Gå til innhold

Hva kaller du foreldrene dine?

Fremhevede innlegg

Gjest Apophis
Skrevet

Mamma og Pappa.

Men sier gjerne "far min" eller "mor mi" om eg snakker om de til noen andre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Bomullsdott
Skrevet

For det meste mamma og pappa. Jeg kaller dem Mutti og Vati også, bare for gøy (tysk altså).

Skrevet

Mamma og pappa, både når jeg snakker til dem og om dem.

Gjest Linaria
Skrevet

mamma og pappa. Det var da jeg var sånn 15 at det var litt flaut å si. Nå synes jeg det er koselig

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, og omtaler dem som moren og faren min. Selv har de begynt å omtale seg selv som mor og far. "Hei det er Far som ringer -" :klo: Blir helt feil for meg

For en del år siden snakket jeg med ei som ikke ble enig med mannen sin om hva de ville at ungene de skulle ha skulle kalle dem. Den ene ville gå for mamma og pappa, men den andre ville gå 'rett på' mor og far fordi det var vanlig å være flau over å si mamma og pappa i voksen alder. ...?!?

Den skjønte jeg aldri og har heller ikke vært flau.

• Liker 1
Skrevet

Mor og far, og det har jeg alltid gjort. Jeg synes mamma og pappa høres helt merkelig ut.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

om jeg snakker om dem, så bruker jeg mor og far. til dem sier jeg mamma og pappa

Skrevet

Mamma og pappa. Mamma og pappa (som begge er over 50) sier også mamma og pappa om sine foreldre.

• 6 måneder senere...
Skrevet

jeg kaller de mamma og pappa eller mormor og morfar etter jeg fikk barn

Skrevet

Mamma og pappa. :)

Skrevet

Mamma og pappa. Noen ganger så kaller jeg pappaen min for fattern, haha :)

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Kaller dem for mamma og pappa, noen ganger kaller jeg mamma for mamsemumsen og pappa for paps(en). Hvis snakker om dem sier jeg alltid "moren min" og "faren min".

Skrevet

Jeg har alltid sagt mamma og pappa, føler det blir veldig feil med noe annet. Hugser fortsatt da jeg gikk i barnehagen og en av "tantene" omtalte dem som "muttern" og "fattern". Da ble jeg fornærmet uten og egentlig vite grunnen til hvorfor det gikk sånn innpå meg den dag i dag, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...