Gå til innhold

Lystog for papirløse innvandrere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Det er feil å snakke om pairløse i Norge. De har kilovis av papirer. Returnektere er en riktig beskrivelse, sier statssekretær Pål K. Lønseth i Justisdepartementet.

Togene ble visst dårlig dekket i avisene. Er jeg kynisk om jeg syns det faktisk var greit?

Glemte linken.

Legger ved en liten tidbit til fra artikkelen:

- Er det rimelig at barna skal betale prisen for foreldrenes handlinger?

- Vi skal ta hensyn til barna, men det hensynet må vektes blant annet mot faren for at vi gir incitamenter til id-juks. Veldig mange foreldre kommer til Norge med flere identiteter og ulike livshistorier.

..det blir ofte fremhevet hvor kyniske og grusomme myndighetene er, siden de "papirløse" har barn. Men hva da med foreldrene? De har satt barna sine i denne situasjonen, med viten og vilje.

Mange av disse foreldrene vet nok udmerket godt at familien ikke har nubbesjans for opphold, siden de ikke oppfyller kriteriene til UDI, men likevel reiser opp hit. Det er en kynisk tankegang. Men istedet for å gå i seg selv, blir barna brukt som en brikke i ett spill. :sinna:

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togene ble visst dårlig dekket i avisene. Er jeg kynisk om jeg syns det faktisk var greit?

Godt mulig du er kynisk, men jeg er hjertens enig med deg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da iallefall fint at de fikk kjøpt seg leilighet. Med den prisutviklingen som har vært i boligmarkedet, har de opptjent seg en del kapital for å starte på nytt i hjemlandene sine.

Så du tro at disse menneskene kunne beholde boligen og betjene lånet, da de ble nektet å fortsette å jobbe?

Du tror et boliglån er en formue og at dette er mennesker som har penger?Logikken din brister en smule.

Ikke rart nordmenn ender i luksusfella med sånn tankegang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel logisk at man får mere enn man har i lån når man selger en bolig, om det har vært prisøkning på boliger. Da får man selvsagt formue.

Må si jeg her begynner å lure på om innvandringsforkjemperene faktisk ikke er så glupe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tro at disse menneskene kunne beholde boligen og betjene lånet, da de ble nektet å fortsette å jobbe?

Du tror et boliglån er en formue og at dette er mennesker som har penger?Logikken din brister en smule.

Ikke rart nordmenn ender i luksusfella med sånn tankegang..

Dersom man kjøpte leilighet for 5 år siden og solgte den idag, sitter man igjen med kapital.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med europas høyeste innvandring og europas mest omfattende rettigheter for asylsøkere, sier det seg selv at behandlingstiden blir lang. Det er derfor Norges ansvar å drastisk redusere innvandringen til kontrollerte former (si NEI til 7 millioner innbyggere i Norge om få tiår, og nordmenn som minoritet i egen hovedstad), og redusere rettighetsmølla som Bondevik-regeringen innførte.

Hvem er det du mener har Europas høyeste innvandring, og hvilken kilde har du brukt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Problemet er at Norge bruker for lang tid på å behandle søknader og for lang tid på å frakte ut de som har fått endelig avslag. Forøvrig skurrer ordet "uretunerbar". Er det grunnlag for opphold, eller er det ikke det? Får en avslag så er det første fly hjem!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Norge bruker for lang tid på å behandle søknader og for lang tid på å frakte ut de som har fått endelig avslag. Forøvrig skurrer ordet "uretunerbar". Er det grunnlag for opphold, eller er det ikke det? Får en avslag så er det første fly hjem!

Jeg er veldig enig i det du sier.

Samtidig tror jeg Norge må slå hardere ned på de nordmennene som faktisk gjør det mulig for papirløse innvandrere å bli værende i landet- da tenker jeg på bedrifter som benytter seg av denne gruppen til svart arbeid. Det hjelper ikke om regjeringen fører en hardere linje mot papirløse innvandrere om det samtidig er arbeidsgivere som står klare til å "ansette" samme gruppe.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Sliter-med-a-avslore-svart-arbeid-6710436.html

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig er det logisk dersom man ønsker å knuse velferdsstaten.

"Ingen mennesker er ulovlige! Nei til innvandringsregler! Bekjemp velferdsstaten nå!"

Skulle ikke forundre meg om noen av disse ser på velferdstaten som apertheid. Skillen mellom de "rike" vestlige landene, og de "fattige" landene i den tredje verden. For å skape likhet på da velferdstatene knuses for å skape likhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du mener har Europas høyeste innvandring, og hvilken kilde har du brukt?

Norge har blant Europas høyeste innvandring, sett i forhold til folketall. I tillegg er reglene klar om at asylsøkere skal søke opphold i det første landet de kommer til (som er trygt selvsagt), noe som skulle bety at Norge ikke fikk en eneste asylsøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Norge har Europas høyeste innvandring er da velkjent? Du finner det på Eurostat sine sider. Luxembourg er statistisk høyere, men det skyldes at tyskere og franskmenn som jobber og pendler til Luxembourg registrerer bosetting der. Hvert år kommer det en by til Norge, og Norge har tatt i mot en halv million mennesker de siste 10 årene. Det er både en kombinasjon av arbeidsinnvandring og Europas høyeste asylinnvandring. Norge runder 5 millioner i disse dager, og fortsetter det i dette tempoet som man legger opp til, så er etniske nordmenn minoritet i Oslo om 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk. Men om det blir lystog for å sende papirløse innvandrere ut av landet, da er jeg med. Ja, takk, til folk som kommer med åpne kort og ærlige hensikter. Nei, takk, til alle de andre som skjuler identiteten sin eller rett og slett lyver for å lure seg inn i norsk trygd.

Så du mener altså at de som er her ulovlig kun er her for å lure seg inn i norsk trygd.?? Ja vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nå det er veldig pussig at de innvandrere som det påstås det er så få av faktisk kan styre både kirke og skole. Man fikk jo høre fra prest og biskop at man måtte tilpasse seg det multikulturelle samfunn da etniske norske barn måtte lese fra Koranen under skolegudstjenester i den norske kirke. De etniske norske barna som ikke møtte opp fikk ugyldig fravær, noe som senere ble omgjort, men. Synes det er ille at det er etniske nordmenn som må tilpasse seg. Og det er som sagt også pussig at de kan styre et helt land og folkeslag når de er så få, som det påstås at de er. Og ikke minst; at kristne og biskoper, og etniske nordmenn bare lar det skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det du sier.

Samtidig tror jeg Norge må slå hardere ned på de nordmennene som faktisk gjør det mulig for papirløse innvandrere å bli værende i landet- da tenker jeg på bedrifter som benytter seg av denne gruppen til svart arbeid. Det hjelper ikke om regjeringen fører en hardere linje mot papirløse innvandrere om det samtidig er arbeidsgivere som står klare til å "ansette" samme gruppe.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Sliter-med-a-avslore-svart-arbeid-6710436.html

Helt enig. De som ansetter ulovlige innvandrere må straffes hardt, men det må også alle som på andre måter hjelper de uten lovlige opphold på lysskye måter. Etter å høre opplesningen av Maria Amelies bok ser det ut til å være et enormt nettverk av politiske aktivister som er villige til å hjelpe ulovlige innvandrere til å holde dem skjult og å få opphold.

Jeg kan bare igjen minne om alle organisasjonene som står bak "papirløs"-kampanjen: http://papirlose.no/

Godtroende nordmenn gir til mange av disse organisasjonene i tro om at de er upolitiske, humanitære hjelpeorganisasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Norge bruker for lang tid på å behandle søknader og for lang tid på å frakte ut de som har fått endelig avslag. Forøvrig skurrer ordet "uretunerbar". Er det grunnlag for opphold, eller er det ikke det? Får en avslag så er det første fly hjem!

Hvorfor skurrer begrepet ureturnerbar?

Det betegner de som har fått avslag, men som ikke Norge klarer å tvangsreturnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, dette er jo ikke til å tro! Det skulle ikke vært lovlig engang å støtte ILLEGALE innvandrere som utnytter det norske system til de grader, jeg kan virkelig ikke begripe at noen sitter her og OPPFORDRER folk til å støtte noe så idiotisk!

Jeg er selv ikke etnisk norsk, men er oppvokst i Norge. Familien min har kommet her MED papirer og alle nødvendige dokumenter selv om de heller ikke hadde noen luksussituasjon i hjemlandet, og har ikke misbrukt systemet her en eneste gang! De har jobbet (hvitt så klart ettersom dette er helt klart ikke hva 90% av hva innvandrere gjør) siden dag en, og bidrar sikkert mer enn den gjennomsnittlige nordmann. Jeg er som sagt selv fra de landene, og kjenner desverre deres mentalitet ut og inn. 90% av alle innvandrere fra muslimske land (er forresten kristen men er fra et muslimsk land) har ikke NOE til overs for nordmenn, og de sitter rett og slett og ler av den naive regjeringen som syns synd i disse ulovlige asylsøkerne og tror på hver minste løgn. Alt de er ute etter er å få opphold her, om det så er å skape barn for å få medlidenhet i asylsaken så gjør de det uten å tenke seg om, og selv om de får opphold så nøyer de seg ikke med å jobbe hvitt og ærlig 100%, men dokumenterer kanskje 50% av lønna til skatten og jobber svart på siden av. Dette kommer selvfølgelig i tillegg til at flesteparten ikke kunnet brydd seg mindre om å lære seg det norske språk eller omgå nordmenn, men prøver å påtvinge deres idiotiske livssyn og mentalitet når det gjelder kvinner, frihet og barneoppdragelse og alt annet.

Jeg blir rett og slett FLAU over oppførselen deres, og skammer meg nesten av og til over at jeg er fra de landene disse folkene kommer fra, men heldigvis er det en liten prosentandel som gjør ting riktig uten at dette er det generelle på noen vis. Og det jeg virkelig hater er når noen folk endelig ser ut til å ha oppfattet hvordan disse hensynsløse menneskene misbruker flotte og trygge Norge, og får rasistkortet og fremmedhat og alt slags piss rett i trynet! Ærlig talt, går det seriøst an å ver så dum til de grader at man ikke ser hva som skjer når det er RETT foran nesa på en?? Jeg blir så utrolig irritert over at staten lar disse spill fritt frem akkurat som det passer dem, kommer her og misbruker alt av tjenester og goder, søker om asyl uten at de oppfyller noen kriterier, lyver om identitet og alt mulig, og på toppen av dette sitter de faen meg og klager over at de ikke får nok penger og mat og gud vet hva, nei herregud, dette har virkelig gått for langt! Det hjelper også svært lite at Norge ikke velger å sortere ut hvem som faktisk kan bidra til systemet med utdannelse og god jobb, men isteden tar opp bønder som verken har hørt om jobb eller utdannelse og er analfabet.

Er det virkelig dette du ønsker å støtte du som oppfordrer oss til å ta del i dette patetiske toget?? Ønsker du som nordmann (antar at TS er det) å se det flotte landet som dine foreldre og besteforeldre har bygget opp ved å lage et system som er rettferdig for alle ved at ALLE bidrar og alle får en del tilbake? Det er en grunn til hvorfor disse menneskene går så langt for å få en oppholdstillatelse her, det er nettopp fordi dette er verdens beste land, og jeg kan derfor ikke begripe hvorfor du sitter og støtter de som er med på å ødelegge det. Er man asylsøker, har blitt vurdert og fått avslag, så gjør man INGENTING annet enn å takke for seg og ta første fly hjem, PUNKTUM!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er jo ikke til å tro! Det skulle ikke vært lovlig engang å støtte ILLEGALE innvandrere som utnytter det norske system til de grader, jeg kan virkelig ikke begripe at noen sitter her og OPPFORDRER folk til å støtte noe så idiotisk!

Det handler om å oppfordre regjeringen til å få til en løsning på problemet.

Ønsker du ikke å være med på det, men bare vil ha disse folkene sittende rundt forbi på mottak og sulte, så gjerne for meg. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å oppfordre regjeringen til å få til en løsning på problemet.

Ønsker du ikke å være med på det, men bare vil ha disse folkene sittende rundt forbi på mottak og sulte, så gjerne for meg. :filer:

Men løsningen dere vil ha er jo at alle som er papirløse skal få bli eller ?

En annen løsning er å få på plass avtaler med hjemlandene og sende dem hjem .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig til ensig hat mot papirløse. Blandt de papirløse finnes sannsynligvis både de som har minst behov for beskyttelse, og de som har mest behov for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...