Gå til innhold

Rare ting man blir rørt av

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir rørt av å se store, fine spindelvev. Syns det er fantastisk at så "enkle" skapninger som edderkopper kan lage så vakre kreasjoner, og tenker på hvor mye arbeid de har lagt i å lage det. Får alltid dårlig samvittighet når jeg fjerner spindelvev hjemme, men kan liksom ikke la det være der heller.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Elefanter er en av få andre dyr som sørger på samme måte som mennesker. Da jeg var i Namibia reddet vi to elefantunger fra et vannhull, og mødrene jagde oss etterpå, for de trodde vi hadde tenkt å skade dem!

Elefanter er noen av de nydeligste ville dyrene jeg vet om :rodmer:

Blir alltid forferdelig rørt når jeg ser programmer om elefantene....måten de alle følger sine døde til kirkegården, de nydelige utrykksfulle øynene - de er vakre både på innsiden og utsiden :rodmer:

Endret av bobbi
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir rørt av at sjåførene i to busser som møtes hilser på hverandre

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir rørt av at sjåførene i to busser som møtes hilser på hverandre

Å når de har flagg oppå bussen :)

Gjest Survival
Skrevet

Vinni sin versjon av Sommerfuggel i vinterland :hjerte:

Men det er ikke så rart..

• Liker 3
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

(veit noen kommer til å reagere på dette, men det driter jeg i..)

Jeg ble rørt da Breivik syntes synd på musa han hadde kjørt over.

(den setninga hørtes ganske pervo ut egentlig.

Endret av Mortem
Skrevet

Jeg blir rørt av fine barnesanger, eller vuggeviser for barn.

Blir også rørt av når sønnen min har oppvisning på skolen, skal synge noen sanger enda det liksom skal være hyggelig, sitter jeg der som en gammel tante med lommetørklet.

Blir også rørt av små barn som søker foreldre for trøst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir innmari rørt av korpsmusikk! Flaut....

Blir og rørt, ikke så rart da, av barnetoget på 17mai...

Og på julaften i kirka...

Blir rørt hver gang jeg får brev og bilde av fadderbarnene våre i Tanzania og på Haiti...

Tårene trillet når 8åringen vår danset marsipan i Nøtteknekkersuiten....

Blir rørt av gamle ektepar som går hand i hand.....

Ble rørt på jobb da dattera til sin kreftsyke mor leide inn et piano som ble plassert utenfor rommet til moren og hun hver ettermiddag kom på besøk og spilte piano, og de andre pasientene troppet opp og satte seg på stoler langs veggen for å lytte....

Jeg lar meg ikke røre så ofte, egentlig..... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Å når de har flagg oppå bussen :)

Jeg blir rørt av flagging generelt. Særlig når flagget er på halv stang. Det beveger noe inni meg, uansett om jeg vet årsaken eller ikke.

Skrevet

Jeg blir rørt av alle folkene på trikken som skulle på ski

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg blir litt rørt når jeg ser mennesker i merkeklær, folk som spiser nutrilett og norske som "feirer" halloween. Da tenker jeg på hvor enkel jobb Hitler måtte ha med å skaffe seg "verdensherredømme".

Endret av Kamikatze
Skrevet

Jeg blir så sinnsykt rørt hver gang jeg har lest om taxi-sjåføren og passasjererens innsats i denne saken :hjerte::rodmer: Åhh, det gir meg tro på menneskeheten assa! Sitter og tuter hver gang jeg leser om det, og det er ikke pgr av den tragiske saken men pgr av disse to fantastiske menneskenesom klarte å holde hodet kaldt!

Link

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så sinnsykt rørt hver gang jeg har lest om taxi-sjåføren og passasjererens innsats i denne saken :hjerte::rodmer: Åhh, det gir meg tro på menneskeheten assa! Sitter og tuter hver gang jeg leser om det, og det er ikke pgr av den tragiske saken men pgr av disse to fantastiske menneskenesom klarte å holde hodet kaldt!

Link

Og der satte tåremaskinen hos meg igang. :trist:

Skrevet

Link

Jeg vet! Så enig!

Skrevet

Jeg blir rørt når det snør jeg.. :sjenert: Syntes det er så fantastisk at noe så vakkert kan komme fra himmelen.. :unsure: Kan sitte i timevis å se ut av vinduet, og på snøen. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir rørt når mennesker hjelper hverandre generelt, noe som ikke er rart i det hele tatt.

Men den rareste versjonen av dette var da jeg jobbet på en flyplass, i kiosken. Daglig ble det ropt opp mennesker via callingsystemet som var sent ute. Da disse kom løpende forbi, gjerne sammen med securitas eller dem som ropte dem opp- holdt jeg på og daue, jeg ble så rørt! Aldri skjønt helt greia, men jeg sto der med tårefylte øyne i kassa flere ganger daglig!

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Den reklamen for L'oreal True Match (?) med Jennifer Lopez :sjenert:

Skrevet

Når en vilt fremmed plukker opp noe en annen har mistet og leverer det tilbake :klemmer:

Eller når noen hacker seg inn på en ukjent mobil for å ringe noen i kontaktlisten og finne den rettmessige eier :sukk: verden er vakker.

Forøvrig blirjeg også veldig rørt av alt som skjer under solnedgangen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...