Gå til innhold

Langs veien....


Fredslilja

Anbefalte innlegg

Jeg tenker så mye om dagen på dette med at jeg vil leve mens jeg gjør det. Frem til nå har jeg 'kastet' bort så mye tid på bekymringer, sorger og andre mørke farger. Mener ikke at man kan leve et helt sorgfritt liv, og jeg vet ikke om jeg ville ha ønsket det heller. Men jeg vil ikke bruke så mye energi på det som jeg har gjort. Vil ikke fortsette å grave dypere når jeg kommer et motstandshull. Jeg vil ikke fortsette å vanne og gjødsle mine sorger. Jeg tror man trenger mørke dager innimellom de lyse. Tror man trenger gråtoner. Men fokuset bør ligge på de glade fargene..

Jeg vil leve mens jeg kan.

Jeg vil fortsette å drømme om drømmene mine:

:hjerte: Om en veranda med egen kjøkkenhage, masse blomster, en benk, en sinkbøtte og et rødt pledd.

:hjerte: Om å lære meg flytende fransk og spansk

:hjerte: Finne en jobb jeg kan glede meg å gå til

:hjerte: Fortsette å spise masse jordbær hver sommer

:hjerte: Ha mange småbarn i livet mitt som kan fylle det med barnelatter, skitne barnehender og oppriktighet

:hjerte: Fortsette å ha evnen til å glede meg over de små ting.

:hjerte: Eie en sofa med masse store puter

:hjerte: Kunne skape et åpent hjem, hvor folk føler seg velkommene

:hjerte: Skrive en bok

:hjerte: Reise til italienske landsbyer

:hjerte: Ha mennesker rundt meg å gi min kjærlighet til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært slik en bra dag. Den startet vel og merke altfor tidlig da jobbplikter kalte, og det var noen lange timer på jobb i dag, men det var så herlig å kjenne på den friheten i å gå ut dørene fra jobb! Og etter det har jeg hatt en vidunderlig dag!

Har fått trent igjen for første gang på lenge, og det er herlig å kjenne musklene jobbe! Elsker å kjempe mot den slitne følelsen, og overvinne mitt eget ønske til å gi opp når treningen blir tung. Og det er så godt å kjenne det verke litt i musklene! Da kjenner en liv og at en lever! Fornyelsen i å ta en dusj etterpå, og så bare stranda på terrasen med en god bok og utrolig nok et gløtt av sol!

Har bare vært med familien i dag og det er alltid så godt! Det er så trygt i deres nærvær, så godt å være rundt dem og ikke trenge å prestere noe!

Og nå har jeg akkurat skiftet på sengen og ser frem til å legge meg i velduftende sengetøy, uten å måtte sette på klokken ettersom det er kveldsskift i morgen!!

Ahh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Jeg beundrer deg for at du hele tiden klarer å være realistisk og se de fine tingene i hverdagen. Det er mange som går gjennom livet uten å ofre det en eneste tanke. Du virker klokere, mer samfunnsbevisst. Og det er slett ikke dårlig!

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt stum av og lese det du skrev om meg i dagboka mi med tanke på klassefesten i morgen, lørdag.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at du fikk meg til og grine. (lettrørt, skjønner du!)

Jeg skal gå i morra, og vise dem at de har gått glipp av noe når jeg har blitt valgt bort av dem!

Dine ord har gitt meg ny selvtillit...

Håper helgen blir god mot deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har så mange fine ord å gi meg. Takk Chanela, Marianne, Karmela og Jinx. Vet ikke hvor fortjente de er, men takk!

I dag har jeg savet exen. Har savnet en hånd å holde i, noen som smyger seg innpå meg og legger en trygg hånd på ryggen min eller to trygge armer rundt meg. Har savnet å se dypt inn i ett par øyner og smile fra sjelen min. Har savnet en arm å ligge på. Og en liten stund ble jeg grepet av kjærlighetssorgen igjen og ble ganske så vemodig. Og tankene om at jeg kommer aldri tilå finne noen, jeg kommer til å være alene for alltid slo over meg som en kjempebølge, før jeg kom på det at jeg har lagt vekk den sorgen. Jeg har skrevet ferdig det kapitellet. Og plutselig slo tanken meg at jeg på en måte kan finne takknemlighet i savnet. Det at jeg savner noe/noen betyr at jeg har hatt noe i livet mitt som har vært bra der og da, og selv om jeg ikke har det i livet mitt nå - har jeg erfaringene og minnene med meg i sekken videre. Og jeg vet at det ikke er exen jeg savner, men nærheten. Men ingenting er skrevet i stein. Jeg er ung, jeg har forhåpentligvis livet foran meg og alle muligheter er tilstede for meg. Så jeg trenger ikke å underskrive min egen surmule-dom enda :wink:

Derfor gir jeg megselv lov til å savne en liten stund, felle noen tårer og smile noen smil - og så går jeg videre igjen.

Er litt sliten av all jobbingen i det siste, men det er sliten på en god måte. Liker å ha noe meningsfullt å holde på med, og da setter jeg også ekstra fri på en fridag når den endelig dukker opp! Ellers merker jeg at jeg får overskudd av treningen som jeg har tatt opp igjen! Herlig å få beveget på kroppen og virkelig kjenne at jeg lever og har en kropp som 'virker'!

Nå er det på tide å finne sengen, skru av vekkerklokken for en gangs skyld og bare sove til jeg våkner i morgen! Gleder meg til det. Kan ikke tenke meg noe så deilig som å ta av meg sokkene etter en lang dag med mye vandring, putte beina under den kjølige myke dynen og bare ligge i et mørkt stille rom og bare nyte!

Klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Tusen takk for oppmuntringer.

Det tar tid å komme gjennom en kjærlighetssorg. Og savnet etter en ved sin side kan være der lenge.

Men sorg og lengsler kan bli gode minner etter en stund, gode minner om levd liv, selv om det gjør vondt også.

Ønsker deg gode vakter, og mange solskinnsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤
Herlig å få beveget på kroppen og virkelig kjenne at jeg lever og har en kropp som 'virker'!

Det er jeg helt enig i :hoppe: Ingenting er viktigere enn å være frisk og levende!!

Du kommer over eksen etterhvert. Men det du har opplevd bærer du liksom med deg videre. Alle erfaringer, gode og vonde minner. De er der for at du skal bruke dem senere. Du vokser på dem, de former og styrker deg! Neste forhold blir sikkert bedre bare på grunn av dette. Du vet hva som gikk galt, og unngår å gjøre samme feil igjen.

*trøsteklem fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilja :)

Tusen takk for alle de koselige meldingene i boken min :) .

Du skriver så vakkert og har en helt egen evne til og utrykke deg.

Lov meg og bruke den videre.

Håper du har en herlig dag og at solen varmer deg også :wink:

:blomst_opp: Fra Betty :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie :hjertesmil: Takk for visdom og gode påminnelser.

Chanela :hjertesmil: Hilsenen din varmet virkelig og gav meg trøst. Takk skal du ha!

Betty :hjertesmil: Takk for nydelig kompliment. Vel vet nå ikke hvor vakkert jeg skriver, men jeg kan hvertfall lov deg at jeg skal ikke slutte. Elsker ord, elsker å bevege meg inn i ordenes verden!

Et sted sitter det et menneske å ser mot døren. Ser med lengsel, savn og forventning. Venter på at døren skal gå opp og noen skal komme inn. Kanskje med bringe med seg et smil, latter, håp og glede...

Tenker masse på hva livet egentlig er om dagen. Sitter med slik en stor takknemlighet for at jeg får lov til å bare puste inn og ut. Og de siste dagene har jeg tenkt mye på hva jeg ønsker at mitt liv skal representere for menneskene rundt meg. Jeg ønsker å lete etter de menneskene som sitter og ser mot døren, og jeg har lyst til å våge å gå igjennom lengsel-døren deres.. Jeg ønsker at når folk ser på meg så skal de ikke huske meg for mitt ytre eller for klærne jeg går med. Men jeg håper de kan huske meg som en liten sol - et menneske som skinner av indre varme og fred. Ønsker å stråle av vitalitet. Ønsker at jeg skal være synonymt med latter og glede. Jeg vil ikke at folk skal huske meg for min tittel eller karrierefremgang. Jeg vil selvfølgelig gjøre en god jobb og komme meg frem, men vil at andre skal se på meg som en som er tilfreds med livet og virkelig lever i de små lune øyeblikkene av livet.

Så godt å kjenne liv, så godt å drømme, så godt å ha ønsker og lengsler. Så godt å være til.. Midt i denne sommeren.. Midt mellom gleder og sorger. Mitt mellom lengsler og lettelser, tårer og latter...

Tross brudd, venner på flyttefot og andre dumvonde ting har det vært en bra sommer så langt, men jeg har fortsatt noen ting igjen som jeg har lyst til å få gjort før sommeren er slutt..

:kyss: Gå barføtt på gress

:kyss: Gå en tur i skogen hvor jeg lekte som barn, hadde puste/tenkepauser som tenåring og hvor jeg ikke har vært på mange år, men hvor mange minner bor.

:kyss: Rydde i klesskapet

:kyss: Kjøpe en kurv jordbær, sette meg på brygga, dingle med bena og spise den.

:kyss: Ringe en gammel venninne som jeg ikke har vært i kontakt med på lenge.

:kyss: Besøke graven til mine besteforeldre og plante en vakker blomst

:kyss: Få med meg en soloppgang

Men mest av alt skal jeg prøve å nyte sommeren til bristepunktet hver dag, og ikke allerede nå begynne å sørge over at sommeren snart er slutt, som jeg har en lei tendens til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad av å se gamle mennesker leie...

Eller når pappa varter opp mamma etter en lang dag på jobben! Når de fortsatt etter så mange år er trofaste mot hverandre. Da får jeg tilbake troen på kjærligheten.

Har det egentlig veldig bra om dagen! Går inn i en ny jobbehelg, så da består egentlig livet mitt for det meste av jobbing og soving, men det er jo greit nok. Prøver å gjøre det hyggelig og litt helgefølelse ved å ha med en ekstra god niste på jobben, og unne meg litt ekstra innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E

titter innom for å ønske deg en god jobbehelg! Skal jobbe i helga jeg å...begynner i morgen kveld, så har jeg ikke fri før torsdag!

Håper alt gå bra med deg!

:kyss: fra baby-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Sitat fra Twin Peaks:

''I'm going to let you in on a little secret: every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it; don't wait for it; just let it happen. It could be a new shirt in a (wo)men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black, coffee.''

Viktig å belønne sine egne gode gjerninger :wink:

Håper du får en knallfin julihelg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for koselige hilsener Fisk og baby-E. Og takk for kjempebra sitat Chanela. Det kommer jeg til å spare.

Har vært en rar kveld tankemessig. Bruk litt tanker og energi på å savne exen. Eller ikke han personlig, men det å ha noen å investere mitt overskudd i. Noen å bare holde rundt og klemme hardt.. Noen å bare smile til hjertet fra. Noen å øse kjærlighet over. Har så mye å gi, og det kommer ikke til nytte her...

Ellers har jeg tenkt på hvor merkelig godt det er å være menneske. Stod i dusjen i dag og tenkte på hvor rart det egentlig er å bo i en kropp. Inni dette skallet her bor jeg - med alle mine tanker, følelser, drømmer og lengsler. Dette er liksom huset mitt, eller kanskje palasset mitt.. Og hvorfor ikke da gjøre litt utav det.. Drive med litt oppussingsarbeid og holde det rent og pent:) I dag ser jeg verden gjennom et barns øyne og virkelig undrer meg over hvor utrolig det er å være menneske.. Tenk hvor underlig det egentlig er at vi kan tenke, trekke slutninger, utføre handlinger og bevege oss. Men mest av alt - hvor fantastisk flott det er at vi kan danne relasjoner. Kjærlighet mellom mennesker. Det å klemme et annet menneske, å ta på et annet menneske og stå i kontakt med et annet menneske. Det å se noen dypt inni øynene, det å høre stemmen til et kjært menneske.. Åååå....

Så selv om jeg lengter, er jeg også fylt av barnslig undring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skjesken på sjokolade her nå, og ikke tilgangen på noe.. Men kan jo sette opp en sjokoladelikerliste allikevel...

:hjerte: Mandelstang

:hjerte: Troika

:hjerte: Hobby

:hjerte: Crispo

:hjerte: Daim

:hjerte: Kokostwisten

:hjerte: Punsjknapper

:hjerte: Nonstop

:hjerte: Stratos

:hjerte: Twix

:hjerte: Smørbukksjokolade

:hjerte: Toppris

:hjerte: Marabou melkesjokolade

:hjerte: Bounty

:hjerte: Kvikk lunsj

:hjerte: Sport lunsj

:hjerte: Smarties

:hjerte: Melkesjokolade

:hjerte: Krokanrull

Og sjokolader jeg ikke får tak på her..

:hjerte: Chrunchie

:hjerte: Youghurtsjokoladen som de hadde her før

:hjerte: Dove-sjokolade

Ikke det at jeg fikk mindre lyst på sjokolade nå :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Dette var nesten en tortur liste, legge ut slik så sent på kvelden..............og sjokolade som er best etter 20 00.................. :roll:

Jeg får kjempe en indre kamp med meg selv så jeg ikke beveger meg mot sjokoladehyllen på kjøkkene :ler:

Ønsker deg også en flott weekend, med masse hyggelig opplevelser..( jeg har vært på årets første skogtur idag og plukket blåbær, det er barndomsminner det :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...