Gå til innhold

Irriterende svigerfar!


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Gjest Grønnblomst

Dette her er et godt eksempel på at det ikke alltid er sunt å ha for nær kontakt med foreldrene. Hadde jeg vært dere, hadde jeg flyttet lenger vekk. På den måten, kan han ikke plage dere på samme måten lenger. Bor dere f.eks et par timer unna, er det vanskeligere for ham å bare dukke opp sånn uten videre. Da har dere ikke tid til å komme innom bare for å klippe den helvettes plenen hver sommer heller. ^^

Når jeg en dag flytter inn med en mann, skal jeg passe på at det er et godt stykke unna både han sine foreldre, og mine foreldre :lur:

Endret av Grønnblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er et godt eksempel på at det ikke alltid er sunt å ha for nær kontakt med foreldrene. Hadde jeg vært dere, hadde jeg flyttet lenger vekk. På den måten, kan han ikke plage dere på samme måten lenger. Bor dere f.eks et par timer unna, er det vanskeligere for ham å bare dukke opp sånn uten videre. Da har dere ikke tid til å komme innom bare for å klippe den helvettes plenen hver sommer heller. ^^

Når jeg en dag flytter inn med en mann, skal jeg passe på at det er et godt stykke unna både han sine foreldre, og mine foreldre :lur:

Og når du da får barn med den mannen så skulle du ønske du bodde nærmere noen av foreldrene deres fordi dere da hadde fått mer avlastning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Og når du da får barn med den mannen så skulle du ønske du bodde nærmere noen av foreldrene deres fordi dere da hadde fått mer avlastning.

Egentlig ikke.

Er faktisk ikke sikker på om jeg vil ha barn engang. Kommer til å være rundt 30,

før jeg er ferdig utdannet, og da har jeg andre ting jeg vil gjøre.

Endret av Grønnblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg nyter nå stillheten etter at min samboers far endelig dro på sjøen for å jobbe :biggrin:

Når han er hjemme og har fri i ca en måned, bryter rabalderet løs!

han lar oss nemlig aldri være i fred på noen måter..

Han ringer på samboeren min ca. 4 ganger hver bidige dag, og forstyrrer oss midt oppi butiikkturen, middagslagingen, sofaluren, sengekosen, helgesyssler m.m!

Han kjeder seg, rettere sagt. Og skal styre med alt mulige ting som han helst vil innvolvere samboeren min på :angry: Faren maser han til å gjøre en rekke kjøre/hente tjenester, samt elektriske oppgaver i hjemmet sitt..osv.

Han eier ikke respekt for privatlivet vårt, og kommer enkelte ganger innom på impulsbesøk i leiligheten vår.. Vi får så godt som ingen varsel, og rekker værken å rydde og ordne oss :bond:

Hans far bor sammen med sin bestemor, som også er like flink til å mase :sur: Samboeren min må klippe gresset deres i hele sommeren, samt skifte dekk, vaske bil osv. Så synes jeg det er dritkjedelig å dra dit på middag nesten hver helg :sove:

Min samboer trenger så og si utrolig sjeldent hjelp fra sin far, men opplever likevel at hans far er avhengi av han hele tiden. Noe jeg synes er sykt og unormalt :dry:

Jeg har værtfall bestemt meg for å ty til noen drastiske tiltak frammover. Nemlig å trykke av telefonen til samboeren min, hver gang faren ringer og maser på han! ( Vel, om han ringer mer enn tilstrekkelig).

Eller at vi er så lettkledte at fyren blir padd :icon_lol:

Eller hva mener dere?? ;)

Kanskje ikke rart fyren misliker deg...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er utrolig spesielt å bo slik som de nå gjør :ler: Han har i tillegg skilt med min samboers mor, og er nå gift med ei thaidame. Kan ikke bli mere spesielt egentlig:)

Bare jeg som lurer på hva som skjedde med thai-stemoren?

Har det skjedd noe med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det skjedd noe med henne?

Bare at hun plutselgi begynte å eksistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at hun plutselgi begynte å eksistere.

Det gjorde vel du og det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ender med at jeg kommer med noen frekke små hint til faren om at vi ikke akter å stå på pinne for han, til enhver tid.

Og du lurer på hvorfor de ikke liker deg. Virkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke faren som er rar, det er din samboer som er rar som ikke setter litt grenser. Faren bare vet ikke bedre fordi det alltid har vært sånn, så er må du bare si til din samboer at nok er nok og du orker ikke alt maset.

Enkelt og greit.

Og så må man ikke ha tlf på soverommet når man skal ha sex, da. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Det er jo ikke faren som er rar, det er din samboer som er rar som ikke setter litt grenser. Faren bare vet ikke bedre fordi det alltid har vært sånn, så er må du bare si til din samboer at nok er nok og du orker ikke alt maset.

Enkelt og greit.

Og så må man ikke ha tlf på soverommet når man skal ha sex, da. :fnise:

Enig.

Samboeren min har nok skjemt bort faren sin mens han var singel :gjeiper:

Og telefonen er med han overalt, grunnet jobben :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei nei, kan simpelthen ikke påstå å være sjalu *Ler!* :D

Han stjeler bare av tiden vår, slik at ikke vi får gjort unna våre daglige syssler. Tror heller fyren må se til å få seg noen venner snart;)

Huff, du høres ikke ut som noen hyggelig svigerdatter. Er det i det hele tatt noe som ikke irriterer deg? Og tenker du noengang på noe annet enn DIN viktige tid?

Kanskje det er viktig for samboeren din å være litt sammen med faren sin og føle at han kan hjelpe til litt? Og kanskje han synes det er herlig å få slippe å være med deg litt?

Og svigerforeldre som kommer uanmeldt, så du ikke får ryddet eller noen ting...

Jøss, tror du han bryr seg om rotet?? Og er verden blitt så travel og upersonlig at svigerforeldre ikke kan stikke innom lenger uten å melde sin ankomst først, eller aller helst burde han vel ordnet med en avtale først, virker det som.

Greit at det kan bli slitende når det blir for mye. Alt med måte. Men du virker på ingen måte som du har noe som helst toleranse for at det finnes andre mennesker enn deg selv, og dine egne behov. At din samboer prøver å gjøre så godt han kan, er ikke sykt og unormalt. Det er du som trenger å komme deg ned på jorden litt og se litt lenger enn din egen nesetipp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Dette her er et godt eksempel på at det ikke alltid er sunt å ha for nær kontakt med foreldrene. Hadde jeg vært dere, hadde jeg flyttet lenger vekk. På den måten, kan han ikke plage dere på samme måten lenger. Bor dere f.eks et par timer unna, er det vanskeligere for ham å bare dukke opp sånn uten videre. Da har dere ikke tid til å komme innom bare for å klippe den helvettes plenen hver sommer heller. ^^

Når jeg en dag flytter inn med en mann, skal jeg passe på at det er et godt stykke unna både han sine foreldre, og mine foreldre :lur:

Skal vedde på at svigerforeldrene kommer til å storme sykehuset, så snart nevelsnoren er klippet :gjeiper: Om jeg er tygd og utspyttet bryr de seg katten om.

Mener å ha lest en annen KG bruker, som omtalte det slik rundt hennes situasjon :)

Håper jeg om sambo finner et hus laangt laangt vekk!

Vi har nok av venner som kan hjelpe oss, i tillegg til at de oppfører seg normalt :)

Utrolig befriende! ^^

Både svigerfar og min samboers bestemor ville at vi skulle kjøpe hus bare meter unna hjemmene deres :gjeiper:

Glad min samboer hadde vett nok til å få bakoversveis over forslaget :fnise:

Vi gidder nemlig ikke å underholde dem hver bidige dag.

Både jeg og han er unge, og foretrekker å bruke tid på venner i vår alder..

Min svigermor spiser middag hos sin egen mor omtrent hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Skal vedde på at svigerforeldrene kommer til å storme sykehuset, så snart nevelsnoren er klippet :gjeiper: Om jeg er tygd og utspyttet bryr de seg katten om.

Mener å ha lest en annen KG bruker, som omtalte det slik rundt hennes situasjon :)

Håper jeg om sambo finner et hus laangt laangt vekk!

Vi har nok av venner som kan hjelpe oss, i tillegg til at de oppfører seg normalt :)

Utrolig befriende! ^^

Både svigerfar og min samboers bestemor ville at vi skulle kjøpe hus bare meter unna hjemmene deres :gjeiper:

Glad min samboer hadde vett nok til å få bakoversveis over forslaget :fnise:

Vi gidder nemlig ikke å underholde dem hver bidige dag.

Både jeg og han er unge, og foretrekker å bruke tid på venner i vår alder..

Dette har jammen gått fort for seg. I noe av det første jeg leste av deg, var du opptatt av hvordan du skulle få svigerforeldrene til å slutte å røke inne, i sitt eget hus. Du var bekymret for deg selv og babyen.

Så kommer det for en dag at du jo slett ikke er gravid, men det kan du bli når som helst, for du er jo ung :forvirret: .

Snakker du nå om en forestående fødsel? Du var ikke gravid i januar. Hvordan kan dette stemme?

Siden dere har så mange venner som vil hjelpe dere, er det vel bare å slå til og flytte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Dette har jammen gått fort for seg. I noe av det første jeg leste av deg, var du opptatt av hvordan du skulle få svigerforeldrene til å slutte å røke inne, i sitt eget hus. Du var bekymret for deg selv og babyen.

Så kommer det for en dag at du jo slett ikke er gravid, men det kan du bli når som helst, for du er jo ung :forvirret: .

Snakker du nå om en forestående fødsel? Du var ikke gravid i januar. Hvordan kan dette stemme?

Siden dere har så mange venner som vil hjelpe dere, er det vel bare å slå til og flytte.

Er jo derfor jeg nå har greid å fått meg jobb ;)

Mulighetene er mange nå ^^

Å bruke ordet "når" betyr ikke nødvendigvis at ordformen er i nåtid (noe som skjer for øyeblikket)..

Så må du gjerne vise til hvor i teksten jeg har skrevet at jeg ofisielt er gravid :) :)

Er jo lov å si i en tekst at "når jeg blir lærer skal jeg.., når jeg blir eldre skal jeg..når jeg får den jobben skal jeg..osv"

Bruk ikke mer tid på å kverulere nå, med mindre du selv orker det.. For det gjør ikke jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chrystal

Det er visst noe galt med hele familien til denne dama. Også hennes egen søster.

Min søster har jeg ikke kontakt med nå, fordi hun sliter på forholdet til meg og sambo.

Vi har derfor bestemt oss for at hun ikke skal være rundt oss, og spre negativitet lengre.

Hun ville aldri innvitere min samboer i værken bursdag eller barndåp, så nå har jeg satt ned foten!

Min søster har på ingen måte medvirket til at jeg nå ønsker meg barn så fort som f, da jeg har vært i et fast forhold lenge før hun havnet i den siste.

Jeg og samboeren min er helt klart tenkt på framtiden og konsekvenser, men gjør vårt beste for å realisere drømmen vår:-)

Vi legger av summer hvær måned, som går med til å dekke alt av barneutstyr.

Det som før var flaskerester og lommerusk, har nå blitt til 8.000 på sparegrisn;-)

Jeg greier forhåpentligvis å skaffe meg en strøjobb vedsiden av skolen, og kan fortsette sparingen uten stans.

Mvh. Starlit tlf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jammen gått fort for seg. I noe av det første jeg leste av deg, var du opptatt av hvordan du skulle få svigerforeldrene til å slutte å røke inne, i sitt eget hus. Du var bekymret for deg selv og babyen.

Så kommer det for en dag at du jo slett ikke er gravid, men det kan du bli når som helst, for du er jo ung :forvirret: .

Snakker du nå om en forestående fødsel? Du var ikke gravid i januar. Hvordan kan dette stemme?

Siden dere har så mange venner som vil hjelpe dere, er det vel bare å slå til og flytte.

DE HADDE OGSÅ TOMT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...