AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg snakka med en kompiss her om dagen og han sa de aldri låste døra hjemme på badet deres. (han er 20) Når han eller foreldrene dusjer kan moren eller faren eller søstra (30) komme inn på badet samtidig. Jeg syns dette var veldig merkelig. Ettersom de er så gamle. Her i huset låser vi alltid dodøra og jeg ville ikke gått inn på badet om moren eller faren min dusjet Bare lurer på om det er sånn det vanligvis er?
Gjest badeand1 Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Nå er det bare jeg og mamma som bor her, og vi låser aldri døra. (jeg lukker sjeldent døra helt igjen òg) Men hadde vi vært fler så hadde jeg nok låst ja.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Jeg snakka med en kompiss her om dagen og han sa de aldri låste døra hjemme på badet deres. (han er 20) Når han eller foreldrene dusjer kan moren eller faren eller søstra (30) komme inn på badet samtidig. Jeg syns dette var veldig merkelig. Ettersom de er så gamle. Her i huset låser vi alltid dodøra og jeg ville ikke gått inn på badet om moren eller faren min dusjet Bare lurer på om det er sånn det vanligvis er? Jeg låser alltid, vil da ikke ha andre inn på badet mens jeg dusjer eller gjør andre ting. :gjeiper: Men du kommer nok til å få mange svar fra "frisinnede" kg'ere som kjører åpen dør-politikk, har sett overraskende mange innlegg fra folk som ikke engang har lås på baderomsdøra. Hadde ikke følt meg komfortabel som gjest hos sånne folk... 3
Gjest Survival Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Det varierer veldig fra familie til familie, hva som er vanlig med hensyn til nakenhet, åpenhet og skikk. Jeg har alltid vært nøye med å låse døra, og har litt smålig angst for at noen skal komme inn på badet mens jeg dusjer/ordner meg. Liker privatliv på badet. Men vet da flere familier som er vante til å både tusle rundt naken i huset, eller ha dørene åpne på badet. 1
Gjest Katten. Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Mtp at man gjerne er skjult bak et dusjkabinett, eller junior er gjemt om man sitter på do, så har jeg et høvelig frisinnet syn på det hele. 1
Rusken Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Folk er forskjellige, merker at jeg ikke klarer å slappe av når jeg dusjer hos andre som ikke har lås i døra. Er så redd for at noen skal komme inn! Jeg låser til og med døra når jeg er alene hjemme 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Men du kommer nok til å få mange svar fra "frisinnede" kg'ere som kjører åpen dør-politikk, har sett overraskende mange innlegg fra folk som ikke engang har lås på baderomsdøra. Hadde ikke følt meg komfortabel som gjest hos sånne folk... Vi kan faktisk ikke låse våre to baderom. Vi kjøpte det gamle huset vårt for mange år siden og det var ingen nøkkel til dem. Nå er vi ikke spesielt "frisinnet" men vi lever egentlig godt med det. Om noen dusjer hører vi det og da går vi ikke inn. Om noen tar i døren mens vi sitter på toalettet roper vi at det er opptatt. Familie og venner som besøker oss (enten de bare er innom eller på overnatting) har aldri kommentert det, og de kommer tilbake igjen og igjen. 3
Gjest Consensio Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Her er det bare meg og mannen min, så døra står gjerne åpen. Er jeg alene hjemme så låses ytterdøra som er rett utenfor baderommet da 3
Gjest boblebrus Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Hjemme hos foreldrene mine låser vi ikke døra hvis kun "kjernefamilien" er tilstede. Men jeg lukker døra og banker på før jeg evt. går inn. Dusjen i barndomshjemmet har dusjforheng, så om noen kommer inn mens jeg står i dusjen der er ikke noe stress. Men vi har jo nøkkel i dodøra i tilfelle vi har gjester som vil låse. Hos svigers og andre jeg besøker låser jeg alltid døra når jeg er på do eller i dusjen. Det er vel mest fordi jeg ikke kjenner dem like godt som jeg kjenner familien jeg har vokst opp med. Er ikke like trygg på dem, og da blir det også mer pinlig hvis noen kommer inn midt i dobesøket. I barndomshjemmet kan jeg egentlig ha dodøra åpen, uten at familien reagerer. Men vet jo aldri hvordan andre reagerer på sånt (er ikke det første spørsmålet man stiller svigermor: "hvordan vil du reagere dersom jeg går på do med døren åpen?"), derfor låser jeg alltid når jeg er på besøk
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Jeg vokste opp med fem eldre søsken, og huset var alltid fullt av søsken og deres venner. Så jeg lærte å låse døra i ung alder for å ha den minste sjans for å få privatliv. Vanen sitter hardt i, så nå låser jeg døra selv om jeg er alene hjemme. 2
Zakuro Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Jeg snakka med en kompiss her om dagen og han sa de aldri låste døra hjemme på badet deres. (han er 20) Når han eller foreldrene dusjer kan moren eller faren eller søstra (30) komme inn på badet samtidig. Jeg syns dette var veldig merkelig. Ettersom de er så gamle. Her i huset låser vi alltid dodøra og jeg ville ikke gått inn på badet om moren eller faren min dusjet Bare lurer på om det er sånn det vanligvis er? Det er veldig forskjellig har jeg funnet ut. Har venner som ikke låser, og dem som låser. Det handler egentlig bare hva folk er vant med og komfortabel med. Jeg låser alltid når jeg er med familien:P Låser tilogmed av gammel vane når jeg er alene hjemme Men hjemme i leiligheta med kjæresten låser jeg bare når jeg er på dass eller gjør andre usexy ting som... kviseklemming eller noe
Gjest Apophis Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Eg låser ikkje døra, men eg bur med kjæresten min då. Eg låste alltid døra når eg budde under samme tak som mine søsken og foreldre.
von Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Jeg bor alene, men låser døren uansett :gjeiper: 3
kaprifolen Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Låser døra hos andre, inkludert familie. Men ikke hjemme.
Brunhilde Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Låser ikke døra hjemma, men vi er jo bare 2 her, så den andre vet hvis det er opptatt.
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Vi var fem søsken og to foreldre, og i perioder hadde vi bare ett bad. Selv når vi har tre baderom i ømløp er det litt uglesett å låse døra til hovedbadet på travle morgener, for det er jævlig irriterende å måtte vente på hårbørste eller tannpuss bare fordi noen som ikke skal av gårde like tidlig har funnet ut at det er på tide å ta seg en lang og god dusj. Som barn hadde vi stort sett ikke tilgang til nøkkelen (mamma fant den fram hvis vi skulle ha besøk), og ingen av oss har lidd nevneverdig av det. Tvert imot synes jeg at vi har et veldig fint og greit og avslappet forhold til nakenhet, uten at det er påtvunget noen i det hele tatt. 1
meesaa Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Jeg vokste opp med fem eldre søsken, og huset var alltid fullt av søsken og deres venner. Så jeg lærte å låse døra i ung alder for å ha den minste sjans for å få privatliv. Vanen sitter hardt i, så nå låser jeg døra selv om jeg er alene hjemme. Så rart, til meg er det helt omvendt. Vi var fem barn her, og to foreldre, og dusjen vår har dusjforheng. Det er rett og slett ikke forsvarlig å stjele badet i en halvtime-time sånn som enkelte andre er vant med å gjøre. Det hender at én går på do, en annen står foran speilet og ordner seg, én står i dusjen (har forheng), en skifter klær, en henter medisiner i medisinskapet osv... Gammelt hus med upraktisk stort bad.. Men vi har nøkkel stående i døra når gjester går på do, siden det, sånn som noen tidligere nevnte, ikke er så komfortabelt å gå på do hos andre uten å låse døren først. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Vi kan faktisk ikke låse våre to baderom. Vi kjøpte det gamle huset vårt for mange år siden og det var ingen nøkkel til dem. Nå er vi ikke spesielt "frisinnet" men vi lever egentlig godt med det. Om noen dusjer hører vi det og da går vi ikke inn. Om noen tar i døren mens vi sitter på toalettet roper vi at det er opptatt. Da er det jo for sent, det går jo maks et halvt sekund fra man tar i døren til den er åpen. Hvis jeg hadde vært på besøk hos dere hadde jeg sannsynligvis passet på å spise og drikke lite ... eller er det meningen man skal annonsere at nå går man på toalettet, så vennligst ikke kom inn? 4
challenger Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 Hjemme hos mamma så finnes det ikke engang nøkkel på bad og do, så nei låser ikke der:p Om mine tenåringsbrødre går inn på badet for å hente noe, eller omvendt, mens noen står i dusjen er ikke noe problem. Ingen som ser den som står i dusjen uansett pga forhenget. Hvis man ikke vil at noen skal komme inn er det bare å rope ut når man hører vedkommende nærme seg døra:p 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå