Gjest Cessie Skrevet 26. januar 2012 #21 Skrevet 26. januar 2012 Jeg låser ikke døra hvis det bare er gubben og meg som er hjemme, eller jeg er alene hjemme. Vi er gjerne på badet samtidig også. Hvis vi har besøk, eller hvis jeg er hos andre, låser jeg selvfølgelig. Jeg liker meg absolutt ikke hvis jeg ikke har mulighet til å låse døra når jeg er på do hos andre. Og til dere som har små barn og har gjemt nøkkelen f.eks. oppå dørkarmen: Vær så snill å fortelle meg hvor den er når jeg spør om å få låne toalettet/spør hvor toalettet er! 3
Gjest BamseB Skrevet 26. januar 2012 #22 Skrevet 26. januar 2012 Låser ikke døra lenger etter at jeg måtte sparke inn baderomsdøra for å få ut en druknende slektning med epileptisk anfall...
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #23 Skrevet 26. januar 2012 Her har vi låst døra siden unger gikk i slutten av barneskolen. Er noe med privatliv.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #24 Skrevet 26. januar 2012 Så rart, til meg er det helt omvendt. Vi var fem barn her, og to foreldre, og dusjen vår har dusjforheng. Det er rett og slett ikke forsvarlig å stjele badet i en halvtime-time sånn som enkelte andre er vant med å gjøre. Det hender at én går på do, en annen står foran speilet og ordner seg, én står i dusjen (har forheng), en skifter klær, en henter medisiner i medisinskapet osv... Gammelt hus med upraktisk stort bad.. Men vi har nøkkel stående i døra når gjester går på do, siden det, sånn som noen tidligere nevnte, ikke er så komfortabelt å gå på do hos andre uten å låse døren først. Vi hadde et bad med dusj/vask/wc, pluss et bad med bare wc/vask. Så det var stort sett mulig å få kommet seg på do innen rimelig tid.
spinnwild Skrevet 26. januar 2012 #25 Skrevet 26. januar 2012 Det kommer an på hvor og hvem. Hjemme i leiligheten låser jeg aldri døren, utenom når vi har mange på besøk. Er veldig tydelig om noen går på do her, og til vanlig er vi bare to stk. I barndomshjemmet låste/låser jeg ikke om det kun var meg og min mor hjemme, dusjen høres godt uansett liksom. Ellers er det god vane på låsing i det huset. Synes egentlig det er verre med de som åpner døra etter dusjing (for å lufte ut), mens de holder på å tørke seg. Det var slik jeg uheldigvis streifet et lite syn av min fars edlere deler (heldigvis har jeg ikke fotografisk hukommelse :gjeiper: )
LovelyMonroe Skrevet 26. januar 2012 #26 Skrevet 26. januar 2012 Folk er forskjellige, merker at jeg ikke klarer å slappe av når jeg dusjer hos andre som ikke har lås i døra. Er så redd for at noen skal komme inn! Jeg låser til og med døra når jeg er alene hjemme Gjør jeg også gjør det også når jeg er hos typen og vi er alene der, og vi begge skal dusje, så låser jeg.. og da kommer det en kommentar noe ala: redd for at noen skal komme inn eller?? en vane...vil jeg si!
Sophia. Skrevet 26. januar 2012 #27 Skrevet 26. januar 2012 Jeg låser alltid døren når jeg dusjer! Hos familien til kjæresten har de ikke nøkler i huset i det hele tatt, og jeg er alltid skikkelig skvetten når jeg dusjer der. Det er sånn at man har skikkelig godt innsyn til dusjen med en gang man åpner døren! Låser ikke når jeg dusjer hjemme i leiligheten (kun hvis vi har besøk), for her er det jo bare meg og kjæresten.
Casall Skrevet 26. januar 2012 #28 Skrevet 26. januar 2012 Jeg låser alltid døren når jeg er på do eller dusjer, selv om det bare er meg og samboeren hjemme. Det gjør ikke noe at han ser meg i dusjen f.eks men på do vil jeg være alene. Det er bare automatisk, egentlig. Han gjør det samme.
Gjest Nenya82 Skrevet 26. januar 2012 #29 Skrevet 26. januar 2012 Jeg låser ikke døren om det bare er meg og samboer hjemme,men jeg lukker alltid igjen døren når jeg er på do eller dusjer.Litt privatliv vil jeg ha. Har kun døren åpen når jeg er alene hjemme. Er jeg på besøk hos foreldrene mine for eksempel så låser jeg alltid døren,og det har vi alltid gjort. Liker ikke å være på steder der det ikke går an å låse.Føles ut som om jeg må forte meg sånn at noen ikke kommer da :gjeiper:
Gjest Cosette Skrevet 26. januar 2012 #30 Skrevet 26. januar 2012 Når jeg er hjemme hos min mor låser jeg aldri badedøren når jeg dusjer. Både hun og søstrene mine går inn og ut, tisser, sminker seg, veksler noen ord med meg som står i dusjen.. Og dusjkabinettet er gjennomsiktig :gjeiper: Samme åpenhet har jeg med de fleste av mine venninner. Jeg er vant til å være lite sjenert rundt nakne mennesker, det er ganske behagelig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #31 Skrevet 26. januar 2012 Låser alltid, enten mannen er hjemme eller jeg er alene. Vanesak, pluss at hvis mannen kommer inn for å hente noe f.eks så skvetter jeg noe så inni granskauen! :gjeiper:
MissDreams Skrevet 26. januar 2012 #32 Skrevet 26. januar 2012 Låser alltid uansett om jeg er alene eller ikke, vanesak rett og slett. Har hatt mange litt rare opplevelser gjennom årene hos bestevenninna mi der faren hennes går rundt i huset i trusa og sitter på do uten å lukke døra, har utrolig nok blitt vant til det. Er ganske åpen med venninnene mine, vi kan godt være på badet sammen mens den ene sitter på do, den andre står i dusjen og den tredje sminker seg.
Pixie Skrevet 27. januar 2012 #33 Skrevet 27. januar 2012 Jeg bor sammen med kjæresten, så selvfølgelig lar jeg døra stå ulåst! Det gjorde jeg da jeg bodde med foreldrene mine og, men da hadde jeg eget bad i 2 etg de ikke brukte, og de vet jo bedre enn å bane seg vei inn på badet når de hører dusjen er i bruk, om det var noe de absolutt skulle ha å gjøre der inne.
MrSmith Skrevet 27. januar 2012 #34 Skrevet 27. januar 2012 Vi låser stort sett døra på badet, litt for å fortelle at det er opptatt. I tillegg har vi to bad så det er aldri noe problem.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #35 Skrevet 27. januar 2012 Jeg låste når jeg bodde hjemme. Jeg og samboer låser aldri og døra står gjerne åpen. Vi går ut og inn av badet som vi føler for selv om den andre står i dusjen.
Surriball Skrevet 27. januar 2012 #36 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg begynte ikke å låse døra til badet før jeg ble tenåring og plutselig veldig bevisst på min egen kropp. Før den tid var det helt normalt at en person stod i dusjen mens en annen pusset tennene. Dusjkabinettet er til og med gjennomsiktig hjemme hos mamma og pappa, men det var ingen som så etter hva som skjedde i dusjen uansett. tror det har gitt meg et avslappet forhold til kroppen. Nå låser jeg døren hvis vi har gjester, men det gjør meg ingenting om samboeren min er på badet når jeg dusjer. Men jeg låser hvis det er den tiden av måneden eller jeg gjør nummer to altså, et sted går grensen ;-) Hos svigers har de ikke lås i døra, og der er regelen at hvis døra er lukket er det opptatt, er den på gløtt er det ledig... Endret 27. januar 2012 av Surriball
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #37 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har vært på besøk hos folk som ikke har nøkkel på badet, og det er ubehagelig. Da prøver jeg å unngå å gå dit så sant det er mulig. Har til og med besøkt noen som ikke hadde gardiner på badet. Jeg skjønner meg ikke helt på de som ikke kan anskaffe seg nøkkel og gardiner, om ikke for seg selv så for gjester. Tenker de bare ikke over det, siden de tydeligvis har så naturlig forhold til alt slikt selv? Hvordan ville dere reagert hvis dere ba noen på overnattingsbesøk og de svarte ærlig at "jeg måtte nesten hatt gardiner på badet hvis jeg skal dusje", eller "jeg blir så nervøs for at noen skal komme inn mens jeg sitter på toalettet"? Ville dere blitt sure, eller gjort noe med problemet? Eller bare sagt greit, da får du bli hjemme? 1
Gjest badeand1 Skrevet 27. januar 2012 #38 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har vært på besøk hos folk som ikke har nøkkel på badet, og det er ubehagelig. Da prøver jeg å unngå å gå dit så sant det er mulig. Har til og med besøkt noen som ikke hadde gardiner på badet. Jeg skjønner meg ikke helt på de som ikke kan anskaffe seg nøkkel og gardiner, om ikke for seg selv så for gjester. Tenker de bare ikke over det, siden de tydeligvis har så naturlig forhold til alt slikt selv? Hvordan ville dere reagert hvis dere ba noen på overnattingsbesøk og de svarte ærlig at "jeg måtte nesten hatt gardiner på badet hvis jeg skal dusje", eller "jeg blir så nervøs for at noen skal komme inn mens jeg sitter på toalettet"? Ville dere blitt sure, eller gjort noe med problemet? Eller bare sagt greit, da får du bli hjemme? Ville garantert gjort noe med problemet. Hengt opp gardiner og laget et enkelt skilt på dodøra som man kan sette opp når det er opptatt der. Hadde absolutt ikke blitt sur hvertfall.
Manolo Skrevet 28. januar 2012 #39 Skrevet 28. januar 2012 Off topic Jeg var på do på en veikro for noen år siden. Døra hadde ikke ordentlig lås, men en litt slarkete krok på innsiden. Jeg satt der og gjorde mitt, da jeg hørte at noen kom inn. Personen tok tak i døra, og fikk den selvfølgelig ikke opp ettersom jeg hadde satt på kroken. Da tok personen skikkelig tak i døra og reiv den opp så kroken føyk vegimellom. Der satt jo jeg, og vedkommende så temmelig sjokkert og flau ut for å si det mildt Ellers pleier jeg ikke å låse dodøra hjemme, men roper at det er opptatt hvis jeg hører noen nærmer seg.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #40 Skrevet 28. januar 2012 I barndomshjemmet mitt pleier alle å låse døra unntatt pappa når han dusjer. Det henger igjen etter at vi barna pusset tenner og slikt om kvelden, og han ikke ville ta opp tiden. Så når jeg er hos mine foreldre lytter jeg alltid før jeg går inn. Selv låser jeg ALLTID. Uansett om jeg er hjemme med min samboer (han gjør det samme) eller om jeg er alene. Er jeg hjemme hos noen uten lås så klarer jeg ikke å slappe helt av, føler meg maks utilpass. Spesielt folk som har fest hjemme hos seg, der går jo folk ut og inn av badet hele tiden, upraktisk å ha med ei venninne for å holde døra Det jeg gjør på do er privat, og når samboere har døra åpen mens de gjør nr2 så har en grense blitt nådd mener jeg. Handler ikke om å være komfortable med hverandre heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå