Gå til innhold

Vanlig å bruke kondom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri brukt kondom, så mye mer deilig uten!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så mange som bruker kondom! Overraskende. Så å si alle venninnene mine som er i forhold beskytter seg med en eller annen form for hormonell prevensjon. Selv sverger jeg til p-piller, synes ikke det er så ille som mange skal ha det til (men jeg er klar over at bivirkningene er individuelle), pluss at jeg kan hoppe over mensen, osv. Verken kjæresten eller jeg er begeistret for kondom heller, så det passer oss utmerket.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid mislikt kondomer veldig, så dropper det helst! Altså bruker så klart kondom ved nye partnere, noe det ikke er så mange av siden jeg ikke er så glad i ons akkurat. De fleste venninne mine bruker heller ikke kondom så lenge de er i fast forhold.

Nå har jeg vært i et forhold en stund(5mnd), og går så klart på pilla, men for noen uker siden så ville plutselig mannen bruke kondom? Er sikkert ikke noe å henge seg opp i, men det har likevel plagd meg litt, skjønner liksom ikke hvorfor han plutselig ville bruke kondom. Jeg sa vi ikke trengte og vi hadde sex uten, men likevel. Er det noen som har erfart noe lignende? Var ikke meningen å spore helt av her, men kom plutselig på det når jeg leste denne tråden.

Skrevet

Kanskje han er redd for å bli pappa? Da jeg først ble sammen med kjæresten min så var han skeptisk til å bare bruke p-piller, og ikke kondom i tillegg. Og det til tross for at han, som sagt, egentlig ikke liker å bruke kondom.

Skrevet

jeg og kjæresten min bruker kondom fast:)

men jeg ønsker ikke å gå på p-piller da det er økt fare for blodpropp i familien min.

Det er litt stress til tider, men vi har blitt vant med det!

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han er redd for å bli pappa? Da jeg først ble sammen med kjæresten min så var han skeptisk til å bare bruke p-piller, og ikke kondom i tillegg. Og det til tross for at han, som sagt, egentlig ikke liker å bruke kondom.

Ja, han mumlet noe om at han ikke ville jeg skulle bli gravid, men var ikke akkurat første gang vi har hatt sex! Men er nok ikke noe å bry seg om, jeg bare syns det var så merkelig :vetikke:

Skrevet

Jeg synes det er bare stress med kondomer så her brukes det p-piller :jepp: Men med en eventuell ny partner så ville jeg jo selfølgelig brukt kondom inntil vi var i et fast forhold og hadde blitt sjekket for kjønnssykdommer.

Skrevet

Vi bruker alltid kondom :)

Skrevet

Aldri brukt kondom i fast forhold. Setter stor pris på at jenta selv ønsker å bruke p-piller, gjør alt så mye enklere.

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min synes det er vondt å bruke kondom, så jeg tar p-piller. Vurderer p-sprøyte eller stav nå fordi jeg synes pillene er vanskelige å huske og jeg har ikke lyst på barn nå...det er forsåvidt ikke krise om jeg blir gravid, men det frister ikke.

Skrevet (endret)

EDIT: Dobbeltpost

Endret av babord
Skrevet

Kondom som prevensjonsmiddel i et fast forhold blir svært dyrt.

Prisen for de billigste er vel nå om lag 6kr/stykk.

Hvis en regner et forbruk på 10 kondomer per uke, blir det over 3000kr i året.

I perioder med høy seksuell aktivitet, blir det enda mer.

Spørs heilt på frekvensen...hos oss hadde det holdt med ei 10 pk i året...

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker ikke kondom, og jeg går på p-piller.

Vi brukte kondom i starten, men jeg både jeg og han synes det er bedre uten. Jeg merket også på han at han syntes det var ubehagelig, så jeg gikk over til p pillen. Mye bedre sex uten kondomer! Og jeg har heller aldri blitt gravid, selv om jeg har glemt pillen noen ganger. (gjelder som regel å ikke komme inni)

Skrevet

Her bruker vi kondomer fordi jeg føler meg utilpass med å proppe i meg hormoner. Kondomer er da ikke så gale uansett. Men skal være ærlig å si at jeg blir litt flau når folk spør meg om hvorfor jeg ikke går på pillen, når jeg og typen har vært sammen så lenge. Men det går jo helt an på smak og behag :)

Skrevet

Kondom i fast forhold? Nei.

Kunne aldri krevd at han skulle ta på seg en kondom i vårt faste forhold, da tar jeg heller en p-pille hver dag. Det er ubehagelig med kondom, og jeg kan ikke forestille meg hvor ubehagelig det er for han heller. Ingenting er vel så deilig som en naken og våt mus. :)

Skrevet

Er det viktig hva som er vanlig og ikke?

Da vil jeg i så fall si at det er vanlig å gjøre det dere trives best med :)

• Liker 2
Skrevet

Helt rett! Men i et fast forhold er det både upraktisk, ubehagelig, turnoff, og ikke minst dyrt å bruker kondom. Her går dama på pilla, og jeg er svært fornøyd med det. Min eks krevde at jeg måtte bruke kondom selv om hun gikk på pilla. Jeg synes kondomer er så lite behagelig så jeg forlot henne siden sexen var så dårlig. Heldig var jeg som traff en jente som har et litt mer avslappet forhold til dette. Det skal en del til for å bli gravid på pilla, og hvis man som regel ikke kommer inni henne går det bra.

Skrevet

Oi, så mange som bruker kondom! Overraskende. Så å si alle venninnene mine som er i forhold beskytter seg med en eller annen form for hormonell prevensjon. Selv sverger jeg til p-piller, synes ikke det er så ille som mange skal ha det til (men jeg er klar over at bivirkningene er individuelle), pluss at jeg kan hoppe over mensen, osv. Verken kjæresten eller jeg er begeistret for kondom heller, så det passer oss utmerket.

Hverken/verken (hvorfor ser alltid begge ordene feil ut når jeg skal bruke det??) jeg eller kjæresten er begeistret for humørsvingingene eller utbruddene mine jeg fikk av alle de p-pillemerkene jeg har prøvd gjennom forholdet, derfor er det like greit å la være :)

Det er faktisk en fryd å ha mensen hver måned i 2-3 dager, sammenlignet med det å hylgrine og ta på vei for ingenting hver dag:)

• Liker 1
Skrevet

Til alle som klager over prisen på kondomer, helsedirektoratet sponser da dette. Gå hit, så får du tilsendt en pakke med 15-20 stykker i posten i løpet av et par dager.

Skrevet

Kondom som prevensjonsmiddel i et fast forhold blir svært dyrt.

Prisen for de billigste er vel nå om lag 6kr/stykk.

Hvis en regner et forbruk på 10 kondomer per uke, blir det over 3000kr i året.

I perioder med høy seksuell aktivitet, blir det enda mer.

Kan også bestille gratis kondomer på gratiskondomer.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...