acna Skrevet 22. februar 2012 #61 Skrevet 22. februar 2012 Ja, det var henne! Husker godt den setningen fra artikkelen ;"så unge kvinner får ikke brystkreft".
Gjest SummerJudith Skrevet 22. februar 2012 #62 Skrevet 22. februar 2012 I et stort nettsamfunn som dette er det jo ikke til å unngå at noen dør etter hvert, og nye kommer til. Som i samfunnet ellers. Men jeg har tenkt en enda litt mer ubehagelig tanke: Har kg noen gang forårsaket død, eller kan det skje i fremtiden? Jeg skal ikke nevne konkrete eksempler, men vi har vel alle sett at ganske stygg mobbing kan forekomme her fra tid til annen. Både mot andre brukere, og mot kjente personer. Den siste gruppen skal visstnok måtte tåle veldig mye mer enn andre nettopp fordi de er kjent. Jeg lurer på hva kg hadde gjort om det en dag viste seg å ikke være tilfelle? forundrer meg ikke når det er så mye mobbing her :/ 1
Mette Skrevet 23. februar 2012 #63 Skrevet 23. februar 2012 Som i det virkelige liv, rammes også kg brukere, av sykdom, død, ulykker og drap Vi er en del av samfunnet som inkluderer slike hendelser, selv om vi selvsagt tenker, dette skjer ikke oss. Vi har hatt flotte sterke jenter her inne, som åpent har gått ut med sin dagbok om livet med kreften, de har delt og fortalt, og det er klart vi blir påvirket og man bryr seg om, mennesker man føler man kjenner og kommer tett innpå. Eple og Capre Diem og vår kjære moderator Arwen, var 3 sterke flotte jenter som delte mye med oss. Den dagen de måtte gi tapt for sykdommen, fikk brukerne informasjon via familien og/ eller kvinneguiden. Vi har hatt en bruker som har omkommet i en ulykke, men pga familie og usikkerhet, modererte vi bort dette fra forumet. Ikke fordi vi ønsket, men vi ønsker ikke spekulasjoner. Pax, det er riktig som dere sier, hun ble drept av eksen sin. Pax var med på starten av forumet som bruker og i alle år fram, til hun ble drept. Her hadde vi hele tiden tett dialog med familien, med hva som kunne postes i forumet, da dette var en sak som var under etterforskning. Eksen som drepte ble hun kjent med her inne. Så dessverre er ikke vi skånet, for det som hender ute i den virkelige verden her inne. Vi har aldri lagt lokk på slike hendelser, men vi har alltid tatt høyde for familie, venner og spekulasjoner. Den oppdiktete personen bak nicket Milla er nok lagt død,, men personen bak Milla er ikke død. Milla storkoser seg nok med livet sitt, og kjenner jeg henne rett, titter hun enda innom dann og vann. Tråden er ryddet litt, for uriktigheter og spekulasjoner Mette Forumansvarlig 20
Gjest SummerJudith Skrevet 23. februar 2012 #64 Skrevet 23. februar 2012 Som i det virkelige liv, rammes også kg brukere, av sykdom, død, ulykker og drap Vi er en del av samfunnet som inkluderer slike hendelser, selv om vi selvsagt tenker, dette skjer ikke oss. Vi har hatt flotte sterke jenter her inne, som åpent har gått ut med sin dagbok om livet med kreften, de har delt og fortalt, og det er klart vi blir påvirket og man bryr seg om, mennesker man føler man kjenner og kommer tett innpå. Eple og Capre Diem og vår kjære moderator Arwen, var 3 sterke flotte jenter som delte mye med oss. Den dagen de måtte gi tapt for sykdommen, fikk brukerne informasjon via familien og/ eller kvinneguiden. Vi har hatt en bruker som har omkommet i en ulykke, men pga familie og usikkerhet, modererte vi bort dette fra forumet. Ikke fordi vi ønsket, men vi ønsker ikke spekulasjoner. Pax, det er riktig som dere sier, hun ble drept av eksen sin. Pax var med på starten av forumet som bruker og i alle år fram, til hun ble drept. Her hadde vi hele tiden tett dialog med familien, med hva som kunne postes i forumet, da dette var en sak som var under etterforskning. Eksen som drepte ble hun kjent med her inne. Så dessverre er ikke vi skånet, for det som hender ute i den virkelige verden her inne. Vi har aldri lagt lokk på slike hendelser, men vi har alltid tatt høyde for familie, venner og spekulasjoner. Den oppdiktete personen bak nicket Milla er nok lagt død,, men personen bak Milla er ikke død. Milla storkoser seg nok med livet sitt, og kjenner jeg henne rett, titter hun enda innom dann og vann. Tråden er ryddet litt, for uriktigheter og spekulasjoner Mette Forumansvarlig seriøst??? ble hun kjent med eksen her?? :/ oy
Gjest BabyBlue Skrevet 23. februar 2012 #65 Skrevet 23. februar 2012 Nei... for å være helt ærlig vil jeg ikke bli for følelsesmessig engasjert i et forum. Men selvsagt er det noen brukere her som kommer til å dø en eller annen gang, dette er et ganske stort nettsamfunn, og ingen lever evig.
Gjest Hikken Skrevet 23. februar 2012 #66 Skrevet 23. februar 2012 Som i det virkelige liv, rammes også kg brukere, av sykdom, død, ulykker og drap Vi er en del av samfunnet som inkluderer slike hendelser, selv om vi selvsagt tenker, dette skjer ikke oss. Vi har hatt flotte sterke jenter her inne, som åpent har gått ut med sin dagbok om livet med kreften, de har delt og fortalt, og det er klart vi blir påvirket og man bryr seg om, mennesker man føler man kjenner og kommer tett innpå. Eple og Capre Diem og vår kjære moderator Arwen, var 3 sterke flotte jenter som delte mye med oss. Den dagen de måtte gi tapt for sykdommen, fikk brukerne informasjon via familien og/ eller kvinneguiden. Vi har hatt en bruker som har omkommet i en ulykke, men pga familie og usikkerhet, modererte vi bort dette fra forumet. Ikke fordi vi ønsket, men vi ønsker ikke spekulasjoner. Pax, det er riktig som dere sier, hun ble drept av eksen sin. Pax var med på starten av forumet som bruker og i alle år fram, til hun ble drept. Her hadde vi hele tiden tett dialog med familien, med hva som kunne postes i forumet, da dette var en sak som var under etterforskning. Eksen som drepte ble hun kjent med her inne. Så dessverre er ikke vi skånet, for det som hender ute i den virkelige verden her inne. Vi har aldri lagt lokk på slike hendelser, men vi har alltid tatt høyde for familie, venner og spekulasjoner. Den oppdiktete personen bak nicket Milla er nok lagt død,, men personen bak Milla er ikke død. Milla storkoser seg nok med livet sitt, og kjenner jeg henne rett, titter hun enda innom dann og vann. Tråden er ryddet litt, for uriktigheter og spekulasjoner Mette Forumansvarlig Kjenner jeg fikk en liten klump i halsen av å lese dette 1
Bachata Skrevet 23. februar 2012 #67 Skrevet 23. februar 2012 Kjenner jeg fikk en liten klump i halsen av å lese dette jeg og... Visste om noe av det, men tenker ikke så ofte på det lenger. 1
Vulpes Skrevet 23. februar 2012 #68 Skrevet 23. februar 2012 (endret) Oi, dette var ikke jeg klar over heller. Men jeg er forsåvidt ikke overrasket over at medlemmer her inne har dødd, iom. at vi er såpass mange og at forumet har eksistert over såpass mange år. Da er det nesten nødt til å skje, sannsynligvis mye oftere enn vi er klar over og. Husker da et medlem på et annet forum jeg hang på før døde (ulykke). Det var et lite og ganske sammensveiset forum, og brorparten av oss aktive medlemmer hadde møttes på treff flere ganger, deriblant dette medlemmet. Det startet med at vii leste en avisartikkel om en ulykke, og personen i ulykken stemte skremmende mye med dette forummedlemmet.. Og til slutt ble det hele bekreftet da en av oss fikk tak i medlemmets søster. Helt jævlig! Selv om jeg ikke regnet henne som en nær venninne så blir man ganske godt kjent når man deler tanker og følelser og hverdagen på et forum over flere år. Vi spleiset på blomst til begravelsen, og noen få av oss dro også. Er glad for at jeg ble med, for det føltes riktig at noen av oss var der. Men det var ganske spesielt, jeg har aldri vært i begravelsen til en 19-åring før. Det er bare så veldig feil. Endret 23. februar 2012 av Tonje! 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #69 Skrevet 23. februar 2012 Jeg husker pax... Kalte ikke hun seg noe mer også? Anti Gartner? Jeg må bare avkrefte Antigartners død. Jeg er en aktiv bruker her inne, under et annet navn og med en annen profil i dag. Antigartner-profilen fikk jeg slettet for ikke så lang tid siden. Av de som er nevnt her husker jeg Arwen og Pax godt. For en stund siden så jeg gjennom deler av medlemslistene, og der sto Arwen som æresmedlem. Rørende. 7
Gjest lurven Skrevet 23. februar 2012 #70 Skrevet 23. februar 2012 jeg kjente pax godt før i tiden, var en veldig trist sak det som skjedde...
Curlyme Skrevet 23. februar 2012 #71 Skrevet 23. februar 2012 Tilogmed i denne tråden så krangler dere.
Kråkesaks Skrevet 24. februar 2012 #72 Skrevet 24. februar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Gjest Bobler Skrevet 24. februar 2012 #73 Skrevet 24. februar 2012 Veldig trist når forummedlemmer dør. Man får et viss forhold til dem her, selv om det "bare" er et forum. Man diskuterer, deler gleder og sorger, og bli litt kjent med hverandre. Det er nok fler som har død her enn vi vil tenke på, noen vi ikke har lagt merke til og andre hvor vi har vært med under kampen mot kreften. På et annet forum hvor jeg var medlem når jeg var yngre, var det ei som tok livet sitt. Hun skrev et innlegg, før hun hoppet foran toget. Det var et godt sammensveiset forum, hvor mange var i sorg og hvert år ble det laget en tråd til ære for henne. Døden er trist den, uansett om man opplever den på et forum, leser om det i avisen eller kjenner vedkommende personlig. Norge er et fryktelig lite land. 2
Gjest Jytte Skrevet 24. februar 2012 #74 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Jeg er sikker på at de fleste som dør av KG-medlemmene, får man ikke høre om. Kunne ikke tenkt meg noe verre enn at min (eller mine barns) bortgang skulle bli gjenstand for tråder med sladder og spekulasjoner på et internett-forum. Derfor sørger jeg for å skifte "identitet" på KG med jevne mellomrom. Jeg ønsker ikke noe "personlig" forhold til noen her. Som medlem helt siden KG`s oppstart så har jeg sett hvordan folk flokkes om folk i elendighet og nød - ingen tråder har vel flere faste lesere enn de som dreier seg om folk i personlig krise - det har jeg merket for lenge siden. Vi elsker å lese om nød og elendighet - noe bla denne (og utallige lignende tråder) er gode eksempel på. Og er det ikke så galt som vi skulle "ønske", ja, da lager vi det enda verre med å sette ut noen rykter. Eksempel her er ryktene om Milla`s død. Vi som har vært her fra tidenes morgen vet at det kom for en dag at hun var en oppdiktet person som trakk seg tilbake når det hele kom for en dag. Men underholdende var hun - det kan ingen ta fra henne Endret 24. februar 2012 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #75 Skrevet 24. februar 2012 forundrer meg ikke når det er så mye mobbing her :/ Jeg har sett at du har fått noen slemme kommentarer, og det er selvfølgelig kjempetrist. Og ordentlig mobbing. Men jeg har også sett at du tar helt saklige motargumenter VELDIG personlig. Kommentarer som går på sak blir tolket som personangrep og denslags. Og du har i flere tråder fått kommentarer fra folk som helt oppriktig bryr seg og prøver å hjelpe deg til å reagere litt annerledes, men da har du gått rett i forsvarsmodus. Og bare så det er klinkende klart: jeg sier IKKE dette for å legge opp til en diskusjon om deg og hva du har sagt og gjort, men det har en overføringsverdi fordi det er flere som reagerer som deg. Dette er et diskusjonsforum, og da er det ikke til å unngå at det blir uenigheter. Hvis noen er så følsomme og reagerer så innstinktivt at de tar all kritikk og motgang personlig, så bør de kanskje vurdere å ikke være her. Jeg ønsker ikke å være slem med noen, derfor gjør jeg mitt ytterste for å kun kommentere sak og ikke person når jeg er uenige med noen. Likevel har jeg fått høre at jeg mobber noen, at jeg beskylder dem for masse rart, og at jeg er slem. Det er ikke noe gøy, og er sånt som sårer meg. 8
Gjest SummerJudith Skrevet 24. februar 2012 #76 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har sett at du har fått noen slemme kommentarer, og det er selvfølgelig kjempetrist. Og ordentlig mobbing. Men jeg har også sett at du tar helt saklige motargumenter VELDIG personlig. Kommentarer som går på sak blir tolket som personangrep og denslags. Og du har i flere tråder fått kommentarer fra folk som helt oppriktig bryr seg og prøver å hjelpe deg til å reagere litt annerledes, men da har du gått rett i forsvarsmodus. Og bare så det er klinkende klart: jeg sier IKKE dette for å legge opp til en diskusjon om deg og hva du har sagt og gjort, men det har en overføringsverdi fordi det er flere som reagerer som deg. Dette er et diskusjonsforum, og da er det ikke til å unngå at det blir uenigheter. Hvis noen er så følsomme og reagerer så innstinktivt at de tar all kritikk og motgang personlig, så bør de kanskje vurdere å ikke være her. Jeg ønsker ikke å være slem med noen, derfor gjør jeg mitt ytterste for å kun kommentere sak og ikke person når jeg er uenige med noen. Likevel har jeg fått høre at jeg mobber noen, at jeg beskylder dem for masse rart, og at jeg er slem. Det er ikke noe gøy, og er sånt som sårer meg. Nei jeg tar ikke saklige kommentarer personlig, men jeg merker at dem som gir meg det alltid høres så sur ut. eller man kan ikke se på bokstaver om man er sur men man merker det på måte i hvordan de skriver det, dessuten pleier de å si negative ting om meg samtidig :L jeg tar ikke kritikk personlig, men de sier alltid at de håper jeg blir utestengt for alltid og masse sånt. det skjønner jeg hvis du ikke mener det (:
Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2012 #77 Skrevet 24. februar 2012 Hvordan vet dere i det i det hele tatt hvis folk her dør? de kan jo ikke akkurat fortelle det selv? Det samme tenkte jeg etterhvert som jeg leser i tråden.
Mette Skrevet 24. februar 2012 #78 Skrevet 24. februar 2012 De gangene vi har blitt opplyst om dette, er det familien som har informert oss. Andre familiemedlemmer som bruker Kvinneguiden. Som det påpekes her, er det kanskje flere enn de vi om, det er jo kun de som vi kjenner eller har familiemedlemmer her, som vi blir informert om. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #79 Skrevet 24. desember 2014 Trist tråd. Anonymous poster hash: 96b55...64c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #80 Skrevet 24. desember 2014 I et stort nettsamfunn som dette er det jo ikke til å unngå at noen dør etter hvert, og nye kommer til. Som i samfunnet ellers. Men jeg har tenkt en enda litt mer ubehagelig tanke: Har kg noen gang forårsaket død, eller kan det skje i fremtiden? Jeg skal ikke nevne konkrete eksempler, men vi har vel alle sett at ganske stygg mobbing kan forekomme her fra tid til annen. Både mot andre brukere, og mot kjente personer. Den siste gruppen skal visstnok måtte tåle veldig mye mer enn andre nettopp fordi de er kjent. Jeg lurer på hva kg hadde gjort om det en dag viste seg å ikke være tilfelle? Faktisk et betimelig spørsmål, med tanke på hvilken tone som råder her inne på KG. Til tider ekstrem mobbing og nesettende snakk mot andre. Skulle ikke forundre meg om noen sliter pga det. Seksualitetforumet flommer over av "liten penis"-tråder, tråder om kropp, utseende, kjønnslepper og egentlig alt fantasien finner på om hva man kan snakke stygt om. En av de mest fremtredende brukerne her inne, en av de med desidert flest innlegg, er en av de største mobberne her inne, med nedsettende kommentarer til sine motdebattanter ukentlig, og hun har bl.a. oppfordret folk til å ta selvmord. Selv sier hun at "gå og heng deg" er ment som humor. Tviler på at veldig mange er enig med henne. Fryktelig trist tråd. Anonymous poster hash: dcbb9...f56
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå