Gå til innhold

Vanlig å bruke kondom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

p-piller er ikke 100% sikret. Det er 99% :-)

Uflaks for dere hvis dere ikke ønsker barn da :sjenert:

I en alder av 17 år var nok dette ekstremt uheldig ja. Men vi ble jo glade etter hvert vi også, og gledet oss. Dessverre endte det hele i spontanabort, og etterlot en liten skrekk mot å bli gravid igjen og oppleve det samme... Derfor er kondomen godt brukt her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Blåser liv i denne igjen jeg :)

Her i huset er det kondom eller ingen sex. Ikke fordi jeg er kjip eller noe, men hormonell prevansjon gjør meg aseksuell. Jeg synes faktisk at sex er uutholdelig ekkelt og totalt meningsløst om jeg propper i meg hormoner. Dessuten har han stor forståelse for at å risikere at jeg får kreft og blodpropp og div andre ting ikke er rettferdig når det hele kan unngås ved at han bruker kondom som ikke er farlig eller skadlig for noen av oss.

Det blir forresten også billigere enn hormonell prevansjon for oss uansett, og jeg slipper å risikere helsen.
Hormonell prevansjon kostet meg 200-300 kr per tre mnd, fire ganger i året. Dvs mellom 800kr og 1200kr i året.

Med kondom blir det ca 3 kondom i uken, 39 uker i året (ukene jeg har mens er trukket fra) altså ca 117 kondomer i året. I og med at en ti-pakkning koster 60kr blir det da 702kr. Men vi bestiller ofte gratis kondomer, så det blir billigere enn det :)

Penger er egentlig knekkende likegyldig, men poenget er at det ikke er dyrere for oss :) Det blir heller aldri igjen aktuelt med hormonell prevansjon for min del, noe jeg er veldig glad for at samboeren min er helt med på og enig i.

Dersom dette forholdet skulle ta slutt og evetuelle fremtidige partnere har noe i mot kondom kan de drite og dra. Gidder ikke risikere helsen min fordi noen ikke vil bruke kondom :P



Anonymous poster hash: bbd9f...139
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker kondom. Har prøvd litt piller, men får så mye bivirkninger. Sist jeg prøvde blødde jeg hver dag i 3-4 mnd før jeg ga opp. MIster lysten, urein hud, føler meg oppblåst, forandring i humør, kvalme.... Da er det mye bedre med kondom, slipper griset også..



Anonymous poster hash: 88bee...87d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker kondom. Har prøvd litt piller, men får så mye bivirkninger. Sist jeg prøvde blødde jeg hver dag i 3-4 mnd før jeg ga opp. MIster lysten, urein hud, føler meg oppblåst, forandring i humør, kvalme.... Da er det mye bedre med kondom, slipper griset også..

Anonymous poster hash: 88bee...87d

Slippe griset er nesten det beste med å bruke kondom. Yay for bedre intimhygiene som følge av kondombruk :danse:

Anonymous poster hash: bbd9f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, så mange som bruker kondom! Overraskende. Så å si alle venninnene mine som er i forhold beskytter seg med en eller annen form for hormonell prevensjon. Selv sverger jeg til p-piller, synes ikke det er så ille som mange skal ha det til (men jeg er klar over at bivirkningene er individuelle), pluss at jeg kan hoppe over mensen, osv. Verken kjæresten eller jeg er begeistret for kondom heller, så det passer oss utmerket.

Tenkte det samme som deg! Jeg har heller ingen veninner jeg kommer på i farta som ikke går på hormonell prevansjon. Dette tross i at de fleste av oss fortsatt har mulighet til gratis kondomer på helsestasjonen.. Selv har jeg akkurat byttet fra fire år på P-piller til P-stav. Er helt supert, bortsett fra at den éne gangen kroppen min bestemmer seg for å få mensen, er det når jeg skal noe jeg helst vil gjøre uten mens.. Slår aldri feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det SKAL ikke være nødvendig om du er flink til å ta p-pillene dine men om du ikke er det kan du fort havne i samme båt som meg. Kjæresten min ble nemlig gravid selv når hun brukte p-piller.men jeg vet hun slurvet mye med de.var flere ganger hun sa "oi,nå glemte jeg nesten å ta p-pilla idag også!" så joda... Bruk de ordentlig= null problem. Om ikke, vel svaret kan du se 9 måneder senere:)

Er ikke misfornøyd med at jeg skal bli pappa så det er sagt altså men vi er fortsatt litt unge (22)

Anonymous poster hash: 805ab...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært samboer i to år nå. Vi bruker kondom om prevensjon...



Anonymous poster hash: 653c7...f73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det som alternativene er kondom eller p-pillen. Det finnes faktisk mange andre alternativer, og flere og flere leger anbefaler at man bruker langtidsvirkende prevensjon som p-stav og spiral. Da slipper man å tenke på å ta en pille hver dag eller bruke kondom hver gang man har samleie. P-stav er 99,9 % sikker, kobberspiral 99,4 % og hormolspiral 99,8 % sikker. P-piller er derimot 99 % sikker dersom de brukes riktig (og det er nok dessverre ikke alle som husker å ta pillen hver dag), mens av 100 par som bruker kondom gjennom et helt år, vil mellom 3 og 10 kvinner bli gravide.

Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bruke kondom i et langvarig forhold med mindre partner hadde en sykdom jeg måtte beskytte meg mot. Jeg synes sjansen for å bli gravid er altfor stor med kondom, og har veldig lite lyst til å få barn / ta abort.



Anonymous poster hash: 85de4...a47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke bruke kondom, er ekkel følelse og det lukter så jævlig. Hopper heller av i svingen.

Anonymous poster hash: 6cd3e...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del forstår ikke helt hvordan det er mulig å ha tilfredstillende sex med kondom.

Med veksling mellom hender, oral og penetrering over et tidsrom på normalt 1 - 3 timer?? For meg er bare tanken på kondom en slik ereksjonsdreper at det ikke er en mulig løsning.

Jeg har forståelse for sykdom, og har alltid foretrukket langvarige forhold hvor begge er testet. ONS og FF var greit frem til tidlig i tyveårene, med i overkant av 50 partnere uten kondom, sykdom eller graviditeter. Senere var ONS aldri aktuellt, da jeg oppfatter det som "kjiiip" rask sex med kun utløsning som mål.

Har alltid hatt 100% kontroll på utløsningen, så som oftest i munnen, dersom partneren ikke benyttet prevensjon. De jeg har hatt lanvarige forhold med har til dels ikke benyttet prevensjon og det har fungert perfekt i over 40 år til nå.

Når det er sagt, må jeg inrømme att jeg har hatt ett fullbyrdet ONS med kondom og utløsning i de siste 40 årene. En meget spesiell situasjon for litt over ett år siden mens jeg aktivt datet mange kvinner for å finne en ny partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...