Gå til innhold

Lystog for papirløse innvandrere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

At du skeffer til veie et studentbudsjett hjelper de ikke de som en gang har studentinntekt.

Rettelse: At du skaffer til veie et studentbudsjett hjelper ikke de som ikke en gang har en studentinntekt.

Du svarer heller ikke på hvorfor du er positiv til å sulte barn.

Kanskje du og dine barn trenger å oppleve sult og lidelse, før du skjønner hva dette handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er vel at dersom man ikke får opphold skal man ut. Jeg er enig at det ville være bedre å la dem jobbe mens de er her.

Da har du mer enn godt nok grunnlag for å stille i toget.

Tenk det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: At du skaffer til veie et studentbudsjett hjelper ikke de som ikke en gang har en studentinntekt.

Du svarer heller ikke på hvorfor du er positiv til å sulte barn.

Kanskje du og dine barn trenger å oppleve sult og lidelse, før du skjønner hva dette handler om.

Du er mer enn rimelig usakelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at dersom man ikke får opphold skal man ut. Jeg er enig at det ville være bedre å la dem jobbe mens de er her. Men utsendingene må effektueres. La oss få på plass avtaler med de landene det gjelder. De fleste av dem får vel u hjelp. Det er et godt pressmiddel mot myndighetene siden norge oppererer med mye stat til stat u hjelp.

Selvsagt skal de som ikke har opphold ut, problemet at kriteriene til oppholdstilatelse er for strenge. Jeg syntes at familier som har jobbet og bidrat på en bra måte med barn som er født og rotfestet her skal bli. Syntes du det er riktig å returnere et barn som har gått flere år på norsk skole til et u land der alle muligheter er dårligere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du mer enn godt nok grunnlag for å stille i toget.

Tenk det...

Toget er gått, klokka er halv 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målet med toget er å be om en løsning.

At det er folk som avfeier det uten videre er svært trist for det norsk e demokratiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å ha de gående som noen tikkende bomber uten muligheter og fremtidsutsikter. En å la de bidra til samfunnet?

Der sier du det jo selv, få av dem jobber faktisk. Da er mesteparten av dem tikkende bomber. Ikke rart ting går til helvete da.

Jeg vil helst ha dem i det landet de kommer fra, rett og slett fordi jeg ikke er interesert å betale så mye skatt til folk som ikke har rettigheter.

Føler meg lurt, dette har gått over alle grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K

aSelvsagt skal de som ikke har opphold ut, problemet at kriteriene til oppholdstilatelse er for strenge. Jeg syntes at familier som har jobbet og bidrat på en bra måte med barn som er født og rotfestet her skal bli. Syntes du det er riktig å returnere et barn som har gått flere år på norsk skole til et u land der alle muligheter er dårligere?

Vet du, det skjærer meg i hjertet. Jeg ønsker ikke det. Men med så lang saksbehandlingstid som vi har vil det snart si alle asylsøkere. For min del kunne vi gi alle barnefamilier som er her amnesti. Men da ville jeg forlange maks to måneders saksbehandling, avtaler med alle aktuelle land, og effektuering av utsendelser øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med toget er å be om en løsning.

At det er folk som avfeier det uten videre er svært trist for det norsk e demokratiet.

Men det er jo ikke demokrati når flesteparten av oss ikke vil ha dem her???!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener helsepersonellet på mottakene ikke har bedre greie på dette enn deg, når de slår alarm og sier fra om at nå dør snart noen av sult.

At du skeffer til veie et studentbudsjett hjelper de ikke de som en gang har studentinntekt.

De får kr 1910 pr mnd i hht nrk.no, altså mer enn de 400 kr/uke som ernæringsfysiologen mener er tilstrekkelig for god sunn mat!

Disse som "slo alarm" om sultenede asylsøkere har nok helst politiske motiv for sine aksjoner.

Forøvrig måtte disse asylsøkerene gjerne få gratis lapskausmiddag servert daglig med vitaminpille, for min del, men ikke flere penger. De har utreiseplikt og den må de også rette seg etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K

Vet du, det skjærer meg i hjertet. Jeg ønsker ikke det. Men med så lang saksbehandlingstid som vi har vil det snart si alle asylsøkere. For min del kunne vi gi alle barnefamilier som er her amnesti. Men da ville jeg forlange maks to måneders saksbehandling, avtaler med alle aktuelle land, og effektuering av utsendelser øyeblikkelig.

Der er jeg faktisk enig med deg. Saksbehandlingstiden er alt for lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K

Vet du, det skjærer meg i hjertet. Jeg ønsker ikke det. Men med så lang saksbehandlingstid som vi har vil det snart si alle asylsøkere. For min del kunne vi gi alle barnefamilier som er her amnesti. Men da ville jeg forlange maks to måneders saksbehandling, avtaler med alle aktuelle land, og effektuering av utsendelser øyeblikkelig.

Krokodilletårene som alle spretter på vegne av "de stakkars barna" er bare en utspekulert manipulering.

Barn er de som tilpasser seg lettest til nye forhold!

Tenk på alle barn som flytter hver dag med sine foreldre innen Norge, men også ut av Norge når foreldrene har fått jobb utenlands.

Er det like synd på disse barna? De flytter også fra kjente omgivelser og fra vennene deres. Kanskje burde vi forby foreldre å flytte utenlands med sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokodilletårene som alle spretter på vegne av "de stakkars barna" er bare en utspekulert manipulering.

Barn er de som tilpasser seg lettest til nye forhold!

Tenk på alle barn som flytter hver dag med sine foreldre innen Norge, men også ut av Norge når foreldrene har fått jobb utenlands.

Er det like synd på disse barna? De flytter også fra kjente omgivelser og fra vennene deres. Kanskje burde vi forby foreldre å flytte utenlands med sine barn?

Det er nok litt mer traumatiske omstendigheter for de barna det gjelder her. Men jeg er enig i at barna ofte blir brukt for å få opphold. Hvorfor velger en f.eks å få barn om en vet en har avslag og skal sendes ut ?i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men holder det ikke at Norge tar imot 3 til 50 ganger så mange asylsøkere som andre vestlige land, og gir opphold til en enda større andel? Holder det ikke slik som det er ?

Er det egentlig et argument for norsk asylpolitikk hva andre land gjør og hvor mange de gir asyl til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig et argument for norsk asylpolitikk hva andre land gjør og hvor mange de gir asyl til?

Det er et argument at vi er få, og så stor innvandring fører til en forandring av samfunnet som ikke alle nordmenn ønsker.

Så er dette et politisk valg , folk må selv velge hvilket parti de vil skal styre. Da regner jeg med at innvandringspolitikk er et kriterie som tas hensyn til ved valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et argument at vi er få, og så stor innvandring fører til en forandring av samfunnet som ikke alle nordmenn ønsker.

Så er dette et politisk valg , folk må selv velge hvilket parti de vil skal styre. Da regner jeg med at innvandringspolitikk er et kriterie som tas hensyn til ved valg.

Da får vi alle stemme Venstre. Er vel det partiet som er for en mest mulig human politikk på området

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi alle stemme Venstre. Er vel det partiet som er for en mest mulig human politikk på området

Jeg synes ikke venstre tar nok hensyn til det sosiale/økonomiske sikkerhetsnettet vi har i norge. Det kombinert med EU regler og stor arbeidsledighet blandt innvandrere er ikke positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...