Gå til innhold

Hva kaller du foreldrene dine?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma, mama, mamsen, mamalama (kun fordi det rimer :P) og mamselamsen

Pappa, daddy-o eller daddy dj, haha.

Kunne ikke falt meg inn å si mor og far, det er det nok ingen med min dialekt som gjør. Og i Nord-Norge f.eks er det jo normalt å omtale besteforeldre som mor og far. Om farmora bor i tromsø og mormora i Lofoten blir det "mor i Tromsø" og "mor i Lofoten".

Skrevet

Evt. med slang kan jeg si "mordi" eller "mormi". :P

Skrevet

Sier mamma, men oftest besta når jeg snakker om henne til ungene.

Skrevet

Mor og Far, har alltid kaldt dem det. og vil alltid kalle dem det... Jeg blir mamma da... men det er fordi "pappa" var pappa fra før, og ville blitt litt dumt om barna hans hadde pappa og våre hadde far.. søskenfølelsen ville vel ikke blitt helt den samme.. Mor og pappa klinger ikke så bra.. selv om det ville eliminert foklaringen : "xx" sin mamma- ikke din mamma... eller jeg kunne jo vært *navnet mitt* for alle... slik jeg er for barnet til "pappa" men er litt for ego til at jeg skulle gi opp mamma tittelen..

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg bruker mamma og pappa til dem og om dem. Er i slutten av 20-årene, og kommer aldri til å begynne og kalle dem noe annet, f.eks mor og far. De heter jo tross alt mamma og pappa! :briller:

Gjest Kongsdatteren
Skrevet

Jeg sier mamma og pappa når jeg snakker direkte til dem. Hvis vi er ute liker jeg å omtale dem ved fornavn så jeg slipper den trassige situasjonen med å få litt for mange mammaer og pappaers spørrende blikk festet på meg. Når jeg prater om dem til andre sier jeg "Min mor og min far".

Rett skal være rett :opplyser:

Skrevet

Da jeg var liten kalte jeg dem ved fornavn fordi det var det de brukte til hverandre. Så begynte jeg å si mamma og pappa. Bruker det fortsatt, men bruker enten "foreldrene mine" eller "moren og faren min" når jeg er ute blant folk.

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, ellers kaller jeg dem noen ganger for fornavnene deres. ;) Når jeg prater om dem, sier jeg moren min og faren min.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Her omkring har jeg inntrykk av at det er normalt å gå over til å kalle dem for mor og far når man kommer i tjueårene. Men for meg så har de alltid vært mamma og pappa, det virker helt merkelig å kalle dem for noe annet. For ikke å snakke om å bruke fornavnet.

Så hva kaller du foreldrene dine?

Har alltid kalt de mamma og pappa og kommer alltid til å kalle de mamma og pappa. De som går over til å kalle de mor og far fordi de liksom er for voksne til å si mamma og pappa har jeg aldri forstått meg på. Syns det er ganske teit faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Mamma og pappa når jeg snakker med dem eller om dem til venner. Mor og far sier jeg hvis jeg snakker om dem til mennesker jeg ikke kjenner særlig godt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa og det kommer jeg ikke til å slutte med:). Snakker jeg om dem til folk jeg ikke kjenner så godt kan jeg si moren/faren min, men til folk jeg kjenner bruker jeg også mamma og pappa.

Skrevet

Sier nok mamma og pappa ja, skriver jeg blir det ofte mutter'n/fatter'n, mora mi/faren min. Eller gamlisene :fnise:

Skrevet

Mamma & Pappa :hjerte:

Verdens beste :)

Skal jeg hjem på besøk sier jeg "Mamma og de"

Kan finne på å si "min mor" eller "min far" til andre om jeg skal virke litt mer voksen :flire:

Skrevet

Kaller de det de heter. Navnet altså. Samme gjelder søsken.

Skrevet

Mamma og pappa.

Skrevet

Kaller mamma for mamma og noenganger mor :) Pappa er død, men når jeg snakker om han sier jeg alltid pappa :rodmer:

Skrevet

Jeg kaller mamma for mamma :) Min far bruker jeg bare fornavnet på de ytterst få gangene jeg skulle komme i fare for å omtale han på noe som helst vis.

Skrevet

Har ikke kontakt så mye kontakt med faren min, så jeg sier navnet hans. når jeg prater om han til noen som jeg ikke kjenner så godt sier jeg faren min.

Mamma er mamma, aldri noe annet.

Stefaren min var pappa i 7 år før vi kranglet og han ble "navnetsitt"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...