Gå til innhold

Fosterforeldre: «Hadde du vært en hest så hadde vi skutt deg»


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ei jente som ble plassert i fosterhjem av barnevernet med beskjed fra barnevernet om at de (fosterforeldrene) måtte bare slå henne for hun var umulig/ustyrlig.

Anonym poster: 6c7fcedefcbfda9d431271d504319d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thomas

Fosterforeldrene man havner hos kan være mer uansvarlige enn sine biologiske foreldre. Barnevernet vedgår aldri å gjøre feil og barnas rett til å uttale seg blir ikke tatt til følge. De biologiske foreldrene blir overvåket mens fosterhjemmet er vernet. Det som skjer i fosterhjemmet trenger ikke å være til barnets beste, bare fosterforeldrene rapporterer til Aleris ungplan det de vet barnevernet vil høre. Barnevernet snakker aldri med de impliserte barna og barnet er dermed fratatt viktige menneskerettigheter og sitt menneskeverd i oppveksten. Barna står ikke i sentrum av sitt liv, men midt oppe i en maktkamp de aldri kan vinne. Nåværende system gagner ingen, det flyter bare videre på på sin... (finner ikke ord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei jente som ble plassert i fosterhjem av barnevernet med beskjed fra barnevernet om at de (fosterforeldrene) måtte bare slå henne for hun var umulig/ustyrlig.

Anonym poster: 6c7fcedefcbfda9d431271d504319d42

Og hvem fortalte deg dette? Jenta, fosterforeldrene eller bv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem fortalte deg dette? Jenta, fosterforeldrene eller bv?

Jenta. Som jeg ikke har noen grunn til å tvile på. Ikke under noen "å det er så synd på meg"-selvmedlidenhet, hun nevnte det i sammenheng med noen annen som kritiserte barnevernet.

Anonym poster: 6c7fcedefcbfda9d431271d504319d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...