Gå til innhold

Hvilke menn fortjener de beste damene?


Gjest Alfred

Anbefalte innlegg

nei

Dropp de kvasi-psykologiske teoriene dine. Utseendet har svært lite å si for menn. Det er helt andre faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp de kvasi-psykologiske teoriene dine. Utseendet har svært lite å si for menn. Det er helt andre faktorer som spiller inn.

Tull. Det er alltid de kjekkeste guttene som flørter med de peneste jentene. Jeg ser det gang på gang på vors, fest etc. Kanskje det ikke er tillfellet alltid på jobb eller universitetet, men utseende har mye å si for kvinner. Til og med om klærene er avgjørende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig at du kan si at du er rasjonell og analytisk, og samtidig ikke være interessert i hvor "kjemien" kommer fra.

Hm, var det det du fikk ut av det jeg skrev? Hele mitt poeng var å forklare/svare på ditt spørsmål om hvilke menn som fortjener de beste damene. Nettopp fordi hva som tiltrekker oss ved andre mennesker ikke er forklarlig, så kan man ikke forklare hvorfor noen faller for noen, og ikke andre.

Man kan ikke rasjonalisere følelser. Man kan analysere dem, men sjelden forklare dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

man kan jo sjarmere så mye man vil. om jenta ikke er tiltrukket av hvordan han ser ut, så funker det aldri. iløpet av de 10 første sekundene man møtes, har man ubevist bestemt seg for om man kommer til å ligge med personen eller ikke om det blir mulig

Denne erfaringen har ikke jeg.

Hvis en mann kommer bort til meg og har et utseende som jeg ikke umiddelbart finner tiltrekkende, så kan det godt hende jeg blir så sjarmert av han at jeg gir han en sjanse likevel. Gutta kommer langt med sjarme, humor, selvironi o.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at du ikke kan være objektiv om din egen person.

Men jeg ville ikke taklet ei kvinne som ønsker og trenger oppmerksomhet og bekreftelse ifra andre mannfolk enn meg, nei.

Jeg kan ta et bilde av meg selv og legge det ved siden av et bilde av en kvinne som regnes som pen. Jeg kan se at vi har like trekk, like farger, lik figur og lik størrelse på øyne, munn, lik avstand mellom ansiktstrekk og kroppsdeler. I tillegg kommer tilbakemeldinger fra andre mennesker, som gjør at jeg vet at jeg har de trekkene som regnes som tiltrekkende.

En slik kvinne trenger sjelden oppmerksomhet og bekreftelse fra andre mannfolk, som du kaller det.

Hun trenger ikke selv syns hun er pen, men hun vet hun er det i forhold til normer og regler for antatt pent utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, var det det du fikk ut av det jeg skrev? Hele mitt poeng var å forklare/svare på ditt spørsmål om hvilke menn som fortjener de beste damene. Nettopp fordi hva som tiltrekker oss ved andre mennesker ikke er forklarlig, så kan man ikke forklare hvorfor noen faller for noen, og ikke andre.

Man kan ikke rasjonalisere følelser. Man kan analysere dem, men sjelden forklare dem.

Så du mener at psykologi, sexologi, sosiologi og hjerneforskning er bortkastet arbeid?

Du bekrefter egentlig hva jeg tror; kvinner ønsker at tiltrekning skal være noe magisk, som er umulig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at psykologi, sexologi, sosiologi og hjerneforskning er bortkastet arbeid?

Du bekrefter egentlig hva jeg tror; kvinner ønsker at tiltrekning skal være noe magisk, som er umulig å forklare.

Nei, Søte Alfred, det er ikke det jeg skriver eller tror.

Du spør: Hvilke menn fortjener de beste damene?

Jeg føler for det første at ingen fortjener en partner, for det andre lurer jeg på hvem som er de beste damene? På det svarer du karameller og sukkertøy.

Du skriver videre om misunnelse og at menn tar til takke med stygge damer, selv om de selv er kjekke, mens de sitter og titter på de fine damene, og har lyst på dem.

Jeg gav deg et eksempel, som du ikke kommenterte, hvor en av mine beste venner giftet seg med en kvinne som ytterst ikke akkurat er noe fruktfat. Hva så han i henne? Han så kvinnen i sitt liv. Kan man forklare det helt kynisk og logisk? Jeg er usikker på det. Hadde han fortjent ei penere dame? I hans øyne har han fått den vakreste kvinnen i verden, hva betyr det da hva andre mener?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Søte Alfred, det er ikke det jeg skriver eller tror.

Du spør: Hvilke menn fortjener de beste damene?

Jeg føler for det første at ingen fortjener en partner, for det andre lurer jeg på hvem som er de beste damene? På det svarer du karameller og sukkertøy.

Du skriver videre om misunnelse og at menn tar til takke med stygge damer, selv om de selv er kjekke, mens de sitter og titter på de fine damene, og har lyst på dem.

Jeg gav deg et eksempel, som du ikke kommenterte, hvor en av mine beste venner giftet seg med en kvinne som ytterst ikke akkurat er noe fruktfat. Hva så han i henne? Han så kvinnen i sitt liv. Kan man forklare det helt kynisk og logisk? Jeg er usikker på det. Hadde han fortjent ei penere dame? I hans øyne har han fått den vakreste kvinnen i verden, hva betyr det da hva andre mener?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Søte Alfred, det er ikke det jeg skriver eller tror.

Du spør: Hvilke menn fortjener de beste damene?

Jeg føler for det første at ingen fortjener en partner, for det andre lurer jeg på hvem som er de beste damene? På det svarer du karameller og sukkertøy.

Du skriver videre om misunnelse og at menn tar til takke med stygge damer, selv om de selv er kjekke, mens de sitter og titter på de fine damene, og har lyst på dem.

Jeg gav deg et eksempel, som du ikke kommenterte, hvor en av mine beste venner giftet seg med en kvinne som ytterst ikke akkurat er noe fruktfat. Hva så han i henne? Han så kvinnen i sitt liv. Kan man forklare det helt kynisk og logisk? Jeg er usikker på det. Hadde han fortjent ei penere dame? I hans øyne har han fått den vakreste kvinnen i verden, hva betyr det da hva andre mener?

:klappe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Søte Alfred, det er ikke det jeg skriver eller tror.

Du spør: Hvilke menn fortjener de beste damene?

Jeg føler for det første at ingen fortjener en partner, for det andre lurer jeg på hvem som er de beste damene? På det svarer du karameller og sukkertøy.

Du skriver videre om misunnelse og at menn tar til takke med stygge damer, selv om de selv er kjekke, mens de sitter og titter på de fine damene, og har lyst på dem.

Jeg gav deg et eksempel, som du ikke kommenterte, hvor en av mine beste venner giftet seg med en kvinne som ytterst ikke akkurat er noe fruktfat. Hva så han i henne? Han så kvinnen i sitt liv. Kan man forklare det helt kynisk og logisk? Jeg er usikker på det. Hadde han fortjent ei penere dame? I hans øyne har han fått den vakreste kvinnen i verden, hva betyr det da hva andre mener?

Veldig bra. Veldig sant. Veldig klokt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig smiskete.

Ja, der tok du meg. Jeg er fly forelsket i Kate, og dermed innynder meg til de grader. Det kunne aldri ha noe med veloverveid argumentasjon å gjøre... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Dropp de kvasi-psykologiske teoriene dine. Utseendet har svært lite å si for menn. Det er helt andre faktorer som spiller inn.

Det her er litt sant og litt usant på en og samme gang, tror jeg. Sånn jeg har forstått det, så er utseendet viktig både for kvinner og menn opp til et visst punkt.

Det kan umulig være noen tvil om at et uvanlig godt utseende vil være til hjelp, uansett om du er kvinne eller mann. Mennesker har en tendens til å se igjennom fingrene med ting dersom personen det er snakk om er pen. Det er bare å se på TV en dag, eller lytte til radioen for den saks skyld. Mye pene mennesker der med et heller begrenset talent for det de holder på med. Hvorfor? Er det fordi vi blir pådytta dette av "det onde media-monsteret"? Nei, det er fordi media-monsteret vet hva folk vil ha.

Men når det er sagt, så er ikke utseendet alt. På kjøtt/kjærlighetsmarkedet er det mange kvaliteter som spiller inn, og utseende trenger ikke være noe som står i veien så lenge en i det minste er gjennomsnittlig pen. Og det siste der er viktig. Det sier både kvinner og menn, så vidt jeg har skjønt. Dersom en er direkte "stygg" (og jeg liker ikke å bruke det ordet, men det får gå) så er det klart at utseende er noe som vil stå i veien, uansett hvilke andre kvaliteter en har.

Så brutalt er det faktisk. Men når det er sagt, kan nesten hvem som helst bli "gjennomsnittlig pen" bare ved å ta litt vare på seg selv. Mens andre alltid vil være gjennomsnittlig pene uansett hvor dårlig vare de tar på seg selv.

Er ikke dette fasiten da? Jeg mener å ha hørt dette en million ganger, spesielt fra kvinner: At så lenge personen er helt middels av utseende så er ikke utseendet så viktig. Menn generelt er kanskje enda litt mer kresne.

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der tok du meg. Jeg er fly forelsket i Kate, og dermed innynder meg til de grader. Det kunne aldri ha noe med veloverveid argumentasjon å gjøre... :roll:

Bandit og jeg har allerede pult, og han sitter ikke og titter på andre damer med sorg i blikket når vi er ute på restaurant, men det er kanskje fordi jeg er dritfin, og han har bart og cowboyhatt, så sånn sett passer vi ikke inn i teorien din? :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bandit og jeg har allerede pult, og han sitter ikke og titter på andre damer med sorg i blikket når vi er ute på restaurant, men det er kanskje fordi jeg er dritfin, og han har bart og cowboyhatt, så sånn sett passer vi ikke inn i teorien din? :nigo:

Jeg tror nok det ligger der, Kate. Vi er begge så attraktive at vi er totalt Above the Laws of Alfred. Det hjalp jo også på at det var så sinnsykt deilig... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Avataren til Bandit er tatt like etter, et typisk PostOrgasme shot.

Ja, jeg ser det nå når du sier det. "Lukt på fingrene mine", sier han visst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...