Gå til innhold

Å la seg forsørge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio

Og en ting til...dette barnet prøvde seg i barnehage i 1 år 50%, og det endte med at barnet var mer hjemme enn i barnehagen fordi han ble mer og mer aggressiv grunnet andre barn som slo, bet og var slemme mot barnet.

Nå er barnet tatt ut av barnehagen, heldigvis (jeg ble helt skremt av å se hvor redd barnet var bare når man gikk turer forbi barnehagen) og er seg selv igjen, glad og lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva andre gjør er i grunn ikke noe jeg har noe med. Jeg har forsørget min mann i snart et år grunnet sykdom, og mange som ikke kjenner oss synes kanskje dette er litt rart, men hvorfor vi har det slik vi har det er ikke andres business. Men nei, det er nok litt uglesett i dag, og jeg merker at mange reagerer hvis jeg svarer ærlig (og uten å gå inn på grunnen til hvorfor det er slik). Standardsvar er ofte "men kan han ikke jobbe da?", "hvorfor jobber han ikke?" etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Sykdom er jo noe helt annet, og er man syk så velger man faktisk ikke å være hjemme. Men det er stor forskjell på syke og friske som velger å være hjemme år etter år i lang tid.

Det er allikevel mange kvinner som faller i fella årlig. Det høres jo unektelig praktisk ut i begynnelsen når barna er små og begge foreldre glorifiserer det at bare han trenger å jobbe, at de allikevel har det romslig og at barna får det bra. Det er mange menn som heller ikke tenker på konsekvensene for kvinnene, enda de vil det beste for familien. Jeg forventer selvsagt at folk er oppegående, men jeg er såpass oppegående at jeg ser at alle ikke er det.

Enig i det, men da tenker man rett og slett for kortsiktig. Det er fint at barna har en forelder hjemme, og det er fint å kunne ta livet litt roligere. Men det er ikke fullt så fint den dagen barna er store nok til å greie seg selv med venner og slikt på dagtid og den hjemmeværende forelderen ikke lenger får jobb fordi vedkommende har vært borte for lenge fra arbeidslivet. Å la den ene gå hjemme over lang tid er i mange tilfeller et misforstått beste for familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom er jo noe helt annet, og er man syk så velger man faktisk ikke å være hjemme. Men det er stor forskjell på syke og friske som velger å være hjemme år etter år i lang tid.

Problemet er at folk sjelden ser min mann sykdom, så for de fleste er det ingen forskjell.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til...dette barnet prøvde seg i barnehage i 1 år 50%, og det endte med at barnet var mer hjemme enn i barnehagen fordi han ble mer og mer aggressiv grunnet andre barn som slo, bet og var slemme mot barnet.

Nå er barnet tatt ut av barnehagen, heldigvis (jeg ble helt skremt av å se hvor redd barnet var bare når man gikk turer forbi barnehagen) og er seg selv igjen, glad og lykkelig

Da kan det bli tøft å begynne på skolen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Da kan det bli tøft å begynne på skolen. :sjenert:

Fordi han ikke går i barnehage?

Tror ikke det. Var ikke særlig tøft for mange av barna som begynte i første klasse når jeg jobbet på barneskolen i et par år. Litt mer kontrollerte forhold der enn i barnehagen.

Barnet er jo uansett med andre barn selv om barnet ikke går i barnehagen....ikke bare der det fins andre barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...