Gjest Hulderjenta Skrevet 12. mai 2004 #221 Del Skrevet 12. mai 2004 = Rasta-Hulder som nettopp har funnet ut at hun er gravid' date=' men sint fordi hun ikke har noen symptomer... Skulle ønske du hadde rett, Lillen... Idag er jeg i alle fall sint. Har vært kjempestresset i dag, kaotisk på jobb. Og så skulle jeg til legen. Har i tillegg trasket rundt i byn. Og før alt det har jeg gått til jobb i morges (drittbil...). Så det har blitt mye tråkking idag (au). Og jeg er sur. Og lei. Og jeg har betalt regninger og sett hvor lite som står igjen på konto. Og blitt oppgitt... DTRITTDAG Legebesøk-referat: Snakket med ham om veien videre. Han konkluderer med at det ikke er noe galt med meg. Blodprøven jeg tok for å bekrefte EL var jo helt flott. Har ingen grunn til å tro at jeg skulle ha tette eggledere, og i og med at Huldermannens spermieproblem er kjent, velger legen å ikke sende meg videre til gynekolog. Han mener veien videre er en henvisning til fertilitetsklinikken til oss i Huldermannens navn, at han henvises altså, fordi han er problemet. Legen min skrev et skriv angående meg i forhold til barnløsheten, som skal være med når vi en eller annen gang får noe time hos fertilitetsklinikken. Så i morgen må Huldermannen ringe og bestille seg en time hos legen sin, så gjenstår det å se hva som skjer. Og murringen fortsetter, sammen med mye hvit utflod... Dag 23 idag, 3-4 dager til IKM. Kan ikke den j*vla mensen heller bare komme NÅ så jeg blir ferdig med det... I motsetning til deg, Murmel, som bare murrer et par dager, så murrer jeg hele den siste uken før mensen kommer... Det har jeg alltid gjort, også da jeg brukte p-piller. Har bare lyst å grine i dag. Alt har rast i hodet på meg. Sint, fortvilet.. Uff - ble litt edder og galle her... Jeg avslutter før det blir for ille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 12. mai 2004 #222 Del Skrevet 12. mai 2004 Stakkars Hulderjenta :trøste: Ingen god dag skjønner jeg. Fint ihvertfall at dere blir søkt til en fertilitets klinikk. Vet dere egentlig noe om sædkvaliteten hans? Hvor stort håp er det at det kan klaffe uten annen hjelp? Da er det vel greit om det blir litt fortgang i sakene Vet du om det er lang ventetid? Humøret mitt er ikke fullt så ille enda, men nå kjennes det ihvertfall ut som mensen kommer i morgen (sier jeg igjen ). Jeg ler nok ikke da... Vi får bare trøste hverandre videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. mai 2004 #223 Del Skrevet 13. mai 2004 Åhh, nå fikk jeg dårlig samvittighet... Glemte å spørre refleksologen om hun kunne hjelpe på sædkvalitet... Er jo mulig for hun spurte om mannen var sjekket eller om han behøvde behandling. Da jeg fortalte at allt var bra med han sa hun at det skulle holde å behandle meg Overselger i allefall ikke Skal huske å spørre i dag jeg Kjenner godt til murringen en uke før ikm, har det jeg også, og hver eneste gang klarer jeg nesten å overbevise meg selv om at det kan jo være festesmerter... Håper det går fortgang i utredningen deres slik at du snart kan sitte glad og fornøyd på en gressplen i byen, og nyte vietnamesisk take-away i de riktige boksene sammen med din mann, som ømt stryker deg over den lille gravidkulen på magen Slik er i allefall min drøm Stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. mai 2004 #224 Del Skrevet 13. mai 2004 Så fin drøm, Bizzy! :hjerter2: Skulle gjerne fått den i oppfyllelse for både deg og meg og alle de andre her som drømmer om det! :D Og dårlig samvittighet trenger du ikke ha! Jeg vet at jeg spurte om det, men det var bare hvis du husket på det og det passet sånn. Tipper de kan behandle menn også, ja, særlig siden hun spurte deg. Huldermannen har tidligere sagt at han har lyst å prøve akupunktur. Når vi får noen kroner til overs så får vi se... De pengene de pengene.. Takk for hilsen fra Murmel også! Så at du ikke klarte å holde deg i dag, og testet negativt. :trøste: Men det kan jo være...! Krysser fingrene for deg litt til jeg! Du spør om hva vi vet om sædkvaliteten, og jeg har vel skrevt noe om det før. Men i korte trekk er testiklene hans skadet, og produserer for lite testosteron og dermed lite spremier. Han ble født med bare en testikkel i pungen, den andre måtte "hentes" ned ved operasjon. I tillegg ble han som liten gutt operert for lyskebrokk og ble operert på begge sider. Spesielt den ene testikkelen er blitt skadet av alt dette. Først da han var atten år fikk han vite om konsekvensene av operasjonene som liten, da fortalte moren ham at det kun var 50% sjanse for at han ville kunne få barn. Kjip beskjed å få... I forhold til prøvesvarene på de to sædprøvene han har tatt, så vet vi bare antallet sædceller i prøvene. Han tenkte ikke på å spørre om flere detaljer som antall hodefeil/halefeil osv, og legen sa heller ikke noe om det. Han har ringt til legekontoret idag og bedt om at legen skriver henvisning til fertilitetsklinikken på KK. Aner ingenting om ventetid eller noe, vi får vente og se, en dag dumper det vel et brev ned i postkassen. Vet ikke om noe behandling kan gjøres for å bedre spermieantallet, tviler egentlig på det i og med at testiklene er fysisk skadet og kan ikke produsere mer enn de gjør. Men dette vil vi jo få svar på etter hvert. Men hvis ikke noe skjer naturlig, så må vi få hjelp ved IVF. Har vært klar over det lenge, men jeg har fortrengt det som best jeg kunne og klamret meg til håpet om å bli gravid helt av oss selv. Jeg håper inderlig at det skjer... Hadde et spørsmål på FuB (link tidligere i dagboken et sted...) og dette stod i svaret: Kan hende prøven bør tolkes som 1,6 miljoener per ml. Men du må nok spørre din lege som har tatt prøven. Normalt ønskes 20mil/ ml med ca halvparten i bevegelse, eller mere. Men adskillig lavere tall kan være nok til spontan befruktning. Selv 1,6mil/ml vil ikke utelukke dette på sikt, om det er en god del bra bevegelige sædceller blant disse Så vi ligger altså dårlig an... Nå er det middag her - så nå må jeg avslutte... Må bare få farge på teksten min. Ble et langt innlegg. Men så er det jo min dagbok da Ha en fin ettermiddag alle sammen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 14. mai 2004 #225 Del Skrevet 14. mai 2004 Heisann! Innom for å ønske deg en god helg og en fortreffelig 17.Mai :klem2: Refleksologen visste ikke om hun kunne hjelpe, det kom an på hva som var grunnen, nå som jeg vet det kan jeg jo spørre mer mandag 24. Håper dere får kjapt svar fra fertilitetsklinikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 15. mai 2004 #226 Del Skrevet 15. mai 2004 IKM idag! Med utgangspunkt i den dagen jeg kjente EL-smerte, skal IKM være i dag. De gangene jeg har skrevet ned EL? i almanakken min, har mensen komemt den femtende dagen etter det hver gang, så jeg har en stabil lutealfase. (Bra noe er stabilt! ) IKM i dag altså, men ingen tante så langt! Pleier å komme alt om morgenen. Men hun kommer nok. Har rett-før-vont, hadde det i hele går, og har det i dag også. Gått med truseinnlegg "for sikkerhetsskyld", hatt utflod men ingen farge på det. (Beklager dtaljene... ) Jeg flyr på do omtrent hele tiden, for hver gang jeg kjenner "noe" så tenker jeg - nå har jeg fått mensen. Men jeg har blitt lurt så langt Selv om jeg kjenner at hun er på vei, så har jeg jo et bittebittelite håp... Og jeg har derfor inngått en avtale med meg selv: Hvis hun ikke har kommet til i morgen tidlig, skal jeg få lov å teste. Har ikke testet siden august, så jeg er ikke så voldsom på testefronten. Når jeg begynner å tenke på det, så kommer alltid mensen, så jeg får ikke sjans. Igår var vi på kino og så Troya. Det er den dyreste og lengste drittfilmen jeg kan huske å ha sett!!! Den varte en hel evighet (ca 2 1/2 time), og inneholdt sikkert 1 1/2 time med slagscener... Den kostet 90 kr pr bilett! :o Jeg fikk så utrolig nok sånn cirka halvannen time ut i filmen. Jeg fikk vondt i ryggen, vondt i beina, vondt i hoften, jeg var varm, satt faktisk og prøvde å sove en stund (det har jeg aldri prøvd på før), krøp så tett inntil min kjære som jeg kunne, for han på andre siden luktet så utrolig vondt :veldigsur: Pleier å leve meg inn i filmer uansett og synes de er spennende, men jeg ble bare så mettet og ville bare gå. Det eneste positive med filmen var Brad Pitt og alle de nydelige hestene. Bortsett fra det så var filmen et ELENDIG forsøk på å lage en klassiker. Både Huldermannen og jeg var lykkelige da vi endelig kom ut i frisk luft, og var helt enige om dommen. Han var like utolmodig som meg og følte han hadde sittet der i tre timer. Vi hadde jo nesten det, kom inn i kinosalen kl 21, utigjen 23.50. DRITTFILM: Ikke se den... :-x Dag 26 - IKM i dag! So far, so good! (Men hun kommer nok i løpet av dagen, tror egentlig ikke noe annet...) Takk for hilsen Bizzy- god 17.mai på forhånd til deg og til alle andre som måtte dumpe innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 15. mai 2004 #227 Del Skrevet 15. mai 2004 1999.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 15. mai 2004 #228 Del Skrevet 15. mai 2004 Innl :o :blomst_opp: :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #229 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg krysser alt som krysses kan for at mensen ikke dukker opp! Det hadde vært så kjekt... Jeg håper du får en flott lørdag! (Skal nok innom her i morgen tidlig ja...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. mai 2004 #230 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg som hadde gleda meg til å se Troja! :o Men kanskje det er bra at du kaller den en drittfilm, slik at jeg har lavest mulig forventninger når jeg skal se den...for det skal jeg!! Den viktigste grunnen til at jeg må se den, er at den er filmet på Malta :hjerter2: ...og hestene...og Orlando Bloom... Jeg krysser fingrene for deg, Hulderjenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 15. mai 2004 #231 Del Skrevet 15. mai 2004 Fryktelig spent....har det dukket opp noe eller er du som jeg tror GRAVID!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. mai 2004 #232 Del Skrevet 15. mai 2004 Håper virkelig du har bedre lykke enn meg! Noen må da bli gravide snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 15. mai 2004 #233 Del Skrevet 15. mai 2004 Romler innom i natten og legger igjen en helge hilsen, samt at jeg ønsker deg og dine en solfyldt og heidundrende 17. mai feiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. mai 2004 #234 Del Skrevet 16. mai 2004 Takk for hilsener fra Matahari, Lillen, Pondusa, Murmeldyret og Kallo Rilla! En stor til dere alle sammen! Men ingen grunn til å teste i morgen i alle fall: Fikk mensen i kveld... Nå har jeg hatt fjorten menser siden vi startet prøvingen, og er altså inne i prøveperiode fjorten. Jeg trøster meg med at vi kommer til å få hjelp etter hvert... Og Lillen: Ikke meningen å ødelegge filmforventningene dine Du liker den gjerne selv om jeg ikke gjør det! Se filmen og kos deg Den var bare en time for lang etter min mening; en middelmådig/OK film blir ikke storslagen fordi man gjør den kjeeempelang - men det har ikke regissøren helt forstått. Laget en liten tråd i filmforumet - delte meninger om filmen ja! Der ble jeg kalt både det ene og det andre gitt Dag 1 (etter dato er det i grunnen blitt dag 2.. På tide å legge seg, gitt! :o ), prøveperiode 14... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 16. mai 2004 #235 Del Skrevet 16. mai 2004 Ønsker deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. mai 2004 #236 Del Skrevet 16. mai 2004 Kjære lille eggcelle. Denne syklusen, når du modnes og løsner: Kan du ikke være så snill å ta det litt med ro nedover egglederen? Du trenger ikke skynde deg så veldig, det er ikke meningen å komme fortest mulig ut. Og det er ikke en gang noe poeng i å komme helskinnet ut! Tvert i mot! Har du ikke skjønt det? Undervegs, nedover egglederen, skal du møte en hel haug med soldater, men vær ikke redd! De vil deg ikke vondt! Du trenger ikke flykte. Hvis du bare slipper dem til så skal du se de gjør deg godt. La dem streve litt - de skal dunke og banke og hamre - men ikke slit dem helt ut - husk at de er færre enn de burde. Husk at de er ekstra tapre de få som er kommet så langt. Og det viktigste av alt kjære eggcelle: Slipp inn en! Når du slipper inn en soldat, så vil du ikke angre, det lover jeg deg! Du vil heller lure på hvorfor i alle dager du har stukket av i all hemmelighet alle disse gangene tidligere, og lurt deg unna soldatene. Når du slipper inn den ene soldaten så får ditt lille eggcelle-liv en mening. Skal du fortsette å stikke av så har du ikke forstått noenting. Du sløser bort ditt korte lille liv! Du får ikke gjort det som er meningen at du skal gjøre! Så denne gangen, kjære eggcelle - slipp inn en liten soldat. Gi ham en sjans, han er grei! Smelt sammen og bli til ett! Så skal dere vandre forsiktig sammen resten av veien nedover egglederen, og ned i livmoren. Ser du hvor behagelig livmoren ser ut? Du skal stoppe der, ikke fortsette nedover som du har gjort før. Du skal stoppe og feste deg i den fine livmorveggen. Og der skal du dele deg og dele deg og dele deg og dele deg - og gå fra å være spire og til å bli det lille barnet som Huldermannen og jeg lengter sånn etter. Vær så snill, kjære lille snille eggcelle - hør på meg denne gangen... Slipp inn en soldat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 16. mai 2004 #237 Del Skrevet 16. mai 2004 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai hipphipphipphipphipphi hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra hipphipphipphipphipphi 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai Håper du får en riktig fin 17 Mai feiring! Klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 16. mai 2004 #238 Del Skrevet 16. mai 2004 Det brevet var kjempefint... :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. mai 2004 #239 Del Skrevet 16. mai 2004 Oi for et fint flagg Lilletrollet har laget! :D :D :D :D Og takk for hilsen og klem, Lillen. tilbake til deg! Betyr mye å få støtte fra dere andre i prøvergjengen Har fått kloke svar i prøverforumet angående assistert befruktning. Tanken på IVF/ICSI skremmer meg... Hadde håpet at det går an å bruke inseminasjon, men det ser ut til at sjansene er adskillig lavere da.. Og så kommer det an på sædkvaliteten, om den er god nok til å brukes. Får jo svar på dette etter hvert. Vi har snakket mye om ass.befr. i det siste, Huldermannen og jeg, og er veldig klar for å prøve det. Venter utålmodig på time på KK. Fra man får time tar det visst ca 6 mnd før man er i gang med forsøk. Jeg blir skremt med tanken på alt som da skal skje.. Men det går vel bra... Andre har jo klart det! Men jeg håper naturen ordner opp i mellomtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. mai 2004 #240 Del Skrevet 16. mai 2004 Nydelig brev til Fru Eggcelle. Dersom hun ikke nå hører på deg, skal jeg slå henne i hodet med noe hardt.. Fra spøk til revolver..., sender en god til deg og håper dere får en fin 17.mai feiring! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå