ablaze Skrevet 17. mars 2013 #2481 Del Skrevet 17. mars 2013 Ja det hjalp med Paracet, men feberen er tilbake i dag. Satser på at det går over snart. Ellers så har hun begynt med noe nytt som irriterer mammaen litt. Jeg vet ikke om det er armene som har blitt lenger, men plutselig så har hun begynt å ta/klø under bleia når jeg har tatt den av. Det er ikke så kult når jeg akkurat har tatt av en bæsjebleie og ikke startet vasken enda!! Men men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #2482 Del Skrevet 17. mars 2013 Hehe, hørtes kjent ut ang å pille litt når bleia er tatt av - må passe på så ikke det blir bæsj overalt Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få tak i en vårjakke til snuppa jeg??? Noen tips? Name it her i byen har ikke jakker før på str 80, og på nett er de utsolgt i str 74. Lindex, cubus og hm sine jakker likte jeg ikke... Nå sitter jeg og tråler nettsider for å se om jeg kan finne noen (og som ikke koster skjorta, den skal tross alt ikke brukes såå lenge). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 18. mars 2013 #2483 Del Skrevet 18. mars 2013 God bedring til de syke små! Mini har fortsatt noen fæle hostekuler om natta, og det ene øyet er fortsatt grumsete, men bortsett fra det er hun frisk, og humøret er mye bedre. Soon: Nå måtte jeg en snartur innom favorittnettbutikkene mine, men der var det tynt med små vårjakker, ja. Det eneste jeg fant var denne. Jeg har begynt å bruke str 80 i ytterklær til mini. Det er jo ganske stort til henne, men så har hun ikke noe behov for å røre på seg når vi er ute. Jeg regner med at hun kommer til å passe fint inn i str 80 innen hun har behov for klær som hun kan bevege seg i. Men så er hun ganske stor for alderen, og ganske treg på motorisk utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #2484 Del Skrevet 18. mars 2013 Takk for tips, Marikke - jeg fant til slutt en på La Redoute Nå er det hakket før snuppa krabber her, hun åler seg fremover kjempefort, og av og til er det noe som ligner på krabbesteg - artig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. mars 2013 #2485 Del Skrevet 18. mars 2013 Stor forskjell på ungene gitt; han fyren her gidder knapt å rulle, han. Han er straks syv måneder. Men han jobber voldsomt med å prøve å komme seg opp på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 18. mars 2013 #2486 Del Skrevet 18. mars 2013 Flinke snuppa di, Soon Det er stor forskjell på ungene ja, storebror her var veldig seint ute med ting, mens snuppa her er kjappere og har begynt å komme seg bakover og noen få centimeter framover. Men det er jo som regel forskjell på jenter og gutter også. Hvordan gjør dere det med øking av fast føde? Her får vesla ca en halv porsjon middag og en halv porsjon(?) grøt hver dag nå. Med storebror tror jeg han fikk et helt måltid grøt før jeg økte på til neste måltid. Når er det vanlig at de bare spiser fulle måltider og tar bare melk (og vann) i tillegg? Jeg husker jo ingenting Eneste helsesøster sa i forrige uke var at hun i egentlig ikke trenger melk på nettene lenger nå, så jeg håper vi kan kutte ned en del på det snart, for vi er som regel oppe to ganger per natt (den siste gangen er det iblant tidlig morgen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. mars 2013 #2487 Del Skrevet 18. mars 2013 Her får vesla et måltid grøt og drikker vann ved siden av. Eller, hun smaker på vannet. også har vi begynt med litt middag. Ellers får hun melk. Vi var oppe i en full porsjon grøt før vi økte på til et måltid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. mars 2013 #2488 Del Skrevet 18. mars 2013 Min lille store tass er nå snart seks måneder, 8,5 kg, 70 cm, krabber og har fått to tenner. Er fortsatt konstant blid. Og nå merker jeg at han begynner å teste flere lyder og blir flinkere med hendene sine (for noen tak han får i håret mitt noen ganger, au!). Også har han begynt med denne kastingen, lekene slippes hele tiden og han ler godt hvis jeg kaster dem i været. Vi har heldigvis vært friske stort sett hele vinteren med unntak av en grusom influensarunde og litt snufsing og hosting. Nå vil jeg ha vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 18. mars 2013 #2489 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Ja her slipper ikke feberen.. Er det noe vits å kontakte lege etter en stund? Hun har nå hatt feber i 3 dager, hoster og renner i nesen. Humøret svinger med feberen, men hun spiser og sover mye. Får jeg bare beskjed om å sitte det ut så er det jo ikke vits å få time.. Vi bygget ut senga til vesla her en dag. Har Stokke-senga, så den gikk fra å være litt for liten til aaaalt for stor Sprøtt å tenke på at hun skal vokse utav denne også.. Ellers så rullet vesla fra rygg til mage helt alene her en dag. Hun lå i babygymmen og strakk seg etter noe og vips så var det gjort. Skjedde to ganger. Har ikke gjort det igjen, men nå kan hun ihvertfall.. Ellers ikke så mye tegn på kryping. Hun snurrer mest rundt seg selv! Begynt å dra føttene opp under seg litt.. Endret 18. mars 2013 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #2490 Del Skrevet 18. mars 2013 Ja, det er stor forksjell på unger. Måtte titte i babyboka til storebror idag, og han krabbet for første gang da han var 8 måneder og 2 uker, altså er snuppa akkurat 2 måneder tidligere ute enn han!! Vi styrer fortsatt litt med mat vi da, føler ikke hun kommer noe videre med større måltider. Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som skriver at de spiser en posjon grøt osv. Snuppa nekter grøt - og det har hun gjort i 2 måneder nå og vel så det. Har prøvd 4 forskjellige typer, og hun hater alle. Av fast føde spiser hun litt brødskive med prim eller leverpostei (ikke så mye som en kvart skive engang), 1/3 glass med fruktmos eller middagsglass... Og om 16 dager skal jeg tilbake på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 19. mars 2013 #2491 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Ja, det er stor forksjell på unger. Måtte titte i babyboka til storebror idag, og han krabbet for første gang da han var 8 måneder og 2 uker, altså er snuppa akkurat 2 måneder tidligere ute enn han!! Vi styrer fortsatt litt med mat vi da, føler ikke hun kommer noe videre med større måltider. Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som skriver at de spiser en posjon grøt osv. Snuppa nekter grøt - og det har hun gjort i 2 måneder nå og vel så det. Har prøvd 4 forskjellige typer, og hun hater alle. Av fast føde spiser hun litt brødskive med prim eller leverpostei (ikke så mye som en kvart skive engang), 1/3 glass med fruktmos eller middagsglass... Og om 16 dager skal jeg tilbake på jobb Kanskje du kan prøve å blande noe i grøten og blande mindre og mindre til du tilslutt bare sitter igjen med grøt? Favoritt fruktmosen, sviskemos eller liknende sånn at det blir litt smak, sånn helt i begynnelsen? Endret 19. mars 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #2492 Del Skrevet 19. mars 2013 Har prøvd alt, orchideae men takk for forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 19. mars 2013 #2493 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Har prøvd alt, orchideae men takk for forsøket Okai. men da ville jeg ikke stresset med grøten. Men heller prøvd med andre ting. Tar hun flaske? Da er det jo ikke sååå krise at hun ikke er så begeistret for fast føde når du skal ut i jobb igjen.. Endret 19. mars 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 19. mars 2013 #2494 Del Skrevet 19. mars 2013 Skjønner det er kjipt, Soon! Og man blir stresset når man skla begynne å jpbbe igjen snart. Jeg skal det selv, og stresser nok litt med både matinntak og søvn nå...... Knerten her spiste grøt at hjertens lyst til inntil for et par uker siden, da ble det omtrent helt uinteressant. Helt til jeg i forrigårs kom på at i stedet for å balnde fruktmosen i grøten så dypper jeg skjeen med grøt på i fruktmos før han får. Da ble det straks storstas igjen. Rare ungen. Men når jeg tenker meg om så liker jeg jo å ha sukker og kanel oppå grøten jeg også, ikke blandet inn i grøten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #2495 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Hun drikker greit vann av flaske og tutekopp, men ingen mengder. MME har hun ikke vært så begeistret for på flaske og det er lenge siden vi har prøvd MM på flaske, men tenker å trene litt nå frem mot 4.april hvor jeg skal på jobb. Derfor er jeg litt stressa, ettersom hun ikke er såå god på hverken flaske, mme eller grøt... Skal prøve trikset ditt, Englefjes Egentlig er jeg drittlei amming, ammer fortsatt 2-4ganger på natta, og jeg har ingen forhåpninger om å få sove ut selv om jeg skal begynne på jobb igjen. Dessuten har jeg vondt i annenhver pupp hele tida - selve knoppen blir hvit når jeg tar på den, og det er ofte ubehagelig å komme borti den med klær på også, og svir når hun dier. Syns det minner om Raynauds fenomen/syndrom... og da er det vel ikke noe å gjøre med. Endret 19. mars 2013 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 20. mars 2013 #2496 Del Skrevet 20. mars 2013 Jammen lenge siden jeg har vært inne her å skrevet. Har lest innleggene jevnlig, men har bare ikke hatt tid til å sette meg ned å skrive. Her er snuppa blitt 6,5 måned. Tiden går så altfor fort!! Hu er ei lita søt jente på 6,5 kg og 67 cm lang Vi har begynt med fast føde 2 ganger omdagen. Hu ammes fortsatt, men er mye styr med puppen :/ Nettene her begynner jeg å bli litt lei, for ønsker å sove sammenhengende uten mating. Men her spiser snuppa 2 ganger om natta. Har vurdert å legge henne på eget rom, men kjenner litt på at jeg kommer til å våkne enda mer hvis jeg skal gå langt dersom hu skriker. Har noen av dere lagt babyene på eget rom enda? Vi har endelig fått til leggerutine på kvelden ved at hu legger seg ved sju/åtte tiden i vogna inne på rommet sitt. Ikke like lett å få hu til å sove lenge i senga si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 20. mars 2013 #2497 Del Skrevet 20. mars 2013 Knerten her har også begynt å spise to ganger på natten igjen, etter å en lang perioe ha sovet til ca kl 05 før han ville ha mat. Han sover fortsatt inne hos oss (7 mnd), men vi begynner å få veldig lyst til å flytte ham ut av rommet vårt og få bittelitt privatliv tilbake. Imidlertid skal han dele rom med søsteren på snart 3 år, så jeg vil ikke flytte ham over før han har sluttet å spise på natten, evt. bare spiser på nattmorgenen igjen. Etter det måltidet sover han uansett resten av natten i vår seng.... Jeg prøver å endre på det, men får det ikke helt til, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 20. mars 2013 #2498 Del Skrevet 20. mars 2013 Har dere kjøpt ny bilstol? Vi trenger ikke enda, men har begynt å tenke på det. Har sett på BeSafe IZI Kid X3. Finner mange tester, men ikke alle stolene i de forskjellige butikkene.. Noen med erfaringer/tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #2499 Del Skrevet 20. mars 2013 Vi har ikke byttet stol enda, men vi har bilstolavtale gjennom if til begge barna - og de bruker kun Besafe IZI stolene. Veldig fornøyd med alle stolene dems Idag har jeg tatt besluttningen å slutte å amme. Må jo skje gradvis, skal kutte ned på antall amminger over en tid. Dels pga jeg begynner på jobb snart, dels pga jeg er lei og dels fordi det gjør så vondt å amme pga raynauds fenomen. Litt rart også, men jeg orker ikke mer, har styra stort sett i 6,5 måned nå, og jeg er stolt over at jeg har holdt ut så lenge, så det får holde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. mars 2013 #2500 Del Skrevet 21. mars 2013 Det er kjempebra at du har holdt ut så lenge. Det bør du virkelig være stolt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå