ablaze Skrevet 21. mars 2013 #2501 Del Skrevet 21. mars 2013 Takk Soon - kjekt med tilbakemeldinger Det blir spennende å høre hvordan det går etter ammeslutt. Jeg sluttet selv å pumpe i dag, så nå får melkemengden min være det den er - orker ikke styre på mer.. Vesla har enda feber, men tror det hele er på vei over. Hun var mye sprekere i dag enn på lenge. Etter at hun kastet opp for to uker siden har hun ikke spist skikkelig fast føde. Hun brekker seg av både grønnsaker og grøt. I dag spiste hun opp hele halve porsjonen på lenge, så det var gøy. Men hun vil ikke ha mer enn en halv porsjon, så vi får bare ta det i hennes tempo. Sliter med å få henne til å drikke av koppen. Har hatt vann oppi og de to gangene hun har fått noe ut av den så har det ikke smakt så godt, så nå gidder hun ikke i det hele tatt. Hvor lenge gikk det før deres drakk av koppen? Var det vann oppi eller noe annet? Kan det være lurt å venne til vann med flaske først? Kan det være lurt å ha noe som smaker bedre enn vann i koppen til å begynne med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #2502 Del Skrevet 21. mars 2013 Gutten min likte ikke vann før han var ca 1 år, ga han nesten ver eneste dag, men han vente seg ikke til det før han begynte i bhg. Snuppa liker det bedre, men hun drikker ikke mengder - begynte med flaske, men gir også fra kopp. Veldig spent på når hun vil begynne å drikke mer mme...nå er det snakk om max 5-10ml når vi gir, men hun får jo fortsatt pupp 5-6 ganger i døgnet. Hun spiser nå 2 måltider fast føde, men skal prøve å kutte en pupp til på lørdag....da må hun jo få mer fast føde da, eller aller helst drikke seg mett på mme...dette er ikke lett!!! Takk Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 21. mars 2013 #2503 Del Skrevet 21. mars 2013 Synes absolutt det står respekt av at du har ammet så lenge som du har gjort, Soon! Du har jo hatt masse problemer, så du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for gi deg nå Nå har jo også jenta di fått den verdifulle morsmelken i mange måneder! Krysser fingrene for at de snart løsner med å få henne til å godta MME Ablaze: en på barselgruppa mi har også slitt veldig med å få babyen sin til å godta vann. Så hun begynte å blande litt fruktjuice i vannet, og så blandet hun den svakere og svakere, og nå tror jeg gutten hennes har begynt å drikke bare rent vann. Så det er jo kanskje noe å forsøke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #2504 Del Skrevet 21. mars 2013 Tusen takk for støttende ord, Clafoutis Ablaze: glemte helt å skrive det i forrige innlegg - men jeg har også presset appelsin og bladet ut med vann, kan være en ide?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 21. mars 2013 #2505 Del Skrevet 21. mars 2013 Blandet faktisk litt eplejuice i vannet her en dag. Får fortsette med det og håpe at det virker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 22. mars 2013 #2506 Del Skrevet 22. mars 2013 Hei!! Oppdatering: Har fått hjelp og det er veldig godt å vite at jeg har noen ved min side. Har blant annet forsøkt NLP i dag! Spennende tider fremover. Ellers er lille gutten min ikke så liten lengre. Han er 70,5 cm lang og 8,3 kg. Han fullammes fortsatt, men har begynt å innføre fast måltid nå. Han liker ikke grøt, så vi går for grønnsaker og slik istedenfor. Vann liker han heldigvis da. Bør vel være litt forsiktig med appelsin i vannet? Sitrusfrukter er ikke bra.. Du kan blande i litt fruktsmak ellers og da. Ellers er lillegutten våken en til to ganger i timen om natta, spiser ca 6-8 måltider om natta. Gjort siden fødsel. Gosj. Gleder meg til fast føde er mer etablert så kanskje man får sove litt... Utviklingsmessig ruller han fra rygg til mage, men ikke mage til rygg. Snurrer rundt sin egen akse når han ligger på gulvet. Veldig på å spenne seg opp og ta beina under magen, men kjempefrustrert over at han ikke kommer noe vei. Så mye gode tider fremover. Han er mitt lille lykketroll så blid som han alltid er. Og ja, to tenner nede og ei på vei oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #2507 Del Skrevet 22. mars 2013 Godt å høre du har fått hjelp, Illicitus Og så stor gutt du har fått Jeg ser ikke noe problem med appelsin i vannet - det er som med alt annet, man må bare følge med på eventuelle allergiske reaksjoner ved nye matvarer. Snuppa får sutte på appelsinbåter også, hun elsker det - ingen reaksjoner sålangt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. mars 2013 #2508 Del Skrevet 22. mars 2013 Skjønner godt du vil slutte å amme Soon, både mtp. jobb og det syndromet (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå). Håper det går fint å innføre mme. Fin lesning, Illicitus! Her er lillebror syk (forkjølet, feber, og sannsynligvsi tenner på vei) så i natt hadde vi en skikkelig helvetesnatt. Han fikk en paracet før han la seg i kveld, men det blir nok mye uro i natt. Jeje! Sånn er det å ha unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 23. mars 2013 #2509 Del Skrevet 23. mars 2013 Så godt å høre at du endelig får skikkelig hjelp, Illicitus Jeg spurte helsesøster om dette med sitrusfrukter på 4 mnd-kontrollen, og som Soon sier, er det ingenting i veien for å gi det så lenge det ikke er noen i nær familie som er allergiske mot det (sånn at det er stor risiko for at baby også er det). Vi har også gitt appelsin til lillegutt flere ganger, og det ser ut til å være den frukten han liker aller best! (Men jeg hadde fryktelig dilla på appelsiner og appelsinjuice under graviditeten, så jeg har lurt på om det kanskje kan være derfor ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 23. mars 2013 #2510 Del Skrevet 23. mars 2013 Ah, men da er det jo ikke noe stress Fikk nemlig vite at det var no-no uansett. Ellers? Føler dere at forholdet deres er bra og som før? Her er forholdet nesten bedre etter at lillegull kom : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #2511 Del Skrevet 25. mars 2013 Merker på forholdet at vi har to små som krever mye oppmerksomhet og tid. Sexlivet er ikke akkurat på topp om dagen, men vet av erfaring at det kommer seg når babyen blir større - og etter en tid med mye fokus snuppa, og på å få seg søvn etc, kjenner jeg at jeg kribler i kroppen etter mer nærhet fra mannen. Han er klar som et egg for å si det sånn Her går tilvenning til mme og flaske stadig fremover. De første dagene drakk hun minimalt, kanskje bare 5-10ml fra flaska, igår drakk hun plutselig 75ml på styrten - men da var det kun mm i flaska. Prøvde trikset til Englefjes idag, med å duppe grøtskjea i fruktmos, og da spiste hun litt mer grøt enn hun har gjort før - så det er bedring på alle mat-plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. mars 2013 #2512 Del Skrevet 25. mars 2013 Mildt sagt litt frustrert og irritert akkurat nå. Så mye jobb med å pakke for meg og ungene for å dra på hytta, ting som må ordnes i siste liten, og da vi endelig var klar og vesla satt klar i bilstolen sin ferdig påkledd, så ringte de fra sykehuset om at vesla har fått time til røntgen og ultralyd i morgen, og timen kan ikke endres! I påskeuka!!! Begynte å grine jeg... Argh... Det var jo forsåvidt bra at jeg ikke hadde henta storebror i barnehagen og begynt å kjøre enda (og fortalt han hva vi skulle), og jeg er jo egentlig glad for at de tar tak i det så kjapt (hun sa noe om at hvis det er noe galt med hoftene og vesla må legges i pute, så bør det gjøres så fort som mulig), men akkurat nå så blei jeg bare irritert likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. mars 2013 #2513 Del Skrevet 25. mars 2013 Jeg glemte å skrive at de skal sjekke hoftene til vesla på sykehuset. Hun er litt lite bevegelig i hoftene, så de vil sjekke om det er noe eller ikke. Får bare krysse fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 25. mars 2013 #2514 Del Skrevet 25. mars 2013 Uff så dårlig timing da Honning!! Men som du sier er det jo bra å få sett på det så fort som mulig. Lykke til på sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. mars 2013 #2515 Del Skrevet 25. mars 2013 Takk for det, ablaze Kjenner at jeg gruer meg litt nå, og gleder meg til det er overstått. Selv så merker jeg at hoftene til vesla har blitt mer bevegelige bare de siste 2-3 ukene, så jeg håper at det er bare hoftene som er treige i utviklinga og ikke noe mer enn det. Må bare krysse fingrene, jeg har ikke lyst på pute-unge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 25. mars 2013 #2516 Del Skrevet 25. mars 2013 Huff, så typisk at det måtte skje akkurat nå, Honning, skjønner at du ble litt irritert.. Men det er jo egentlig fint at de tar det på alvor da, så får vi håpe at de finner at det ser ut til å gå seg til av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #2517 Del Skrevet 25. mars 2013 Masse lykke til, honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 26. mars 2013 #2518 Del Skrevet 26. mars 2013 Lykke til, honning! Enda godt du fikk meldingen da du fikk den, selv om det er frustrerende å få "ødelagt" påsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. mars 2013 #2519 Del Skrevet 26. mars 2013 Takk for det, dere Nå sitter vi på sykehuset og venter. Rar i magen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 26. mars 2013 #2520 Del Skrevet 26. mars 2013 Oi, det var jammen kort varsel dere fikk, honning! Går det bra med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå