Gå til innhold

Hva assosierer du med navnet Ask?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda en navnetråd... :sjenert: Vet at ingen andre enn vi trenger å like navnet, men likevel vil jeg gjerne høre hva dere tenker om navnet Ask.

Hva er det første du tenker på når du hører navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig, tenker jeg på aske eller tresorten ask. Har møtt folk som bruker Ask om etternavn, men aldri som fornavn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg syns navnet var litt stilig egentlig. Har du sett på andre variasjoner som ligner? Som for eksempel Aslak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask og Embla, husker det var to ulveunger på langedrag som het det:p Også har vi jo lotto da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Liker Aksel, men ikke Aslak. Men Aksel er dessverre ikke aktuelt for mannen.

Var også innom Askil, men synes det er "veikere" og "mindre solid" enn Ask. Rare greier dette med navn og hva man føler for!

I starten følte vi at Ask var litt kort på en måte, men etterhvert har vi likt det bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremenningen min heter Ask, og jeg synes det er et fint, sterkt navn :)

Han har for øvrig en søster som heter Frøya, så det går i norrønt der i gården (noe jeg absolutt liker!).

Uansett ser jeg på det som et navn som de fleste venner seg til uten problemer, og som ikke har åpenbare problemer med at folk kobler det til noe negativt (med mindre bygdas kroniske kleptomane alkoholiker heter det samme, liksom).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt navn og jeg tenker på et tre...

Hadde jeg kjent et barn som het Ask hadde jeg nok kalt han for Ask ungen innimellom... Svensk for askepott, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fint, om man har et mellomnavn i tillegg! :)

Mener du faktisk mellomnavn, eller et fornavn nr to?

Jeg kan ikke helt se at et mellomnavn skulle utgjøre noen forskjell i hvordan fornavnet høres ut, med mindre man er vant med å tiltale folk ved fullt navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det fort kan bli Asken, Askeladden og Ask ungen, har lett for å komme opp med alternativer når man går og småsnakker med dem :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Mener du faktisk mellomnavn, eller et fornavn nr to?

Jeg kan ikke helt se at et mellomnavn skulle utgjøre noen forskjell i hvordan fornavnet høres ut, med mindre man er vant med å tiltale folk ved fullt navn.

Fornavn nummer to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mellomnavn er ikke aktuelt, har aldri likt det. Synes det er mye enklere at folk har ett navn, da husker jeg kanskje hva de heter også.

Er ikke navnet "bra nok" alene bør det bli et annet, mener jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er noen som liker gammelnorske/nordiske eller vikingnavn. Synes det er fint selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...