Gå til innhold

Låse bad mens man dusjer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så nøye med å låse sånn generelt når jeg er på do eller dusjer (om det ikke er offentlige doer jeg skal gå på do på). Egentlig låser jeg mest når det er mange folk der og det er folk jeg ikke kjenner veldig godt der. Låser sjeldent om det er meg og bare en til, og jeg har sagt jeg skal på do.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda en opplysende dotråd. Jeg har ofte lurt på hvorfor så mange annonserer høyt at de skal på toalettet (ofte også hva de skal der). Men kanskje dette rett og slett er dere som kjører åpen dør-politikk hjemme, og dermed er vant til at det må annonseres? :)

Selv foretrekker jeg å være helt diskret, jeg annonserer ikke hvor jeg skal og hva jeg skal dere når jeg forlater stua. Men ser jeg at det mangler lås, er sjansen stor for at jeg snur i døra. Og dere som sier at når døren er lukket er det noen der, hvordan skal gjester vite det? Det ville ikke falt meg inn å telle gjestene før jeg åpnet døra. Og jeg ville jo lukket den etter meg selv når jeg var ferdig der inne. Skjønner meg virkelig ikke på folk som synes det er lekkert at folk sitter på toalettet mens de selv dusjer i samme rom. Selvsagt helt greit at andre folk tenker annerledes om det, men man bør i hvert fall legge til rette litt for gjester. Det samme gjelder de som ikke har søplebøtte på badet, hva tenker de på? Man trenger ikke rive opp membran og kaste skapene på badet for å sette inn en søplebøtte. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Grøss, denne tråden får meg til å tenke på de offentlige toalettene i New York. Jeg oppholdt meg i NY en periode, og allerede ved ankomst flyplassen kom jeg inn på et toalett med KJEMPEGLØTT mellom døra og veggen på begge sider. I tillegg var det sånn at en litt over gjennomsnittet høy person nærmest bare kunne kikke over døra. Jeg tenkte JØSS, og gikk til neste toalett. Samme greia der. Så til slutt klarte jeg å henge jakka mi foran mellomrommet i døra på ene siden, og gjorde det jeg skulle veldig fort. Da jeg sto ved vasken og kikket i speilet, så jeg rett på folk som helt synlig satte seg ned på toalettet. Selv for meg som prøvde å unngå å se, var det vanskelig å ikke få det med seg. Jeg tenkte at dette var veldig rart, men at det kanskje hadde noe med amerikansk sikkerhetshysteri å gjøre, at ingen ubemberket skal snike en bombe opp noe sted eller noe sånt? Men siden oppdaget jeg at dette var ikke bare på flyplassen, men tydeligvis en amerikansk (i hvert fall New York)-standard for offentlige toaletter. Rett og slett null privatliv. Helt merkelig at amerikanerne, som har rykte på seg for å være puritanske, godtar dette. Så en av de få tingene jeg IKKE savner med New York, er toalettene. Selv i de mest lugubre avlukker her hjemme får man i det minste være ganske usjenert. :sjenert:

Skrevet

Jeg låser ytterdøra jeg da, og når mannen er hjemme så hører jo han om det kommer noen inn ytterdøra.

Låser ytterdøra jeg også. Trodde det var en av mine samboere som snek seg rundt i gangen. Va’kke det gitt. :sjokk:

Skrevet

Grøss, denne tråden får meg til å tenke på de offentlige toalettene i New York. Jeg oppholdt meg i NY en periode, og allerede ved ankomst flyplassen kom jeg inn på et toalett med KJEMPEGLØTT mellom døra og veggen på begge sider. I tillegg var det sånn at en litt over gjennomsnittet høy person nærmest bare kunne kikke over døra. Jeg tenkte JØSS, og gikk til neste toalett. Samme greia der. Så til slutt klarte jeg å henge jakka mi foran mellomrommet i døra på ene siden, og gjorde det jeg skulle veldig fort. Da jeg sto ved vasken og kikket i speilet, så jeg rett på folk som helt synlig satte seg ned på toalettet. Selv for meg som prøvde å unngå å se, var det vanskelig å ikke få det med seg. Jeg tenkte at dette var veldig rart, men at det kanskje hadde noe med amerikansk sikkerhetshysteri å gjøre, at ingen ubemberket skal snike en bombe opp noe sted eller noe sånt? Men siden oppdaget jeg at dette var ikke bare på flyplassen, men tydeligvis en amerikansk (i hvert fall New York)-standard for offentlige toaletter. Rett og slett null privatliv. Helt merkelig at amerikanerne, som har rykte på seg for å være puritanske, godtar dette. Så en av de få tingene jeg IKKE savner med New York, er toalettene. Selv i de mest lugubre avlukker her hjemme får man i det minste være ganske usjenert. :sjenert:

Kanskje ikke så rart at det blir så ramaskrik der om en mann går inn på damedoen da?

• Liker 1
Skrevet

Er bare jeg og mannen min som bor hær da, men vi låser aldri døra eller lukker den med mindre det er nr to som er på gang. :fnise:

Skrevet

Når jeg bodde hjemme med mor og søster så låste jeg aldri døren, men jeg hadde den lukket. Mamma kom aldri inn, hun brukte heller doen nede, mens søstra mi kom inn kun dersom hun skulle sminke seg. Hadde uansett ikke spilt noen rolle, siden forhenget gjorde at jeg ikke ville sett de eller de sett meg.

Her hjemme derimot, så gidder jeg ikke lukke døra engang. Selvom vi har kabinett med klare vinduer. Men er jo bare meg og samboer her da. :)

Skrevet

Her låser hverken jeg eller mannen døra om vi dusjer eller er på do, heller ikke om vi gjør "nr. to". Men åpner jeg døra og ser han sitter på do, går jeg ut igjen. Samme gjør han. Er vi begge allerede på badet og en av oss må tisse, gjør vi det.

Hjemme hos foreldrene min låser jeg heller ikke om jeg dusjer. Og det gjør meg ikke noe om hverken mor eller far kommer inn. Ikke at det skjer så ofte, altså, men skal vi alle bli klar til noe og har det travelt så skjer det. Er en av de i dusjen pleier de oftest å låse. Skal jeg noe der da, spør jeg om det er greit at jeg kommer inn og går evt inn gjennom soverommet deres. Hadde det ikke vært låst, hadde jeg nok bare sagt "det er bare meg" og gått inn, bare sånn at de hadde visst at det ikke var mannen min ;)

Skrevet (endret)

Sånn bryr jeg meg ikke noe om, jeg låser ikke med familien i huset. Vi er flinke med et lett bank på døren å evt hører om det er noen der inne først.

Hos venner låser jeg, ikke alle har manerer, -å bare braser inn...

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg bor i jentekollektiv og dusjer stort sett med åpen dør, hender også at jeg går på toalettet mens samboerne dusjer. Såå vetke jeg, det har bare litt naturlig for oss. Alle er vi morgndusjere, så da må man jo bare slippe inn folk så de kommer seg avgårde. Hender ofte at en sitter og tisser, en pusser tenna og en dusjer samtidig. :fnise: kanskje merkelig, men veldig praktisk. Men er ikke tabu å låse døren, det hender jo at en *kremt* vil være alene.

Hjemme hos mamma og pappa bruker vi ikke å låse (med mindre vi har besøk), men vi henger heller ikke noe særlig på badet sammen, da vi har tre bad i huset og er fire personer.

Gjest Levitate
Skrevet

Låser alltid døra. Uansett hva. Når jeg er på doen, uansett om jeg skal ordne meg, tisse, dusje, whatever - så er det privat og det skal gjøres i fred og ro. Derfor låser jeg alltid.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ikke så rart at det blir så ramaskrik der om en mann går inn på damedoen da?

Det er absolutt ikke rart, nei. Synes det er ille nok med andre kvinner. Hadde ikke hatt lyst til å drive med "avanserte" ting som tampongskift der inne. Så også en dame som tok med sin store sønn inn der av en eller annen grunn, han gjorde store øyne, gitt. :gjeiper:

Skrevet

Sånn bryr jeg meg ikke noe om, jeg låser ikke med familien i huset. Vi er flinke med et lett bank på døren å evt hører om det er noen der inne først.

Hos venner låser jeg, ikke alle har manerer, -å bare braser inn...

Det har vel ikke nødvendigvis med manerer å gjøre, man antar jo at døra er låst om noen befinner seg der inne... ville aldri falt meg inn å banke på baderomsdøra, om jeg ikke visste fra før at den manglet lås.

• Liker 1
Skrevet

Samma det vel? Gjør det du føler er komfortabelt. Og finnes det ikke nøkkel i døra eller mulighet for å låse, så erklær at du skal dusje og setter pris på å ikke bli forstyrret (med mindre du bruker over en time der inne, det er bare unødvendig). Nå bor jeg med kjæresten min, og bryr meg lite om jeg låser døren, for han vet jo når jeg er på badet. Og er det noe, så banker han på døra først.

Gjest juvelia
Skrevet

Jeg låser ofte når jeg er alene også,er en vane.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg bor alene og gidder ikke en gang å lukke døra. Men jeg har selvfølgelig ytterdøren låst. Da jeg bodde i kollektiv hadde jeg ikke noe problem med å dusje mens andre jenter var på badet. Syns ikke det er forskjellig fra å skifte og dusje på trening egentlig, så syns ikke det er noe problem.

Skrevet

Jeg låser alltid døra, uansett om jeg bare skal pusse tennene og det bare er familien som er hjemme. For meg handler det ikke om at jeg ikke er komfortabel med nakenhet eller noe sånt, badet har bare blitt min "frisone" hvor jeg kan gjøre det jeg skal gjøre i fred og ro uten at noen forstyrrer meg og uten at jeg trenger å tenke på at noen kanskje kommer inn. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...