AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #21 Skrevet 6. januar 2012 TULLER DERE?? Hvis noen sa til meg at de dusjet hver 2-3 dag ville jeg a) trodd de tulla b) tenkt at det er skikkelig ekkelt Jeg dusjer hver (så klart) hver morgen, og vasker også håret da (vet at hårvask ikke er nødvendig hver dag). Bruker ca 10min. De dagene jeg trener blir det to dusjer på en dag, da jeg dusjer på morgenen uansett. Løper dere aldri for å rekke bussen? Har dere ikke sex? Går raske turer? Merker jeg ble helt overrasket over svarene her, haha. Jeg føler meg selv ekstremt skitten og ekkel om jeg ikke dusjer en sjelden søndag innimellom. Tanken på å gå sånn på jobb...juck. Hvordan klarer dere det? Det er ikke noe ekkelt ved det, det (å dusje hver andre/tredje dag) er faktisk det sunneste for huden og det som er anbefalt for de fleste. Å løpe til bussen og å ha sex gjør meg ikke skitten. Blir jeg svett, vasker jeg svetten vekk fra der den er (blir sjelden svett på hele kroppen av noen av disse tingene) og bytter eventuelt klær. Står dere under rennende vann i 15-30 minutter, eller snakker vi tid fra dere låser baderomsdøra til den blir låst opp igjen? Har jeg dårlig tid bruker jeg bare noen minutter i dusjen, men har jeg god tid står jeg gjerne i dusjen, under rennende vann, i 30 minutter. Dusjen har blitt som en slags terapisone for meg. Blir veldig avslappa og rolig etter 30 minutter med varmt vann og godtluktende såper. 1
GammelKaktus Skrevet 6. januar 2012 #22 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer morgen (10 min) og kveld (30min), vasker håret om kvelden
Gjest Eurodice Skrevet 6. januar 2012 #23 Skrevet 6. januar 2012 (endret) Dusjer hver eneste dag, vasker alltid håret men bruker bare sjampo 1-2 ganger i uken. Bruker 2-3 minutter inne i dusjen. Du foretar hårvask og full kroppsvask på 2-3 minutter? Sikker på at du ikke har utelatt et par nuller? Endret 6. januar 2012 av Belladonna
Gjest badeand1 Skrevet 6. januar 2012 #24 Skrevet 6. januar 2012 Du foretar hårvask og full kroppsvask på 2-3 minutter? Sikker på at du ikke har utelatt et par nuller? Går jo fint an å gjøre det så raskt? (tror jeg) Hvis man forter seg. 1
Gjest Helle Skrevet 6. januar 2012 #25 Skrevet 6. januar 2012 Det er veldig variabelt. Alt fra 1 gang daglig til at det kan gå 3-4 dager i mellom. Jeg synes vi er altfor renslige. Jeg bruker ikke alltid deodorant. Det er ikke bra. Jeg har begynnt å tenke på om det høye antallet med kvinner som får brystkreft kan ha noe med at vi bruker altfor mye deodorant, som innholder alslags mulig rare stoffer
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #26 Skrevet 6. januar 2012 TULLER DERE?? Hvis noen sa til meg at de dusjet hver 2-3 dag ville jeg a) trodd de tulla b) tenkt at det er skikkelig ekkelt Jeg dusjer hver (så klart) hver morgen, og vasker også håret da (vet at hårvask ikke er nødvendig hver dag). Bruker ca 10min. De dagene jeg trener blir det to dusjer på en dag, da jeg dusjer på morgenen uansett. Løper dere aldri for å rekke bussen? Har dere ikke sex? Går raske turer? Merker jeg ble helt overrasket over svarene her, haha. Jeg føler meg selv ekstremt skitten og ekkel om jeg ikke dusjer en sjelden søndag innimellom. Tanken på å gå sånn på jobb...juck. Hvordan klarer dere det? Kanskje du svetter mye, men det er vel individuelt vil jeg tro. man er da ikke skitten selv om man ikke dusjer hver dag, tror at man selv klarer å vurdere det.. Jeg føler at vi er blitt et over hysterisk samfunn angående det. jeg dusjer annen hver dag, men at det kan gå 3 dager ja, lukter jeg? nei er jeg skitten? nei.. Vet jeg det bedre enn deg? Ja 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #27 Skrevet 6. januar 2012 TULLER DERE?? Hvis noen sa til meg at de dusjet hver 2-3 dag ville jeg a) trodd de tulla b) tenkt at det er skikkelig ekkelt Jeg dusjer hver (så klart) hver morgen, og vasker også håret da (vet at hårvask ikke er nødvendig hver dag). Bruker ca 10min. De dagene jeg trener blir det to dusjer på en dag, da jeg dusjer på morgenen uansett. Løper dere aldri for å rekke bussen? Har dere ikke sex? Går raske turer? Merker jeg ble helt overrasket over svarene her, haha. Jeg føler meg selv ekstremt skitten og ekkel om jeg ikke dusjer en sjelden søndag innimellom. Tanken på å gå sånn på jobb...juck. Hvordan klarer dere det? Jeg er helt enig med deg. Jeg dusjer hver dag, selv de dagene jeg ikke svetter nevneverdig. Svetter faktisk sjeldent. Men etter å ha sovet føler jeg meg skitten, som om jeg lukter "sovelukt". Å gå andre steder enn rett på butikken slik er helt uaktuelt. Men veldig fint for dere som ikke føler at dere trenger å dusje hver morgen, så sparer dere tid
Gjest Helle Skrevet 6. januar 2012 #28 Skrevet 6. januar 2012 Jeg tror ikke det tærer så mye på kroppen å dusje ofte, men alikavel, liksom... Men håret blir slitt når man vasker det ofte.
