Gå til innhold

Lystog for papirløse innvandrere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest digital nabokj.

Vel, det samme kan man si om ca 5 milliarder andre mennesker.

Hvorfor skal vi, nordmenn og Norge, bry oss mer om disse få?

Disse få, som bare er netto tap for staten?

De ville ikke vært et nettotap dersom de fikk anledning til å tjene penger, nei.

Dersom du ikke ønsker å ha samvittighet for dine medmennesker i verden, så er det ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange skjuler identiten sin ettersom om de blir sporet opp kan regime de har rømt fra finne på å straffe familie og slektninger som befinner seg i hjemlandet. Dette er et omfattende fenomen i bl.a. Eritrea. Der er det også vanlig at staten krever skatt av flyktningen og om det ikke betales er det igjen pårørende som får svi.

Det forklarer ikke at man har flere forskjellige historier når man prater med UDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen har faktisk grufulle historier bak seg, og er ikke barn av foreldre som reiste til et annet land for å slippe å betale sin gjeld. Noen er reelle flyktinger, og maipulative frøken Salamova bør da ikke få lov å ødelegge for disse?

Hun ble likevel valgt som gallionsfigur for de papirløse for ett par år siden, og skrev vel også bok og masse blogginnlegg om hvor forferdelig det var å være "papirløs". For to år siden ble hun sett på som en ressurs i kampen for de "papirløse", og det var vel knapt en halv sjel i godhetsindustrien som kalte henne manipulativ.

Reelle flyktninger får opphold, om de virkelig er det. Resten er like manipulative som frøken Salamova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest digital nabokj.

Reelle flyktninger får opphold, om de virkelig er det. Resten er like manipulative som frøken Salamova.

Kan du dokumentere denne påstanden din, eller er det bare synsing?

Jeg tviler sterkt på at du kan vite dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tragisk at noe så bra som asylinstitusjonen brytes ned og ødelegges. Det var opprinnelig en rett et land hadde til å ta imot et annet lands borger uten represalier fra opprinnelseslandet. Altså en avtale land imellom, nedfelt i folkeretten.Det er ingen som kan forlange asyl.

Det er ikke et enkeltmenneskes rett.

Reele asylsøkere drukner i massen av flyktninger.

Er det noen her som husker den gangen det å være asylant ble assosiert med en modig og reflektert person ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en muslim som fortalte på jobben at andre muslimske flyktningerr gjerne løy om diagnoser og andre forhold. De kunne gjerne bruke andres tragiske livshistorier når de skulle fremstille sin sak. Noen var endog rike og innflytelsesrike mennesker som levde i beste velgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gått i lystog mot papirløse innvandrere.

Send dem på første buss tilbake overgrensen der de kom ifra. Sannsynligvis Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

På blant annet Trandum Asylmottak brytes den norske loven gjentatte ganger av norske myndigheter overfor de som oppholder seg der. Folk lever under inhumane forhold. Dette er ikke greit, uansett hva folk måtte mene om innvandring til riket.

Nei men så send dem hjem da om det er så ille på Trandum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Send dem,da. Når det ikke er noe sted å sende dem til.

Det er lett å være breial, når man selv ikke skal effektuere tiltakene... :fnise:

Det er jo en plass å sende dem. Det vil si, om de reiser frivillig. Dessverre har ikke Norge avtaler med alle land om tvangsretur. Slike avtaler hadde løst mye av problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en muslim som fortalte på jobben at andre muslimske flyktningerr gjerne løy om diagnoser og andre forhold. De kunne gjerne bruke andres tragiske livshistorier når de skulle fremstille sin sak. Noen var endog rike og innflytelsesrike mennesker som levde i beste velgående.

Denne posten er rapportert.

Hetsing av bestemte religiøse grupper er ikke tillatt på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne posten er rapportert.

Hetsing av bestemte religiøse grupper er ikke tillatt på KG.

I alle tilfeller er det ikke tillatt å bedrive sverting av bestemte grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle tilfeller er det ikke tillatt å bedrive sverting av bestemte grupper.

Jeg ser ingen generalisering der. Det er lov å ha mening om noen og det er ingen sverting av en gruppe. Bare av noen medlemmer av gruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ingen generalisering der. Det er lov å ha mening om noen og det er ingen sverting av en gruppe. Bare av noen medlemmer av gruppen.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen generalisering der. Det er lov å ha mening om noen og det er ingen sverting av en gruppe. Bare av noen medlemmer av gruppen.

Vi har fått med oss at du syns det er ok å sverte mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MorAase

Denne posten er rapportert.

Hetsing av bestemte religiøse grupper er ikke tillatt på KG.

Nå har andre hørt akkurat de samme tingene da... Fra innvandrere selv! Samt at en har sett fotobevis for hvor mye penger som smugles ut av Norge for å bygge palasser i landet en har innvandret fra. Slik jeg ser det er familiegjenforening det første som må forbys! Spesielt for grupper fra Pakistan og India. Etter hvert må nok dette innføres for de fleste afrikanske land også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått med oss at du syns det er ok å sverte mennesker...

Nå kan du og dine få med dere at jeg syns det er OK å kalle spade for en spade.

Edit: Ja, det fins mennesker som misbruker asylordningen, lyver, jukser, osv og nei, det er ingen sverting å innrømme fakta. Uansett hvor mange som føler seg krenket på grunn av det.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...