AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Er det vanlig å bruke kondom som prevensjon i faste forhold. Vi er en veninnegjeng på 5,hvor det er 4 som bruker kondom.Hvor vanlig er det. Jeg er den eneste som bruker p-piller. Vi er fra 21 til 25 år.
Gjest NozMonster Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 jeg vil ikke tro det er så vanlig å bruke det når en er i fast forhold nei! det hadde ikke jeg giddet jaffal- såsant han ikke har en sykdom som gjør at vi må det! men det er jo svært lite praktisk må jeg si! det finnes jo så mange mer lettvinne løsninger som er like sikre mot graviditet så!
tiini Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Er det vanlig å bruke kondom som prevensjon i faste forhold. Vi er en veninnegjeng på 5,hvor det er 4 som bruker kondom.Hvor vanlig er det. Jeg er den eneste som bruker p-piller. Vi er fra 21 til 25 år. Nei, ikke for oss hverfall.vi er 21 og 25år har vært sammen i 6 år å har prøvd etpar ganger med kondom, men tatt den av halvveis i akten liker det ikke.. Meen, så har vi to barn også, å den ene var ikke planlagt å den kom mens jeg brukte p-piller.. så skulle kanskje ha brukt kondom litt mer?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Kondom som prevensjonsmiddel i et fast forhold blir svært dyrt. Prisen for de billigste er vel nå om lag 6kr/stykk. Hvis en regner et forbruk på 10 kondomer per uke, blir det over 3000kr i året. I perioder med høy seksuell aktivitet, blir det enda mer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Det kan være mange grunner til å velge kondomet, eksempel: - p-piller har flere bivirkninger, disse varierer fra kvinne til kvinne, som gjør at noen kan tenke at det ikke er "verdt alt styret". - Kondom er eneste prevensjonmiddel som beskytter mot sykdommer. (Ved langvarige forhold er det jo ikke like aktuelt) - Kondom hindrer griseri i sengen (Ikke mange som bekymrer seg for dette, men noen synes kanskje det er litt plagsomt) - Ingen prevensjonmetoder er 100% sikre, derfor kan noen velge å bruke kondom i tillegg, for å være helt sikre. Jeg og min samboer testet oss tidlig i forholdet, og holdt oss deretter til bare p-piller. Men kan forstå at andre velger kondom, av forskjellige grunner. 5
Envy Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Her brukes det kondom, fordi jeg ikke tåler p-piller spesielt godt. 4
Pixie Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Vi bruker kondom eller hopper av i svingen når vi ikke har gummi i hus! 1
Adonis Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Her i huset tas det ingen sjanser, kondom all the way. Skal jeg på død og liv sprute et sted blir det på samboerens store, myke pupper- ikke i glufsa.
tiini Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Vi bruker kondom eller hopper av i svingen når vi ikke har gummi i hus! hehe, hoppe av i svingen er bestandig lurt 4
Kassiopeia Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Her i hus bruker vi aldri kondom, samboer har sagt selv at han synes det er så ubehagelig å ha sex med gummi på, at da kan han heller avstå hele samleie. Jeg har heller aldri vært noe fan, så vi har bestandig bare holdt oss til p-piller.
Pixie Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 hehe, hoppe av i svingen er bestandig lurt Jada, men vi har jo faktisk vært sammen i snart 5 år, så det er ikke noe krise om det skulle snike seg noe på i svingen Dessuten, i går sprakk kondomen og jeg ble sædet rett ned innvendig, så da ville det faktisk ha vært tryggere å hoppet, enn å bruke kondom! 1
tiini Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Jada, men vi har jo faktisk vært sammen i snart 5 år, så det er ikke noe krise om det skulle snike seg noe på i svingen Dessuten, i går sprakk kondomen og jeg ble sædet rett ned innvendig, så da ville det faktisk ha vært tryggere å hoppet, enn å bruke kondom! hehe, okei
fridr Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Vi hopper av i svingen/kondom/femcap/iCycleBeads på iphone (kalender) Tåler ikke kunstige hormoner... Men kondom er PES, så det er ekstremt sjeldent vi bruker. Synes ikke det er noe deilig heller... Føles som å bli pult av en ballong :gjeiper: Er ikke krise om det skulle bli barn hos oss, da skriveleif... Endret 6. februar 2012 av fridr
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Vi bruker kun kondomer.Herlig å slippe å stappe i seg masse hormoner 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Vi bruker p-piller, men brukte kondomer hele det første året etter at vi ble seksuelt aktive sammen. Tror muligens det er ganske vanlig, at man bruker kondom i starten, for så å gå over til annen prevensjon? Han var min første seksualpartner så jeg hadde ikke behov for prevensjon før han, i hvert fall. Nå har vi brukt kun p-piller i mange år, men fordi jeg har litt småangst for å bli gravid har jeg hatt lyst til å bruke kondomer i tillegg. Men det er en idé han sa nei til med én gang :-P
Spitz Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Vi bruker bare kondom rundt eggløsning. Men jeg har en PFC, så jeg har grei kontroll over syklusen min.
Anciol Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 Jeg tar mine piller:=) og vi bruker kondom når jeg har ¨tante rød, men ellers bruker vi ikke kondom!
Gjest Dorey Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Vi har alltid brukt kondom, (bortsett fra i tiden før graviditeten og under selvsagt). Har vært sammen i 7 år. Jeg forsøkte p-piller og ble alvorlig deprimert av disse. Hormonell prevensjon er ikke bare bare...
Gjest just words Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Merker at jeg blir gladere og gladere for at typen er steril. Kondomer er et fremmed ord, og jeg slipper å stresse med å hive innpå med hormoner. 1
metempsychosis Skrevet 6. februar 2012 #20 Skrevet 6. februar 2012 Her bruker vi kun kondom, dette fordi ingen av oss vil at jeg skal innta hormoner jevnlig. Andre metoder som kobber-spiral har vært under diskusjon, men vi fant ut at vi var mer komfortable med "kondom-ordningen" 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå