Gå til innhold

Hvorfor blir vi ikke kontaktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det påstås jo at helvete ikke fins.

Bare av de som ikke har vært der, Betty!

Doom! :rodmer:

Jeg veit. Det kommer snart nytt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Bare av de som ikke har vært der, Betty!

Jeg veit. Det kommer snart nytt :nigo:

men har man vært der kan man ikke komme tilbake så da kan ingen fortelle at det fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, men aliens har sikkert vært her allerede, rota litt rundt, klona litt i histen og pisten og reist sin kos.

Det er derfor vi har religion.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har man vært der kan man ikke komme tilbake så da kan ingen fortelle at det fins.

Joda, når man bygger portaler, kan man reise fram og tilbake.

Men det er litt farlig, for når man åpner en sånn portal, skjer det uhumske ting... Jeg husker ikke helt hvorfor de gjorde det. Kanskje Lutetium har mer greie på det enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, når man bygger portaler, kan man reise fram og tilbake.

Men det er litt farlig, for når man åpner en sånn portal, skjer det uhumske ting... Jeg husker ikke helt hvorfor de gjorde det. Kanskje Lutetium har mer greie på det enn meg.

Det jeg har lært om portaler kommer fra Stargate seriene. De blir regnet som historiske dokumenter. Som regel fører portalene til andre steder i vår egen galakse befolket av mennesker som stammer fra jorda for noen hundre til noen tusen år siden. Det er godt dokumentert at alminnelig engelsk er fortrukket språk i alle disse koloniene, selv om mesteparten av de koloniene ble startet lenge før engelsk ble oppfunnet. Til og med aliensene snakker engelsk. :sjenert:

Er vi ikke litt off-topic nå?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på all jævelskapen og kranglingen som foregår på denne planeten skjønner jeg godt at de ikke gidder.

Sånn bortsett fra det regner jeg med at det finnes liv flere steder i universet, men at mesteparten av det som finnes av liv ikke ennå har utviklet teknologi til å reise over svært store distanser over svært lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Doh, ingen som har hørt om Crop Circles?

Hvem tror dere lagde dem? Chuck Norris?

Åkersirkler er avslørt og forklart for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være mange grunner:

- Det finnes ingen andre sivilisasjoner (selv om jeg personlig tror dette er usannsynlig)

- De finnes, men de er mindre eller kun like godt utviklet som oss selv og har følgelig veldig begrensede muligheter for å oppnå kontakt.

- Det er noen som har "sett" oss og har tatt kontakt med oss, men de befinner seg så mange lysår unna at kommunikasjonen ikke har nådd jorda ennå.

- De er på vei hit, men det tar laaaang tid.

- De har forsøkt å ta kontakt og vi har egentlig fått svaret, men har ikke teknologien til å detektere kommunikasjonen, og langt mindre tolke den hvis vi hadde visst at vi ble kontaktet. For alt vi vet kan vi ha vært uheldig med hvilken retning SETI antennene har vært rettet på et gitt tidspunkt, de kan bare dekke en viss vinkel av gangen, og man kan ha mottatt men ikke plukket opp radiokommunikasjon i "dødvinkelen".

- Vi har kontaktet dem, men de har ikke fått svaret

- Vi har kontaktet dem, men de har ikke detektert eller klart å tolke det.

- De vet om oss men ønsker ikke kontakt

Kort sagt, det er så mange grunner og variabler at det er umulig å spekulere. Og det blir heller ikke enklere av at det er enorme avstander i universet. Faktisk kan en sivilisasjon oppstå, utvikle seg nok teknologisk, sende ut et signal og dø ut før vi er i nærheten av å motta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Enten er vi alene, ellers så unngår de oss bevisst, konkluderer matematiker Thomas Hair med i en ny rapport om emnet.

Hvis det er liv på andre planeter, så mener jeg de er utrolig smarte som ikke tar kontakt med oss. Jeg tenker de ser på oss og tenker "hvem i all verden har lyst til å kontakte så idiotiske vesener?"

Som Agent K i "Men in Black" sier:

"Human thought is so irrational that it is considered an infectious decease in many parts of the galaxy. Something to be proud of!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner:

- Det finnes ingen andre sivilisasjoner (selv om jeg personlig tror dette er usannsynlig)

- De finnes, men de er mindre eller kun like godt utviklet som oss selv og har følgelig veldig begrensede muligheter for å oppnå kontakt.

- Det er noen som har "sett" oss og har tatt kontakt med oss, men de befinner seg så mange lysår unna at kommunikasjonen ikke har nådd jorda ennå.

- De er på vei hit, men det tar laaaang tid.

- De har forsøkt å ta kontakt og vi har egentlig fått svaret, men har ikke teknologien til å detektere kommunikasjonen, og langt mindre tolke den hvis vi hadde visst at vi ble kontaktet. For alt vi vet kan vi ha vært uheldig med hvilken retning SETI antennene har vært rettet på et gitt tidspunkt, de kan bare dekke en viss vinkel av gangen, og man kan ha mottatt men ikke plukket opp radiokommunikasjon i "dødvinkelen".

- Vi har kontaktet dem, men de har ikke fått svaret

- Vi har kontaktet dem, men de har ikke detektert eller klart å tolke det.

- De vet om oss men ønsker ikke kontakt

Kort sagt, det er så mange grunner og variabler at det er umulig å spekulere. Og det blir heller ikke enklere av at det er enorme avstander i universet. Faktisk kan en sivilisasjon oppstå, utvikle seg nok teknologisk, sende ut et signal og dø ut før vi er i nærheten av å motta det.

Menneskeheta har kringkastet sine verste sider ut i universet siden 1936 (den første TV-sendingen var visstnok en overføring fra olympiaden i Berlin. Som noen kanskje vil huske, skaper det litt PR-problemer i boken og filmen "Contact", da aliens gir seg til kjenne gjennom å RETURNERE det første signalet de mottok. Starring Adolf Hitler :fnise:

Men hvis vi tenker på alle timene med krig, mord, blod, gørr, tortur og generell faenskap som har vært på lufta de siste 70 åra, så er det ikke noe merkelig om evt intelligente aliens holder seg på en armlengdes avstand. Det ville JEG gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det påstås jo at helvete ikke fins.

Men i dokumentaren "Constantine" får man jo se FILM direkte fra helvete. Fotografiske beviser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis vi tenker på alle timene med krig, mord, blod, gørr, tortur og generell faenskap som har vært på lufta de siste 70 åra, så er det ikke noe merkelig om evt intelligente aliens holder seg på en armlengdes avstand. Det ville JEG gjort.

Det er jo også ypperlig dokumentasjon på hvilket teknologisk nivå vi ligger på. Så om andre sivilisasjoner har plukket opp signalene våre, og de er noe mer avanserte enn oss (meget sannsynlig, om de er intelligente nok til å ha radiomottagere), så kommer de nok med ett passende våpenarsenal.

Med andre ord er tv/radiosendingene bare en etterretningsmessig fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også ypperlig dokumentasjon på hvilket teknologisk nivå vi ligger på. Så om andre sivilisasjoner har plukket opp signalene våre, og de er noe mer avanserte enn oss (meget sannsynlig, om de er intelligente nok til å ha radiomottagere), så kommer de nok med ett passende våpenarsenal.

Med andre ord er tv/radiosendingene bare en etterretningsmessig fordel.

Hvis de har fulgt med på actionfilmene våre, så har de antakelig fått med seg at vi tydeligvis kan manipulere naturlovene. Og at vi praktisk talt er udødelige. La oss håpe de ikke ser på Mythbusters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg tror de har vært her alt. Jeg tror de hvertfall var her i oldtiden! Det er urrovekkende mange hulemalerier av mistenkelige flyvende objekt, og vesner som ligner mistenkelig på "typisk alien", og disse objektene er ofte opplyst som noe guddommelig..Det er også funnet skulpturer av fly leeeenge før flyene fantes... Det er også funnet skulpturer av fly leeeenge før flyene fantes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har vært her alt. Jeg tror de hvertfall var her i oldtiden! Det er urrovekkende mange hulemalerier av mistenkelige flyvende objekt, og vesner som ligner mistenkelig på "typisk alien", og disse objektene er ofte opplyst som noe guddommelig..Det er også funnet skulpturer av fly leeeenge før flyene fantes... Det er også funnet skulpturer av fly leeeenge før flyene fantes...

Så egypterne og mayaene hadde oppdaget at modeller av fugler kan fungere som ett morsomt leketøy for barn? De har faktisk testet ut denne saken her (Saqqara Bird), skalert den opp, for å teste de aerodynamiske egenskapene. Den fløy ikke, underlig nok. :klo:

Erich von Däniken har lagd seg ett lukrativt levebrød på å "finne" tegn på at historiske sivilisasjoner hadde kontakt med aliens. Selv om han ikke er noen historiker, har han nok klart å inspirere en hel generasjon med nutcases, som finner lignende ting, slik som her. En annen mer kjærkommen effekt er at mange sci-fi skapere har blitt inspirert av rotet hans. Jeg tipper min egen favoritt sci-fi serie (Stargate SG-1) har lånt ett og annet fra Däniken. Men det er fortsatt fiction! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så egypterne og mayaene hadde oppdaget at modeller av fugler kan fungere som ett morsomt leketøy for barn? De har faktisk testet ut denne saken her (Saqqara Bird), skalert den opp, for å teste de aerodynamiske egenskapene. Den fløy ikke, underlig nok. :klo:

Erich von Däniken har lagd seg ett lukrativt levebrød på å "finne" tegn på at historiske sivilisasjoner hadde kontakt med aliens. Selv om han ikke er noen historiker, har han nok klart å inspirere en hel generasjon med nutcases, som finner lignende ting, slik som her. En annen mer kjærkommen effekt er at mange sci-fi skapere har blitt inspirert av rotet hans. Jeg tipper min egen favoritt sci-fi serie (Stargate SG-1) har lånt ett og annet fra Däniken. Men det er fortsatt fiction! :sjenert:

Så fint at du har alle svarene da... Lurer på hvem du er, du må jo være stor og anerkjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har alle svarene da... Lurer på hvem du er, du må jo være stor og anerkjent!

Den som "har alle svarene", det er Däniken, det. Og lignende fjompenisser. Felles for dem alle er at de bygger på et premiss om at våre forfedre var en gjeng surrehoder som ikke kunne bygge noe som helst, og står det et monumentalt byggverk et sted, så var det garantert aliens som lagde det.

Newsflash: Vår utvikling de seneste 5000 år eller så har først og fremst vært teknologisk. Men de hadde teknologi i gamle dager også, og de var akkurat like intelligente og ressurssterke som vi er. Muligens mer, ettersom de ikke hadde reality TV og dustete internettfora som kunne forsøple intellektet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menneskeheta har kringkastet sine verste sider ut i universet siden 1936 (den første TV-sendingen var visstnok en overføring fra olympiaden i Berlin. Som noen kanskje vil huske, skaper det litt PR-problemer i boken og filmen "Contact", da aliens gir seg til kjenne gjennom å RETURNERE det første signalet de mottok. Starring Adolf Hitler :fnise:

Hehe, ja - kanskje ikke den beste planeten å "feriere" på for romvesener.

Men uansett tviler jeg nok på at en fremmed rase hadde fryktet oss. Om noen har klart å motta, dekode og tolke vår kommunikasjon, så er det så langt fremme teknologisk sett at vi sannsynligvis ikke hadde hatt noe å stille opp med militært sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja - kanskje ikke den beste planeten å "feriere" på for romvesener.

Men uansett tviler jeg nok på at en fremmed rase hadde fryktet oss. Om noen har klart å motta, dekode og tolke vår kommunikasjon, så er det så langt fremme teknologisk sett at vi sannsynligvis ikke hadde hatt noe å stille opp med militært sett.

Det er vel ingen selvfølge?

Hos oss har den drivende kraften i teknologiutviklingen ofte vært kriger, siden en krig gir en ekstrem utfordring: Det står bokstavelig talt om livet. Derfor pøser man både penger og talent inn i forskning for å få et militært overtak. Men dette skyldes at vi egentlig er en ganske irrasjonell art, og ikke makter å fokusere våre talenter og ressursbruk på prosjekter som ville være til vår fordel i fremtiden. Dersom vi HADDE vært rasjonelle, så ville vi brukt de ressursene og talentene som ble brukt til å utkjempe 1. og 2. Verdenskrig (og alle de andre små og store krigene vi har utkjempet og utkjemper) med alt det innebar av våpenutvikling og forskning, til å løse denne planetens problemer. Hvis vi hadde villet, kunne vi hatt kolonier på Mars, og vært godt i gang med å utforske de omkringliggende solsystemene. I stedet velger vi de mest paranoide tullingene vi kan finne til å lede oss ut i krig. Det er bare å se seg rundt. Denne planeten lider av en overhyppighet av idioti. For alt vi vet, er vi i karantene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...