Gå til innhold

Hva kaller du foreldrene dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

mamma pappa

mutter'n fatter'n

moder'n fader'n

mutter's fatter's

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier mamma og pappa (og jeg sier også mamma/pappa når jeg snakker om dem til andre). Mor/far høres veldig upersonlig ut for meg, i tillegg til at jeg er fra Nord-Norge hvor det er vanlig å kalle besteforeldre for mor/far. Mannen sier også mamma/pappa, selv om det er mest vanlig å si mor/far der han kommer fra (sørvestlandet). Våre barn kaller oss mamma og pappa.

Gjest Badedrakt
Skrevet

Jeg bruker fornavnet til mamma og pappa til pappa, Har alltid gjort det :gjeiper:

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, evt mumi og pappen på tull ;)

Da mamma ble voksen måtte hun begynne å kalle sine foreldre for mor og far i stedet for mamma og pappa, og hun vil ikke at jeg skal gjøre det med henne og pappa.

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, evt mumi og pappen på tull ;)

Da mamma ble voksen måtte hun begynne å kalle sine foreldre for mor og far i stedet for mamma og pappa, og hun vil ikke at jeg skal gjøre det med henne og pappa.

Mumi likte jeg:)

Jeg kaller mamma for hennes fulle navn + etternavn når jeg er sur på henne:P Don't ask me why..

Gjest just words
Skrevet

Mamma og pappa til dem, og ofte om dem eller mamsen, papsen, moderen og faderen.

Skrevet

Mamma og pappa. Det gjør alle andre jeg kjenner også. Bortsett fra søskenbarna mine som sier mamma og far.

Skrevet

Jeg kaller de mamma og pappa :)

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, samboer sier mor og far.

Har noen andre venner som også sier mor og far, men det er ikke så mange. Det morsomme med det, er at for en stund siden under en diskusjon så fortalte både en venninne og samboer at de hadde sagt mamma og pappa først.

Venninnen min fortalte at det hadde vært for vanskelig å lære r'en, så de kunne ikke si mor og far før senere.

Snodig at de så absolutt måtte lære å si det synes jeg da men... :gjeiper:

Skrevet

Mamma og pappa. Noen ganger mams og paps.

Skrevet

Jeg er tydeligvis i mindretall: Jeg sier mor og far. Men mine barn sier mamma og pappa - det er helt håpløst å få dem til å si annet, hele samfunnet bruker mamma og pappa nå. (Jf. pappaperm m.m.)

Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, men 'moren min' og 'faren min' når jeg omtaler dem til andre.

mormoren min kommer alltid til å være den som "eier" navnet 'mor' hos meg, og morfaren min var 'far', det kommer aldri til å bli annerledes, selv om de begge er døde.

Sånn er det her og, letterer å kopiere denne. :fnise:

Skrevet (endret)

mor og far.

Har kalt dem det siden jeg var liten.

Endret av Inger88
Skrevet

Mamma og pappa :)

Av og til sier jeg navnet til pappa i stedet - det liker han dårlig :fnise:

Skrevet

Faren min var ikke til stede i oppveksten min og vi er derfor ikke særlig nære. Jeg kaller ham ikke noe annet enn "du" når jeg snakker til ham, og når jeg snakker om ham heter han faren min. På julegavelapper får han hete pappa, men ellers føles det rart å kalle ham det.

Mamma heter mamma.

Skrevet

Jeg sier "mamma" og "pappa" hvis jeg snakker direkte til dem, eller om jeg snakker om dem til et nært familiemedlem.

Snakker jeg med andre om dem, sier jeg "min mor" "faren min" eller "mine foreldre / foreldrene mine."

Roper jeg på dem, bruker jeg fornavnet deres, av to grunner. For det første, reagerer de hurtigere. Den andre grunnen er at jeg synes det høres bedre ut å rope navnene deres, og ikke "mammaaaaaaaaaaaaaaa" "pappaaaaaaaaaaaaaaa." I hvert fall i et rom fullt av folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...