honning Skrevet 26. mars 2013 #2521 Del Skrevet 26. mars 2013 Det gikk supert, hoftene var perfekte Jeg var så ivrig med å komme meg avgårde til hytta, at jeg rakk ikke å oppdatere her med en gang Nå har vi ammepause før vi kjører videre, og kan slappe av i påsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 26. mars 2013 #2522 Del Skrevet 26. mars 2013 Så flott!1 Ha en fantastisk påskeferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. mars 2013 #2523 Del Skrevet 26. mars 2013 Takk i like måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #2524 Del Skrevet 26. mars 2013 Så bra det gikk i orden, honning, Kos dere på påsketur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 27. mars 2013 #2525 Del Skrevet 27. mars 2013 Her tikker og går dagene.. Ganske sykt hvor fort det går egentlig! Ga opp hele tutekoppen da den ikke var noe spennende, og den ene gangen hun greide å suge av den var det vann som kom ut og det var jo ikke så godt! Men så prøvde vi å la henne drikke av normal kopp og det var mye kjekkere! Så nå får hun både vann og sviskedrikk av denne og det er visst mye bedre! Får prøve med tutekoppen litt avogtil, så regner jeg med det blir litt kjekkere når hun holder den selv. Ellers så har jeg gitt grøt til frokost i tillegg til kvelds nå to dager og det funker veldig bra. Vi er nå oppe i full porsjon som nesten spises opp. Måtte starte helt på begynnelsen da hun brakk seg hver kveld etter at hun hadde hatt spysyken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 5. april 2013 #2526 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Her er det stille omdagen. Mange som har startet å jobbe? Eller kanskje mange som er ute å nyter vårværet og solen Her er det fortsatt mye styr med vekta til snuppa. Hu er nå 7 måneder i morgen og veier 6520 g. Ikke gått opp noen gram på 2 uker. Kjenner at jeg begynner å bli lei og bekymret for vekta. Helsesøster sier jeg skal komme igjen å veie neste uke, men synes kanskje det burde sjekkes opp litt mer når det ikke endrer seg noe. Leverte urinprøve i dag til fastlegen siden vi synes det er en litt stram lukt nedentil på henne. Har hørt at urinveisinfeksjon kan gjøre slik at man ikke legger så mye på seg. Håper de får sjekket dette. Nå er det mer eller mindre nesten helt slutt på ammingen her. Har holdt ut i 7 måneder. *puhh* Nå ammer vi kun 1-2 ganger i døgnet (kun på natta). Hu mistet helt interessen for å spise bryst på dagen så da fant vi ut at da er det best med mme og flaske. Har vært et styr med ammingen siden første stund. (Ikke for å skryte, men er stolt over å ha holdt ut så lenge) :D Har et spørsmål som jeg lurer litt på: I kveld skal vi ha dattera til et vennepar til å passe snuppa i ca 2 timer slik at vi får reist på russerevy. Pleier dere å betale de som passer de små eller hvordan pleier dere å gjøre det? Ha ei god helg alle her inne Kose dere masse med familien og sola Endret 5. april 2013 av tinylene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. april 2013 Forfatter #2527 Del Skrevet 5. april 2013 Her har jeg begynt å jobbe igjen - myk start da, for jeg jobbet i går, og så har jeg fri på turnusen i 4 dager Herlig vårvær her, så har trillet en tur idag, og enda ligger snuppa og sover i vogna på verandaen - sovet i litt over 2 timer nå, og det er sjelden vare til henne å være. God helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 5. april 2013 #2528 Del Skrevet 5. april 2013 Vi er også mye ute og koser oss i finværet Deilig at det endelig blir litt mildere ute, og godt å slippe å måtte kle på lillegutt så mye oppi vognposen når vi skal ut også! Hvor mye våkner babyene deres om natten nå? For jeg føler at jeg har ventet og ventet på bedring i nattesøvnen, men den kommer jo aldri Lillegutt våkner fortsatt omtrent annenhver time etter at han er blitt lagt, og roer seg ikke på noen annen måte enn amming hver gang (han tar ikke smokk og kan ikke bysses i søvn, så da har vi liksom ingen andre "triks" enn puppen for å få ham til å sovne). I natt våknet han 8 ganger mellom kl 19.30 og 07.00... Er dette unormalt ofte til at han er snart 7 mnd, eller er det noen flere her som sliter med dårlige