Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg :dusje: minst 1 gang om dagen i kanskje 5 minutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

Men gjennomsnittet var jo på hvor ofte han dusjet. Så han må dusje bare en liten del av kroppen etter den push-up'en. Evt så får vi bare konkludere med at den gode fysikeren ikke bryr seg om nøyaktige tall, og bare runder oppover når han føler for det. Det lover ikke bra for fysikkverdenen :fnise:

La meg fortelle deg en liten historie:

En ingeniør, en fysiker og en matematiker satt på toget til Sveits.

Ca. en halvtime etter at de var kommet over grensen ser ingeniøren èn svart sau og utbryter.

Ingeniøren: "Oi se der! Ut fra denne observasjonen her kan vi konkludere med at sauene i Sveits er svarte."

Fysikeren: "Nei, det blir feil. Ut fra denne observasjonen kan vi konkludere med at det er minst èn svart sau i Sveits."

Matematikeren: "Nei, det er også feil. Ut fra denne observasjonen kan vi konkludere med at det er minst èn sau i Sveits som er svart på den ene siden."

Skjønner du hva jeg vil frem til? Det er forskjell på hvor nøyaktige tall man bruker i ingeniørfag, fysikk og matematikk. :)

Gjest Swarovski
Skrevet

La meg fortelle deg en liten historie:

En ingeniør, en fysiker og en matematiker satt på toget til Sveits.

Ca. en halvtime etter at de var kommet over grensen ser ingeniøren èn svart sau og utbryter.

Ingeniøren: "Oi se der! Ut fra denne observasjonen her kan vi konkludere med at sauene i Sveits er svarte."

Fysikeren: "Nei, det blir feil. Ut fra denne observasjonen kan vi konkludere med at det er minst èn svart sau i Sveits."

Matematikeren: "Nei, det er også feil. Ut fra denne observasjonen kan vi konkludere med at det er minst èn sau i Sveits som er svart på den ene siden."

Skjønner du hva jeg vil frem til? Det er forskjell på hvor nøyaktige tall man bruker i ingeniørfag, fysikk og matematikk. :)

Huffda. Det var ikke meningen at du skulle ta min flåsete kommentar seriøst.

Selv er jeg utdannet ingeniør i en retning med mye fysikk, og matte er yndlingsfaget mitt... så jeg skjønner hva du skal frem til. :)

Skrevet

Jeg tuller aldri når det kommer til realfag ;p hehe

Går bra det altså, brukte det litt som påskudd for å få fortalt den hysteriske vitsen :fnise:

Yup, ikke sant! I f.eks mekanikk kan man jo til og med være så nasty at man sier at gravitasjonskraften er -10 m/(s^2). Dette er jo ikke bare for enkelhetensskyld, men også for å legge inn litt ekstra sikring når man dimensjonerer :)

Men dette vet du jo allerede! Var ikke noe forsøk på å opplyse deg liksom, bare noe jeg nevte fordi jeg synes det er et godt eksempel fra ditt fag :)

Skrevet

Bruker vel i gjennomsnitt fem minutter. Dere som står under rennende vann i en halv time, får dere ikke enorme regninger? Og hva i all verden bruker dere tiden på? Jeg rekker fint å vaske meg grundig, vaske håret og barbere legger på fem minutter. Dersom jeg har i en hårkur som skal virke i femten minutter skrur jeg av dusjen og finner på noe annet imens - fjerner neglelakk, renser tennene eller noe.

• Liker 1
Skrevet

Dusjer håret annen hver dag, og kroppen hver dag dersom det trengs (ved trening o.l.) Dusjer vell ca. i 10 minutter i begge tilfellene :)

Skrevet

Det jeg har skjønt av denne tråden er at jeg visst må begynne å bli flinkere til å ta hårkurer! Det er det visst mange som bruker tid på.

Jeg er også overrasket over at så mange ikke dusjer hver dag, men det gjør jo ingenting, og jeg er jo litt enig at hvis man ikke svetter eller gjør noe særlig, så er man ikke så skitten. Det ligger vel mest i hodet.

Selv dusjer jeg med få unntak hver morgen, og gjerne en rask dusj før jeg legger meg. Er vel i overkant mye, men jeg liker det :-). Har vel aldri klart å stå i dusjen 30 min, men bruker vel sånn 5 - 10 min. Hårvask (langt hår) tar jeg ca 3 ganger i uken, da tar dusjingen litt lenger tid (selv uten hårkur).

Skrevet

Jeg pleier å dusje etter trening, men så trener jeg ca 4-5 dager i uka også da... Jeg pleier å ta normale dusjer med hårvask og en kjapp kroppsvask, men noen ganger kjører jeg på den skrubb, hårkur osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...