Rainbow Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #421 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Denne uka begynte jeg på BETA! I går var det Core Cardio og i dag Speed 2.0. Core Cardio gikk egentlig veldig bra. Det er alltid litt surr første gangen man gjør en video, for man kan ikke øvelsene ennå. Nå hadde jeg noen små pauser, men det var fordi skoa mine glei på gulvet, ikke fordi det var for slitsomt. Det var selvsagt i plankedelen. *sukk* Speed 2.0 i dag var morsom! Skikkelig høyt tempo, og to forskjellige nivåer. Først gjorde man nivå 1, som besto av kanskje 6-7 øvelser. Så gjentok man sirkelen fortere og fortere. Samme med nivå 2. Så ble det satt sammen, og man gjorde alle øvelsene fortløpende, men skiftet raskere mellom dem. Det var gøy å klare alt kjempefort uten problem. Har visst egentlig veldig bra kondis! Noe som fortsatt er litt rart, med tanke på at jeg før ble oppriktig sliten og andpusten av å gå opp en trapp. En kort trapp. Anyway, Speed 2.0 kan visstnok byttes ut med en som heter Core Speed hvis man ønsker det, den er på en deluxe-versjon av dette programmet. Jeg spurte i en FB-gruppe om hva som var best, og ble fortalt at Core Speed var mye hardere. Så jeg tenkte å gå over til den etter to-tre ganger med denne her. Var mange som ikke hadde begge og ikke visste ogås. Jeg har alle videoene fordi jeg *host* har lasta ned alt fra nettet. Straffen er at jeg ikke får en gratis t-skjorte når jeg er ferdig! Gleder meg til i morra, da introduserers håndvekter/treningsstrikk, alt ettersom hva man velger. Starter med 2 kg, og så tenkte jeg å kjøpe tyngre etter hvert. Virker som de fleste starter med 5 lbs, som visstnok omtrent er 2kg. Men så går de opp, så jeg må hvertfall skaffe meg 3 kg, helst mer etter hvert også. Klar for mer Beta i morra, nå er det natta! Endret 6. mai 2014 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #422 Del Skrevet 8. mai 2014 Nå har jeg hatt to Beta-økter til, i går og i dag. I går var det Rip’t Circuit. Det var vekter for første gang, og det var tungt, men ikke TUNGT. Så etter tyngre vekter på sportsbutikken i dag, men fant ikke. Tror to kilo blir litt lite, i alle fall til den videoen. Men fant ut at jeg greier å holde 1-kilos-manualene samtidlig som 1.5-kiloene. Så da blir det i alle fall to og en halv inntil jeg finner noe annet. Likte øvelsene, sleit bare litt når det var plankegreier. Fortrinnsvis fordi skoa mine glir sin vei, så det blir enda tyngre. Så i dag kjøpte jeg både high impact trenings-BH som kosta litt, så det ikke blir den dårlige kvaliteten det er fra flere av de andre jeg har, og nye inne-treningssko! De er så kule! Kosta egentlig tusen kroner, men jeg hadde et gavekort på 300, så da ble det en ganske bra deal! Se så fine! I dag trente jeg Dynamic Core. Den finner jeg ikke på nettet, men det var stort sett fokus på mage hele veien, sju stående øvelser og sju øvelser på matte. Sideplanke, supermans og V blant annet. Måtte ha litt pauser innimellom, får vondt i ryggen når jeg ikke strammer nok. Ellers gikk det bra. I morra er det siste dagen jeg får et første møte med en Beta-video. Da skal jeg ha en som heter Upper Focus, og deretter Core Cardio som jeg hadde på mandag. Det blir heftig, tenker jeg! Om jeg ikke får bra mage av dette, altså...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 9. mai 2014 #423 Del Skrevet 9. mai 2014 Hva er BETA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #424 Del Skrevet 9. mai 2014 Hva er BETA? Fikk ikke siteringa til å funke ordentlig på mobil før i dag, så prøver igjen! Beta er del to i et tredelt videotreningsprogram som heter T25. Hvert er på fem uker. Har forklart det nøyere i tidligere innlegg, her og her! I dag var det dobbeltøkt, som det er hver fredag. Først var det en jeg ikke hadde tatt før, som het Upper Focus. Og den fant jeg på nett så folk kan sjekke den ut, yay! Lettere å skjønne hva jeg snakker om da! Jeg likte den økta kjempegodt! Det var tungt med vekter, og intenst med cardio, men kjempegøy! Rett etter tok jeg Core Cardio. DET var en tung kombo!! Spesielt slutten på Core Cardio, som består av masse planke-greier og løfting av diagonale armer og bein, løpende spider-pushups og lignende. JIIZ! Måtte ta litt pauser da, armene mine virka jo ikke. Men det var bare noen sekunders pause, så var jeg igang igjen. Herlig sliten etterpå, digger dette treningsopplegget!! Da har jeg gjennomført fem uker Alpha og én uke Beta. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #425 Del Skrevet 13. mai 2014 I går var jeg skikkelig aktiv! Starta med å gå tur med vofse, usikker på hvor langt det var, men en halvlang tur, vil jeg kalle det. Så dro jeg i stallen og tok en liten ridetur. Så trente jeg, denne gangen var det Dynamic Core, som jeg ikke finner på nettet, men som består av sju stående og sju liggende øvelser som virkelig trener magemusklene. Etter det dro jeg på joggetur. Tok en tur vi har gått med hund før, da tok det myye lengre tid. Nå løp jeg på en halvtime, og det var ca 4.4. kilometer. Litt skuffa over den tida når jeg så hvor langt det var, burde gått fortere. Men jeg gikk en del av bakkene, og jeg hadde ikke musikk, for Ipoden mangla batteri. I tillegg er det ganske lenge siden sist jeg jogga nå. Må prøve å få inn et par joggeøkter i uka sånn at det ikke bare blir styrke og mer statisk cardio hvis man kan kalle det det. Også kan det jo ha betydning at musklene var litt slitne etter treninga også, kanskje? Så gikk jeg hjem og gikk tur med vofse igjen, denne gangen nesten 3 kilometer, og etter noen timer kom samboer hjem, og etter middag tok vi vofse med i skogen og gikk en tur i ulendt terreng på nesten fem kilometer. Også var det minikveldsturen før leggetid. Så jeg var rimelig sliten etter den dagen der. Sov imidlertid dårilg på morgensiden, og var våken i god tid før klokka seks! I dag har jeg gått turer med alle dyr, nettopp kommet hjem fra tur i regnet med glad hund. Før i dag trente jeg Core Cardio igjen, den var på fredag også, men nå er den heldigvis ikke før mandag igjen. Video i forrige innlegg. Det går kjempefint og jeg føler meg så flink så flink, helt til mot slutten hvor det er mye plankeøvelser, og jeg til slutt måtte ta knærne nedi noen sekunder to ganger, til intens banning! Neste gang SKAL jeg klare uten noen som helst pause!! Nå er det videoer med vekter tre dager på rad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 15. mai 2014 #426 Del Skrevet 15. mai 2014 Åh, dagboken din dukker ikke opp i lista mi og jeg husker ikke hvordan jeg får den tilbake. Får sjekke litt ut. Men herreguud å flink du er med aktivitet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #427 Del Skrevet 15. mai 2014 Åh, dagboken din dukker ikke opp i lista mi og jeg husker ikke hvordan jeg får den tilbake. Får sjekke litt ut. Men herreguud å flink du er med aktivitet da. Kanskje det hjelper å trykke "legg til favoritt" øverst, og da dukker den opp blant mine innlegg? Takk, ja, her går det unna! Gøy å trene med Focus T25, har kommet skikkelig inn i rutinen med å trene hver dag nå. Gleder meg til hver økt, egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 15. mai 2014 #428 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg fant ut at jeg kunne endre det på mine innlegg, du er der igjen nå! Så bra! Er gøy når man gleder seg til øktene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #429 Del Skrevet 15. mai 2014 Jaa, det er veldig gøy! Har lyst til å slå til Shaun T noen ganger, men det er moro likevel. I alle øktene snakker han om "keep your core tight", både i T25 og i Insanity. Eller, han skriker det. OFTE. Derfor syns jeg denne er så morsom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #430 Del Skrevet 16. mai 2014 De tre siste dagene har det altså vært en del vekttrening. Rip’t Circuit (link i innlegg #422) er moro, den var på onsdag og i dag. Jeg klarte hele uten pauser eller modifisering begge gangene. I går var det Upper Focus (link i innlegg #424). Liker den veldig godt. I dag var det forresten dobbeltøkt. Så jeg starta med den Rip’t Circuit-videoen, og gikk deretter rett over på Speed 2.0. (link i innlegg #421 på toppen av siden her). Den er veldig morsom, det går så fortfortfort med øvelser av ulike cardiovarianter. Det er mest moro, ikke så utmattende, så neste gang den dukker opp på kalenderen skal jeg erstatte den med Core Speed, som er en slags tilleggsvideo i en luksusutgave til T25. Den er lagd for å erstatte Speed 2.0 om man vil. Så tenkte å teste den *sjekke kalenderen* på onsdag! Digga dagens økt, er så gøy å få til ting. Samtidig er jeg litt nervøs for måling og veiing i morra, ofte føler jeg at resultatene er bedre (mer tydelige) enn de er. Men jeg merker jo allerede at det har skjedd noe, så jeg håper det faktisk syns også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #431 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Naila økta i går, Core Cardio. Ingen pauser i det hele tatt! I dag var det Upper Focus, jeg måtte sette ned knærne bittelitt under pushups, tenk at det er vanlige pushups som er noe av det tøffeste!! Det er en del vekter her, og det er moro. Jeg har i det siste holdt 2-kg og 1-kg manualene mine sammen, så jeg har tre istedet. Det funker ganske bra! Tok også fem abs-øvelser på ettermiddagen, som treneren "min" Shaun T la ut på Facebook. Det var denne posten her: "https://www.facebook.com/photo.php?v=836292296399654" Det var skikkelig tungt, spesielt med vofse som skulle hjelpe meg med å forsøksvis jokke når jeg gjorde den første øvelsen og å slikke meg i ansiktet når jeg lå på gulvet! Endret 20. mai 2014 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 20. mai 2014 #432 Del Skrevet 20. mai 2014 Så deilig med ordentlig økter da! Hunder (og katter) er alltid morsomme når man skal prøve å trene på gulvet. Ene katten min har det med å legge seg på magen min når jeg gjør situps. Jo, takk for litt ekstra arbeid pusi, spesielt når du setter ALLE kløra i meg fordi du sklir litt ned når jeg hever meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #433 Del Skrevet 20. mai 2014 Haha, auuuu!! Det hørtes ikke godt ut! Ja, det er en grunn til at jeg ikke trener hjemme for å si det sånn! Jeg gjorde det da jeg tok Insanity, og da var han jo bitteliten. Så det gikk an å distrahere ham med gode ting å bite på, til en viss grad i alle fall. Bortsett fra når han fikk jokkemani og til slutt tissa inne fordi han ble så stressa. Stakkar liten! Jeg ble jo utrolig irritert, men kunne ikke vise ham det, for det var ikke hans skyld at jeg stressa ham. Så det ble litt sånn fistelstemme med formaninger. Prøve å høres glad ut når man egentlig er superfrustrert. Og tissepauser midt i økta og sånn! Nå er han jo mye tyngre, men han gir også opp fortere. Så når jeg har tøyevideo hver søndag starter han med å ville jokke på beinet mitt, blir dytta unna igjen og igjen, og gir opp - da ligger han istedet så nærme meg han klarer å komme. Det er en smule vanskelig å konsentrere seg uansett, så da er det bedre for oss begge at jeg ikke gjør det her. Og å ligge på ryggen og løfte armene og beina i ulike vinkler er litt vanskelig når du ser opp i et hundefjes som stirrer grundig på deg for så å rundslikke deg i ansiktet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. mai 2014 #434 Del Skrevet 21. mai 2014 Hahaha Det er jo litt koselig også da! Disse rare dyra altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #435 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Hehe, ja, litt koselig er det. Mest når han ikke jokker! Men det er bra han er søt når han er så irriterende! I dag tok jeg videoen CORE SPEED. Den finner jeg ikke på nett. Det er en hardere Speed-video enn den som egentlig sto på planen for i dag, som var Speed 2.0 (som var på nettet og nå er blitt fjerna fordi den ikke har lov til å være der). Det er kort fortalt en haug med øvelser som gjøres forløpende, så gjør man hele sirkelen på nytt og så på nytt. Så tar man en annen haug med øvelser og gjør de også forløpende tre ganger, før man tar begge rundene tre ganger. Fortere og fortere, kortere og kortere tid pr øvelse. Det var slitomt, men mye fordi det var nytt. Må lære øvelsene først. Men fikk det til, og det var gøy! Ble skikkelig sliten på en bra måte. Det var blant annet burpees på én arm! Etterpå tok jeg en ny fem-minutters video med økter Shaun T la ut i går. Hvorfor har jeg ikke fulgt ham på Facebook før nå? Dette er videoen han la ut. Fem øvelser, hver gjøres på ett minutt hver. "https://www.facebook.com/photo.php?v=836841013011449" Det var overraskende tungt med ett minutt, egentlig! To dager igjen av uke 8! (Uke tre med Beta, uke åtte med hele T25) Endret 21. mai 2014 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 22. mai 2014 #436 Del Skrevet 22. mai 2014 Oioi, flinka! Ahh intesitetsøkter. Elsker de, de er raske men effektive som faen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 25. mai 2014 Forfatter #437 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Oj, glemte å skrive her! Torsdag tok jeg Ript Circuit (som det er link til i #422), og det gikk bra, til tross for at jeg var litt sliten. Etter det fikk jeg en uventet styrkeøkt fordi jeg hjalp foreldrene mine med gressklipping. De har en diger tomt med mye bakker, så det var definitivt trening å dytte klipperen oppover, den er tung selv om den er bensindrevet. Digga det, faktisk! På fredag var det som vanlig Double Day Friday, så da skulle jeg ha én styrke-video først, som heter Dynamic Core, den har stående og sittende og liggende øvelser som alle går på nettopp core. Deretter var det Speed 2.0. Valgte å ta den istedet for Core Speed, rett og slett fordi det er mulig å velge, og Core Speed krever veldig mye mer koordinasjon enn jeg følte jeg hadde i meg den dagen. Alt skal gjøres fortere og fortere, og da syns jeg det er litt mer effektivt å faktisk skjønne øvelsene enn å gjøre dem halvriktig. Etter det gjorde jeg den siste mageøvelsevideoen Shaun T la ut på Facebook denne uka. Jeg får så vondt i ryggen av sånne øvelser! Sånne der man sitter. Jeg hadde en ryggoperasjon i 2012, og før det har jeg ikke kunnet bruke korsryggen i det hele tatt, jeg hadde en svulst der. Så jeg har jo pokker ikke noe korsryggmuskler, så det er vanskelig å holde ryggen riktig og ikke belaste skuldre og ryggrad. Men jeg gjennomførte, i alle fall. Gikk også en skogstur den dagen. I går var det etedag, men hey, så flinke vi var til å holde den myyye mer rolig enn før. Bare delte en pose potetgull og en stor sjokolade. Og i dag spiste vi litt ostepop. Ingen usunn middag, svær lunsj eller noe sånt. Very good. I dag tok jeg bare stretch-videoen, som er en slags mild form for yoga. I morgen starter uke 9 av Focus T25. Når jeg skal igang med Gamma om to uker tror jeg at jeg skal prøve å få kjøpt meg tyngre vekter. Nå holder jeg 2kg og 1kg sammen for å få noe som er tungt nok, og 2 er det tyngste jeg har. Jeg har egentlig blitt en smule obsessed med at magen min skal bli fin og trent. Sjekker den i speilet hele tiden, og håper virkelig disse åtte ukene har hatt effekt. Man blir jo helt blind. Valgte å ikke veie og måle meg i dag, for hvis jeg ikke har resultater blir jeg så skuffa. Bedre å bare fortsette, stå på og håpe det gjør en forskjell. Det hjelper i alle fall veldig at jeg har slutta med gluten, og når jeg klarer å ikke jukse (altså spise det likevel, men ta enzym-piller for å slippe magesmerter), føler jeg meg mye bedre. Prøver også å spise minst mulig meieriprodutkter, siden jeg blir litt oppblåst av det også. Shit, dette ble altfor langt til at noen gidder å lese det, men nå har jeg det i alle fall selv! Endret 25. mai 2014 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 26. mai 2014 #438 Del Skrevet 26. mai 2014 Herregud, du må jo være ripped! Føler meg som den daffingen når jeg leser om dagene dine. Det er mange fine øvelser for å bygge opp musklene i korsryggen, kanskje du skulle gjøre noen kun for korsryggen annenhver dag slik at du får bygget det opp litt? Må være vanskelig å gjøre mange av disse øvelsene med en svak korsrygg! Så bra etedagen er mer kontrollert! Det viser jo fremskritt på at man klarer å kontrollere inntak mer. Det gjør kosthold veldig mye lettere også når man har mer kontroll og ikke føler man må dytte i seg all mulig drit hele tiden. Jeg er sånn med magen min jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #439 Del Skrevet 26. mai 2014 Nei, er nok ikke ripped ennå. Du er mye mer enn meg. Jeg har begynt å få en svak strek på øvre del av magen, håper den syns mer etter hvert. Morsomt at flere er som meg og lissom må sjekke hvordan magen ser ut ofte! For min del tror jeg det er fordi jeg av og til er redd for at jeg er hun utrente jenta på nesten 70 kg som hadde skikkelig bilringmage. Også må jeg sjekke at det ikke er sånn! Pluss den naturlige årsaken, da. At jeg må se hvordan utviklingen er!! Ja, det var en god idé, å gjøre noen korsryggøvelser. Får google litt og lete på YouTube. Slitsomt å få så vondt i ryggen av ting jeg egentlig ikke burde få det av! Virkelig, det er en mye bedre følelse nå når etedagen var rolig etedag, eller kose-seg-dag, ikke fråtse-så-mye-du-vil-dag!! I dag jogga min kjære og jeg en liten tur i skogen. Ble bare 4.5 km, men det var en fin tur. Og ingen av oss har jogga på en stund, så det var egentlig passe. Fint vær og flott natur, og greide å holde ganske godt tempo opp bakkene! Etterpå var det Ript Circuit igjen, det er gøy med vekter, altså! Liker den videoen! Den eneste øvelsen jeg sliter med er når man skal ta rette push-ups og telle 1-2-3-4 sakte og så opp igjen like sakte. Igjen og igjen. Da må jeg ta noen på knærne. Men det går da på et vis det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 26. mai 2014 #440 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg vil og jogge, men trenger nye sko først. Uuuuh, skål for begynnende strek øverst på magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå