AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #321 Skrevet 15. januar 2012 Orker ikke å lese hele tråden, men har forstått at mange forsvarer han i Plumbo. Madcon-gutta er kanskje de minst selvhøytidelige jeg har sett, og jeg tror neppe de reagerer fordi de kjeder seg. Plumbomannen dreit på draget på direktesendt tv, og får som fortjent. Mange drar frem at Madcon har kalt Thomas og Harald bleikfiser, men de gutta kjenner hverandre, og da er det høyere terskel for hva man kan si til hverandre uten at det føles støtende. Plumbo og Madcon har sannsynligvis aldri møtt hverandre før, og da er det IKKE greit. Madcon er kanskje ikke de mest prektige selv, men vi vet hvordan de er, og at de ikke mener noe vondt med det. Plumbo kommer frem fra intet på Spellemannsprisen og lirer fra seg denne kommentaren, og mange tenker "..hvem er dette?". Hadde Plumbo vært mer kjent enn de er, folk hadde visst at de hadde vært litt rappkjefta så hadde det KANSKJE gått bra. Men ikke i denne settingen, ikke nå. Ja, et band med det ekstremt selvhøytidelige navnet "Plumbo" med latterlige tekster og trekkspill kan man IKKE FORSTÅ ER ONDSINNETE JÆVLER! Herregud. Synes dette er mer en kulturkonflikt hvor artistfiffen skal vise seg frem og kan tråkke på bondejævlene, enn noe rasistisk konflikt. 4
kvaifaen Skrevet 15. januar 2012 #322 Skrevet 15. januar 2012 Let me be first. Jeg støtter plumbos forsøk på et humoristisk ordspill. Jeg flirte tilogmed litt av det. JEG OGSÅ!!! 2
Sol79 Skrevet 15. januar 2012 #323 Skrevet 15. januar 2012 Ja, hvorfor er det ingen artikler om Tshawes mindre heldige utsagn? Fordi vi er vant med at han sier og gjør dumme ting hele tiden, men han blir tilgitt fordi han er kul og "godkjent" i kjendis-Norge. Musikere som Plumbo og danseband vil aldri komme inn i varmen, fordi Oslokjendisene syns de er for harry. 11
Kelsier Skrevet 15. januar 2012 #324 Skrevet 15. januar 2012 Enormt pinlig utsagn fra Plumbo, ja. Men ærlig talt, det får være grenser til krisemaksimering. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #325 Skrevet 15. januar 2012 Enormt pinlig utsagn fra Plumbo, ja. Men ærlig talt, det får være grenser til krisemaksimering. Det som gjør det pinlig er jo reaksjonene. Ikke utsagnet, som i et normalt samfunn hadde blitt totalt ignorert som flåseri i lystig lag og høy stemning. 5
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. januar 2012 #326 Skrevet 15. januar 2012 Det som gjør det pinlig er jo reaksjonene. Ikke utsagnet, som i et normalt samfunn hadde blitt totalt ignorert som flåseri i lystig lag og høy stemning. Flåseri i lystig lag, og en direktesendt sending til en stor andel av det norske folk er i mine øyne en viss forskjell. Privat hadde vel de fleste tatt det opp der og da, fått det ut og blitt venner igjen. Ikke like lett når alle begynner å kommentere det direkte på tv 2
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2012 #327 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har ikke lest noen innlegg som har forsvart Plumbo-vokalistens utsagn. Jeg tror det er nesten alle som mener at dette var en tankeløs, sleivete, unødvendig, og potensielt sårende kommentar. De folk derimot reagerer på er reaksjonene i etterkant, og at "straffen" står ikke i stil med "forbrytelsen". Det er mange som også reagerer på at dette blir sett på som en rasistisk kommentar. Jeg ser ikke hva som er rasistisk med den. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #328 Skrevet 15. januar 2012 Flåseri i lystig lag, og en direktesendt sending til en stor andel av det norske folk er i mine øyne en viss forskjell. Privat hadde vel de fleste tatt det opp der og da, fått det ut og blitt venner igjen. Ikke like lett når alle begynner å kommentere det direkte på tv I et normalt samfunn så hadde det blitt totalt ignorert som nettopp det det var, bare en uskyldig spøk i lystig lag. Men i et PK-samfunn med anti-rasismeindustri som gjennom mange tiår har fått igjennom at man skal være hypersensitive overfor dette, og som naturligvis bare skaper større motsetninger snarere enn større forståelse og respekt, så blir det hysteri og heksejakt. Det er pinlig å se hvordan ulveflokken skal jakte på blod nå. Vi så hvordan det holdt på å gå når anti-rasismeindustrien fikk viljen sin i ambulansesjåførsaken. Det er farlige krefter som piskes opp når anti-rasisme mobben er i gang. 4
Vendie Skrevet 15. januar 2012 #329 Skrevet 15. januar 2012 Jeg synes grundig synd på Plumbo-vokalisten nå, han la seg jo helt flat og unnskyldte seg og man kunne tydelig se at han var veldig lei seg. Ja, det var en idiotisk kommentar, men jeg tviler på at han mente det på en stygg måte, det var bare noe flåsete som kom ut av kjeften på ham der og da. Han har det nok mange ganger vondere enn Madcon-gutta har akkurat nå. Stakkars fyr. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #330 Skrevet 15. januar 2012 Skal det være greit å kalle noen et "jævla fittehøl" Bra at noen tar den diskusjonen også, bare synd at det er FRP og ingen andre som reagerer på det. 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #331 Skrevet 15. januar 2012 Jeg lurer også på når "Kaizer-Terje" skal beklage sin handling. Det er jo ikke greit å besvare en mislykket spøk med en fysisk handling. 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #332 Skrevet 15. januar 2012 Jeg synes grundig synd på Plumbo-vokalisten nå, han la seg jo helt flat og unnskyldte seg og man kunne tydelig se at han var veldig lei seg. Ja, det var en idiotisk kommentar, men jeg tviler på at han mente det på en stygg måte, det var bare noe flåsete som kom ut av kjeften på ham der og da. Han har det nok mange ganger vondere enn Madcon-gutta har akkurat nå. Stakkars fyr. Enig. Har også vondt av ham Har selv sagt dumme ting jeg har angret på. Det er sånt som skjer. Var så voldsomt til krisemaksimering av en flåsete kommentar også. Og kaizer-idioten som synes det er greit å helle sprit i hodet på folk burde gå hjem og skamme seg. 8
sebastianen Skrevet 15. januar 2012 #333 Skrevet 15. januar 2012 Skal det være greit å kalle noen et "jævla fittehøl" Bra at noen tar den diskusjonen også, bare synd at det er FRP og ingen andre som reagerer på det. Så om tar en diskusjon du synes er bra at de tar, så er det feil dersom det er frp ? Jaja. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #334 Skrevet 15. januar 2012 Madcon er kanskje ikke de mest prektige selv, men vi vet hvordan de er, og at de ikke mener noe vondt med det. Plumbo kommer frem fra intet på Spellemannsprisen og lirer fra seg denne kommentaren, og mange tenker "..hvem er dette?". Hadde Plumbo vært mer kjent enn de er, folk hadde visst at de hadde vært litt rappkjefta så hadde det KANSKJE gått bra. Men ikke i denne settingen, ikke nå. Aha. Hvis man er kjent for å være rappkjefta og lite prektig, så er det greit? Det sier jo litt om hvor "dypt" denne kommentaren stikker.... Det fine med dårlig spøk, er at den får alle hyklere til å hoppe frem og avsløre seg. 5
Bloodless Skrevet 15. januar 2012 #335 Skrevet 15. januar 2012 Javel, da vet jeg utmerket hvem jeg aldri skal gidde å høre på, regner med det samme gjelder mine venner, familie og deres- rykter går. Haha, for en trussel du. Nå går de nok konk innen neste uke. Ja PINLIG er ordet. Pinlig at ingen jekker ned Kaizers gitaristen. Pinlig at ingen jekker ned NRK. Pinlig, pinlig og atter pinlig. Sjekk fansiden til Kaizers på facebook du, så ser du at han får tyn så det holder. Jeg er Kaizers-fan og det har ikke forandret seg, men det stuntet til Terje var pinlig, og han fortjener all kjeft han får nå. Forøvrig like jeg det denne karen hadde å si.
sebastianen Skrevet 15. januar 2012 #336 Skrevet 15. januar 2012 Aha. Hvis man er kjent for å være rappkjefta og lite prektig, så er det greit? Det sier jo litt om hvor "dypt" denne kommentaren stikker.... Det fine med dårlig spøk, er at den får alle hyklere til å hoppe frem og avsløre seg. Man må være inne i de riktige kretser kan du skjønne. Jammen godt vi ikke har noe aristokrati her i landet..... 3
sebastianen Skrevet 15. januar 2012 #337 Skrevet 15. januar 2012 Haha, for en trussel du. Nå går de nok konk innen neste uke. Sjekk fansiden til Kaizers på facebook du, så ser du at han får tyn så det holder. Jeg er Kaizers-fan og det har ikke forandret seg, men det stuntet til Terje var pinlig, og han fortjener all kjeft han får nå. Forøvrig like jeg det denne karen hadde å si. http://www.p4.no/Story.aspx?id=214092 Haha, eller denne linken, ser ut til at Tone hvitvasker seg det hun kan nå. Siden hun måtte spy av plumbo. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #338 Skrevet 15. januar 2012 http://www.p4.no/Story.aspx?id=214092 Haha, eller denne linken, ser ut til at Tone hvitvasker seg det hun kan nå. Siden hun måtte spy av plumbo. Hehehe. HUN "mente ikke noe vondt med det, det kom bare feil ut", men selvfølgelig VET hun at Blokkhus og Plumbo er så rasistiske at de gjør henne kvalm. Fantastisk å se alle disse B- og C-kjendisene velte seg i egen dobbeltmoral. 11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #339 Skrevet 15. januar 2012 Gogo Kaizers-Terje. Virkelig? Jeg mistet ALL respekt for fyren, jeg. Utrolig barnslig. 10
Gjest Rosemor Skrevet 15. januar 2012 #340 Skrevet 15. januar 2012 Det er mange som også reagerer på at dette blir sett på som en rasistisk kommentar. Jeg ser ikke hva som er rasistisk med den. Jeg ser heller ikke noe rasisme i kommentaren, bare et platt og unødvendig forsøk på ordspill. Jeg så heller ikke rasismen da Tshawe kalte Kong Harald for en "hviting". Jeg fant det respektløst, så absolutt, men ikke rasistisk. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå