Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Åh, lillebror sov til sju! :nigo: Deilig etter mange litt for tidlige morgener nå. Han la seg så fint og jeg har ammet to ganger i løpet av natta.

Husker jeg tenkte mitt når venninna mi nattammet datteren på over 10mnd. men nå ser vi ut til å gjøre det samme! :fnise: Men han har blitt litt dårlig på å spise, vil bare ha mos, grøt og puffs (cherrios liknende greie fra iHerb). Spiser maks to-tre biter skive eller frukt før det er stopp. Prøver å ikke gi han for mange muligheter heller. Vil ikke skjemme han bort helt med typ "hvis du ikke spiser opp brødskiva di så får du dessert og deilig fruktmos istedet!" 😜

Satte for litt siden lillebror midt i en haug med leker, men han rompeaker seg bort til kjøkkenet og ei kurv med tøfler og innesko! Han elsker den kurva og snuppas Duplo er visst kjedelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vondt i magen! Har nettopp lagt lillebror og synes det er så fælt at jeg må reise ifra han (og resten av familien) i morgen! Får ammet i natt og før jeg reiser, men så får jeg ikke se han før onsdags ettermiddag.😢 Snuppa og kjære har jeg ikke sett siden torsdag og de er heldigvis på vei hjem nå! Det blir ei hard uke!!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa.... Det blir kanskje bedre når du er i gang? Det verste for meg er å dra hjemmefra, når jeg kommer fram dit je skal går det bedre... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! mandag til onsdag går i en fei- snart er du tilbake hos de som betyr noe for deg! ;)

Håper du har det greit når du er vekke.. er det jobb du skal på? God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da har jeg vært borte på jobbkurs, kommet hjem, jobbet mine første arbeidsdager og sendt vekk kjære, så denne uka er det jeg som er hjemme alene med ungene! Puh!

Det gikk ganske bra! Er mye lettere å reise vekk og være opptatt, enn å sitte hjemme og vente på at familien kommer hjem. Og så er det værst på grue seg på forhåd.

Litt pes med pumpingen, men det gikk da. Syntes det virket litt slunkent, kanskje. Han blir så glad når puppen kommer fram, men sint når det ikke kommer melk i riktig tempo... Men jeg kan ikke forvente å amme hele dagen når jeg har fri og bare 1-2 ganger døgnet når jeg jobber. Vi finner vel en rytme på det.

Jobbstart har gått fint! Morro å se igjen gamle kolleger og treffe nye. Gamle arbeidoppgaver var som nye! ;) Men det blir spennende å se framover når det blir tøffere turnuser og spesielt til høsten når kjære begynner å jobbe igjen.

Nei, nå må jeg finne senga. Lover meg selv alltid at jeg skal legge meg tidlig når kjære er vekke, men synes det er så godt å sitte på sofaen, se tv, surfe og sløve! :nigo:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt oppgitt over arbeidsfordelinga:

Kjære hjemme alene:

kun kjøpt MME og melk fordi det var helt tomt, pluss en liten tur på butikken lørdag MED handlelappe fra meg.

Vaskedama var her.

Jeg hjemme alene:

Vasker og legger på plass klær.

Storhandler.

Vasker gulv og tørker støv (får besøk av "halve" slekta i kveld, så hadde nok ikke vært så nøye hadde det ikke vært for det).

Rydder, rydder og rydder.

Han hadde riktignok legetimer og driver å styrer med handlelister til påbygget, men han hadde mamma her to ganger. Hun har ikke jeg sett noe til de to rundene jeg har vært hjemme alene. Hun er nok litt mere gammeldags i tankemåten enn jeg trodde. Typ: mannen er så flink når han er alene med ungene, mens det bare skulle mangle om ikke mammen greide ungene sine alene...

Men han skal få slippe unna billig denne gangen, siden han er ny i gamet! ;)

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den bedre tiden er rett etter ungene har lagt seg! :nigo: Elsker å være sammen med dem, men etter styret med kveldsmat, vask og legging er stillheten etter de har sovnet magisk!

Har "date" med kjære i kveld og hva dukker opp? Mensen! 😜 For første gang siden jeg ble gravid. Har ikke savnet den! Syntes at kroppen var litt rar, men har tren mere enn vanlig de siste to dagene, så jeg tenkte ikke mere over det. Jaja, han har ventet sååå lenge, så han får vel bare vente litt til! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare luremensen... Jeg savner den ikke, men det hadde vært litt ok å fått kontroll på den.

Jeg har jobbet i helga, så kjære og barna har feiret med familien min. De hadde visst det kjempefint!

Det er slitsomt på jobb og jeg er ikke flink nok til å sove og slappe av i mellom øktene, men det er utrolig gøy og komme seg ut, snakke med voksne, være meg og ikke bare "mamma" og tenke på noe annet enn bleier, dupper og mat! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du trives med å være i jobb igjen!! :) Det er ganske så godt å snakke om andre ting enn helikopter og bæsj hele dagen også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å treffe igjen gode gamle kolleger og møte nye! Litt vanskelig å få nok hvile, men jeg lærer vel det å. Og det vil vel kanskje gå mest utover kjære... Håper det går seg til, men det har vært litt spesielt siden vi har vært så mye bort fra hverandre de siste ukene.

Jeg var så glad når jeg så at lillebror gjorde noe nytt i går, men kjære kunne fortelle at det hadde han gjort i noen dager. Ble litt lei meg der og da, men jeg kan jo ikke være tilstede hver gang har gjør noe nytt! Det har jeg jo egentlig lært med snuppa. Når de begynner å bhg, så får de jo et helt eget liv. Synes det var så godt når snuppa kunne begynne å fortelle om dagene selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser :)

Håper det går seg til med amming og jobbing, og at du lærer deg å slappe av mellom øktene på jobb :)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langfri nå, og håper å være ovenpå før jobbstart igjen. Jobber tidlig neste periode, så da blir det lettere å legge seg tidlig, selv om jeg må stå opp gørrtidlig.

Ammingen går greit. Virker som om jeg har nok til lunsj/kvelds og natta, pluss litt kosepupp. Men nå har lillebror lært seg å sette seg opp, så han har ikke tid til å ligge å koseamme i senga vår før han legger seg. Dvs, han skal ikke legge seg heller, bare sitte! Så i går sovnet han sittende! :fnise: Ser ut som om han her blir en litt større utfordring enn storesøstra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs om det er et lite stabeist som begynner å ta form ja! ;) Har er flink til å lage lyder når han vil ha noe eller ikke får noe, så det er i allefall en bestemt liten kar!

Har fått den store bakeånden over meg og har bakt: knekkebrød, grovbrød, "osteloff", focaccia og müsliblanding. Alt for å slippe å vaske og rydde gjesterommet, så det er klar til svigers kommer... ;)​ Alle bakeprosjektene er lavkarbo, og å bake lavkarbo er genialt fordi jeg slipper å å vente på hevinga! ;)

Jeg er lei av de siste vanskelige kiloene :vekt: , så lavkarbomotstanderen har skiftet side! :plystre: Det gikk jo så fint med det karbo-reduserte kostholdet jeg hadde når jeg hadde svangerskapsdiabetesen, så nå prøver jeg dette. Jeg vet at kaloritelling og veiing nytter, men det passer så dårlig med jobb, og så blir jeg gående å tenke på mat hele tiden. Synes det gir et litt dårlig tegn ovenfor snuppa også, så det er lettere å bare droppe poteten osv. Tror ikke hun har merket noe fordi hun er jo vant med at det er litt forskjell på maten vår .(Ja, jeg innrømmer det; jeg lager annen mat til ungene, og det skjer oftere enn jeg skulle ønske! :sjenert: )

Jeg har gradvis droppet sukkeret og karbohydratene den siste måneden og nå er jeg helt kvitt søtsuget! :hoppe: Vekta har ikke gått ned særlig enda, men jeg er lettet over å ikke være sukkeravhengig lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh så deilig å ikke være sukkeravhengig! Jeg har vært det hele graviditeten... litt sånn matlyst som svinger, men noe søtt alltid smaker godt. Spiser snop hver dag- delvis med ganske dårlig samvittighet! Heldigvis synes det ikke igjen på vekta her.

Og gu så flink og bake du er! Håper lavkarbo funker for deg da... Hvordan er det ellers med trening og aktiviteter? Kanskje du blir tvunget til å øke nivået bittelitt for å nå målene dine?

Ellers en fin helg hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der sukkeravhengigheten er vanskelig å bli kvitt altså! Men det er vel bare å være sta nok... Har hørt at det skal ta en måned å snu en uvane, så etter 4 uker med grønnsaksdip og nøttemix, er vel mye gjort! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp oppdatering; lillebror reiste seg og sto i helga og flytter på bena for å bli stabil, samt slipper seg litt. Langt ifra å gå, men det er en start.

I kveld vinket han hade og god natt for første gang. Storesøster var så stolt at hun sponant kom å ga han en ekstra klem! :hjerte:

Travelt, selv på fridagene. Svigers i hus og minimalt med privatliv... Har jo gått å sullet hjemme alene i 1,5 år og plutselig er huset "fullt", så jeg har ikke noe tid for meg selv. Tror det var derfor jeg sovnet kl 19:30 og sov til 06, kun avbrutt av en liten kjappis :fnise: (hurra for lysten som endelig er tilbake! :hoppe:)!

Snaaaart ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Kjappis er fint! :laugh: Må klemme inn de man får til i en travel hverdag!

Orker ikke stort annet! ;) Vi går for kort og intenst! :ler:

Men det er uansett godt å kjenne at jeg har fått lysten tilbake. Så rart å være kåt 24/7 før lillebror kom, for å så ikke tenke tanken, annet enn at "jeg burde kanskje, for kjæres skyld"!

Nå er vi hjemme fra ferie i varmere strøk og jeg har enda et par dager fri før jeg begynner på jobb igjen. Greit, fordi det tar tid å pakke ut! Herre min, hvor rotete det er overalt! Skulle ha tatt en sikkelig runde på lillebrors klær siden han vokser raskt, men det som er for lite blir bare lagt i en haug. Har allerede gjort tabben flere ganger med å glemme å ta fram klær før de nesten er for små. Med snuppa sparte jeg klær for lenge, og lovte meg selv at jeg ikke skulle gjøre den tabben igjen...

Uansett, fly og ferie med barna har gått over all forventning. Snuppa er jo bereist, så hun er veldig grei å ha med å gjøre. Litt styr var det jo med strand, sand, bading og smøring, og jeg sa til meg selv flere ganger, at neste år gidder jeg ikke sånn ferie. Men alt i alt så hadde vi det helt topp! Og det blir sikkert tur neste år også! ;) Det blir jo bare lettere. Neste år skjønner forhåpenligvis lillebror at han ikke skal spise sand i det minste! :ler:

Jeg har enda ikke fått mensen og heller ikke begynt med prevansjon (hentet ut p-piller, men ikke begynt pga at jeg er redd for blodpropp, som jeg har litt for mye av i familien, og ikke kommet så langt som å snakke med legen om noe annet). Har nå gått i over en uke og kjent på noe og følt at mensen er rett rundt hjørnet. Men den kommer ikke, og jeg har menskramper og er stiv og oppblåst.... Har hatt det sånn før, men det har ikke vart så lenge og heller ikke vært så vondt. Lurer på hvor lenge jeg skal gå sånn før den kommer, evt at jeg må ta en test. :overrasket: Har ikke delt mine bekymringer med kjære enda, men har sluttet med det daglige ferie-vinglasset fra idag. Vet ikke helt hva jeg skal tro, men håper ikke at vi har vært uheldige. Tror egentlig ikke det siden vi ikke har blitt så lett gravide før, men noiaen er der.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...