Gå til innhold

Når begynte du å drikke kaffe?


Grooo

Anbefalte innlegg

Begynnte ikke drikke kaffe til daglig før latte'n og Cappuchino'en intok verden. Det er vel en tre år siden for min del, da var jeg så gammel som 29..... Nå er jeg en "kaffe-kjerring"!

Før det dakk jeg en og annen kopp "sur" kaffe på møter i mangel på te, og en noe bedre kopp kaffe borte på besøk - til kaken eller så.

Irish Coffe har dog blitt nytt i maaaange år.... og lukten av nytrukket kaffe er jo som andre nevner helt herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mormor ga meg en slurk da jeg var halvannet år gammel, mest for å se meg gjøre grimaser. Men det var hun som skar grimaser da bittelille jeg likte det svarte brygget. Og siden har jeg likt det, selv om jeg ikke drakk det regelmessig før jeg var 14-15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel en 16-17 år tenker jeg.

Jeg har drukket vannvittige mengder i perioder med eksamener eller "deadline" etc på jobb. Da har jeg sånn blikk: :o .

Er nå i en periode der det går med 1 - 2 kopper pr dag.

Veeeeldig lite til meg å være.

Favoritten er nybrent og -malt kaffe tilberedt på presskanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker rett og slett ikke når jeg begynte å drikke kaffe, men jeg tror jeg var ganske ung.

Det MÅ være melk i!

Men selv om jeg synes det er veldig godt, klarer jeg aldri å drikke mer enn et par kopper daglig.

Å sette seg ned på en kafé med Dagbla´og en latte er jo bare ren luksus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

12 tenker jeg. Drikker fremdeles kaffe, men har redusert mengden betraktelig det siste halve året. Fra 15 til 5 kopper om dagen tenker jeg. Det er ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Var vel sånn cirkus 16 år!

Drikker ikke så veldig mye kaffe - ca tre store krus for dagen. Drikker jeg mer får jeg hjertebank, kaldsvetter og blir uvel. Er litt overfølsom for koffein.

I grunnen greit - ellers hadde jeg sikkert drukket ALT for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeline

Begynte å drikke kaffe som 18-åring. Var på besøk hos han jeg var kjæreste med den gang, og turte ikke å si nei da foreldrene hans tilbød meg kaffe.

Og når jeg ikke sa nei første gangen, kunne jeg jo ikke si nei og at jeg egentlig ikke drakk kaffe de neste gangene jeg var på besøk. :roll:

Og plutselig likte jeg det. Nå går det en del kaffe både på jobb og hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har ikke begynt, og kommer helt sikkert ikke til å begynne heller. Kaffe er bittert og vondt!

Det er faktisk mange av mine venner som ikke drikker kaffe. Hadde barneselskap for 2-åringen i helgen, og ingen av de voksne drakk kaffe. En venninne av meg sa i den anledning at hun synes det er litt ubehagelig å si fra i selskaper at hun ikke drikker kaffe. Meg gjør det ingen ting. Føler at det har blitt så vanlig nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte å drikke kaffe i England som 19-åring. Norsk svart kaffe klarte jeg ikke, men nå fikk jeg pulverkaffe med melk og sukker i . Og jeg ble en real kaffekjerring ganske fort. Byttet etterhvert sukkeret ut med suketter pga vekten, men da kaffedrikkingen kom opp i 2 liter om dagen ble jeg bekymret for det store daglige inntaket av suketter så nå drikker jeg kaffe med kun melk. Og har redusert til ca 1 liter om dagen,tror jeg......

Svart kaffe smaker fortsatt pyton !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 18 19 år da jeg drakk kaffe første gangen. Kan ikke leve uten kaffe drikker vel en full kanne til dagen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg klarer ikke å drikke vanlig svart kaffe, det smaker rett og slett vondt! Men hvis jeg vanner den ut med melk og sukker, så er det greit nok. Drikker det aldri for smaken, kun for giftens del. Kaffe er vondt i kaker og sjokolade etc også. Det eneste som er godt er Irish coffee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-18 år var jeg vel. Drikker kun svart kaffe, og espresso er en favoritt. Kaffe med melk er rett og slett ekkelt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden jeg startet denne tråden, og jeg har ennå ikke begynt å drikke kaffe ;)

En ting er helt sikkert: Skal jeg noen gang begynne å drikke det så skal jeg drikke den som den er.. Altså ikke putte oppi sukker eller melk eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brunhilde
17-18 år var jeg vel. Drikker kun svart kaffe' date=' og espresso er en favoritt. Kaffe med melk er rett og slett ekkelt 8)[/quote']

(Men godt mot fyllesyke, rene helsebrygget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynte i 17-års alderen.

Var så trøtt en dag etter skole og jobb,- så jeg prøvde å helle i meg et beger kaffe. Likte det ikke da, og hadde aldri likt det før, men jeg ble jammen hekta ;-)

ELSKER kaffe nå.

Liker alt fra pulverkaffe, traktekaffe, espresso, diverse kaffedrikker etc.

Det eneste jeg ikke klarer er Irish Coffee :kvalm:

De mest "brukte" for meg er espresso og caffe latte - gjerne med smak.

Klarer meg ikke uten espressomaskinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel ca 19 da jeg begynte med kaffe (i litt større omfang enn bare 1 kopp i året av ren høflighet). Jeg jobba på et museum, det var til tider ganske kaldt å stå i de gamle bygningene, og kaffe eller te var eneste tillatte varmekilde (varmeovn, sier du? nå, nei. Ikke på vårt museum, ikke på tale...). De mer drevne på museet lagde kaffe, og jeg helte innpå.

Slik holder man også liv i skrotten :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis jeg drikker mye kaffe (en god kopp er mye for meg) så blir jeg helt snål, blir skjelven og kaldsvetter og øynene detter ut av fokus.. ganske ekkelt. Må være forsiktig. En gang i min ungdom skulle jeg prøve koffeinpiller - lurt for oss som ikke liker smaken av kaffe men gjerne effekten kl 7 om morgenen. Det var på fest, og dømmekraften var litt i.. ubalanse. En pille er som 4 kopper kaffe - jeg tok først 1, ingen virkning. så en til, ingen virkning. Til slutt hadde jeg spist 4 piller = 16 kopper kaffe på en halvtime! Ååååh som jeg spydde da effekten kicket inn, åååh så mark i rumpa jeg hadde resten av natten :o ingen søvn overhodet, bare opp og spy i en evig runddans.. ALDRI MER KOFFEINOVERDOSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...