Gå til innhold

Rare ting man blir rørt av

Fremhevede innlegg

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Nå folk snakker om hvor mye de gleder seg til april for da kan man begynne å sitte ute å nyte sola.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slowpoke
Skrevet

Jeg blir så sabla rørt av fødsler på tv at det er en plage nesten :fnise:

Jeg stor tuter når babyen blir født og alle blir så glade for det lille mirakelet. :rodmer:

Når mini fremfører ting i barnehagen blir jeg også rørt. Var på Luciafeiring før jul hvor alle barna skulle synge sanger. Jeg satt der med tårer i øynene å synes de var så flinke alle sammen :rodmer:

Skrevet

Vet ikke om det er blitt nevnt, men dyr i arbeid gjør meg fryktelig følsom.

Jeg blir såå rørt av ivrige politihunder, tålmodige blindehunder og snille selskapshunder. Det virker ofte som om dyrene elsker jobben sin, og jeg er så full av beundring og begeistring for trenere og brukere av våre fantastiske, firbeinte venner.

(..og samtidig undrer jeg meg over hvordan noen kan mene at dyrene våre ingenting er verd...)

• Liker 7
Skrevet

Denne julereklamen fra i fjor :trist:

Skrevet

Har ikke lest igjennom hele tråden enda, så mulig den er postet tidligere, men jeg blir vanvittig rørt av denne.

Hvorfor, vet jeg ikke.. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir rørt når biler viker for utrykninger, at alle samstemmig kjører til siden for å slippe politiet/ambulanse/brannbilen frem.

Ja!! Ikke så lenge siden jeg opplevde dette. Det var midt i hjem-fra-jobb/skole/barnehagehent rushet så det var mange biler utpå veien men når blålysene kom, tilpasset alle seg for å slippe de frem. Ikke noe ego kjøring og det var ikke noen av de andre bilene som ikke hadde fått med seg hva som skjedde. Var liksom en respekt hos alle for jobben disse kjøretøyene skulle gjøre. Det var veldig fint!

Blir også veldig rørt av eldre mennesker - husker særlig to som har brent seg fast i minnet.

Den ene, en gammel herremann som gikk på fortauet, så tok han plutselig sats og hoppet oppi en vannpytt med begge føtter før han tuslet videre. Herlig!

Den andre så jeg da jeg satt på bussen og stirret ut av vinduet. Der kom det en noe krokrygget fargeklatt gående. En gammel dame i rød frakk og på beina hadde hun røde gummistøvler med liten hæl (!). Når jeg passerte henne så jeg hun hadde jammen meg en rød paraply og rød leppestift også og det var så vakkert!

Ellers kan jeg bli rørt av det meste. En løvetann gjennom asfalten, wallee tegnefilmen der han samler på gamle klenodier,glimtet i øynene til barna rett før de gjør rampestreker,flashmobs (Madcons glow under MGP var legendarisk), naboens katt som kommer mjauende mot meg og puser rundt leggene mine,markblomster og ugress i en liten varm og møkkete barnehånd, at mannen setter igjen siste skvett med melk til meg til kaffen og lar vær å bruke alt på frokostblandingen sin osv...

Livsglede og omsorg er vel stikkord for de tingene som rører meg mest.

Et av de mest rørende og sterke bildene fra 2011:

post-37809-0-57855700-1328432887_thumb.j

• Liker 3
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

.

Endret av NozMonster
Skrevet

Dette ble jeg rørt av:

Jeg også!

Skrevet

Har aldri blitt så rørt som da jeg helt uforberedt kom på en avslutning på skolen. I storsalen var lyset dempet, og plutselig kom flomlyset på. Der sto datteren min sammen med mange hundre elever på rekke oppe på tribunen omringet rundt oss foreldre.

Så kom denne sangen: djeesus!! Tårene spratt. :grine:

http://http://www.youtube.com/watch?v=5QRHPkzuMfY

Skrevet

Jeg blir rørt av å se ambulanser med blålys på veiene.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var på juleavslutning for min avdøde søsters barn før jul. Masse foreldre, besteforeldre og søsken i salen, lyset blir slukket og inn kommer ungene ikledd St.Lucia-kostymer og syner.... Kjenner jeg får tårer i øynene bare av å tenke på den ettermiddagen. Ikke bare fordi min søster ikke lenger får oppleve dette, men mest fordi det var så NYYYYYDELIG sang og stemning. :)

• Liker 1
Skrevet

Jobbet tidligere som servitør på en restaurant på et lite sted.

Der ble jeg rørt til tårer når verdens søteste gamle ektepar, rundt 80 år kom.

De var SÅ blide og forsiktige, det lyste godhet av dem begge. De bestilte èn "solobrus" med to glass....Når de fikk den,så smilte de til hverandre før mannen heldte i et halvt glass til de begge. Jeg har et aldri i hele mitt liv sett et søtere "øyeblikk", vanskelig å skulle forklare,men det var magisk!

• Liker 7
  • 2 uker senere...
Skrevet

Må først bare si at jeg er litt i overkant emosjonell for tiden, men here it goes:

Dere vet E6 sangen av DDE? Jeg har egentlig aldri hørt ordentlig på den låta, bare hørt den sånn halveis på radioen. Men så satt jeg og lyttet til denne sangen i går, og jeg har alltid vært helt sikker på at han synger om at dama kanskje er utro..

Men så skulle hun jo bare føde hans lille hjertebarn :rodmer: Jeg ble så rørt, og tårene bare trillet og trillet..

• Liker 1
Skrevet

Må først bare si at jeg er litt i overkant emosjonell for tiden, men here it goes:

Dere vet E6 sangen av DDE? Jeg har egentlig aldri hørt ordentlig på den låta, bare hørt den sånn halveis på radioen. Men så satt jeg og lyttet til denne sangen i går, og jeg har alltid vært helt sikker på at han synger om at dama kanskje er utro..

Men så skulle hun jo bare føde hans lille hjertebarn :rodmer: Jeg ble så rørt, og tårene bare trillet og trillet..

Åå, jeg er så enig med deg Rusken! Trodde det var en sånn ekkel utrosang og fikk helt vondt i magen av den teksten, helt til jeg fikk med meg slutten. :babygutt:

Skrevet

I dag så jeg barn som stod ved fotgjengerfeltene og passet på at andre skolebarn kom trygt over. Åh, rørt ja! :hjerte:

Skrevet (endret)

Barndomsminner.

Dyr som virkelig bryr seg om eierne sine.

Det nære forholdet vi elevene får med lærerne på folkehøgskole. Vi treffer de likson ikke bare i skoletiden.

Endret av K.B.E
Skrevet

Tegningene til Siri Dokken i dagsavisen, de som er i fredags- eller lørsdagsavisa. Spesielt en der det var bilde av en mann som satt med en liten gutt ved et cafébord, gutten satt og drakk noe og det lå en liten koffert slengt ved siden av gutten. Og jeg tenkte "der sitter helgepappaen litt klønete og vet ikke hva godt han skal gjøre for gutten, og der er helgekofferten til gutten som må bo litt hos mammaen sin og litt hos pappaen sin og det var sikkert en fæl skilsmisse og stakkars pappaen som ikke kjenner sønnen sin lenger og så søt han er som prøver så godt han kan og... :grine: "

Og en annen som var av ei jente som var ute og jogga, alt hun så var bakken og alt hun hørte var musikken fra ipoden. Hvis hun hadde stoppa og sett opp hadde hun sett den vakreste nattehimmelen full av klare stjerner... :grine: Fine himmelen!!

Og så blir jeg rørt av sånne "funnet"-lapper. At noen gidder å ta med seg noe som noen har mista, gå hjem, lage lapp, gå og henge opp lappen med telefonnummeret sitt og alt, bare så personen kanskje får igjen det de har mista.

Sanger rører meg voldsomt. Som denne:

:grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...