otilie Skrevet 28. januar 2012 #41 Skrevet 28. januar 2012 vi låser aldri døra hjemme... men det er mest fordi vi har sånn gammeldags lås, og nøklene alltid forsvinner... så vi har vent oss til å alltid banke på døra først.
Gjest imli Skrevet 28. januar 2012 #42 Skrevet 28. januar 2012 Har ikkje ein gong lås på døra... Er ikkje van med å låse badet heimefrå heller.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #43 Skrevet 28. januar 2012 Når jeg er hjemme hos min mor låser jeg aldri badedøren når jeg dusjer. Både hun og søstrene mine går inn og ut, tisser, sminker seg, veksler noen ord med meg som står i dusjen.. Og dusjkabinettet er gjennomsiktig :gjeiper: Samme åpenhet har jeg med de fleste av mine venninner. Jeg er vant til å være lite sjenert rundt nakne mennesker, det er ganske behagelig. Samme her, bortsett fra at jeg/vi alltid har hatt dusjforheng da, så man ikke ser inn uansett. Hjemme låser jeg aldri, mest fordi datteren min gjerne vil gå inn og ut og forsikre seg om at jeg fortsatt er der. Jeg har lås på døra, så gjester kan låse, men gjrø det aldri selv, med mindre jeg har fest, bursdagsselskap eller lignende med mye folk. Om man har f.eks besøk av et vennepar/svigers osv, så er det ganske synlig om en person forlater rommet for å gå på do, da skjønner jo de fleste at man ikke går etter og åpner døra, om den så er låst eller ikke?
Tropic Skrevet 28. januar 2012 #44 Skrevet 28. januar 2012 Hjemme låste vi alltid dørene når vi dusjet! Jeg har med meg dette, så jeg låser døren her også når jeg dusjer, og jeg bor bare med kjæresten min Nå er det bare jeg og mamma som bor her, og vi låser aldri døra. (jeg lukker sjeldent døra helt igjen òg) Men hadde vi vært fler så hadde jeg nok låst ja. Hehe, nå ble jeg overrasket, har alltid sett for meg at du er godt voksen, altså 40 ca...
Gjest badeand1 Skrevet 29. januar 2012 #45 Skrevet 29. januar 2012 Hjemme låste vi alltid dørene når vi dusjet! Jeg har med meg dette, så jeg låser døren her også når jeg dusjer, og jeg bor bare med kjæresten min Hehe, nå ble jeg overrasket, har alltid sett for meg at du er godt voksen, altså 40 ca... What! Hvorfor?
Gjest Consensio Skrevet 29. januar 2012 #46 Skrevet 29. januar 2012 Forstår ikke dere som låser døra når dere dusjer (de som bor sammen med sin kjære altså) Det er jo bare så deilig når man står der i dusjen og plutselig føler en naken kropp inntil seg 1
loffen Skrevet 29. januar 2012 #47 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Jeg låser bare døra når jeg skal bæsje, eller vi har besøk. :gjeiper: Nå har vi tre bad, så det er sjelden at andre vil inn mens jeg er der. I så fall er det bare Noen. Endret 29. januar 2012 av loffen
isdronning Skrevet 29. januar 2012 #48 Skrevet 29. januar 2012 Jeg låser ALDRI døra mens jeg er på badet. Heldigvis er det sånn at når man åpner døren, så ser man ikke den som er på do. Roper ut at man sitter på do dersom man hører at noen kommer gående i retning doen, og det respekteres. Når man dusjer i huset vårt hører man det i øverste etasje, så da benytter man seg av doen i første etasje. Veldig greit - toalettet er privat selv om døren står ulåst. Har lagt merke til at de fleste som er på besøk er litt nervøse, siden det ikke er nøkkel på do. Kanskje derfor gjestene alltid er en rask tur? Uansett står dodøren alltid åpen når det ikke er noen der og er derfor veldig enkelt å skjønne om det er noen der inne. 1
Gjøa Skrevet 29. januar 2012 #49 Skrevet 29. januar 2012 Forstår ikke dere som låser døra når dere dusjer (de som bor sammen med sin kjære altså) Det er jo bare så deilig når man står der i dusjen og plutselig føler en naken kropp inntil seg Det kommer jo litt an på hvem den nakne kroppen tilhører da… Dessverre så har jeg litt dårlige erfaringer med å støte på innbruddstyver og diverse mennesker som ikke har noe i leiligheten å gjøre. Tryggest å låse syns nå jeg da. Så lenge jeg har vært stor nok til å dusje/tisse alene eller har hatt tilgang til nøkkel har jeg låst. Noe annet ville vært unaturlig og ubehagelig. Trodde bare det var familier med små barn som ikke hadde lås på badet (siden unga kan sette nøkkelen i vranglås og kveles på såpe, eller noe).
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #50 Skrevet 29. januar 2012 Har lagt merke til at de fleste som er på besøk er litt nervøse, siden det ikke er nøkkel på do. Kanskje derfor gjestene alltid er en rask tur? Ja, høyst sannsynlig. Burde være enkelt å ordne det så gjestene kunne føle seg litt mer tilpass? 1
Gjest Consensio Skrevet 29. januar 2012 #51 Skrevet 29. januar 2012 Det kommer jo litt an på hvem den nakne kroppen tilhører da… Dessverre så har jeg litt dårlige erfaringer med å støte på innbruddstyver og diverse mennesker som ikke har noe i leiligheten å gjøre. Tryggest å låse syns nå jeg da. Så lenge jeg har vært stor nok til å dusje/tisse alene eller har hatt tilgang til nøkkel har jeg låst. Noe annet ville vært unaturlig og ubehagelig. Trodde bare det var familier med små barn som ikke hadde lås på badet (siden unga kan sette nøkkelen i vranglås og kveles på såpe, eller noe). Jeg låser ytterdøra jeg da, og når mannen er hjemme så hører jo han om det kommer noen inn ytterdøra.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #52 Skrevet 29. januar 2012 Burde være enkelt å ordne det så gjestene kunne føle seg litt mer tilpass? Tja. Hos oss ville det innebære å måtte ta ned hele den eksisterende karmen og dørstokken, deler av veggen mellom bad og gang, skapene i gangen, flislegge badet på nytt inkludert ny membran, legge ny panel på en gangvegg, montere nye skap i gangen, kjøpe og koble til ny badinnredning med det det innebærer av omlegging av rør, legge nytt gulv og nye lister i gangen... Joda, veldig enkelt. Også så billig, da gitt! (Nå er ikke jeg den personen du siterte, men siden vi heller ikke har nøkkel til badet, tillot jeg meg å svare.)
Midnanne Skrevet 29. januar 2012 #53 Skrevet 29. januar 2012 Hjemme hos mamma har vi ikke engang lås på baderomsdøra:P Alle jentene i familien kan ihvertfall gå inn for å pusse tennene osv mens en annen dusjer. Ikke like akseptabelt om pappa hadde kommet inn tror jeg Men jo, har kjent på det gjennom hele oppveksten at det kunne vært greit med lås. I 20 har det ennå ikke nytta å mase om det
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #54 Skrevet 29. januar 2012 Tja. Hos oss ville det innebære å måtte ta ned hele den eksisterende karmen og dørstokken, deler av veggen mellom bad og gang, skapene i gangen, flislegge badet på nytt inkludert ny membran, legge ny panel på en gangvegg, montere nye skap i gangen, kjøpe og koble til ny badinnredning med det det innebærer av omlegging av rør, legge nytt gulv og nye lister i gangen... Joda, veldig enkelt. Også så billig, da gitt! Alt dette for å satt en nøkkel i døra eller krok på veggen? Denne tror jeg du må forklare nærmere. 2
Gjest Consensio Skrevet 29. januar 2012 #55 Skrevet 29. januar 2012 Alt dette for å satt en nøkkel i døra eller krok på veggen? Denne tror jeg du må forklare nærmere. Ja, er spent på den forklaringen En krok på døra koster kanskje 20kr på Biltema og veldig enkelt å fikse selv 2
Dunkel Skrevet 29. januar 2012 #56 Skrevet 29. januar 2012 Her låser vi alltid døren. Vil da ikke at folk skal komme inn på badet mens jeg står der splitter naken 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #57 Skrevet 29. januar 2012 Alt dette for å satt en nøkkel i døra eller krok på veggen? Denne tror jeg du må forklare nærmere. Krok på døra er uaktuelt da det er en løsning som gjør at døra ikke kan åpnes fra utsiden uansett. Med barn eller syke folk i hus kan det være temmelig fatalt med en dør som svinger utover. Nå er det heller ikke sånn at man bare kan gå hvor som helst og kjøpe en nøkkel til en hvilken som helst dør. Så har man en (gammel?) dør det ikke finnes noen nøkkel til, må døra gjerne skiftes ut. Siden målene på dører har variert kraftig opp gjennom årene passer ikke nødvendigvis en ny dør til en gammel dørkarm, og da må denne skiftes også. Dersom målene på døra attpåtil er ukurante nok, må man ta av veggene rundt for å få plass til en ny dør, og da brytes membranen på badet. I tillegg kan det være at det er montert ting på veggene rundt baddøra, slik som for eksempel plassbygde klesskap eller badinnredning. Da må dette flyttes, og flytter du ting på badet må du gjerne flytte rørene også. Det er heller ikke ønskelig med et stort, gapende hull i parketten på gangen der det plassbygde skapet sto, så nytt gulv kan være en fordel. I tillegg har man da mistet et skap.
Gjest Consensio Skrevet 29. januar 2012 #58 Skrevet 29. januar 2012 Ha en lås med litt slakk i, så man kan åpne døren på gløtt (typ en cm) slik at man kan hempe av kroken om nødvendig. Vi bor i et gammelt hus med dører som både et unormal størrelse og skeive, en slik lås løste problemet for oss da en vanlig krok ikke passet. Uansett så kan man jo ha et skilt på døra hvor det står opptatt/ledig. Det er jo enda enklere igjen 1
Gjest Iah Skrevet 29. januar 2012 #60 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Ja, låser selvfølgelig døren når jeg er på badet. Der vil jeg være alene og jeg vil ikke ha noen uinvitert inn dit, selv ikke samboere. Nå bor jeg alene, men jeg låser gjerne døren når jeg er på badet nå også. Endret 29. januar 2012 av Iah 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå