Moonchild Skrevet 28. mai 2004 #281 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei Hulderjenta! Jeg slenger meg på det Matahari skrev ovenfor, jeg. Det er så godt å høre at du og Huldermannen har et godt forhold. Tror ikke jeg hadde turt å begynne prøvingen hvis jeg ikke hadde følt at han var like gira som meg... Jeg prøver å slenge over litt nybegynnerentusiasme, jeg - det er jo digg å kunne kose seg litt med prøvingen selv om du har EL Spermtyv er du jo ikke, han har jo ikke så mye annet han skal bruke dem til, da... Jeg syns det er bra å lese om alle som prøver lenge og som får fulltreffer etterhvert. Tenker det snart blir din tur også! *go, blå bølge!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 28. mai 2004 #282 Del Skrevet 28. mai 2004 God fredag og god langhelg, Hulderjenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. mai 2004 #283 Del Skrevet 28. mai 2004 Tusen takk for hilsener fra dere alle sammen, Lilletrollet, Matahari, Murmel, Tyttebæret, Bizzy, Moonchild og Veronal :bukke: Dere har gledet en trøtt stakkar som stikker innom KGdagboken sin en fredagskveld - kjekt å ha ventende hilsener i dagboken (og så så mange da!)! :D En stor klem til dere alle med ønske om en god pinsehelg ---> I dag har jeg hatt intense livmor-smerter. Forrige syklus hadde jeg også det, da var det dagen etter det jeg tolket som EL. I dag er det to dager etter (antatt) EL. Lurer på hva disse smertene er? :klø: Men siden det var sånn forrige syklus, så er det i alle fall ikke et graviditetstegn. Alltid på denne tiden så drømmer jeg veldig om nettene, om babyer, fødsler som plutselig er i gang, babyer som plutselig ligger i sengen mellom Huldermannen og meg og sånn. Det er sånn nesten hver eneste syklus. Og i natt også. Da drømte jeg om fire positive graviditestester. De var veldig rare - det kom opp tall og symboler i "ruten" der strekene skal være, men selv om de var rare så visste jeg i drømmen at de var positive. Tolker ikke slike drømmer i noen som helst retning lenger, i og med at jeg "alltid" drømmer dem. Men jeg morer meg litt over tanken på at også den underbevisste delen av meg er opptatt av EL og prøvingen og håp om å bli gravid. Hver eneste celle i kroppen heier på befruktning Og i Murmeldyret sin dagbok vitset jeg med at kanskje det var henne jeg drømte om - at de fire testene var firling-bekreftese! :ler2: (Håper du slipper firlinger, Murmel! Heier på en baby jeg! ) Gjøre-råd fram til IKM, ja.. Vet ikke om jeg har så mange... Planlegge sommeren kanskje? :D Er en del prøvere her med IKM nå i helgen - håper på en blå flodbølge! Og så håper jeg at den smitter videre til juni. God helg alle sammen!! Orker ikke skrive mer jeg... :Gjesp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 29. mai 2004 #284 Del Skrevet 29. mai 2004 God morgen snuppa! :rosasmil: Tror nok du er litt påvirket av graviditetsprøvinga ja Men disse firlingene kan du få ha for deg selv (vil ikke vil ikke vil ikke vil ikke) Kanskje du blir gravid hvis du løser kodene i de fire graviditetstestene? Nå tror jeg nesten du må legge deg og drømme videre Håper du får ei fin Pinsehelg! Jeg jobber hele helga Stor fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 29. mai 2004 #285 Del Skrevet 29. mai 2004 I dag har jeg hatt intense livmor-smerter. Forrige syklus hadde jeg også det, da var det dagen etter det jeg tolket som EL. I dag er det to dager etter (antatt) EL. Lurer på hva disse smertene er? :klø: Men siden det var sånn forrige syklus, så er det i alle fall ikke et graviditetstegn. Det er ikke El-smerter du kjenner da? De kan komme før, under eller etter EL. Spennende drømmer...kanskje det er et nytt graviditetstegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 30. mai 2004 #286 Del Skrevet 30. mai 2004 Vil du ikke ha firlingene mine, Murmel? Har tenkt på at det kan være EL-smerter, Tyttebæret, men jeg har utelukket det. Jeg har jo fått påvist EL vha blodprøver uten at jeg kjente denne typen smerter den syklusen. Men det kan jo være noen "ekstrasmerter" som ikke kommer hver syklus (for det gjør de ikke), så sånn sett kan det jo være EL-smerte likevel, men uten at manglende smerte utelukker EL, bare noe som svinger i styrkegrad fra syklus til syklus, sånn som f.eks ømme pupper/ikke ømme pupper. I høst var jeg innlagt på sykehus med hofte/rygg, og da fikk jeg sterke magesmerter. Pga de smertene jeg allerede hadde var det vanskelig å tolke helt hva det var, og jeg ble undersøkt med vaginal UL på Gyn. Legen så da at jeg hadde en eggløsningscyste, eller en "stor eggløsning". Smerten var da helt tydelig høyresidig (og det stemte med UL). Det var dag 15 i en syklus som varte 30 dager. Etter det har jeg kjent igjen dette, og det er den "smertetypen" som er grunnlaget når jeg sier at jeg mener EL var på den og den dagen. Og det "stemmer alltid" i forhold til når mensen kommer, for jeg kjenner EL 14-15 dager før mens. De intense smertene jeg har hatt nå (og sist) har ikke vært ensidig, de har kjentes ut som menskramper; veldig relatert til livmoren. Og nå har det dukket opp nye livmorsmerter, nå i form av vanlige mensmurringer... Kjente litt i går. Mer i dag. *sukk* Og brystvortene er blitt litt ømme, men ikke selve brystet. Æsj - hvorfor gidder jeg å utbrodere alt dette her... Lang utbrodering om ingenting... Men det kan jo være greit å se på en annen gang jeg lurer. Og så er det greit å "tenke litt høyt" i forhold til det som skjer hvortid i syklusen. Venter spent på IKM til de få som gjenstår i gjengen her i mai - hadde vært gøy med noen gode nyheter snart! Eller er det i juni det skal komme et rush med gode nyheter? Ute skinner solen, og der siter jeg sånn egentlig. Ha en fin pinsedag alle sammen! *forsvinner ut på terrassen* Dag 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 30. mai 2004 #287 Del Skrevet 30. mai 2004 Sender deg en og håper det er "gode" smerter jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 30. mai 2004 #288 Del Skrevet 30. mai 2004 Jepp, det er i juni rushet kommer! Juni blir faktisk en veldig blå måned! Så du sliter med rare symptomer du også Når man tror man endelig kjenner kroppen sin (for det gjorde jeg virkelig før forrige graviditet), så begynner den plutselig å tulle. Det er vel for å gjøre hverdagen vår mer spennende Før Pergoen hadde jeg også mange rare underlivssmerter jeg ikke forsto noe av. Gynekologen sier alt er i orden, så da får man vel bare slå seg til ro... :-? Kos deg i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 30. mai 2004 #289 Del Skrevet 30. mai 2004 Takk Meta! Så fin mage du har fått!!! Takk for hilsen, Murmel! Har vært i solen i hele dag, deilig! :D Først på terassen her hjemme, og så har vi vært på fisketur/soletur på favorittbadeplassen vår. Så jeg svir og klør litt i huden nå, selv om jeg brukte høy faktor på mitt vinterbleke legeme. Deilig med bølger og måkeskrik og solskinn og båter (og grillukt - desverre fra andre som grillet, ikke oss..). Sommer er vidunderlig!!! Her kommer noen blå vibber til alle som måtte trenge det: << Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 31. mai 2004 #290 Del Skrevet 31. mai 2004 Ja, sommer er vidundelig Og i ettermiddag skal vi grille Og jeg tror det er Juni som blir den store måneden for gode nyheter. Og det starter jo imorgen! Nå skal jeg snart gå ut og lese... Håper du har en varm og grilla dag! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 1. juni 2004 #291 Del Skrevet 1. juni 2004 Lykke til videre! Håper du en dag får det etterlengtede barnet Vil forresten foreslå Bel Canto til musikklista di, kjempe behagelig å høre på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 1. juni 2004 #292 Del Skrevet 1. juni 2004 Hurra, det er 1. Juni! Selv himmelen er blå Bare innom med en stor :klem2: Du var veldig bra du dro meg ned på landjorda igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 1. juni 2004 #293 Del Skrevet 1. juni 2004 I dag er det 1. juni! Nesten litt magisk dag; nå er det virkelig sommer! Var innom her i går kveld og skrev, men så klikket maskinen før jeg fikk postet innlegget. Grrr! Takk for hilsen, Lillen! Tenker på deg i dag, lykke til med eksamen! Takk for hilsen fra SunAndMoon - det var et nytt "fjes" i dagboken. Bel Canto har nydelig musikk ja, jeg har flere CDer av dem - så det var nok bare en forglemmesle den gangen jeg skrev musikklisten min. Takk for tipset! Og takk for lykkeønskninger! tilbake til deg. Himmelen er blå for å jage vekk alle dumme tanter! Og vær så god for landjord-neddraging, Murmel - anytime my friend! :klem2: Jeg holder meg bra på landjorden selv også. Jeg går i grunnen og venter på mensen, jeg. Lurer på hvor lang syklusen blir, og om jeg kan få bekreftet min antatte EL-dag i forhold til mensen. Ellers er kroppen min helt rolig nå, ikke noe murring å snakke om (så livmorsmertene hin dagen har nok vært en form for EL-smerte sånn som Tyttebæret mente), ikke noe ømhet i puppene, fortsatt bare ekle stikkinger ved berøring av selve brystvortene. Alt er normalt, og jeg venter som sagt på mensen. Har ikke tro på noe annet Idag har jeg fri - og har tenkt å gå meg en tur i solen. Aller mest har jeg lyst å gå på shopping - kjøpe sandaler og sommertøy. Men nå har jeg ingen penger... Men det nærmer seg lønningsdag og da kommer en god porsjon feriepenger! Er det forresten noen som vet når skattepengene blir utbetalt...? Dag 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2004 #294 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg vhar forstått at det er/kan bli komplikasjoner med svangerskapet ditt' date=' men jeg har ikke helt forstått nøyaktig hva... :oops: Må ha det med teskje og i klare ord... Kanskje du kan forklare det for dumme meg..? :oops: [/quote'] Det føles veldig rart å skrive om meg og mitt i din dagbok, men visste ikke helt hvor jeg skulle plassere svaret. Så derfor er jeg kort. Sist gang fødte jeg da jeg var 23+1. Legene tror det skyldes en svikt i livmorhalsen som har oppstått som en skade etter en utskrapning jeg hadde i forbindelse med at jeg mistet ca ett år før. Så derfor fryktes det at jeg kommer til å føde for tidlig denne gangen også. Det virker som om du koser deg med sommeren til tross for alle slitsomme bekymringer. Og det er bra! Og husk - menssymptomer betyr INGENTING! Menssymptomer og graviditetssymptomer er så godt som identiske. Krysser fingrene som alltid jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 1. juni 2004 #295 Del Skrevet 1. juni 2004 Skattepenger 18. juni, tror jeg! Hæi fadderi fadderullan dæi!! Men hender det ikke at den blir forsiket også...? :-? Helt enig med deg; det er sommer! :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 1. juni 2004 #296 Del Skrevet 1. juni 2004 Skattepengene kommer litt før Sankt Hans dem, varierer sikkert litt fra sted til det da, men sånn ca liksom.... Sender over en sommer:klem: og skal nå sette meg ut i sola i håp om at hudfargen forandrer seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 1. juni 2004 #297 Del Skrevet 1. juni 2004 Junimåned: Blå himmel Blått hav Blå drømmer Blå sko Blå uteputer blått + mange blå + ...også noen røde reker inntatt på bryggekanten PS! Ingen symptomer = bra symptomer, menssymptomer = mulig gravidsymptomer :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 1. juni 2004 #298 Del Skrevet 1. juni 2004 Bare innom før jeg skal i bingen. Huldermannen har ringt til fertilitetsavd. på KK for å høre om de hadde mottatt henvisning fra legen hans (han ringte nemlig bare legekontoret sitt og ba legen skrive en, uten å ha time, for legen vet jo hva det går i) og det hadde de. Blir ikke time før til høsten, de kunne ikke si noe mer eksakt enn det. Kommer brev etter hvert. Til høsten! :o Høres så lenge ut, men tiden går jo fort. Og så tar det et halvår ca før man er i gang med forsøk evt. Dvs det blir vinter og vår igjen før vi evt. er i gang. Og mye kan skje før den tid - jeg setter i alle fall min lit til at naturen ordner opp i løpet av det neste året! :D Det hadde vært det beste! Men jeg er veldig, veldig glad for at det er mulig å få hjelp, og at vi er så smått i gang med den prosessen! :D Takk for at du fortalte om det jeg spurte om, Matahari! Hvis jeg hadde lest hvert ord i dagboken din helt fra side 1, så hadde du kanskje sluppet å gjøre det for du har sikkert skrevet om det der, men det er så mange sider.. Så takk for forklaringen! Jeg håper virkelig du får gå svangerskapet ut denne gangen! :D Og det er vel forresten ikke så rart å skrive om deg her, er det det da? Vi skriver alle litt om oss selv hos andre også - og dessuten så spurte jeg jo! Ser fram til den 18. Lillen!! Da skal denne jenten shoppe! Og vi skal kjøpe oss en ny venn, nemlig hr. Oppvaskmaskin! Takk for oppmuntring fra Kallo Rilla og Tyttebæret - det er godt med litt omtanke og oppmuntring Nattinatt! Nå skal Hulderjenta (snart) sove... Zzzzzzzzzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. juni 2004 #299 Del Skrevet 2. juni 2004 Heldigvis kan man kjøpe seg venner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 3. juni 2004 #300 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg er overbevist om at oppvaskmaskinen er Guds gave til alle parforhold Er det så lang ventetid på KK? Jeg trodde det gikk rimelig raskt etter at man nå må betale egenandel for assistert befruktning. Det sa ihvertfall gynekologen min. Men jeg bor ikke i Bergen da :-? Egentlig er det jo ikke så lenge til høsten. Men jeg synes det er mest rart om det tar enda et halvt år til før dere er i gang med forsøk. (Men jeg vet jo ikke så mye da...) Uansett er det jo bra at dere skal få hjelp, hvis ikke et lite under skjer i mellomtiden Sommeren går sikkert fort fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå