Jinx Skrevet 6. juli 2004 #241 Del Skrevet 6. juli 2004 :hjerter2: Du er H E R L I G ! Takk for alltid vakre ord i min bok.. En stor glede å lese - alltid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Otilie Skrevet 7. juli 2004 #242 Del Skrevet 7. juli 2004 Du skriver så vakkert Ønsker deg en fin dag! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 7. juli 2004 #243 Del Skrevet 7. juli 2004 Bar hilser innom jeg! Må sørge for at jeg får svar neste gang du skriver her Stoooor KG-kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 7. juli 2004 #244 Del Skrevet 7. juli 2004 Bare kom innom for å si hei jeg. Ha en fortsatt fin dag! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. juli 2004 #245 Del Skrevet 7. juli 2004 Det er fint å være glad i ord, og å kunne sette ord på det man føler. Ønsker deg noen gode sommerdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 9. juli 2004 #246 Del Skrevet 9. juli 2004 Hei hei! Vil bare ønske deg en god helg jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 9. juli 2004 #247 Del Skrevet 9. juli 2004 føyer meg pent inn i rekkende for helgehilsner......... Ønsker deg en fabelaktig god helg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Otilie Skrevet 9. juli 2004 #248 Del Skrevet 9. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #249 Del Skrevet 10. juli 2004 Jinx Takk for koselig ord. Du er så snill du. Otilie Hyggelig å høre:) Chanela Hyggelig at du stikker innom - alltid koselig med bokbesøk av slike søte jenter som deg! Baby-e Det er ikke bare, alltid hyggelig med et hallo! Bettie Takk.. Selv om ikke sommerværet er her, har jeg noen gode sommerdager nå. Betty Mange takk! Hyggelig å se deg i boken min! Otilie Stor klem tilbake til deg! Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne fryse tiden. Da ville jeg tatt å stoppet viserene her og nå. I et øyeblikk med fullkommen lykke. I en tid hvor jeg er ung og levende, frisk og omgitt av gode mennesker. I en tid hvor jeg enda er eier av håpet, av en barnslig glede og evne til å leve et lekent liv, hvor jeg fryder meg over små ting som en hyggelig melding, en god bok, sommerens jordbær, lyden av regn på taket, en god klem og barnelatter. I en verden hvor jeg tør å drømme, tenke stort, ha visjoner om et utopisk liv (som for meg er en perfekt uperferkt verden). Hvor jeg har en kropp som fungerer. Jeg kan se på filmer, på soloppganger, på ansiktene til menneskene jeg er glad i. Jeg kan høre lyden av bølgeskvulp, palmesus, musikk, latter og fuglekvitring. Jeg kan smake all verdens mat. Jeg kan føle varme, kulde, berøring, et barns hånd i min hånd. Jeg kan kjenne at det klør. Jeg kan lukte syriner, jordbær, lukten av regn, lukten hjemme i huset. Kroppen min virker! Skulle ønske jeg kunne fryse dette øyeblikket. Ikke fordi at det er perfekt, ikke fordi jeg er hundre prosent lykkelig. Ikke fordi at det bare er lett. Ikke fordi livet går på skinner. Men fordi at her og nå har jeg evnen til å glede meg over det som er og det jeg har. Jeg synes gresset på min side av gjerde er grønt nok for meg, og jeg liker utfordringen med å klippe det. Håper jeg aldri mister den evnen, selv ikke når hårene blir grå og rynkene faller på. Håper jeg alltid kan leke og le.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. juli 2004 #250 Del Skrevet 10. juli 2004 Så fint du skriver! Har ikke vært her før og sett det, jeg..... Ville egentlig bare ønske deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #251 Del Skrevet 10. juli 2004 Takk MarianneE, hyggelig med nye besøkende i boken min! Varm klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. juli 2004 #252 Del Skrevet 11. juli 2004 Du skriver så vakkert. Takk for de hilsene du har lagt igjen i dagboken min - det er alltid så koselig å få en hilsen av deg. Ønsker deg en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. juli 2004 #253 Del Skrevet 11. juli 2004 God morgen Fredslilja! Ønsker deg en fortsatt god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #254 Del Skrevet 11. juli 2004 Takk Mylian og Arkana for hyggelige hilsener! Kjærlighetssorgtåken letter, jeg kommer ut av skogen. Ut fra alle trærne kommer jeg gående med hodet hevet og rak rygg. Igjen har jeg fått på meg smilet og latteren er tilbake i hjertet. Det er skrevet et arr på hjertet, men det blør ikke lenger. Og jeg meg litt sterkere enn før, litt modigere og litt mer levende! Jeg våger å tre ut av den trygge skogen hvor trærne beskyttet meg, ut i det åpne frie landskap - hvor solen kan nå meg.... Jeg har bestemt meg for å bli barnslig levende igjen. Jeg vil strebe etter å se verden gjennom et barns øyne, jeg vi ta sjanser å våge mer.. Igjen vil jeg løpe bareføttes på gresset uten å bekymre meg over jordveps og andre uhyggelige insekter. Jeg vil spise is uten å bekymre meg over muligheten for å bli kvalm. Jeg vil våkne opp til en ny dag og glede meg over alle de timene som ligger foran meg som er opp til meg å fylle. Jeg vil gi flere spontane klemmer. Jeg vil ta et bad før jeg legger meg, ta på meg en ren pysjamas og lese en barnslig bok, og tenke over hva jeg har lyst til å drømme. Jeg vil ta på meg regntøy og støvler og løpe ut i regnet. Se opp mot himmelen, kjenne regnet i ansiktet og kjenne at jeg lever. Jeg vil synge og skråle av full hals. Jeg vil gå på epleslang (ikke si det til noen ) Jeg vil skrive brev og pynte dem med barnslige og tåplige symboler og tegninger - men allikevel fullt ut et brev som stråler liv og glede! Jeg vil le så hardt at det gjør vondt i magen. Jeg vil sitte på bryggekanten og dingle med beina.. Denne gangen velger jeg gleden, den barnslige og spontane gleden. Jeg vet ikke hvor lenge jeg er den heldige eier av denne kropp og liv, men jeg akter å leve det fullt ut fra nå av og til siste kapittel skrives. Så jeg tar på meg min yndlingsparfyme, finner meg et glass med den kaldeste og beste brusen jeg vet, tar med meg noen jordbær, tar av meg på føttene, går over gresset og setter meg i en god stol for å nyte kveldssolen og en god bok... Jeg er.... Og det er herlig... Klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 11. juli 2004 #255 Del Skrevet 11. juli 2004 Det er fantastisk å lese det du skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 12. juli 2004 #256 Del Skrevet 12. juli 2004 Hei! Takk for hilsen, Fredslilja. Snill og god, du! Noen sier: - Grip dagen. I dag har jeg lyst til å si: - Ikke glem å danse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #257 Del Skrevet 12. juli 2004 Ethereal og Maxine Grey - takk for kjempekoselige hilsener! Er det noe jeg gjør om dagen så er det å danse med og gjennom livet. Jeg er virkelig inn i takknemlighetsmodus om dagen. Satt og tenkte på at jeg trakk vinnerloddet før jeg ble til, og at jeg ble formet som et produkt av to mennesker som bor på denne lille flekken av jorden. At jeg ble født på norsk landjord på den her plassen under solen. På dager som denne kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg klager, hvorfor jeg bekymrer meg og hvorfor jeg er misfornøyd med livet.. Jeg som kan sove i en god myk seng om natten. Sov kan fryde meg over å skifte på sengen og sove i nyvasket og godtluktende sengetøy. Jeg måtte ikke ned til bekken for å skrubbe det i skittent vann, men kunne bare putte det i vaskemaskinen og så ordnet den resten. Jeg som kan gå rundt omkring mellom hyllene på meny og lure på hva jeg har lyst å ha til middag, og så kunne putte litt ekstra oppi kurven her og der. Jeg som aldri må legge meg sulten. Jeg som kan sitte foran tvskjermen en kveld med en pose smågodt under et godt teppe og med en varm kopp te. Jeg som aldri må fryse eller jobbe fra morgengry til sene kvelden for å få nok mat på bordet. Jeg som kan være sammen med venner og familie. Jeg som faktisk har noen som regner med meg, noen som bryr seg om hvordan jeg har det. Noen som av og til tenker på meg. Jeg som ikke trenger å føle meg helt alene i denne verden. Jeg som kan kalle noen familie og noen for venner. Jeg som ikke trenger å være redd. Jeg som kan si hva jeg mener, gå med hva jeg vil og være med hvem jeg vil. Jeg som ikke trenger å være redd for makter og myndigheter og korrupsjon. Jeg som kan være frisk. Jeg som har en kropp som fungerer. Jeg som ikke trenger å være koblet til maskiner eller være avhengig av medisiner. Jeg som kan sette pris på mine velsignelser. Jeg som ikke trenger å gråte over gresset på den andre siden som er grønnere enn mitt, men jeg som er glad for at jeg har gress under føttene i det hele tatt. Jeg som kan glede meg over det jeg har og ikke strebe etter det uoppnåelige. Jeg som av og til klarer å faktisk bare være til i øyeblikket og fryde meg over å puste inn og ut. Jeg som ser at jeg har langt igjen å gå til være helt tilfreds med det jeg har, men jeg som har lyst til å prøve.. Jeg som... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 13. juli 2004 #258 Del Skrevet 13. juli 2004 Har pløyd meg gjennom hele boka di jeg nå... :oops: Du er så flink til å sette ord på ting, og så har du sånn et fantastisk perspektiv på livet! Håper du har en nydelig dag, fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #259 Del Skrevet 13. juli 2004 Oj Etoile, det var hyggelig! Takk for gode og varme ord, og jeg føler meg beæret av at du har giddet å lese alle mine skriblerier! Jeg har sittet og lest litt i min egen dagbok i dag, og ser hvor forandre jeg er med tanke på det livet jeg levde før og de tankene jeg tenkte. Jeg ser på livet gjennom et smil nå mot et sorgtungt blikk tidligere. Jeg føler meg så priviligert som får lov til å leve et liv på denne jorden, og at jeg vet å sette pris på det allerede i ung alder, og ikke som en åttiåring som ser tilbake på livet sitt. Selvfølgelig har jeg mange tunge dager og motbakker i livet, og i det siste har det vært utrolig kjipt med den kjærlighetssorgen, men etter regn kommer sol - og det velger jeg å støtte meg til også på de kjipe dagene! Har hatt 2 dager fri nå før en lang arbeidsperiode, og det har bare vært så godt. Det er så mye lettere å sette pris på fridager når de er sjeldne mellom masse jobbing. Jeg liker ikke å lengre perioder med fri, for da går dagene i ett og jeg bare surrer de bort. Men disse siste to dagene har jeg brukt til å ligge på stranden med en god bok, god musikk på ørene, spist nydelige baguetter og drukket iskald brus. Herlig! Exen har tatt mye kontakt i det siste, og jeg er litt ambivalent om jeg liker det eller ikke. Jeg er glad vi kan være venner, men nå med tanke på all kontakten han har tatt så lurer jeg på om han skulle ønske det kunne bli noe igjen. Men da er det deilig å kjenne at det skulle ikke jeg ønske. Jeg er over han. Jeg har ingen ønsker eller intensjoner om at det skal bli noe igjen, for han er ikke verdig mitt hjerte. Jeg leter etter en gutt som tenker mer på meg enn på segselv, slik jeg vil bry meg mer om han enn megselv. Og inntil jeg finner prinsen min som vet å behandle meg med verdighet, så begynner jeg å forstå at jeg har det bra på egenhånd.. Deilig når kjærlighetssorgen slipper taket, og jeg kjenner at jeg kan høre stemmen hans sin og nå blir jeg heller litt småirritert på han enn å savne han.. Jeg lengter ikke lenger etter nærhet med han.. Så jeg tror det betyr at dette er på hell. Nå skal jeg bare nyte den siste frikvelden på lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 14. juli 2004 #260 Del Skrevet 14. juli 2004 God morgen lilja! Du skriver så mye vakkert! Hvordan går det med deg? Ønsker deg en superduper dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå