Gå til innhold

9 av 10 voldtektsdømte er minoriteter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, jeg vet ikke helt jeg.

Nei, det er åpenbart.

Da er det jo på høy tid du skaffer deg litt informasjon, hvis du da ikke foretrekker å synse og mene helt ubegrunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er åpenbart.

Da er det jo på høy tid du skaffer deg litt informasjon, hvis du da ikke foretrekker å synse og mene helt ubegrunnet.

Så du at innlegget mitt inneholdt en setning til..?

"Med tanke på hvor mange seksuelle overgrep som skjer i Norge skulle man nesten tro at det var normen."

Man ser jo også holdninger her inne om at det er jenta sin skyld at man ble voldtatt, jeg tror ikke det er veldig uvanlig å ha en slik mening (men jeg håper for guds skyld at jeg tar feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta med i betraktning at de fleste voldtekter skjer i forhold, og derfor anmeldes de ikke like hyppig. at innvandrere står bak de fleste overfallsvoldtekter, kan forklares (men ikke unnskyldes!!) med de forholdene de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta med i betraktning at de fleste voldtekter skjer i forhold, og derfor anmeldes de ikke like hyppig. at innvandrere står bak de fleste overfallsvoldtekter, kan forklares (men ikke unnskyldes!!) med de forholdene de kommer fra.

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke helt jeg. Med tanke på hvor mange seksuelle overgrep som faktisk skjer, så skumme man nesten tro at det var normen i Norge..

Hæ hva mener du? Hvor mange seksuelle overgrep skjer? Eller er det skummelt og tenke på? Her legger du ut en hypotese, bekrefter den selv. Hva legger du i seksuelle overgrep? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt statistikk:

Rundt 16.000 personer blir hvert år voldtatt eller forsøkt voldtatt i Norge

I de fleste tilfellene kjenner offer og gjerningsperson hverandre

Bare 10 prosent av ofrene anmelder voldtekten til politiet

I Oslo var 2 av 3 ofre påvirket av alkohol da overgrepet skjedde

Kilde: Voldtektsutvalgets rapport fra 2008, Brennpunkt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cosette

Angående mørketall har flere apparater som er i kontakt med innvandrermiljøer uttalt at det mest sannsynlig er svært få voldtatte ikke-vestlige innvandrerkvinner som anmelder tilfeller, grunnet skamkultur og frykt for utfrysning fra familien og miljøet. Det er sannsynligvis her de største mørketallene ligger, uten at dette er mulig å bevise. Man trenger ikke være rakettforsker for å resonnere seg frem til at i patriarkalske, ofte svært lukkede miljøer hvor kvinner anses for å være laverestående individer og bruksobjekter vil sjansene for overgrep sannsynligvis øke.

Og la meg gjøre dette klinkende klart: jeg er ingen rasist, har aldri vært noen rasist, og kommer ei heller til å bli noen rasist. En slik beskyldning vil falle på sin egen urimelighet all den tid jeg er svært engasjert på vegne av situasjonen for kvinner og barn innad i miljøer som beskrevet over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjon på voldtekt i følge straffeloven:

Å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd.

Å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen

Ved vold eller ved truende atferd få noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv.

Eller er det en annen definisjon du foretrekker å bruke? Fint om den i så tilfelle kan komme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ hva mener du? Hvor mange seksuelle overgrep skjer? Eller er det skummelt og tenke på? Her legger du ut en hypotese, bekrefter den selv. Hva legger du i seksuelle overgrep? :kjefte:

Det skulle stå skulle, ikke skumme.

Det finnes flere definisjoner på seksuelle overgrep. Når vi bruker begrepet seksuelle overgrep favner det incest, voldtekt og andre seksuelle krenkelser. "Seksuelle overgrep er fysisk og/eller psykisk utnyttelse av barn eller voksnens seksuelle integritet".

(sakset fra SMS Telemark sine sider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du at innlegget mitt inneholdt en setning til..?

"Med tanke på hvor mange seksuelle overgrep som skjer i Norge skulle man nesten tro at det var normen."

Man ser jo også holdninger her inne om at det er jenta sin skyld at man ble voldtatt, jeg tror ikke det er veldig uvanlig å ha en slik mening (men jeg håper for guds skyld at jeg tar feil).

Så du at innlegget mitt som du svarte med den setningen, inneholdt mange setninger til?

Du refererer til seksuelle overgrep, men ignorerer poenget: Her i Norge blir det sett på som overgrep - og ikke som legitimt. Jeg refererte til kulturer der det vi anser som overgrep både er vanlig og legitimt, og at det blir feil å ignorere det når man vurderer mørketall og sannsynlighet. Men det ignorerer du. Hvorfor? Fordi det ikke passer din retorikk.

Ang. holdninger om at det er jenta sin skyld, så gjelder det visse omdiskuterte omstendigheter i forkant av voldtekter. Det er noe ganske annet enn holdninger som tilsier at å voldta kvinner er legitimt ene og alene fordi offeret er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du refererer til seksuelle overgrep, men ignorerer poenget: Her i Norge blir det sett på som overgrep - og ikke som legitimt. Jeg refererte til kulturer der det vi anser som overgrep både er vanlig og legitimt, og at det blir feil å ignorere det når man vurderer mørketall og sannsynlighet. Men det ignorerer du. Hvorfor? Fordi det ikke passer din retorikk.

Jeg ser helt klart poenget ditt, og er enig med deg. Jeg mente ikke å fremstille det som om det er ansett som greit i Norge, poenget mitt var vel heller at det skjer veldig mange overgrep også her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle stå skulle, ikke skumme.

Det finnes flere definisjoner på seksuelle overgrep. Når vi bruker begrepet seksuelle overgrep favner det incest, voldtekt og andre seksuelle krenkelser. "Seksuelle overgrep er fysisk og/eller psykisk utnyttelse av barn eller voksnens seksuelle integritet".

(sakset fra SMS Telemark sine sider)

Mener dette begrepet er temmelig utvannet i Norge i dag. I straffeloven defineres det som et samlebegrep som omhandler bla. det du nevner. Men tar også for seg uvesentligheter som og klapse en jente som står 2 cm unna nesa de med miniskjørt på rumpa. Tviler i så tilfelle på at hun vil bli påført varige svekkede sjelsevner. Å likestille overfallsvoldtekt, incest ol. alvorlige forbrytelser med det som tas inn i begrepet seksuelle overgrep blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dette begrepet er temmelig utvannet i Norge i dag. I straffeloven defineres det som et samlebegrep som omhandler bla. det du nevner. Men tar også for seg uvesentligheter som og klapse en jente som står 2 cm unna nesa de med miniskjørt på rumpa. Tviler i så tilfelle på at hun vil bli påført varige svekkede sjelsevner. Å likestille overfallsvoldtekt, incest ol. alvorlige forbrytelser med det som tas inn i begrepet seksuelle overgrep blir for dumt.

Hva folk legger i begrepet får være opp til dem. Grunnen til at jeg brukte "seksuelle overgrep" i mitt innlegg, var at jeg ville understreke at jeg ikke bare mente voldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser helt klart poenget ditt, og er enig med deg. Jeg mente ikke å fremstille det som om det er ansett som greit i Norge, poenget mitt var vel heller at det skjer veldig mange overgrep også her.

Ett overgrep er ett for mye. Selvsagt skjer det for mange.

Du argumenterte mot kun én av mine setninger: "Etniske nordmenn generelt har ikke et kvinnesyn som legitimerer voldtekt." Ergo spekulerer du i at etniske nordmenn generelt HAR et kvinnesyn som legitimerer voldtekt. Og det er det jeg irettesetter. At det skjer overgrep i Norge betyr ikke annet enn at vi også dessverre har vår andel av dårlige egg i kurven. Det finnes folk med koblingsfeil i topplokket i alle land i verden. Det betyr ikke automatisk at deres holdninger representerer deres lands kultur.

Men noen gjør det - og noen av disse har flyttet til Norge - og det er da høyst relevant at de blir tatt med i regnestykket når mørketallene skal sannsynlighetsberegnes. Noe annet ville være rent idioti. Dvs å avfeie relevante faktorer ved å kalle det rasisme, som var det opprinnelige innlegget jeg først svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du at innlegget mitt inneholdt en setning til..?

"Med tanke på hvor mange seksuelle overgrep som skjer i Norge skulle man nesten tro at det var normen."

Man ser jo også holdninger her inne om at det er jenta sin skyld at man ble voldtatt, jeg tror ikke det er veldig uvanlig å ha en slik mening (men jeg håper for guds skyld at jeg tar feil).

Blarg arg. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk legger i begrepet får være opp til dem. Grunnen til at jeg brukte "seksuelle overgrep" i mitt innlegg, var at jeg ville understreke at jeg ikke bare mente voldtekter.

I ditt innlegg likestiller du seksuelle overgrep med voldtekt. Det kan du ikke gjøre uten at du har en klar oppfatning av begrepene.

Seksuelle overgrep er et samlebegrep som brukes i hytt og pine, dette begrepet omhandler alt fra voldtekt, incest til at du syns sjefen stirrer litt for lenge på utringningen din på julefesten. Poenget er at det er helt på tryne og sammenligne dette. Kjenner at det provoserer. Blir enda mere irritert når du nevner at det blir opp til hver enkelt og ta stilling til hva som er seksuelle overgrep. I dagens Norge som er flerkulturelt kan jeg ikke på noen måte skjønne at det blir opp til vær enkelt. Hvordan skal det da bli? Tenkt deg følgende problemstilling: Jeg syns det er ok og ha sex med en dame som jeg traff, hun vil ikke så jeg tar det jeg har lyst på. Jeg definerer dette som innenfor det akseptable. Eller andre ytterpunkt, dagen etter julebordet anmelder jeg deg for voldtekt fordi du ikke ønsker og føre forholdet videre til tross for et du bare fulgte meg til taxien. Skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha ha, her har SVs våpendragere tutet oss ørene fulle om at nordmenn flest står bak de vanlige voldtektene hver gang det snakkes om alle overfallsvoldtektene som begås av utelndinger. Og så var statistikken likedan også der.

Her føler jeg at APs "Alle skal med" har fått et litt annet innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når ble det rasistisk å påpeke fakta ?

Siden enkelte i venstre (side) fikk åpne munnene sine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden enkelte i venstre (side) fikk åpne munnene sine?

Gjantaes en løgn mange nok ganger, blir det til slutt en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...