Gå til innhold

Hvorfor blir vi ikke kontaktet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ut link, på første siden her, om militære ansatte og forskjellige statelige mennesker, har en pressekonferanse og forteller om at vi blir besøkt av diverse utenomjordiske vesener rett som det er. Virker ikke som at noen her har giddi å tatt seg tid til å se den.

Youtube-klippet var litt for langt, har dessverre ikke tid til å se gjennom hele her og nå. Men om det er folk som forteller at amerikanske myndigheter har kontakt med utenomjordisk intelligens og holder det hemmelig for folket (à la konspirasjonsteorien bak The X-Files), har jeg en ørliten innvending: Hvor er de voldsomme uforklarlige sprang innen naturvitenskap og teknologi vi kunne forvente om en vesentlig mer avansert sivilisasjon hadde eksklusiv kontakt med amerikanske myndigheter?

Det er naturlig å anta at en sivilisasjon som er i stand til å besøke oss har utviklet teknologi som er vår fullstendig overlegen, og bare det å ha sett denne teknologien vil kunne sette våre fremste vitenskapsmenn på ideer og stille dem overfor problemstillinger man ikke engang hadde tenkt på. Og har man kontakt med en utenomjordisk sivilisasjon ville man jo også kunne få kastet lys over spørsmål av mer vitenskapsfilosofisk art, som f.eks om det finnes flere veier til et gyldig fysisk verdensbilde, om det er vår spesielle menneskelige måte å tenke på som har skapt vår matematikk og våre naturlover, slik at en annen art kan ha en annen intelligent tilnærming der de ender opp med litt andre lover, men fortsatt lover som virker, eller om vår måte å tenke på er universell og felles for alle arter som kan frembringe tekniske sivilisajoner. Veldig spennende spørsmål som vil kunne få sin avklaring i det øyeblikk vi møter en annen art som har skapt en teknisk sivilisasjon. Jeg er relativt oppdatert på moderne fysikk, og har ikke sett tegn til noe uforklarlig sprang hverken i teorier eller forståelse, ingenting som tyder på at vi får hjelp av å studere noen som har kommet lenger enn oss.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får se klippet. Det er lenge siden jeg så det, men jeg tror de svarer på tingene du skriver der, og det har vært en del plutselige hopp i teknologien vår gjennom historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut link, på første siden her, om militære ansatte og forskjellige statelige mennesker, har en pressekonferanse og forteller om at vi blir besøkt av diverse utenomjordiske vesener rett som det er. Virker ikke som at noen her har giddi å tatt seg tid til å se den.

Uhm.. fordi Steven Greer er en nutcase?

Greer also claims that these scientists who slip him info are worried for their careers. That right there is enough for me to know that Greer’s claims are hollow. A scientist working under threat of suppression wouldn’t work for long. An astronomer who works for SETI isn’t doing it to make a lot of cash, they’re doing it because they love it, and know it’s important work– they’ve been through too much trauma to do this kind of work because it’s just a paycheck. Plus, I know that if I were a scientist who had rock-solid evidence of any of this, I’d find some way to get it out and go public immediately. Career? Working under a jack-booted heel is no career, and money would hardly be an issue to the scientist who holds this information. They’d be turning down million dollar book deals every day.

Link.

En annen rar ting: Om myndighetene vet om, og har kontakt med andre sivilisasjoner, hvorfor blir busjettet til NASA nærmest sakte kaldkvælt? Det er ingen overdreven satsing på noe romrelatert over dammen for tiden, noe man nesten må forvente siden USAs okonomi er rimelig råtten.

Vi er fortsatt alene, og SG-1 er fortsatt bare fiction. (Men veldig underholdende fiction, da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dette er noe disse myndighetene ville holde hemmelig, hvorfor skulle de gitt ut info om hvor mye penger som brukes på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dette er noe disse myndighetene ville holde hemmelig, hvorfor skulle de gitt ut info om hvor mye penger som brukes på det?

At Nasa sliter er ikke hemmelig. De klarte å redde oppskytingen av JWST (James Webb Space Telescope - etterfølgeren til Hubble), men bare pga alt annet NASA driver med blir tilsvarende kuttet. P. Plait skrivet litt om budjette til NASA, i forhold til statsbudsjettet her.

Litt mindfuck til slutt:

Mann fotografert på mars??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten grønn steinmann!! Det har jo alltid vært snakk om grønne, små menn fra mars... Selv om han der ikke kan være noe større enn en tommel eller noe, og er av stein. Men det er driiiiiiitfett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

En liten grønn steinmann!! Det har jo alltid vært snakk om grønne, små menn fra mars... Selv om han der ikke kan være noe større enn en tommel eller noe, og er av stein. Men det er driiiiiiitfett!

Hihi. Søøte Yme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten grønn steinmann!! Det har jo alltid vært snakk om grønne, små menn fra mars... Selv om han der ikke kan være noe større enn en tommel eller noe, og er av stein. Men det er driiiiiiitfett!

Sikkert lillebroren til han karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hele kroppsholdningen hans, minner litt om dette bigfootklippet, egentlig.

Irriterende at de ikke lenker til originalbildet, så man kan sjekke det ut selv. Litt rart å anklage NASA for å skjule noe, og deretter selv dekke over hvor man finner kilden. :(

(Nei, det store bildet Phil lenker til, er bare ett lignende bilde, ikke noen mann der, så vidt jeg kan se)

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den lille mannen er helt til venstre, sirka en tredjedel ned fra toppen.

Wheee! Jeg ga opp for lett, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer på at du skal klippe til bildet, og lage deg en flott, ny avatar :jepp:

Er det lutetium i den mannen? Det er lutetium i den lampa jeg har stært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele Mars er da lagd av lutetium!

Skal ikke protestere på det, lumtetium er ett veldig sjeldent metall i jordskorpa, men jordskorpa er på jorda, og de har enda ikke drevet gruvedrift på mars.

Men i den lampa er det ihvertfall påvist lumtetium, so there!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...