Kamikatze Skrevet 21. januar 2012 #41 Skrevet 21. januar 2012 Jeg synes det er verre med folk som har ungene sine sittende oppe i handlevognene, med støvler og skitne klær.. Og til deg som fikk dem til å vaske båndet etter at den ungen hadde blitt transportert der; jeg hadde gjort akkurat det samme! Enig! Skal foreldre på død og liv stappe ungene opp i butikkinnredningen kan de gjøre det i brødskjæremaskina... 8
Askael Skrevet 21. januar 2012 #43 Skrevet 21. januar 2012 Jeg synes det er verre med folk som har ungene sine sittende oppe i handlevognene, med støvler og skitne klær.. Og til deg som fikk dem til å vaske båndet etter at den ungen hadde blitt transportert der; jeg hadde gjort akkurat det samme! Helt enig, jeg blir like oppgitt hver gang jeg ser noen trille rundt på en tass i full barnehagemundur som sitter der og sparker. Tror de avkommet er så vidunderlig at dritten de tråkker i forsvinner på magisk vis? Til dere som jobber i butikk, er dette noe dere ser på som et problem? Skulle likt å se et oppslag on at DET ikke var lov. 1
Gjest EryMax Skrevet 21. januar 2012 #44 Skrevet 21. januar 2012 Ungene må forstå at det lille kassabåndet er ikke noe moro å seile på, det store som de har på flyplassen det er moro det
liv Skrevet 21. januar 2012 #45 Skrevet 21. januar 2012 Jeg har opplevd at hylla ramla rett ned og to unger i bakken, hvorpå den ene måtte sy. Var forøvrig en relativt ny kasse også. 3
Redbull Skrevet 21. januar 2012 #46 Skrevet 21. januar 2012 Bra du lot dem få høre det! Jeg vil for pokker heller ikke la matvarene mine gnis inn med inntørket søle, sand og dritt som den ungen hadde på klær og sko. Hvorfor har du varene nedpå brettet? De hører til i kassa eller i handleposen...
Redbull Skrevet 21. januar 2012 #47 Skrevet 21. januar 2012 Helt enig, jeg blir like oppgitt hver gang jeg ser noen trille rundt på en tass i full barnehagemundur som sitter der og sparker. Tror de avkommet er så vidunderlig at dritten de tråkker i forsvinner på magisk vis? Til dere som jobber i butikk, er dette noe dere ser på som et problem? Skulle likt å se et oppslag on at DET ikke var lov. Jobber i butikk og gjør det. Har ikke tenkt over at det er ekkelt... Når du sier d er det faktisk ganske ekkelt... Det skal hvertfall jeg slutte med
Harlekin Skrevet 21. januar 2012 #48 Skrevet 21. januar 2012 Det kan hende min datter har sittet på et slikt brett, jeg husker faktisk ikke. Jeg har aldri sett et skilt om at det ikke var lov, og i butikkene jeg handler i, tåler nok brettene adskillig mer enn i TS' butikk. Men jeg hadde selvfølgelig respektert det om det sto at det ikke var lov, og hadde hun falt ned etter å ha sittet på et slikt brett, var det naturligvis mitt hele og fulle ansvar. Ser ikke helt at det går an å klandre noen andre ... Jeg har selv jobbet i butikk, og aldri reagert på dette, med mindre flere unger sitter oppå brettene, plukker på andre folks varer og tar opp plass som kundene hadde trengt til posene sine. Man må se an situasjonen, mener jeg. Et rolig lite barn det er plass til = ja. Ville, store barn = nei.
Nimorna Skrevet 21. januar 2012 #49 Skrevet 21. januar 2012 Hvorfor har du varene nedpå brettet? De hører til i kassa eller i handleposen... Jeg klippet vekk mesteparten av innlegget fordi jeg ikke liker at tråder blir fulle av siterte innlegg, men beholdt den første setningen slik at folk skulle se hva det er jeg svarer på. Jeg gikk ut fra at du og alle andre forsto det. Her er det altså snakk om et nek som lar ungen seile på kassebåndet.
Gjest EryMax Skrevet 21. januar 2012 #50 Skrevet 21. januar 2012 La ungen heller seile på bagasjebåndet på flyplassen, det fikk jeg lov til av bestefar 1
Jens Skrevet 21. januar 2012 #51 Skrevet 21. januar 2012 Ikke rart folk kaller unger for drittunger, når det er så mange foreldre som ikke gidder å lære de å følge enkle regler. Det viser seg bare at det generelt er drittforeldre som er problemet, ikke ungene, de vet tross alt ikke bedre. Ehh... Så jeg er en drittforelder som lar datteren min sitte på det brettet??? Har aldri hørt at det ikke er lov, har aldri sett noe oppslag om det heller så nå får dere bitre sutre kjerringer snart rulle inn!! Ærlig talt hva man ikke skal henge seg opp i!! Get a life..... 1
Gjest Mahareth Skrevet 21. januar 2012 #52 Skrevet 21. januar 2012 Det er en uting å gi ungene lov til å opp på brettet, og da tenker jeg faktisk minst på faren for at brettet kan bli skeivt eller gå i stykker. De fleste unger piller på varene som kommer nedover, og på båndet. Det er alltid en sprekk nederst der båndet går ned, og jeg er redd hver dag for at en unge kommer til å klemme hånda si nedi! Mange foreldre ser også det, og ber barna om å la være å leke der, men det er også nok av dem som ikke ser det og ikke tenker på det. Jeg sier ofte fra til barna om at de må være forsiktige der, for det kan være farlig. At barna står der og tar opp plass for andre kunder er faktisk også et stort problem. Barn som står/sitter oppi handlevognene skjer ikke så ofte der jeg jobber, men det er nok mer fordi våre vogner ikke er veldig store og med et barn i er det trangt om plassen. Mange har også oppdaget at det er et barnesete i alle vogner, og tatt det i bruk. Og så må jeg bare kommentere den med hun som opplevde at ungen til kunden foran ble satt på båndet og trillet gjennom kassa: for at du reagerte som du gjorde, det var direkte ekkelt!
Gjest Illiya Skrevet 21. januar 2012 #53 Skrevet 21. januar 2012 Tror verden har forandret seg mye siden jeg var barn, og siden jeg hadde småbarn. Slikt var aldri et tema engang. Jeg tillot aldri mine unger å klatre opp på brettet ved enden av kassa. Hvorfor skulle de det? Og det var ihvertfall ikke lov da jeg var barn. Hva har skjedd med verden egentlig? Er det unger som styrer alt nå? Unger trenger ikke å ha hovedrollen til enhver tid. De bør kunne innrette seg etter andre, særlig på offentlige steder. Unger trenger ikke å lære seg å pakke varer når de er 3 eller 5 år. Det kommer da ganske så automatisk, etter hva jeg har erfart. Så la oss slippe unger som trenger seg fram og skal klatre opp der andre trenger plass til å få pakke varene sine. Eller i andre sammenhenger der det er naturlig. F.eks foran bagasjebåndet på flyplasser. Unger trenger ikke å stå der å se etter sin bagasje, og være i veien for oss som må hente ned tunge kofferter i en fart. Sneier jeg ungen din så den faller i møte med min tunge koffert, så får du ta skylden selv! 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #54 Skrevet 21. januar 2012 For å si det sånn: jeg har i min jobb truffet barn som har fått klippet av en finger i rulletrappen de har lekt i, og sår som måtte sys etter en skade på rullebåndet på flyplassen. Kan dere foreldre få det inn i hodet deres: Dette er ikke lekeapparater! 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #55 Skrevet 21. januar 2012 Enig! Skal foreldre på død og liv stappe ungene opp i butikkinnredningen kan de gjøre det i brødskjæremaskina... Ja, det blir vel det neste som skal testes ut av foreldre som synes det er helt ok at barna bruker butikken til lek og underholdning
Gjest EryMax Skrevet 21. januar 2012 #56 Skrevet 21. januar 2012 Jeg har fått kappet av en fingertupp med en treningsmaskin når jeg var 6, disse er heller ikke leketøy. Leketøy kjøper man i en lekebutikk 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #57 Skrevet 21. januar 2012 Haha, jeg satte hånda fast i et sånt varebånd når jeg var liten. Heldigvis fikk jeg bare skrubbsår og litt mentale traumer, tror det var verst for mamma. Fikk iallefall ikke lov til å sitte på det brettet og leke med varer etterpå 1
Joe Skrevet 21. januar 2012 #58 Skrevet 21. januar 2012 Jeg pleier å sette ungen min der, mens hun hjelper meg å pakke, men da har jeg armene rundt henne, så hun ikke kan dette ned. Hun veier vel egentlig ikke stort mer enn en tung bærepose heller... Vet ikke hvor jeg skulle gjort av henne ellers mens jeg pakket, hun løper jo av sted. Hun er 20 mnd og litt over 9 kilo.
LeaMichele Skrevet 21. januar 2012 #59 Skrevet 21. januar 2012 Hva har skjedd med verden egentlig? Er det unger som styrer alt nå? ja, har du ikke fått med deg det ?
Holar Skrevet 21. januar 2012 #60 Skrevet 21. januar 2012 Ærlig talt folkens. Det trenger da ikke stå noe forbudskilt. Folkeskikk, har dere hørt om det? Hylla er ikke til.barn, men til å ha posen på mens man pakker bort varer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå