Gå til innhold

Når begynte du å drikke kaffe?

Grooo

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 24, og har til nå drukket en halv kopp kaffe i mitt liv. Det var en gang i niende klasse... Er ganske så sikker på at jeg ikke kommer til å begynne å drikke kaffe, det frister rett og slett ikke!

Når begynte du å drikke kaffe? (Hvis du i det hele tatt gjør det da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En el annen gang i ten-årene, men det var fordi noen drev og spådde i kaffegrut....så det var mer enn dyd av nødvendighet enn ren og skjær LYST på kaffe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 20 år tror jeg.

Hadde lang reisevei til jobb og begynte tidlig, derfor var jeg konstant trøtt og frossen de første timene.

Begynte med en halv kopp om morgenen som jeg måtte tvinge i meg (men det hjalp) og nå liker jeg faktisk smaken av kaffe. Jo sterkere, jo bedre.

(Desverre har jeg begynt å bli litt kresen i det siste :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det da jeg som fireåring var på besøk hos mormor og fikk smake en liten slurk :ler: Men så gikk det mange år uten før jeg begynte å drikke det igjen som 16-17åring. Nå MÅ jeg ha kaffe om morgenen for å bli et hyggelig menneske :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt første gangen, men det ble ikke så mye før jeg begynte å studere.

Fra studietiden og framover har jeg vært skikkelig avhengig. Tenkte faktisk å slutte en gang (4-5 dager) men litt kos må man jo ha :)

Det å stikke nesen ned i en nyåpnet pose å kjenne den deilige lukten er en av livets nydelige små plusspoeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker svært skjelden kaffe. Drakk mer da jeg var mindre og oldefar kokte på kjele til oss :D Massevis av fløte og sukkerbiter hørte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å drikke espresso da jeg var 18, og etter to-tre år så prøvde jeg meg på vanlig kaffe. Og likte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

:o Har drukket kaffe i en eller annen form siden jeg var 13. Drikker espresso hver eneste morgen før skolen, og kommer nok ikke til å slutte med det med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28 og har ikke "lært" meg det ennå.. og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Det er ikke sånn at jeg ikke like kaffe LITT, jeg kan virkelig ikke fordra smaken, liker ingenting som smaker kaffe, hverken sjokoladekake med kaffe i, cappuchino, baileys m/kaffe, irish coffee... ingenting..

Men nytraktet kaffe lukter godt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men jeg har likt kaffe siden jeg var ganske lita. Etter å nærmest ha blitt tvunget til å drikke vond melk da jeg var lita (noen slektninger passet meg noen dager mens foreldrene mine var borte), klarte jeg kun å drikke melk med litt kaffe i en lang periode :blunke: .

Eldstemann på 4 1/2 liker kaffe, særlig kaffe latte :ler: . Han fikk smake kaffe med masse melk da han var rundt 10 mnd gammel, en av onklene hans var i det spandable hjørnet. Da var det gjort, men kaffe får han ikke ofte og heller ikke i store mengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Tror jeg begynte å drikke kaffe da jeg var rundt 18-19, men i høst har jeg fått helt dilla... Fikk nemlig smaken på "fancy" kaffe da vi var i London i oktober. (Starbucks ruler!) Så oppdaget jeg Gavehjørnet på Triaden. SINNSYKT god kaffe! Nå behøver jeg omtrent ikke å gå inn der før de har en dobbel Mocha klar. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21. Drakk av ren høfflighet da jeg var i India. Men liker best cappucino. Er i ferd med å lage en nå faktisk. Til dere som ikke liker kaffe ville jeg nok ha anbefalt kaffe med steamet melk og sirup i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady

Jeg drakk kaffe første gang da jeg jobbet på ambulansen i hjembyen.Da måtte jeg holde meg våken til alle døgnets tider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte da jeg var 31, og drikker kun på arbeid, om morgenen...til lunsj... Alt fra 1 - til svett på overleppen kopper.

Fra sånn :sjokkert::sprettoy: til sånn :idesmil: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri begynt å drikke kaffe, og siden jeg snart er 28 så tviler jeg på at jeg plutselig begynner heller. Liker kaffe med Baileys og Irish Coffe da.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kaffe av farmor fra jeg var ca. 3-4 år. Der var det vanlig med kaffe og en liten kake før frokost. Det var kjempe koslig.

Drikker fortsatt kaffe, men ikke med kake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...