Gå til innhold

Seksuell skam

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en av de som synes det er bra med jenter som har sex, og som ikke bryr seg om hva andre måtte mene. Ikke som i å ligge rundt med alle og enhver, men som i å ta ansvar for egne behov. MEN jeg har som alle andre jenter fått innprenta at det er mye skam rundt sex, og jeg blir altfor bevisst på "tallet". Redd for å miste respekt pga et tall. Så hvordan bli kvitt barndommens "lærdom" og frykten for samfunnets bebreidende blikk? Til andre jenter sier jeg at de må slå seg løs, men klarer selv ikke å følge oppfordringene. Jeg knytter ikke følelser og sex sammen, og har flere ganger hatt uforpliktende sex.

Kan nevnes at jeg kun er 19 og har hatt under fem sex-partnere.

Endret av Blackpuma
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne snu på spørsmålet; hvordan har det seg at man idag gjerne sidestiller seksuelt frigjorthet og avslappet forhold til sex med tilfeldige sexpartnere og sex uten følelser?

Jeg er endel eldre enn deg, men fortsatt når jeg var på din alder var det aldri snakk om å "slå seg løs" på samme måte som idag.

Man trengte ikke uttrykke noe som helst gjennom sex.

Jeg synes det er trist dette fokuset din generasjon har på at det er "kult" å ha sex uten følelser - at dette er måten man skal frigjøre seg fra gammeldagse og kjønnsdiskriminerende skamfølelse.

Det er ingen skam å ha sex - og å nyte det.

Men det kan føles ganske kjipt i ettertid om man har tatt for mange uoverveide avgjørelser som man ikke kan stå for i ettertid - og det gjelder begge kjønn.

Man har hele livet sitt på å ha masse deilig sex og treffe nye sexpartnere.

Skjønner ikke hvorfor så mange unge har så hastverk med å gjennomføre masse tilfeldige ligg så raskt som mulig.....?

• Liker 10
Gjest Katten.
Skrevet

I all hovedsak er det snakk om å omgi seg med mennesker hvor tallet ikke har noe å si. Dessverre er det en god del mennesker som fortsatt bryr seg om slikt.

• Liker 1
Skrevet

Forestill deg katten, du blir dritforelska i jenta i ditt liv og du deler hele livet ditt med dama du kunne ofret livet for. Sexen er så god at det er som og sitte fanget til gud, -

Så får du høre etterpå at dama ikke har følelser med dem hun har sex med.

Hvordan blir følelsene dine for denne dama etterpå da? Er da i ditt motiv og være like forelsket og betatt av denne dama? Eller lønner det seg for din egen pyskes skyld og kanskje roe ned forelskelesen littegranne+

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Waitwhat?

Jeg ville da aldri tilbragt hele livet mitt med noen som ikke har følelser for meg òg. En kan ikke fake slikt.

• Liker 3
Skrevet

Forestill deg katten, du blir dritforelska i jenta i ditt liv og du deler hele livet ditt med dama du kunne ofret livet for. Sexen er så god at det er som og sitte fanget til gud, -

Så får du høre etterpå at dama ikke har følelser med dem hun har sex med.

Hvordan blir følelsene dine for denne dama etterpå da? Er da i ditt motiv og være like forelsket og betatt av denne dama? Eller lønner det seg for din egen pyskes skyld og kanskje roe ned forelskelesen littegranne+

At dama har pula mange menn før hun traff ham, betyr da ikke at hun ikke er i stand til å forelske seg. Noen klarer fint å skille mellom sex og følelser, men det betyr ikke at de ikke har følelser.

Noen mennesker er rett og slett mer glad i sex enn andre, og når disse er single, hvorfor skal de ikke få ha sex med hvem de vil?

Disse skamgreiene knyttet til sex ble implemert i kvinners oppdragelse i et forsøk på å kontrollere dem. De ble laget av kontrollfreakmenn som var redde for å miste dama si til noen andre. Drit i antallet menn du har sex med. Pul og kos deg, du lever bare én gang så du kan like gjerne gjøre det beste ut av det. :) Så lenge man ikke puler rundt når man er i et forhold, eller lurer til seg sex ved å lyve og manipulere, har man ingenting å skamme seg over.

• Liker 4
Skrevet

Waitwhat?

Jeg ville da aldri tilbragt hele livet mitt med noen som ikke har følelser for meg òg. En kan ikke fake slikt.

Ja, jeg trodde også det der, men så fikk jeg meg et smell! Velvel, ihvertfall lærte jeg meg at det er best at dama er mest forelsket for at forholdet skal vare.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg trodde også det der, men så fikk jeg meg et smell! Velvel, ihvertfall lærte jeg meg at det er best at dama er mest forelsket for at forholdet skal vare.

Du ble såret én gang, og så ga du opp håpet på kvinner, forhold og kjærlighet?

Så pysete og svakt...

• Liker 6
Gjest Katten.
Skrevet

I et forhold vil det som regel alltid være en som elsker og en som blir elsket.

Det enkleste er å være den som blir elsket. Det lykkeligste er å være den som elsker.

• Liker 1
Skrevet

At dama har pula mange menn før hun traff ham, betyr da ikke at hun ikke er i stand til å forelske seg. Noen klarer fint å skille mellom sex og følelser, men det betyr ikke at de ikke har følelser.

Noen mennesker er rett og slett mer glad i sex enn andre, og når disse er single, hvorfor skal de ikke få ha sex med hvem de vil?

Disse skamgreiene knyttet til sex ble implemert i kvinners oppdragelse i et forsøk på å kontrollere dem. De ble laget av kontrollfreakmenn som var redde for å miste dama si til noen andre. Drit i antallet menn du har sex med. Pul og kos deg, du lever bare én gang så du kan like gjerne gjøre det beste ut av det. :) Så lenge man ikke puler rundt når man er i et forhold, eller lurer til seg sex ved å lyve og manipulere, har man ingenting å skamme seg over.

Jeg tenker at siden man bare lever en gang så burde man leve litt varsomt? Greit og hore rundt og tulle om man hadde hatt uendelig med liv, men siden man bare har det ene veldig kostbare livet, - burde man ikke ta litt ekstra godt vare på det?

• Liker 6
Skrevet

I et forhold vil det som regel alltid være en som elsker og en som blir elsket.

Det enkleste er å være den som blir elsket. Det lykkeligste er å være den som elsker.

Interessant, - det lykkeligste må vel og bli forelsket i for den man er?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Jeg har prøvd det. Jeg foretrekker, slik jeg har det nå; å elske.

Skrevet

Jeg har prøvd det. Jeg foretrekker, slik jeg har det nå; å elske.

Jeg har også prøvd mye. Det beste er å elske usminket.

• Liker 1
Skrevet

Tull. Selvsagt finnes det par der kjærligheten er gjensidig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at siden man bare lever en gang så burde man leve litt varsomt? Greit og hore rundt og tulle om man hadde hatt uendelig med liv, men siden man bare har det ene veldig kostbare livet, - burde man ikke ta litt ekstra godt vare på det?

Waco - hva er å hore rundt? Noen av oss brukte litt tid på å finne det mennesket vi hadde lyst til å leve med. Noen av oss hadde sex med de menneskene vi traff. Mange av oss traff ikke partneren da vi var i konfirmasjonsalderen. Mange av oss tar veldig godt vare på livet. Så - hva er ditt problem?

• Liker 7
Skrevet

Så lenge man ikke gjør noe farlig, som f.eks å ha ubeskyttet sex, er det rimelig trygt å hore rundt, både for menn og kvinner. :)

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Tull. Selvsagt finnes det par der kjærligheten er gjensidig.

Jo, men de er sjeldne. De fleste forhold er basert på "fornuft".

• Liker 1
Skrevet (endret)

Litt nysgjerrig: Det ene veldig kostbare livet som du har Waco. Hvordan tar du vare på det og hvordan lever du så varsomt som du mener at andre bør?

Endret av Havbris
  • Liker 1
Skrevet

Litt nysgjerrig: Det ene veldig kostbare livet som du har Waco. Hvordan tar du vare på det og hvordan lever du så varsomt som du mener at andre bør?

Han sitter hjemme og sutrer på Kvinneguiden istedet for å gå ut og ha sex, slik han egentlig vil (men ikke klarer/tør). :D Det er mye tryggere å holde seg hjemme, vet du.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...