Gå til innhold

Hva assosierer du med navnet Ask?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En idiotbekjent av meg har en heslig sønn som heter Ask. Han er vel nu en 15-16 år. Dødsens heslig, som sagt.

Auda, tipper du ikke har mye til overs for navnet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra norrøn mytologi og ? (ask) ogeller askE (avdød)? Ingenting... :gjeiper:

Nei, fint navn og møter man personen med det navn, sikkert bare det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søt liten blond gutt på 5 år som er litt rampete men veldig intelligent. Kjenner ingen, det poppet bare opp i hodet mitt:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes navnet er kjempe fint! Vet om en ordentlig kjekk gutt som heter Ask, og ser derfor for meg han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søt liten blond gutt på 5 år som er litt rampete men veldig intelligent. Kjenner ingen, det poppet bare opp i hodet mitt:p

TS her.

Akkurat det jeg ønsker meg, hehe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns navnet er veldig fint, men ville aldri valgt det selv fordi det er et dagligdags ord i et annet språk jeg bruker mye (altså engelsk). Av samme grunn ville jeg heller ikke valgt Ane siden det betyr esel på fransk. Så lenge du ikke føler deg bundet av slike hensyn så syns jeg du burde kalle sønnen din det. Norrøne navn er flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på Ask Burlefot, hoved personen i Agnar Mykles roman "Sangen om den røde rubin". En fantastisk bok og et flott navn. Jeg liker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns navnet er veldig fint, men ville aldri valgt det selv fordi det er et dagligdags ord i et annet språk jeg bruker mye (altså engelsk). Av samme grunn ville jeg heller ikke valgt Ane siden det betyr esel på fransk. Så lenge du ikke føler deg bundet av slike hensyn så syns jeg du burde kalle sønnen din det. Norrøne navn er flotte!

Tanken har nok streifet meg, siden både jeg og mannen har oppholdt oss en del i engelskspråklige land. I starten tenkte jeg at navnet må fungere i utlandet, men så liker vi best norrøne/ norske navn.

Om guttungen evt. skal studere, jobbe eller bo i utlandet kan det jo bli litt rart, men så får han heller bare kalle seg noe som ligner ;) Det funka for mannen min da han bodde i England og USA.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liksom-oppdaterte foreldre som har kastet seg på norrønbølgen.

Kan du utdype det med "liksom-oppdaterte"..? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...