Gå til innhold

Irriterende svigerfar!


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit

Jeg nyter nå stillheten etter at min samboers far endelig dro på sjøen for å jobbe :biggrin:

Når han er hjemme og har fri i ca en måned, bryter rabalderet løs!

han lar oss nemlig aldri være i fred på noen måter..

Han ringer på samboeren min ca. 4 ganger hver bidige dag, og forstyrrer oss midt oppi butiikkturen, middagslagingen, sofaluren, sengekosen, helgesyssler m.m!

Han kjeder seg, rettere sagt. Og skal styre med alt mulige ting som han helst vil innvolvere samboeren min på :angry: Faren maser han til å gjøre en rekke kjøre/hente tjenester, samt elektriske oppgaver i hjemmet sitt..osv.

Han eier ikke respekt for privatlivet vårt, og kommer enkelte ganger innom på impulsbesøk i leiligheten vår.. Vi får så godt som ingen varsel, og rekker værken å rydde og ordne oss :bond:

Hans far bor sammen med sin bestemor, som også er like flink til å mase :sur: Samboeren min må klippe gresset deres i hele sommeren, samt skifte dekk, vaske bil osv. Så synes jeg det er dritkjedelig å dra dit på middag nesten hver helg :sove:

Min samboer trenger så og si utrolig sjeldent hjelp fra sin far, men opplever likevel at hans far er avhengi av han hele tiden. Noe jeg synes er sykt og unormalt :dry:

Jeg har værtfall bestemt meg for å ty til noen drastiske tiltak frammover. Nemlig å trykke av telefonen til samboeren min, hver gang faren ringer og maser på han! ( Vel, om han ringer mer enn tilstrekkelig).

Eller at vi er så lettkledte at fyren blir padd :icon_lol:

Eller hva mener dere?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starlit

Nei nei, kan simpelthen ikke påstå å være sjalu *Ler!* :D

Han stjeler bare av tiden vår, slik at ikke vi får gjort unna våre daglige syssler. Tror heller fyren må se til å få seg noen venner snart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan jeg få spørre om hvor mange år de forskjellige er? Din samboers far bor sammen med sin bestemor? Hun må da være eldgammel :fnise: .

Alvorlig talt synes jeg denne faren maser altfor mye. Har han ikke førerkort så han kan kjøre bil selv og gjøre unna ærend? En ting er å ville ha selskap, noe helt annet å ringe mange ganger daglig og legge beslag på din samboer. Han er da en dott han også, som ikke setter ned foten for farens alskens gjøremål :jepp:.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jo nå skal du høre, Belladonna:) Min samboers far er 52 år, og bestemoren er 84.

Ja, jeg synes det er utrolig spesielt å bo slik som de nå gjør :ler: Han har i tillegg skilt med min samboers mor, og er nå gift med ei thaidame. Kan ikke bli mere spesielt egentlig:)

Man skulle nesten tro at min samboers far ikke hadde førerkort, men han har det utrolig nok! Selv om han ber min samboer om å kjøre rundt for å se etter bil for han osv.

JA, min samboer burde virkelig si ifra til han! Men tror jammen meg ikke han tør å sette seg opp mot han! :sinna:

Dette ender med at jeg kommer med noen frekke små hint til faren om at vi ikke akter å stå på pinne for han, til enhver tid.

Synes det er merkelig at ikke samboeren min tør å si noen sannhetens ord til sin far, når jeg tør å gjøre det mot min egen. Samboeren min sier værtfall at han er imponert over at jeg tør å sette min egen far på plass :sprettoy: Hallo i luken! Det er jo det man skal gjøre! :fnise:

Tror rett og slett vi er oppdradd forskjellig, jeg og sambo:P Han sier jo aldri nei til familien sin, og tror jeg akter å slite meg ut på hans familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rart med det der.

Foreldrene våre tar seg av oss da vi er små/mindre.

Men da vi blir voksne må vi være foreldre til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest On Topic

Har han ei bestemor som bare er 32 år eldre enn seg?

Du klarer vel å legge sammen to og to og forstå at det er ts sin samboers bestemor. Ergo svigerfars mor. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har han ei bestemor som bare er 32 år eldre enn seg?

Det lurte jeg også på. TS skriver at samboerens far bor sammen med sin bestemor. Det var derfor jeg skrev at hun måtte da være eldgammel :sjokkert: .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du klarer vel å legge sammen to og to og forstå at det er ts sin samboers bestemor. Ergo svigerfars mor. ;)

Det var ikke det TS skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest On Topic

Det var ikke det TS skrev.

Det er så. Men ved å ta i bruk dei små grå så klare ein å forstå kva ts eigentleg meiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal sitere for deg:

"Hans far bor sammen med sin bestemor, som også er like flink til å mase."

Jeg er ikke AB som du henvender deg til. Jeg rister bare på hodet av andre årsaker. Kunne like gjerne ha himlet med øynene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er ikke AB som du henvender deg til. Jeg rister bare på hodet av andre årsaker. Kunne like gjerne ha himlet med øynene.

Hvorfor reagerer du på denne måten? Det er vel ikke så urimelig å tenke at TS faktisk mener det hun skriver i sitt første innlegg. En mann på rundt 50 kan da ha en bestemor i 90-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du godtar altså ikke impulsbesøk fra din samboers foreldre?? Ærlig talt.... Den dagen jeg er nødt til å invitere mine egne foreldre/svigerforeldre før de kan komme på besøk har det skjedd noe alvorlig galt.... Ingeting gleder våre barn mer enn når bestefar eller bestemor plutselig står i døra for å ta en kveldskaffe. Tenk om jeg skulle si til mine barn at bestemor og bestefar kun for lov å komme på besøk når huset vårt er strøkent og ryddig og når vi har invitert dem.....

Og hva mener du med at han forstyrrer dere midt i sengekosen, dukker han opp på soverommet når dere har sex???

Synes dette virker litt merkelig av TS....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at når TS skriver forstyrrer i sengekosen at han ringer konstant og på verste tidspunkt og forventer at telefonen svares og at folk står på pinne. Onkelen min er sånn.

Husker han ringte til meg fordi han visste at jeg skulle et spesielt sted. Det var i mobilens spede barndom, jeg var 18 og telefonen min hadde væt ødelagt i en måned.

Jeg skulle til tannlegen... Etter timen min sa tannpleier/sektretæren at X hadde ringt og at jeg måtte ringe tilbake for det var viktig. Jeg fikk låne tlf.. og han kunne da fortelle meg at han ville jeg skulle kjøpe vindusspylervæske på Biltema fordi jeg passerte en biltema og de hadde tilbud, det hadde han sett i en katalog han fikk i posten og siden jeg skulle forbi... Eller nesten, det ble 4 km omvei for meg.

Jeg fikk tilbake penger på femtiøringen. Det var kun en av ting som skjedde ukentlig. Hadde det skjedd daglig og med lignende irriterende mas og krisemaksimering så hadde nok jeg følt det som TS og skåret tenner i frustrasjon. Enkelte mennesker er veldig hjelpeløse til alt annet enn å få folk til å gjøre ting for seg, og de gjør det ofte vanskelig å si nei. Folk flest har sosiale sperrer.

At noen kommer uanmeldt på besøk er koselig det. Men om det skjer hele tiden uten at de som besøker har sosiale antenner nok til å innse at folk trenger privatliv, så er det slitsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...