Gjest Raindrops Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Her omkring har jeg inntrykk av at det er normalt å gå over til å kalle dem for mor og far når man kommer i tjueårene. Men for meg så har de alltid vært mamma og pappa, det virker helt merkelig å kalle dem for noe annet. For ikke å snakke om å bruke fornavnet. Så hva kaller du foreldrene dine?
Gjest luri Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Mamma og Pappa. Men mamma har begynte å kalle seg selv for "mor"
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Ved direkte tale til dem bruker jeg mamma og pappa, mens jeg i andre settinger referer til muttern og fattern, eller "gamlingene"
Gjest Lotusblomsen Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kaller de mamma og pappa, enkelt og greit
Yme Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Mutters, "din gamle skorpe", faggot, gamla, mamma, mokkamann, og egentlig hva som helst jeg måtte komme på i farta. 7
LilleBille Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Jeg bruker mamma og pappa i direkte tale til dem (evt. morsan/farsan som fleip). Men - jeg omtaler dem i noen sammenhenger (som her) som moren/faren min - da sier jeg ikke mammaen min. Selv moren min sa mamma til sin - evt omtalte henne som mormor til oss. Det kunne ikke falle meg inn å bruke fornavnet. Mine barn kaller meg mamma - og det er de som kan kalle meg det - så det blir det nok heller ingen endring på.
Gjesten Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Stort sett mamma, men hender jeg sier mor.
Moscato Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Mamma og pappa Endret 6. februar 2012 av Moscato
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Mamma og pappa. Sier også det om dem til andre, evt "foreldrene mine".
Gjest Levitate Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Sier mamma og pappa. Moderen og faderen blir noen ganger brukt, men ganske sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Jeg bruker stort sett fornavnene deres, har alltid gjort det. Da jeg var liten var det flere av vennene mine som lurte på om jeg var adoptert pga det, hehe. Bruker mor og far av og til. Sier bare mamma og pappa hvis jeg skal tigge om penger ;-)
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Sier mamma og pappa og kommer ikke til å slutte å si det. (Snakket faktisk med mamma og pappa om dette for en liten stund siden og de sa at det hadde vært rart om jeg skulle si navnene deres. At de ville blitt litt såret eller hva jeg skal kalle det)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Jeg sier mamma og pappa, men 'moren min' og 'faren min' når jeg omtaler dem til andre. mormoren min kommer alltid til å være den som "eier" navnet 'mor' hos meg, og morfaren min var 'far', det kommer aldri til å bli annerledes, selv om de begge er døde.
Britt Banditt Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Jeg bruker mamma og pappa i direkte tale til dem (evt. morsan/farsan som fleip). Men - jeg omtaler dem i noen sammenhenger (som her) som moren/faren min - da sier jeg ikke mammaen min. Selv moren min sa mamma til sin - evt omtalte henne som mormor til oss. Det kunne ikke falle meg inn å bruke fornavnet. Mine barn kaller meg mamma - og det er de som kan kalle meg det - så det blir det nok heller ingen endring på. Akkurat samme her.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Jeg sier mamma og pappa, men når jeg snakker om dem og skal være "voksen" så sier jeg moren og faren min, men til venninner og søsken osv så sier jeg også mamma og pappa.
Kelsier Skrevet 6. februar 2012 #20 Skrevet 6. februar 2012 Oftest "mamma" og "pappa" direkte til dem, men det hender at jeg bruker "mor" og "far" og. Mamma blir lettere irritert når jeg sier "mor", så naturlig nok bruker jeg det mer og mer. Til andre sier jeg stort sett "moren min" eller "faren min". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå