Gå til innhold

Hvorfor blir vi ikke kontaktet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

– Enten er vi alene, ellers så unngår de oss bevisst, konkluderer matematiker Thomas Hair med i en ny rapport om emnet.

Hvis det er liv på andre planeter, så mener jeg de er utrolig smarte som ikke tar kontakt med oss. Jeg tenker de ser på oss og tenker "hvem i all verden har lyst til å kontakte så idiotiske vesener?"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de ser på oss som små barnehageunger som ikke skjønner så mye uansett? Blir som voksne som står over små babyer i vogna eller vugga og lager babylyder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg har full forståelse på hvorfor de ikke tar kontakt.

Uansett argumentet vist de ikke tar kontakt så finnes de ikke er bare idiotisk. Det er ren aroganske fra mennesker og tro at utenomjordiske vil ha noe med oss og gjøre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universet kan være spekket med liv uten at de er i nærheten av å kunne ta kontakt med oss. Selv om de kanskje er like dumme som oss og sender ut informasjon om hvor de holder til og gjerne ønsker kontakt.

Ellers vet jo vi lite om hva som svever rundt der ute sammen med satelittene våre. Kanskje de spionerer på oss via satelitter og andre tekniske dupeditter? Ingen grunn til å sende levende vesener på lysårlange turer. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Jeg har full forståelse på hvorfor de ikke tar kontakt.

Uansett argumentet vist de ikke tar kontakt så finnes de ikke er bare idiotisk. Det er ren aroganske fra mennesker og tro at utenomjordiske vil ha noe med oss og gjøre

det er jo ikke ren arroganse å tro at eventuelle utenomjordiske vesener har en viss interesse for en annen sivilisasjon? om det så bare er av nysgjerrighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne lange, kjedelige pressekonferansen, hvor militære andre statelige ansatte forteller om diverse utenomjordiske vesener de har kontakt med.

Om man tror på sånt eller ikke, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er liv på andre planeter så er det ikke sikkert de har kommet like langt som oss teknologisk sett. Tenker da på utvikling av romfartøy, satelitter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er liv på andre planeter så er det ikke sikkert de har kommet like langt som oss teknologisk sett. Tenker da på utvikling av romfartøy, satelitter osv.

Men så er det jo sånn at tid er avhengig av tyngdekraft... En planet som blei lagd på samme tidspunkt som vår egen, og eventuelt utvikla liv etter like mange år, kan fortsatt være millioner av år eldre, om den har sterkere tyngdekraft enn jorda... Det kan også gå andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne lange, kjedelige pressekonferansen, hvor militære andre statelige ansatte forteller om diverse utenomjordiske vesener de har kontakt med.

Om man tror på sånt eller ikke, er en annen sak.

Har du sett hele???? Imponert isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett hele???? Imponert isåfall

Ja, og den er skikkelig kjedelig, tvers igjennom. Den gikk på nrk for en del år tilbake, og det var mye om den i nyhetene ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Hvis det er liv på andre planeter så er det ikke sikkert de har kommet like langt som oss teknologisk sett. Tenker da på utvikling av romfartøy, satelitter osv.

Noen har kommet like langt som oss. Andre har ikke kommet like langt som oss

Mens andre igjen har kommet litt lenger en oss og andre igjen mye lenger en oss. Kanskje 1000 vis av år lengere en oss.

Jeg tror nok det finnes sivilisajsoner der ute som er kanskje 500.000 år til 1 million år mer avanserte en hva vi er. Mens andre kanskje bare er på steinalderstadiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krone/ mynt

Kontaktes vi som en må nok all individualitet vike, slikt er noe som er svært så vanskelig når det er ugjenkallelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ingen grunn til å tro at liv der ute har utviklet seg på samme måte som her, med steinalder, bronsealder, middelalder osv. Ei heller er det noen grunn til å anta at intelligent liv andre steder må bestå av humanoider som oss selv. Det kan vel strengt tatt være hva som helst :)

Ellers er jo verden full av folk som mener å ha vært i kontakt med utenomjordiske da, og ingen av oss vet om de snakker sant eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disclosureproject er forresten veldig interessant, men man må ha ro og tålmodighet til å sitte og følge med i tre timer :) Det er en konferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her sier: hvorfor er det gitt at det er langt fremskredent intelligent liv andre steder? MÅ alle evt. fremmede raser ha kommet dit at de driver og flyr rundt og besøker andre planeter?

Anyway, on the topic of aliens: Paul. Meget morsom komedie. Sånn om man ikke liker kjedelige konferanser. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som andre her sier: hvorfor er det gitt at det er langt fremskredent intelligent liv andre steder? MÅ alle evt. fremmede raser ha kommet dit at de driver og flyr rundt og besøker andre planeter?

Selv om vi hadde visst 100% at universet hadde myldra med liv, hadde det ikke gått an å svare på dette spørsmålet.

Som jeg nevnte lengre opp, er tid avhengig av tyngdekraft. Tiden går fortere, jo sterkere tyngdekraften er. Der det ikke er tyngdekraft, er det ikke tid heller.

Det betyr at en hel mengde med planeter som blei lagd på akkurat samme tidspunkt, ikke er like gamle. Noen av dem kan være millioner av år eldre enn sine "tvillingplaneter".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

– Enten er vi alene, ellers så unngår de oss bevisst, konkluderer matematiker Thomas Hair med i en ny rapport om emnet.

Hvis det er liv på andre planeter, så mener jeg de er utrolig smarte som ikke tar kontakt med oss. Jeg tenker de ser på oss og tenker "hvem i all verden har lyst til å kontakte så idiotiske vesener?"

De er vel for langt unna til at det går kanskje? De sitter sikkert i sine planeter og lurer på om det fins liv andre steder de også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi hadde visst 100% at universet hadde myldra med liv, hadde det ikke gått an å svare på dette spørsmålet.

Som jeg nevnte lengre opp, er tid avhengig av tyngdekraft. Tiden går fortere, jo sterkere tyngdekraften er. Der det ikke er tyngdekraft, er det ikke tid heller.

Det betyr at en hel mengde med planeter som blei lagd på akkurat samme tidspunkt, ikke er like gamle. Noen av dem kan være millioner av år eldre enn sine "tvillingplaneter".

Men uavhengig av dette, selv om det skulle vrimle med liv og det var intelligent og de var på planetene sine akkurat nå, hvorfor er det gitt at DE skal fly rundt?

Jeg er så lei av at vi antar at alle er i vårt eget bilde og alle er like interessert i å sveve rundt i verdensrommet. Som sci-fi fan så skulle jeg SÅ gjerne opplevd en velutviklet romfartsalder med FTL og utforskning og whatnot, men det er jo ikke gitt at det ville vært slik det er i favorittfilmene/bøkene mine selv om JEG skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uavhengig av dette, selv om det skulle vrimle med liv og det var intelligent og de var på planetene sine akkurat nå, hvorfor er det gitt at DE skal fly rundt?

Jeg er så lei av at vi antar at alle er i vårt eget bilde og alle er like interessert i å sveve rundt i verdensrommet. Som sci-fi fan så skulle jeg SÅ gjerne opplevd en velutviklet romfartsalder med FTL og utforskning og whatnot, men det er jo ikke gitt at det ville vært slik det er i favorittfilmene/bøkene mine selv om JEG skulle ønske det.

Absolutt. For alt man veit, har de ikke lyster på samme måten som vi har, og de trenger jo ikke ha noe behov for å utforske ting i det hele tatt. De trenger ikke ha noen som helst form for språk, eller noen som helst behov for det? Kanskje hvert individ er en mengde med forskjellige deler, som en bikube?

Folk har lett for å ta utgangspunkt i hvordan vi har det her, og utifra det lille jeg kan om biologi og lignende, er det veldig usannsynlig at vi i det hele tatt har mulighet til å kunne gjette hvordan det fungerer der de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...