Gå til innhold

Synes du denne reklamen er FOR drøy?


Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"For deg som bryr deg om internett" er greia, men de fleste jeg har snakket med reagerer veldig på det med katten, fordi de fleste skjønner ikke sammenhengen mellom å se mishandlingen av dyr og bry seg om Internett. Det er sikkert ikke sånn det er ment, men det er mange som oppfatter det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2012/02/06/nyheter/innenriks/dyremishandling/reklamefilm/20102174/

- Vår intensjon var at dette skulle være morsomt. Men nå ser vi at en katt hengende fra en vifte ikke er morsomt, sier Ågnes til Dagbladet.

Lurte litt på hvorfor de hadde den katten i reklamen, men jeg trodde ikke det var fordi de syntes det var morsomt. Hva er morsomt med tanken på en katt, eller et annet dyr, som henger etter benet og ser fortvilt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hysteriet av reklamen i det hele tatt. Det er ikke en ekte katt. Hvis det er så forbasket vanskelig å kunne ha litt humor bare fordi det er et CG-dyr med søt pels og hale, da er vi kommet litt for langt.

Reklamen er morsom for noen, og verden går videre. Den refererer til et annet klipp fra virkeligheten. Verre er det ikke.

Skal vi gråte fordi Tom & Jerry inneholder masse vold mot dyr og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke hysteriet av reklamen i det hele tatt. Det er ikke en ekte katt. Hvis det er så forbasket vanskelig å kunne ha litt humor bare fordi det er et CG-dyr med søt pels og hale, da er vi kommet litt for langt.

Reklamen er morsom for noen, og verden går videre. Den refererer til et annet klipp fra virkeligheten. Verre er det ikke.

Skal vi gråte fordi Tom & Jerry inneholder masse vold mot dyr og?

Dyreplageri, referanser til dyreplageri eller indirekte oppfordring til å se på dyreplageri på Internett er ikke morsomt. Selv om katten i reklamen ikke er ekte, så er det vel liten tvil om at det er ment som en morsom greie. Og det er like liten tvil at for en katt er det ikke morsomt p henge etter forlabben i en takvifte, uansett om den går rundt eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreplageri, referanser til dyreplageri eller indirekte oppfordring til å se på dyreplageri på Internett er ikke morsomt. Selv om katten i reklamen ikke er ekte, så er det vel liten tvil om at det er ment som en morsom greie. Og det er like liten tvil at for en katt er det ikke morsomt p henge etter forlabben i en takvifte, uansett om den går rundt eller ei.

Da lurer jeg litt på hvordan man stiller seg til plaging eller skading av mennesker, i humoristisk sammenheng? Samme ekstreme holdning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes reklamen er teit, fordi jeg ikke skjønner den uten at den blir forklart, og at de går ut i fra at alle folk har sett det orginalklippet med vifta som går rundt.

Ikke ser jeg at det er morsomt uansett. Bare ... ehh.. javel? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje katten i vifta som ikke går rundt symboliserer at selve mediekanalen youtube går treigt med lav hastighet, der man tross alt finner flest slike filmer?

Synes uansett at den var usmakelig. Katta mi har hengt seg fast i ting og de smerteskrikene som kommer fra henne da får meg til å felle en tåre, stakkars dyr. Nei, den er ikke ekte, men det ser sånn ut, og de fleste vil tro det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WT: Er det ekstremt å mene at plaging av et forsvarsløst dyr ikke er humor, og ikke har noe i en reklame å gjøre? Jeg skjønner ikke hva du mener med skading av mennesker i humoristiske sammenhenger. Om noen blir skadet av andre så kalles det som regel overfall, tenker du på skading som det man f.eks ser i Jackass o.l. så er det voksne folk som selv velger å være med på det. En katt velger ikke å bli utsatt for dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg plutselig litt flau over alle reaksjonene, også i media. Altså, såååå ille er jo ikke videoen sånn egentlig? :gjeiper: Nå som jeg har sett den originale videoen, som sannsynligvis også bare er fake, så ser jeg jo spøken. Fortsatt ikke hysterisk morsomt, og litt teit med en spøk som nesten ingen forstår, but still. Jeg kommer ikke akkurat til å boikotte NextGenTel etter det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den er stoppet nå pga. masse reaksjoner. Finner ikke igjen artikkelen. Noen andre som vet hvor artikkelen ligger? Var i en av nettavisene, tror jeg.

Jeg likte den dårlig og er glad de tok selvkritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra at jeg ikke er den eneste som hatet denne reklamen. Jeg skjønner ikke hva de tenker med. Jeg fikk helt vondt inni meg da jeg så katten henge der etter poten sin. :snurt:

Jeg håper virkelig for deres egen skyld at de finner noen andre til å lage reklame for dem, fordi som lagde denne reklamen har bommet skikkelig. Jeg fatter ikke at de selv syns den var bra nok til å sende den på TV. Jeg mener... er det noen som kan se på denne reklamen og få lyst til å bruke NexGen Tel? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...