netter? De andre babyene i barselgruppa mi har maks 1-2 oppvåkninger pr natt nå, så jeg føler jeg er litt alene med å slite med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 5. april 2013 #2529 Del Skrevet 5. april 2013 Vi er også mye ute i det fine været! tinylene: Vi betaler barnevakten. Datteren til et vennepar passet storesøster da hun var mindre. Jobben besto i å sitte og se på tv etter at ungen hadde lagt seg. Vi hadde kjøpt inn pizza, brus og snacks. Jeg husker ikke hvor mye vi betalte henne, men det var sånn ca 3-400 kroner for 3 timer. Mini har akkurat fylt 6 mnd, og nå er vi for alvor i gang med tilvenning til grøt og middagsmat. Nå spiser hun ca 1/2 porsjon med grøt til lunsj, og så hender det at hun får bittelitt grøt om kvelden. I dag spiste hun så mye til middag at jeg syntes hun hadde fått nok ikke-pupp for en dag. Men vi sliter med å få i henne drikke. Tutekopp skjønner hun ikke noe av. Jeg har prøvd eplejuice og MME i tutekoppen, men hun bare gnager på den og lager grimaser og spytter ut når hun klarer å få noe ut av den. Jeg har også prøvd å gi henne drikke fra kopp, men det er litt knotete siden hun fortsatt har det instinktet å stikke ut tunga når hun skal spise eller drikke. Det eneste som fungerer er å gi henne vann på skje, men det blir jo ikke akkurat store mengdene av det. Men jeg fortsetter uansett å amme etter måltidene, så det er ikke krise ennå. Clafoutis: De nettene hørtes veldig slitsomme ut!! Vi har som regel to oppvåkninger med amming per natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. april 2013 Forfatter #2530 Del Skrevet 5. april 2013 Vi legger snuppa rundt 18.30, og hun våkner ofte. Spiser igjen rundt 22-23, og da har vi gjerne vært inne hos henne og gitt smokk, eller bysset alt fra 1-4 ganger... Som regel havner hun sammen med meg i sengen når jeg legger meg, og da er hun stille, bortsett fra en amming til, til det er morgen i 06-07 tiden. Det minker voldsomt på melken nå (men jeg er samtidig MYE bedre av Raynouds syndromet), og jeg regner med det snart er tomt. Tenkte å gi henne MME når hun skal ha mat nå i 22 tiden, kanskje hun da sover litt lengre og bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 5. april 2013 #2531 Del Skrevet 5. april 2013 Clafoutis: Høres ut som nettene våres. Skikkelig slitsomt!! Hoppet i det og la han på eget rom. Tredje natten der nå. Spent på om det vil bedre seg, for å løpe mellom rommene om natta 1 til 2 ganger i timen er s l i t s o m t ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 5. april 2013 #2532 Del Skrevet 5. april 2013 Deilige været Plutselig ble det mye kjekkere å gå tur! Men jeg har også gått en liten tur et par dager, for så å sette meg i solstolen på terrassen og vogna ved siden av og så har hun sovet 1.5-2 timer!! Fantastisk! Her er hun våken og spiser 1-2 ganger hver natt i løpet av ca 12 timer. Synes det er flott, men jeg lurer på hvordan det blir når jeg skal på jobb. Begynner på jobb i begynnelsen av juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. april 2013 #2533 Del Skrevet 5. april 2013 De nettene hørtes veldig tøffe ut, Clafoutis og Illicitus! Hva med å bare ha vann på flaske og prøve å gi det i stedet for puppen hver gang? Spiser ungene deres mye hver gang på natta, eller vil de mest ha kos? Jeg har aldri prøvd vann på natta selv altså, har bare lest om andre som har gitt vann eller sutt i stedet for pupp på natta når de avvenner ungene med nattamming. Her har vi hatt et par tøffe uker nattestid, men mest pga to tenner som har kommet gjennom nå. I kveld er første kvelden på lenge som vi ikke har løpt opp og ned hele kvelden. Normalt sett så får vesla her pupp 1-2 ganger per natt, men jeg prøver å venne henne av med puppen på natta, og iblant går det, men det er stort sett om jeg har henne i senga med meg, for hun vil ikke roe seg kun med tutten i si egen seng ei hel natt. Ellers så spiser hun nå fulle grøtmåltider på kvelden, og litt middag. Og jeg får henne til å drikke vann med tutekopp uten den plastikkdingsen inni tutekoppen, så vannet flyter fort og mye, men hun syns det er stas, så da får det heller bli litt ekstra søl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 5. april 2013 #2534 Del Skrevet 5. april 2013 Her har vi 1-2 oppvåkninger per natt på grunn av mat. Også er hun en skikkelig kålorm at hun våkner fordi hun ligger på tvers sånn 5-6 ganger........ Hun spiser middagsglass i 11 tida og grøt til kvelds. Ofte får hun litt fruktpure på dagen også. Ellers mme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 5. april 2013 #2535 Del Skrevet 5. april 2013 Illicitus: Det var faktisk en viss trøst for meg å høre at det er andre som sliter med sovingen også, selv når babyene har bikket halvåret! Jeg har kjøpt "Sove uten gråt" og startet med å føre søvnlogger, forhåpentligvis kan det bidra til å få ordnet opp i noen av søvnproblemene etter hvert. Ellers er det jo en mulighet å forsøke med vann innimellom, som honning foreslo! Gutten min spiser som oftest ikke så mye (tvert imot setter han bare såvidt i gang utdrivningsrefleksen før han slipper taket, noe som også fører til masse melkesøl i senga), så det er nok hovedsakelig for kosens del at han vil ha pupp. Og ofte vil han jo ikke ha pupp engang, han vil egentlig stå opp og leke selv om det er midt på natten Vi får ikke lagt ham på eget rom heller, for der vi bor nå har vi bare ett soverom. Men vi flytter i juli og da får han eget soverom, så da er det jo forhåpentligvis uansett gode sjanser for bedring da Marikke: vil ikke jenta di ha vann på flaske heller? Hvis hun godtar vann på flaske kan det jo hende det blir lettere å få henne til å drikke vann fra tutekopp eller vanlig kopp etter hvert også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 6. april 2013 #2536 Del Skrevet 6. april 2013 Han spiser ikke hver gang, og tilbyr han heller ikke. Han får vann, smokk og kos lenge før det er snakk om pupp. Men spiser han, så spiser han et skikkelig måltid. Har og den boka. Fin den Etter at lille var våken hvert kvarter u natt, så da kapitulerte jeg klubben 05 og tok han med i min seng. Fjompen sov til halv åtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. april 2013 Forfatter #2537 Del Skrevet 6. april 2013 Ingen tvil om hvem som er sjefen i huset her heller (eller sjefene, jeg har to stk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 7. april 2013 #2538 Del Skrevet 7. april 2013 Det er rart hvor glad man kan bli i de sjefene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 8. april 2013 #2539 Del Skrevet 8. april 2013 Vi har aldri prøvd å gi mini flaske, så den tanken har ikke falt meg inn en gang. Men nå tror jeg at vi har knekket tutekoppkoden. Vi hadde en ganske morsom seanse her i går. Vi hadde vært på McDonalds og kjøpt oss junk-middag. Og jeg har den filosofien at mini skal få smake på alt som vi andre spiser. Så da tenkte jeg at hun skulle få smake på sjokolakemilkshaken min. Og jammen klarte hun hun drikke milkshake med sugerør! Og hun satte opp et digert glis og lo høyt (noe hun ikke gjør ofte). Så milkshake var populært! Men det blir nok lenge til hun får det igjen. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å gi henne vann med sugerør, siden hun kanskje assosierte det med noe godt. Jeg blandet vannet med fruktmos. Og det gikk kjempefint! Hun sugde selvfølgelig mye fortere enn hun klarte å svelge, så mesteparten havnen utenfor. Og så helte jeg fruktvannet over i tutekopp, og så drakk hun jammen av den også. Det ble mye søl, men nå er vi i gang!! Takket være milkshake og sugerør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 8. april 2013 #2540 Del Skrevet 8. april 2013 Så bra det har løst seg litt med drikkingen. Vi får ikke til vannkoppen, men han drikker vann av flaske så leng. Ellers er det tydeligvis nok ei våken natt på meg. Er så sliten og lei. Ble så barnslig sint i sted da jeg ble vekt for femte gang på under to.timer ar jeg slo i veggen. Så nå sitter jeg med super hoven knoke. Til pass for meg når jeg blir så sint! Jeg GLEDER meg til at han blir eldre. Sliter med å se kosen når han er så liten. Kan ha noe med vår start. Flere brystbetennelser, sopp og aldri søvn (!) Lengste jeg har sovet er 2 timer siden han ble født. Jeg ønsker meg virkelig ikke en til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå