Silfen Skrevet 20. januar 2012 #21 Skrevet 20. januar 2012 Merkelig at alle disse barna er så jævla lette. Det er nemlig ikke få ganger posene mine har rast ned fra denne benken, siden den er skjev. Sist da jeg var høygravid og du kan tro det var gøy å stå å plukke to bæreposer med varer med bekkenfaenskap. Jeg tviler på disse benkene blir skjeve av en bære pose eller to. Jeg foreslår sele på ungene om man ikke klarer å ha kontroll på de. Eventuelt kombinert med GPS, om de skulle klare å slite seg. 5
makkapakka Skrevet 20. januar 2012 #22 Skrevet 20. januar 2012 Hvis jeg hadde jobbet i en matbutikk og begynt å tenke på denne måten i hverdagen, da hadde det vært på tide å bytte jobb.
FruN Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #23 Skrevet 20. januar 2012 Hvis jeg hadde jobbet i en matbutikk og begynt å tenke på denne måten i hverdagen, da hadde det vært på tide å bytte jobb. Tenke på hvilken måte? 2
Gjest Senk skuldrene Skrevet 20. januar 2012 #24 Skrevet 20. januar 2012 Jøjje meg så mange grinete folk her ! Utrolig hva man skal irritere seg over . Jeg lar barna mine sitte på den hylla . den tåler det fint . Faller barna ned er det mitt ansvar . Selv om en ung butikk ansatt har gitt tillatelse . Barna syns det er gøy å legge varer på rullebåndet , og å pakke varene i posen . Fin hjelp for meg , og fin læring for de . Din irritasjon er ditt problem .
Gjest Tekola Skrevet 20. januar 2012 #25 Skrevet 20. januar 2012 Det er ingen her som snakker om å være sure og grinete på jobb. Det er snakk om hygiene og sikkerhet. Jeg sier alltid ifra på en hyggelig måte først.
Silfen Skrevet 20. januar 2012 #26 Skrevet 20. januar 2012 Ikke rart folk kaller unger for drittunger, når det er så mange foreldre som ikke gidder å lære de å følge enkle regler. Det viser seg bare at det generelt er drittforeldre som er problemet, ikke ungene, de vet tross alt ikke bedre. 9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #27 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har handlet i mange butikker sammen med barna mine og har ennå til gode å se en lapp hvor det står at barn ikke skal sitte der, og har ennå ikke hørt en eneste ansatt si at barna ikke bør sitte der (regner med at de ville fortalt det hvis dette faktisk var en reell fare). Skjeve brett har jeg heller aldri opplevd. Lurer på hvor i all verden enkelte andre her jobber/handler. 2
FruN Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #28 Skrevet 20. januar 2012 Jøjje meg så mange grinete folk her ! Utrolig hva man skal irritere seg over . Jeg lar barna mine sitte på den hylla . den tåler det fint . Faller barna ned er det mitt ansvar . Selv om en ung butikk ansatt har gitt tillatelse . Barna syns det er gøy å legge varer på rullebåndet , og å pakke varene i posen . Fin hjelp for meg , og fin læring for de . Din irritasjon er ditt problem . Ditt barn blødende hode den dagen det detter ned, er også ditt problem. Så har vi det på det rene. Joda, er enig i læring og hjelp, men hva med å respektere reglene en annen persons arbeidsplass har satt? 7
FruN Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #29 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har handlet i mange butikker sammen med barna mine og har ennå til gode å se en lapp hvor det står at barn ikke skal sitte der, og har ennå ikke hørt en eneste ansatt si at barna ikke bør sitte der (regner med at de ville fortalt det hvis dette faktisk var en reell fare). Skjeve brett har jeg heller aldri opplevd. Lurer på hvor i all verden enkelte andre her jobber/handler. Alle butikker jeg har jobbet i - og handlet i - har hatt det. Med få unntak. Det var jeg som hang opp lappene vi har på jobben, og tror ikke det var opplyst den gang jeg var så liten. Men da lærte jeg uansett at jeg ikke skulle klatre opp av foreldrene mine.
Nimorna Skrevet 20. januar 2012 #30 Skrevet 20. januar 2012 Det har jeg også opplevd en gang.(...) Bra du lot dem få høre det! Jeg vil for pokker heller ikke la matvarene mine gnis inn med inntørket søle, sand og dritt som den ungen hadde på klær og sko. 2
Gjest Senk skuldrene Skrevet 20. januar 2012 #31 Skrevet 20. januar 2012 Hvis mitt barn faller ned og blør fra hodet , så er det mitt problem , samme om det skjer fra en kafèstol eller hylle ved kassa. I butikken vi handler i har jeg i likhet med en over , tilgode å se advarsler eller forbud mot å sitte på disse hyllene . Hvis det står at det ikke er lov , må det respekteres . Men jeg skjønner ikke hvorfor det er sååååå farlig ?
FruN Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #32 Skrevet 20. januar 2012 Men jeg skjønner ikke hvorfor det er sååååå farlig ? Fra et rent butikksyn: Skadet kunde - negativ omtale, selv ved ulykker. Bare at det blir nevnt at noen falt ned fra kassa, kan være skadelig nok for butikken. Skadet eiendom - ofte dyre reperasjoner. Koster butikken mye unødig mye penger. 9
Gjest True Khaleesi Skrevet 20. januar 2012 #33 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har selv ansvar for eget barn. Hun veier ikke stort mer enn en full handlepose. Liker å ha henne sittende der, så har jeg kontroll på henne. Heldigvis er de blide og hyggelige der vi handler. Word.
Gjest Thessie! Skrevet 20. januar 2012 #34 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Regler finnes for en grunn. Butikkannsatte ser ikke etter måter de kan gjøre handleturen verst mulig på. Når jeg er steder, så regner jeg (nesten) alltid med at de som jobber der vet mer om hvordan ting er og fungerer bedre enn meg. Endret 20. januar 2012 av Thessie!
AuroraB Skrevet 20. januar 2012 #35 Skrevet 20. januar 2012 Da mine var små fikk de aldri sitte på brettet bak kassa, akkurat av de grunnene TS skriver om. Og jeg må ærlig talt si at jeg blir irritert når jeg er ute og handler og skal pakke sammen mine varer, og så kommer en eller to unger løpende og klatrer opp på brettet for å vente på "sine" varer. Jeg har opplevd unger som dytter ned min halvfulle pose for å komme opp, unger som forsyner seg av mine varer eller klasser på dem, unger som maser "hva er det? hva er det? hva skal du med den?", og unger som jeg har måttet redde fra å falle ned. Alt mens foreldrene deres enten overser dem eller sukker henført og tror at resten av verden synes at alt arvingen gjør er like gudbenådet fantastisk som de selv synes. Jeg smiler alltid veldig pent til de foreldrene som gir beskjed om at ungene ikke skal klatre opp for "da får ikke damen plass til posen sin." Unger har ikke vondt av å lære at ikke hele verden er en lekeplass 10
Sofie_22 Skrevet 20. januar 2012 #36 Skrevet 20. januar 2012 Jeg jobber i en matbutikk der jeg sitter mye i kassa. Ved enden av kassa har vi, som mange andre, brett til pakking av varer. Det er opplyst ved enden av kassa at dett brettet er ikke en sitteplass, i hovedsak fordi det tåler begrenset vekt og kan falle ned og noen kan skade seg. De fleste små barn kan selvfølgelig ikke lese, og jeg blir selvfølgelig ikke sur på BARNA når de klatrer opp. Når jeg forteller at man ikke får sitte der, er det mange foreldre som blåser det vekk med "det går sikkert bra" eller blir irritert på meg fordi jeg bryr meg om "filleting". De fleste hører riktignok på meg, go ber barnet gå ned om det ikke hører på meg. Takk til de. Til dere andre: Hvorfor er det så vanskelig å respektere dette forbudet? Er dere klare over hva slags skader barna deres kan få? Et fall ned på harde fliser med hodet først, evt å få brettet over seg og slå seg skikkelig er noe ingen vil. Og hvorfor ikke respektere butikkens eiendom? Hvem får skylden om barnet ditt faller ned? Barnet. som ikke visste om risikoen? Du, som påtar deg skyld grunnet ignorering av advarsler? Butikken, som opplyser om risikoen, ikke har "solide nok" kasser? Og for å slenge det på....hvorfor lære barna at det er helt greit å forsyne seg av varer før de er betalt? Det må være surt den dagen dere blir ringt etter fordi ungen har spist fra smågodtposen før den er betalt, eller åpener brusflaska uten å ha nok penger, og blir tatt med på kontoret for en alvorsprat? Jobbet på meny før, og de brettene vi hadde på enden av kassen tålte nok en del mer en der hvor du jobber. Nå hadde ikke vi noe skilt som sa at det ikke var lov å sitte der, men tenkte faktisk aldri over dette som noe problem. Det å pipe inn jus eller taste inn et rundstykke sm barnet spiste på gjorde meg egentlig ingenting. Det jeg derimot irriterte meg over var frekke kunder. 1
Hedda-78 Skrevet 20. januar 2012 #37 Skrevet 20. januar 2012 Barn kan skade seg på de utroligste måter, men jeg har sånn noenlunde oversikt over mitt barns motorikk, og vet at han klarer fint å sitte på den hylla uten å ramle ned. Det blir min avgjørelse å bestemme om mitt barn får lov til å sitte på hylla. Ramler han ned, er det naturligvis MITT ansvar. På samme måte som det er mitt ansvar hvis han står på en tom palle i butikken og ramler ned, eller hvis han kræsjer med utgangsdøra og slår seg. Det er mitt ansvar at barnet oppfører seg på en slik måte at han ikke skader seg. Jeg har heller aldri sett noe oppslag om at det er forbudt å sitte på hylla, og ingen har sagt ifra at det ikke er lov heller. Men jeg er klar over at hylla egentlig er til å pakke poser på, så jeg løfter ned barnet hvis noen andre trenger plassen til posene sine. At noen setter barna sine oppå rullebåndet, virker helt fjernt for meg, tror jeg hadde blitt litt sjokka hvis jeg hadde sett det... Sende barnet sitt gjennom kassa....
loffen Skrevet 20. januar 2012 #38 Skrevet 20. januar 2012 Jeg synes det er verre med folk som har ungene sine sittende oppe i handlevognene, med støvler og skitne klær.. Og til deg som fikk dem til å vaske båndet etter at den ungen hadde blitt transportert der; jeg hadde gjort akkurat det samme! 2
Gjest Thessie! Skrevet 20. januar 2012 #39 Skrevet 20. januar 2012 Det blir min avgjørelse å bestemme om mitt barn får lov til å sitte på hylla. Men ts sier jo at et barn som sitter oppå den hyllen kan ødelegge den (ihvertfall i den butikken hun jobber i). Da synes jeg aboslutt butikken skal ha noe å si på om barn skal få sitte der. Hyllene er jo tross alt til poser og ikke barn.
Kamikatze Skrevet 20. januar 2012 #40 Skrevet 20. januar 2012 Irrelevant. Jeg har alltid cash. Jeg sjekker alltid at jeg har lommebok FØR jeg går inn i en butikk. Og hvor travelt man enn har det, så rekker man å slenge fra seg penger i det man løper ut mens man roper "det er for deeeeennneeeeee". Så det så. Men, den er uansett butikkens eiendom, helt fram til du har slengt pengene i disken, og bjeffet om hvilket formål de skal gå til. Da først er den din. :gjeiper: 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå