Gå til innhold

Muslimer i Norge hyller drap på NATO


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med LadyGaGa at det blir interessant å se hvor mange som møter opp på denne demonstrasjonen. Eller vil noen ta grep å lage en demonstrasjon som er mot nato men og mot disse ekstremistene ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Nå ser det jo ut til at muslimer går ut mot denne gruppa da, er det ikke akkurat det mange her inne til stadighet etterlyser?

Hvordan blir forresten folk meldt inn i en facebook gruppe uten å selv godkjenne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med LadyGaGa at det blir interessant å se hvor mange som møter opp på denne demonstrasjonen. Eller vil noen ta grep å lage en demonstrasjon som er mot nato men og mot disse ekstremistene ?

Spør du meg også :fnise: jeg vet ikke hva folk gjør der engang. Jeg er super fornøyd med msn,og skypen min :popcorn:

muligens de har godkjent det blindt, og tar nå avstand. jeg tror gruppa har lurt folk, først lure dem og samler in medlemmer når det blir flertallet da har dem startet med sine ekstrimist svineri :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså?

Jeg fatter det bare ikke. Med en gang en muslim gjør noe, har alle de andre muslimene (vi snakker om over en milliard) muslimene samme mening. Med en gang en kristen gjør noe, er det bare han som har gjort det. Ingen kristne er like liksom, men alle muslimene er like.........:forvirret:

Husker du alt bråket rundt karikaturtegningene ?

http://bohemen.vgb.no/files/2010/02/mohammed_karikatur_7.jpg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/03/456748.html

Muslimer over hele verden gikk bananas på grunn av noen tegninger. De oppførte seg som EN ENHET !!

Men sånn må det vel bli, når over en milliard av verdens befolkning lider av et alvorlig hjernevirus. Viruset Islam kobler ut hjernens evne til å tenke selvstendig, men følger i stedet all verdens tullprat som imamer tuter dem ørene fulle av. Resultatet har vi sett, nedbrente ambassader og voldelige demonstrasjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg også :fnise: jeg vet ikke hva folk gjør der engang. Jeg er super fornøyd med msn,og skypen min :popcorn:

muligens de har godkjent det blindt, og tar nå avstand. jeg tror gruppa har lurt folk, først lure dem og samler in medlemmer når det blir flertallet da har dem startet med sine ekstrimist svineri :snurt:

Spurte vel egentlig sånn generellt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du alt bråket rundt karikaturtegningene ?

http://bohemen.vgb.no/files/2010/02/mohammed_karikatur_7.jpg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/03/456748.html

Muslimer over hele verden gikk bananas på grunn av noen tegninger. De oppførte seg som EN ENHET !!

Men sånn må det vel bli, når over en milliard av verdens befolkning lider av et alvorlig hjernevirus. Viruset Islam kobler ut hjernens evne til å tenke selvstendig, men følger i stedet all verdens tullprat som imamer tuter dem ørene fulle av. Resultatet har vi sett, nedbrente ambassader og voldelige demonstrasjoner.

Jeg kjenner mange mange mange mange muslimer som lo av det og ikke brydde seg. Så det er ikke snakk om EN ENHET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange mange mange mange muslimer som lo av det og ikke brydde seg. Så det er ikke snakk om EN ENHET!!

Å le av det og ikke bry seg er ikke å ta samfunnsansvar. Men jeg antar du mente at de ikke var agressive på grunn av tegningene.

Det er nå engang sånn at dersom en definerer seg til å tilhøre en gruppe vil man bli assosiert med alt gruppens medlemmer gjør i gruppens navn.

Jeg blir f.eks stadig konfrontert med andre FrP politikeres uttalelser og handlinger, selv om deres uttalelser og handlinger ikke samsvarer med FrPs program eller mine meninger og livstil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å le av det og ikke bry seg er ikke å ta samfunnsansvar. Men jeg antar du mente at de ikke var agressive på grunn av tegningene.

Det er nå engang sånn at dersom en definerer seg til å tilhøre en gruppe vil man bli assosiert med alt gruppens medlemmer gjør i gruppens navn.

Jeg blir f.eks stadig konfrontert med andre FrP politikeres uttalelser og handlinger, selv om deres uttalelser og handlinger ikke samsvarer med FrPs program eller mine meninger og livstil.

Ja, men det du blir assosiert til er et politisk parti. Ikke en religion. Det er så mange kristne som har gjort fæle ting, ting som faktisk sjeldent kommer i media, men jeg assosierer ikke alle kristne med det den og den gruppen har gjort. Det betyr faktisk å dømme noen uten at den personen nødvendigvis har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det du blir assosiert til er et politisk parti. Ikke en religion. Det er så mange kristne som har gjort fæle ting, ting som faktisk sjeldent kommer i media, men jeg assosierer ikke alle kristne med det den og den gruppen har gjort. Det betyr faktisk å dømme noen uten at den personen nødvendigvis har gjort noe galt.

Dersom man plasserer seg i gruppen muslimer (det er faktisk valgfritt) bør man ikke da jobbe for at egen definisjon av religionen blir den ledende ?

Jeg er forresten fullstendig ureligiøs.

Denne gruppen som diskuteres her er jo heller ikke bare muslimer , men islamister, det er en politisk retning.

Jeg skjønner at det må være frustrerende for muslimer at religionen deres utnyttes på denne måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man plasserer seg i gruppen muslimer (det er faktisk valgfritt) bør man ikke da jobbe for at egen definisjon av religionen blir den ledende ?

Jeg er forresten fullstendig ureligiøs.

Denne gruppen som diskuteres her er jo heller ikke bare muslimer , men islamister, det er en politisk retning.

Jeg skjønner at det må være frustrerende for muslimer at religionen deres utnyttes på denne måten.

Jeg er heller ikke religiøs.

Jo, så klart. Men når en muslim gjør noe, betyr det (for det aller fleste) at sånn tenker alle muslimer. Og dermed blir alle muslimer satt i en bås med en gærning. Ta f.eks Osama bin Laden eller Taliban. Noen flykter fra Taliban, familiemedlemmer blir drept, en blir voldtatt osv, andre blir medlemmer av Taliban.

Hvorfor skal man egentlig dømme så fælt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det jo ut til at muslimer går ut mot denne gruppa da, er det ikke akkurat det mange her inne til stadighet etterlyser?

Hvordan blir forresten folk meldt inn i en facebook gruppe uten å selv godkjenne det?

Fordi Facebook tillater det. Når en av vennene dine er medlem, kan h*n melde deg inn uten at du en gang vet at det skjedde. Derfor sjekker jeg ofte hvilke grupper jeg er medlem i rydder bort enkelte stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange mange mange mange muslimer som lo av det og ikke brydde seg. Så det er ikke snakk om EN ENHET!!

Jeg var en av dem som ikke reagerte så alvorlig, Det er såååååå idiotisk å utsette de uskyldige for vold, som bor miler una her og har ikke en dritt med tegningen å gjøre. Ellers så mener det er sikkelig galt at folk som tegner skal drap trues eller blir utsatt for vold. :kjefte:

Endret av lady GaGa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Fordi Facebook tillater det. Når en av vennene dine er medlem, kan h*n melde deg inn uten at du en gang vet at det skjedde. Derfor sjekker jeg ofte hvilke grupper jeg er medlem i rydder bort enkelte stadig vekk.

Det er jo i grunn helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi Facebook tillater det. Når en av vennene dine er medlem, kan h*n melde deg inn uten at du en gang vet at det skjedde. Derfor sjekker jeg ofte hvilke grupper jeg er medlem i rydder bort enkelte stadig vekk.

Det skjer i tilfelle fordi du har innstilt ditt medlemskap slik at venner kan melde deg på grupper uten spørre om du vil være med, jeg får massevis av invitasjoner men har aldri blitt tvangsinnmeldt i noen gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså?

Jeg fatter det bare ikke. Med en gang en muslim gjør noe, har alle de andre muslimene (vi snakker om over en milliard) muslimene samme mening. Med en gang en kristen gjør noe, er det bare han som har gjort det. Ingen kristne er like liksom, men alle muslimene er like.........:forvirret:

Slik ville du neppe snakket for noen år tilbake, for for ikke så veldig lenge siden var "de kristne" det samme som de som har et eller annet kristent livssyn, ikke alle etniske europeere, de kristne var ikke en majoritet i min hverdag da jeg vokste opp på åttitallet. Vi hadde nettopp begynt å kjempe oss ut av denne påtvungne kristendomsdominansen og begynt å oppfatte livssyn som noe individuelt og mangfoldig, ikke som gruppetilhørighet til den vestlige sivilisasjon. Denne nye gruppetankegangen er et tilbakeskritt til en mindre individrettet livssynsforståelse og handler så vidt jeg kan forstå om en tilpasning til den gruppetankegang mange av våre nye landsmenn insisterer på. Nærmest over natten har vi alle blitt "kristne" enten vi vil eller ei. Men det er altså ikke slik at vi alle hører hjemme i en av to store sekker, enten kristendommen eller islam. Selv om dette passer bedre med en del innvandreres verdensbilde.

Når det er sagt er de som kaller seg muslimer selvsagt del av et gruppelivssyn, og alle som tilhører en gruppe vil vite at folks oppfatning av gruppen som helhet påvirkes av det folk ser. De kristne hadde vært svært upopulære hadde det ikke vært for den kraftige kritikk og selvkritikk kristendommen har vært gjennom, dagens kristendom har vært gjennom en kraftig lutringsprosses og fremstår som en langt mer ydmyk og humanistisk religion enn den undertrykkende intolerante religiøse makt som la føringer for utallige generasjoner av europeeres liv, og godt er det. Men også politisk har europeerne utøvet maktkritikk og tatt selvkritikk på vegne av sine land. Selv om hver og en av dagens europeere ikke har ansvar for fortidenes imperialisme eller for den saks skyld for den poltikk flertallet i dag står for, ville europeerne fremstått lite sympatiske hvis det ikke var for at det finnes kraftige korrigerende strømnininger som nettopp tar selvkritikk på vegne av vår sivilisasjon på de fleste områder.

Ingen av oss kan stilles til ansvar for det andre gjør med mindre disse er våre underordnede og vi har makt og myndighet til å bestemme over dem, men tilhører vi en gruppe er det faktisk i vår egen interesse å korrigere inntrykket som dannes av gruppen. Det er dette en del ser ut til å glemme når det gjelder kritikk av islam: Saken er at det er i vår gruppes egen interesse at vi i den grad vi tilhører en gruppe forsøker å korrigere eventuelle negative elementer for å få gruppen til å fremså mer positivt, og er gruppen stor og de negative elementene prosentvis få burde ikke det være så vanskelig. Så lenge en god del av oss er bevisst det negative og at gruppens ansikt utad trenger korrigering. Det blir noe overmåte sutrete selvsentrert og lite selvkritisk over grupper som er sinte på omverden når gruppens egne medlemmer bidrar til å gi gruppen et uheldig image.

La meg illustrere: Hvis jeg befinner meg i Spania vil det være latterlig om jeg går rundt og er sint på spanjoler i den grad de oppfatter nordmennene som overvintrer som lite interessert i å lære seg spansk og omgås den spanske befolkningen. Så kan jeg selvsagt gjøre mitt for at de skal forstå at jeg personlig både er interessert i å snakke spansk og i å omgås spanjoler, og hvis spanjolene da nekter å innrømme at jeg faktisk snakker spansk og omgås lokalbefolkningen med henvisning til at "nordmenn ikke gjør slikt" har jeg grunn til å bli litt irritert, men ikke om de godtar at jeg er annerledes men fortsatt har det samme inntrykk av nordmenn som gruppe. For det inntrykket handler om det som er iøynefallende med gruppen som helhet.

Jeg tror ikke det er mange som tror muslimer flest er terrorister. Men jeg tror mange skulle ønske at muslimer i større grad markerte seg mot at islam skal implementeres i lovverk i land der muslimer er i flertall, at vi så større sinne og flere demonstrasjoner mot undertrykkelsen av ikke-muslimer i islamdominerte land og at muslimene her hjemme hadde greid å oppvise et minst like sterkt engasjement for å vise avsky mot drapsforsøket på Kurt Westergaard i islams navn som de viste når de muslimske drosjesjåførene gjennomførte gjentatte ulovlige aksjoner for å forsøke å presse Dagbladet til å gjeninnføre den spesielle selvsensuren i forhold til islam avisen hadde lagt seg på en periode etter karikaturstriden.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er heller ikke religiøs.

Jo, så klart. Men når en muslim gjør noe, betyr det (for det aller fleste) at sånn tenker alle muslimer. Og dermed blir alle muslimer satt i en bås med en gærning. Ta f.eks Osama bin Laden eller Taliban. Noen flykter fra Taliban, familiemedlemmer blir drept, en blir voldtatt osv, andre blir medlemmer av Taliban.

Hvorfor skal man egentlig dømme så fælt?

Hadde jeg vært muslim, og uenig med tullebukkene i min gruppe, hadde jeg enten arrangert motdemonstrasjoner, eller fått med meg alle jeg kjente i en slik motdemonstrasjon. Om bare for å lage litt balanse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...