Gå til innhold

Hva kaller du foreldrene dine?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma og pappa :rodmer: har desverre ikke koen pappa lengre da men. Har endel kallenavn på de også som brukes, sånne søte navn.

Skrevet

Mamma og pappa. Mor og far høres gammeldags ut i mine ører.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Mamma og pappa. Eller pappa, etter som mamma er død. Prøvde å gå over til å si mor og far da jeg var tenåring, og fikk det for meg at det var mer voksent, men klarte det bare ikke.

Mine voksne sønner sier også mamma og pappa :)

Skrevet

Mamma og pappa. Noen ganger bruker jeg navnene deres på tøys fordi jeg vet de ikke liker det :gjeiper:

Men jeg ville nok kalt dem "mor" og "far" om jeg snakket med sjefen eller i andre formelle situasjoner.

Gjest Chickpea
Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, men 'moren min' og 'faren min' når jeg omtaler dem til andre.

Samme her!

Gjest Awzm me
Skrevet

Har kalt pappa for "fucktard" på mobilen, men når jeg snakker til dem, eller om dem kaller jeg dem for mamma og pappa.

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa. Omtaler jeg dem til ukjente kaller jeg dem for foreldrene mine, eller mor og far min. :)

Skrevet (endret)

Ved direkte tale til dem bruker jeg mamma og pappa, mens jeg i andre settinger referer til muttern og fattern, eller "gamlingene"

Samme foruten gamlingene.

Endret av Pixtive
Gjest gulljento
Skrevet

mamma og pappa i direkte tale,

fornavn vist de reagerer seint, eller når eg tuller. Og mor mi/far min/mamma/pappa/mutteren når eg snakker om de.

:jepp:

Skrevet

Jeg bruker kun navnet på min mor, men det handler om at hun ikke er noen mamma :-)

Skrevet

Mor og pappa. Tror jeg slutta å si mamma da de ble skilt(snakka med mor og stefaren min om dette her om dagen faktisk)

Skrevet

Eg seier mamma og papa / pappa. Om eg snakkar om dei til andre er det sjova og sjaven.

Skrevet

Mamma/muttern og pappa/fattern.

Skrevet

Mor og far, det har jeg kalt dem hele livet :) Skriver og sier mamma og pappa når jeg snakker om dem til venner/forum osv. Men det er en gammel vane da jeg ble erta når jeg var yngre fordi jeg sa mor og far, og ikke mamma og pappa :ler: Så da sluttet jeg å si mor&far når jeg snakket med andre.

- Men med familie og til dem, er det alltid mor og far. Og det er naturlig for meg.

(Men egne barn ønsker jeg at de skal si mamma og pappa)

Skrevet

Mamma og pappa, jeg er snart 27, mamma er 50 og kaller sine foreldre mamma og pappa :)

Skrevet (endret)

Mamma og pappa eller mor og far, det varierar litt. Brukar aldri fornamna deira, det hadde vore heilt unaturleg for meg. Ungane mine, derimot, brukar ofte fornamnet mitt :eeeh: Veit ikkje kvifor dei har funne ut at det er stas men :ler: Det er vel ein periode ;)

Endret av imli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...