Gjest Rivera Skrevet 6. januar 2012 #29 Skrevet 6. januar 2012 Jeg dusjer hver morgen, og da vasker jeg også håret. Dette er noe jeg er vant med, og hvis jeg f.eks venter et par timer med å dusje på en søndag, føler jeg meg ekkel og skitten selv om jeg vet at det ikke alltid stemmer.. Og bare så det er sagt, så synes jeg ikke andre er ekkel av den grunn
kaprifolen Skrevet 6. januar 2012 #30 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer hver dag, normalt 10-15 minutter på morgenen når jeg skal på jobb. 20-25 min hvis jeg har fri og kan kose meg med egenpleie. Forøvrig shampoo og balsam hver dag.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. januar 2012 #31 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer stort sett hver dag, også håret. Bruker vel et sted mellom 10-20 min, spørs om jeg skal barbere leggene Dusjer om kvelden. Orker ikke stå opp tidligere for å dusje før jobb.
Gjest Bobler Skrevet 6. januar 2012 #32 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer hver kveld. Alt mellom 10 og 30 minutter, vasker håret hver dag unntatt lørdag kveld.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #33 Skrevet 6. januar 2012 Vasker meg under ammene og nedentil dvs, vann, såpe, spyle vekk såpe ca 6 dager i uken (søndag er slaraffendag sålenge jeg ikke skal noe) Ellers Dusjer jeg hver 3-4 dag. Jeg har aldri hatt hudplager og lukter ikke. Å dusje hver dag kan umulig være bra for huden i lengden. Nå er jeg litt påpasselig med huden min mtp at mor og søsken har atopisk eksem som forverres ekstremt ved mye/ofte dusjing.
Kråkesaks Skrevet 6. januar 2012 #34 Skrevet 6. januar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
2ne2 Skrevet 6. januar 2012 #35 Skrevet 6. januar 2012 Hver dag! Hver morgen før jobb og lørdag og søndag blir det når jeg føler for det. Og selvfølgelig etter trening!
-Jiinxs- Skrevet 6. januar 2012 #36 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer etter jeg er ferdig på jobb. Om jeg har fri så kanskje annen hver dag eller noe slikt.
isbiten. Skrevet 6. januar 2012 #37 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer etter trening, noe som vil si 5-6 ganger i uka. Da er det hårvask og full pakke, ca 10 minutter. Utenom dette blir det noen raske dusjer med bare kroppsvask, i alle fall de dagene jeg ikke trener.
Gjest Swarovski Skrevet 6. januar 2012 #38 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer hver morgen, og av og til på kvelden. Men vasker håret bare 2 ganger i uken. Usikker på tiden, men mellom 5 og 30 min ettersom hvor god tid jeg har, og hvor mye som skal barberes, vaskes, kures osv.
Gjest Iah Skrevet 6. januar 2012 #39 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer hver morgen, dersom jeg skal ut av huset. Det vil si at jeg i hvert fall dusjer hver ukedag før jobb. Kan droppe dusj i helgen, hvis jeg bare skal være hjemme alene. Føler meg ikke ren når jeg er udusjet. Bruker såpe under armer, på føttene og underlivet alltid. Resten av kroppen får seg en omgang såpe ca en gang i uka. Håret vasket to-tre ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #40 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer hver morgen, dersom jeg skal ut av huset. Det vil si at jeg i hvert fall dusjer hver ukedag før jobb. Kan droppe dusj i helgen, hvis jeg bare skal være hjemme alene. Føler meg ikke ren når jeg er udusjet. Bruker såpe under armer, på føttene og underlivet alltid. Resten av kroppen får seg en omgang såpe ca en gang i uka. Håret vasket to-tre ganger i uka. Såpe i underlivet?Hver dag? Da hadde jeg blitt syk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå