ville ha gjort deg opp en mening før du hadde visst noe annet om meg, noe jeg finner svært dømmende og generaliserende. Og dømmer man hele personen ut ifra slike ting, har man også lett for å være dømmende når det kommer til mye annet. Det handler igrunn bare mye om det å burde respektere andres meninger og livsstil, uten å rakke eller se ned på de, bare fordi de ikke mener og gjør som en selv.
Gjest krabat Skrevet 7. april 2012 #54 Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg skjønner du har store problemer med å forstå at noen faktisk kan ha uforpliktet sex uten følelser involvert, siden du må ha det inn med t-skje. Jeg har ikke noe problem med å forstå det. Hvorvidt man kan ha sex med en person uten å bry seg om hvem vedkommende er, avhenger av ens verdisyn. Helt greit det, jeg respekterer nå mennesker som deg, som kun har sex med de man er følelsesmessig involvert med. Så kanskje du også skal prøve å gjøre det samme med mennesker som meg. Nå kjenner jeg ikke deg, så om jeg respekterer deg eller ikke vet jeg strengt tatt ikke. Men dersom jeg skulle gjøre det så vil det være av helt andre årsaker enn - og på tross av - at du er et billig individ på sexfronten. La meg prøve å forklare igjen. Uforpliktet sex - no feelings involved. Og sex i forhold - følelsesmessig involvert med personen du har sex med. Igjen: Hvis man kan skru av og på bryteren så enkelt som dette, hva er galt med å ha sex med andre mens man er i et forhold? Da er det jo bare å ha uforpliktende sex (no feelings involved) når du har sex med andre enn kjæresten! Min erfaring er at det er de som har et løssluppent forhold til sex som er mest bekymret for at partneren skal være utro. På én måte gir det mening: Sex er jo bare billig moro, og da er det lettere å bli fristet enn om sex stikker dypere enn som så. På den annen side gir det absolutt ikke mening: Dersom sex kun er billig moro, hva er da galt med at partneren har seg med andre? Hva er galt med at han har det gøy? Endret 7. april 2012 av krabat
kristian82 Skrevet 7. april 2012 #55 Skrevet 7. april 2012 (endret) Det handler mye om å dømme faktisk, og den som ikke ser det er relativt virkelighetsfjern selv. For ikke kom å si til meg at du ikke allerede ville ha gjort deg opp en mening om meg, kun utifra mitt antall sexpartnere, om du nå hadde truffet meg i virkeligheten. Du ville ha gjort deg opp en mening før du hadde visst noe annet om meg, noe jeg finner svært dømmende og generaliserende. Og dømmer man hele personen ut ifra slike ting, har man også lett for å være dømmende når det kommer til mye annet. Det handler igrunn bare mye om det å burde respektere andres meninger og livsstil, uten å rakke eller se ned på de, bare fordi de ikke mener og gjør som en selv. Da har vi ulik oppfatning av begrepet " å dømme noen". En som tegner 5 timer om dagen, han liker å tegne. Meningen om deg hadde vært at du var altfor ulik meg på emnet sex/forhold/følelser, og at vi personlighetsmessig og i forhold til meninger absolutt ikke hadde matchet på det området. Å akkurat det vet jeg jo allerede bare alene av at du har hatt 70 partnere. At du ellers er snill? morsom? trofast? det kan godt være Man rakker ikke ned på deg bare for at man er uenig med deg, eller for at man i motsetning til deg mener at ting som antall også reelt sier noe om personen bak tallet. Endret 7. april 2012 av kristian82
Tinkerbell_ Skrevet 7. april 2012 #56 Skrevet 7. april 2012 Hvor mange hiv-tester har du tatt da Tinkerbell__ ? Vel, ettersom smittefaren ved HIV er relativt lav (spesielt ved vaginalt samleie), har jeg ikke akkurat sett det som en nødvendighet å teste meg for det et dusin ganger i året. Praktisering av sikker sex, noen jevlige sjekker, og da innimellom full pakke for å være på den sikre siden, burde være nok. Og ja, alle testene har kommet ut negativt, til tross for at jeg ligger med både gud og hver mann. Det var jo ganske så off- topic, AB, men håper du føler du fikk greit nok svar på spørsmålet ditt.
solch Skrevet 7. april 2012 #57 Skrevet 7. april 2012 Skjønner godt at du er redd for å dømmes for tallet. Er 17 og tallet mitt er 8. Så runder alltid ned tallet drastisk om noen spør meg, og har selv erfart at folk har dømt meg utifra antall sex-partnere. Nå skal det sies at jeg rundet 5 partnere bare 5 mnd etter jeg mistet jomfrudommen, og da var jeg 14 år, ung og uvitende. Er hakket smartere og noen erfaringer rikere i dag. Jeg hadde vel det lille "behovet" for sex på den tiden. Har ikke dette behovet lenger, men for all del, jeg dømmer ingen utifra et tall eller hvordan de velger å bruke sin seksuelle frihet!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #60 Skrevet 7. april 2012 Jeg har alltid trodd at sex var forbeholdt to mennesker som elsket hverandre. Vel, SÅ feil kan en tydeligvis ta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå